Spring naar bijdragen

Geocaching Live


DiedB

Aanbevolen berichten

Ook fijn voor alle backdoorcachegrabbers en luie gasten die snel willen scoren.

Effe kijken op live tracking wie waar de hele dag uithangt en achteraf kijken wat allemaal gelogd wordt en je weet redelijk nauwkeurig waar al die onoplosbare mysteries en moeilijke multis langs leiden...

 

Ik dacht vandaag nog zo, laat ik nou niemand op een idee brengen :lol:

Als je nog wilt weten waar Koeterwaals ligt, Kruimel gaat soms als hij zijn hond uitlaat erlangs (Dat zegt ie op twitter :)), dus misschien kun je er zo achter komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ga nu niet liggen melken dat je het allemaal zo erg vindt, als je een mobieltje hebt dan ben je ook niet meer anoniem en weet de provider ook waar je uithangt.

 

Wat is de nauwkeurigheid van een mobieltje? Een paar honderd meter?

 

Wat is de nauwkeurigheid van je GPS?

 

Experiment of niet ik denk dat je wel heel erg ver door denkt.

 

Maar ieder zin mening en jouwe respecteer ik ook, en toch moest ik het ff kwijt

 

Enig idee wie de eigenaar is van het GPS systeem?

 

Ik denk inderdaad een aantal zetten vooruit, sorry :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is de nauwkeurigheid van een mobieltje? Een paar honderd meter?

10 meter

 

Wat is de nauwkeurigheid van je GPS?

10 meter

 

 

Enig idee wie de eigenaar is van het GPS systeem?

ja

 

Overigens kun je in geocachinglive ook gewoon de locatie-update uitzetten; en dan kun je dus niet gevolgd worden [:)]

Of gewoon het programma alleen gebruiken om de cachebeschrijving op te zoeken en daarna te cachen met de GPS...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is de nauwkeurigheid van een mobieltje? Een paar honderd meter?

10 meter

 

Wat is de nauwkeurigheid van je GPS?

10 meter

 

 

Respectievelijk 100 en 5 meter!

 

http://www.xs4all.nl/~respub/afluisteren/H...#Plaatsbepaling

 

 

Enig idee wie de eigenaar is van het GPS systeem?

 

ja

 

Het Amerikaanse ministerie van defensie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.xs4all.nl/~respub/afluisteren/H...#Plaatsbepaling

 

 

Het Amerikaanse ministerie van defensie.

1) Leuke site waarin onderaan naar een publicatie uit 1999 wordt verwezen voor "het laatste nieuws".

 

2) Dus een Amerikaanse overheidsinstelling dwingt een Finse mobieltjes maker om voor hen af te luisteren?

 

Klinkt allemaal niet echt overtuigend die complot theorien van je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2) Dus een Amerikaanse overheidsinstelling dwingt een Finse mobieltjes maker om voor hen af te luisteren?

 

Nee hoor, we doen gewoon vrijwillig mee aan dit experiment :)

 

In Amerika zijn ze al een stuk verder dan je denkt. Met de nieuwste mobieltjes (vanaf 2006) in de 'uit' stand zijn ze daar te volgen en zelfs af te luisteren:

 

 

'Uit' betekent dus 'niet volledig uit'. En complot? Van wie? Over het tracken van personen en voertuigen kan je gewoon zelf even een rondje googelen en daar worden inmiddels letterlijk miljarden aan uitgegeven. Niet alleen door transportondernemingen en verzekeringsmaatschappijen, maar ook onder het mom van 'veiligheid'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als iedereen dit soort dingen vrijwillig doet, wat is dan het probleem? En de oplossing voor dat afluisteren van telefoons die uit staan: batterij er uit.

 

Pak het dan bij de bron aan, en koop geen telefoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik maar denken dat Geocaching een 'Lighthearted Family Fun' is: niet dus :) !

 

Ik vind het prima als men zich afvraagt wat een nieuwe gadget toevoegd aan het geheel, daar is niets mis mee. Ik kan er niet in meegaan om het overal het 'Big Brother'-idee achter te zoeken. Wil je dat mij inziens niet dat moet je je denk ik ontdoen van alle electronica wat een puls of informatie uitzendt of ontvangt. Het is voor een deel ook onderdeel van onze maatschappij geworden: we kunnen niet meer zonder...

 

Geoacaching Live: leuk als het je aanspreekt, als het je niets zegt: dan gebruik je het gewoon niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's toch vreemd dat je geen mobiele verbinding kunt opbouwen. Ik heb wm6 op m'n HTC TyTN II staan en heb geen probleem met de mobiele verbinding (via HSDPA KPN). Voor de fun had ik vanmiddag en TomTom en trackr en GateCacher en Google maps en PocketLink (positiebep. tbv werk) en Geocaching Live draaien. Voor een aantal tooltjes word om de paar minuten een mobiele verbinding opgezet. Alles bleef boven verwachting probleemloos werken.

 

Hmmm. Dan ligt het in elk geval niet aan het toestel, want ik heb ook een TyTN II. Raar dat ik verder met geen enkele applicatie moeite heb om mobiel verbinding te maken. In Geocaching Live zie ik verder geen instellingsmogelijkheden staan. Misschien ligt het dan toch aan de provider instellingen (iemand een suggestie?). Daar heb ik echter geen kaas van gegeten. Feit is wel dat ik een andere provider heb: Vodofone.

 

Van techniek heb ik ook niet al te veel verstand. Ik heb het draaien op een HTC Touch P4350 met WM6 en als provider Vodafone. Ik ondervind geen problemen....

 

Het zal wel te maken hebben met de provider.

Ik zit bij Telfort (KPN netwerk), en die gebruiken een proxy-server. Vodafone heeft dat niet.

Waarschijnlijk moet er in de applicatie nog een stukje worden bijgebouwd om een proxyserver te ondersteunen. Bij GCz was dat ook zo, die deed het pas nadat dit erbij was gebouwd in de nieuwste update.

 

Ik heb het vinkje bij 'proxyserver gebruiken' in 'verbindingen' uitgezet en nu lijkt ie het ook goed te doen met mobiel internet! Nog even afwachten welke gevolgen dit heeft voor andere internettoepassingen.

In elk geval bedankt voor deze tip!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:) onkel X modus aan :lol:

 

Zojuist eens even als een echte onkel X (Hands Up!) wat geocachers gevolgd. Een wereld gaat voor je open. Wat doet cacher G* toch aan het einde van de Kerkhoflaan? Waarom is collegacacher G* toch zowel online als offline tegelijkertijd in beeld? Woont M* nu echt op een fabrieksterrein? En zit cacher L* soms bij de marine, want hij of zij schijnt ergens ten zuiden van Accra en ten westen van Libreville te varen...

 

:ph34r: onkel X modus uit :ph34r:

bewerkt door Team Van Stoffelen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:) onkel X modus aan :lol:

 

Zojuist eens even als een echte onkel X (Hands Up!) wat geocachers gevolgd. Een wereld gaat voor je open. Wat doet cacher G* toch aan het einde van de Kerkhoflaan? Waarom is collegacacher G* toch zowel online als offline tegelijkertijd in beeld? Woont M* nu echt op een fabrieksterrein? En zit cacher L* soms bij de marine, want hij of zij schijnt ergens ten zuiden van Accra en ten westen van Libreville te varen...

 

:ph34r: onkel X modus uit :ph34r:

 

In de roze verf van tante Til is te zien dat cacher G deze middag voor zijn werk op een begraafplaats in Den Helder moest zijn. Wat zou die voor een baan hebben?

bewerkt door Geinponem
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand trouwens waarom ik volgens de kaart op de site nog steeds in Den Helder ben terwijl ik al zeker vanaf 18.30h thuis in Nieuwegein ben. Ik ben inmiddels ook al minstens een uur lang online op GCLive. Op mijn HTC geeft hij wel de juiste locatie aan.

 

???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook fijn voor alle backdoorcachegrabbers en luie gasten die snel willen scoren.

Effe kijken op live tracking wie waar de hele dag uithangt en achteraf kijken wat allemaal gelogd wordt en je weet redelijk nauwkeurig waar al die onoplosbare mysteries en moeilijke multis langs leiden...

 

Ik dacht vandaag nog zo, laat ik nou niemand op een idee brengen :)

Bij mij borrelde tijdens het lezen ook het volgende op:

"Dit biedt weer mogelijkheden voor onze Barny :lol: "

 

Wat is de nauwkeurigheid van een mobieltje? Een paar honderd meter?

10 meter

 

Wat is de nauwkeurigheid van je GPS?

10 meter

 

 

Respectievelijk 100 en 5 meter!

 

 

Ik cache noodgedwongen door mijn klunzigheid al sinds augustus met mijn Nokia N95, en dat werkt prima hoor !

Niks geen 100 meter...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op scouting kamp dachten we de route weer te geven met Trackr.nl , hierdoor konden de ouders zien waar we met de fiets waren.

Echter gelukkig een paar dagen van te voren getest en toen bleek dat de accu van de telefoon maar 4 uur mee ging.

Jammer want het was zo'n 8 uur fietsen. Dan maar op de helft aanzetten en je kan precies zien waar je bent.

 

Dus echt nieuw is dit niet, maar het blijft een leuk speelgoedje.

 

Dan weet ik wel iedereen speelt zijn spelletje op zijn manier, maar is er over na gedacht dat als je dit tijdens geocachen doet dat anderen ook ongeveer kunnen zien waar een cache ligt ?

Want waar jij lang stil staat of veel heen en weer loopt ligt een cache.

Even onthouden en kijken welke cache je logt.

 

Hierdoor zie ik twee nadelen:

- indien nodig is je batery van je telefoon misschien leeg

- je kan caches verraden

 

Misschien zie ik het verkeerd en dan hoor ik dit wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...