Spring naar bijdragen

Geocaching Live


DiedB

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Wat is de nauwkeurigheid van een mobieltje? Een paar honderd meter?

10 meter

 

Wat is de nauwkeurigheid van je GPS?

10 meter

 

 

Respectievelijk 100 en 5 meter!

Ik cache noodgedwongen door mijn klunzigheid al sinds augustus met mijn Nokia N95, en dat werkt prima hoor !

Niks geen 100 meter...

 

Ik cache noodgedwongen door mijn klunzigheid al sinds augustus met mijn Nokia N95, en dat werkt prima hoor !

Niks geen 100 meter...

 

De Nokia N95 maakt voor plaatsbepaling gebruik van de ingebouwde GPS, dus niet van het mobiele telefoonnetwerk ;)

 

Neemt niet weg dat de nauwkeurigheid wel degelijk veeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder is dan die 100 meter waar je het over hebt. Of hij nu gebruik maakt van een ingebouwde GPS of van het netwerk. Ik heb trouwens altijd beiden aan...

 

***

 

Anyhow,

Ik heb me inmiddels ook aangemeld en ben eventjes de mogelijkheden aan het bekijken. De opties die Kruimeldief oppert, bv. het uploaden van foto's heb ik wel op de screenshot gezien, maar nog niet gevonden in het progje...

 

Verder heb ik wel GPX files geimporteerd, ik zie er een stuk of 25 in mijn directe omgeving, nog geen mogelijkheid gevonden om dit getal ergens aan te passen.

 

Handig hier vind ik wel ook de mogelijkheid om even een note te maken... bij een cache bv. handig om later bij het loggen even erbij te pakken. (Wordt opgeslagen in het progje en niet op de cachelisting zelf, net getest).

Dat hebben ze bij de Geocache Navigator nou weer niet :)...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Foto plaatsen inmiddels gevonden, onder MESSAGE. Geen foto die al op je telefoon staat, maar ter plekke nemen en uploaden dus..

Bij mijn Nokia gaat dit vooralsnog niet goed, hij blijft zeggen dat de camera al door een andere toepassing in gebruik is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, een live chat onder het filerijden... Ik vind het wel geinig dit. Kijken hoeveel medecachers er morgen te spotten zijn op het GME...

Sla bij Huizen even af, daar ligt een cache! :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Heeft iemand deze app al werkend op een HTC Touch Pro???

Is mij helaas nl (nog) niet gelukt... :blink:

 

Op de PC zie ik iedereen wel vrolijk rondstruinen in nl, maar mobiel heb ik alleen een kaart en een lijst met players en dichtsbijzijnde caches :lol:

 

Alvast bedankt!

 

Grtz,

MRmcb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de indruk dat ze voor de plaatsbepaling van de caches op de map van Live een GSM gebruikt hebben ipv een GPS...

 

De locatie wijkt sterk af met die van google maps of google earth.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft iemand deze app al werkend op een HTC Touch Pro???

 

Ja, dat is mij, met nogal wat moeite, gelukt. Het kan dus wel.

Bij de officiele installatiemethode ging het niet, maar door cab-files naar de HTC te kopiëren is het uiteindelijk wel gelukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft iemand deze app al werkend op een HTC Touch Pro???

 

Ja, dat is mij, met nogal wat moeite, gelukt. Het kan dus wel.

Bij de officiele installatiemethode ging het niet, maar door cab-files naar de HTC te kopiëren is het uiteindelijk wel gelukt.

 

OK, da's goed nieuws! Maar over welke cab-files hebben we het dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, da's goed nieuws! Maar over welke cab-files hebben we het dan?

 

Ik vergis me, het was geen cab-file. Ik heb de bestanden uit deze Zip-file (Windows Mobile versie) op de HTC gekopieerd, en daarna draaide hij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vergis me, het was geen cab-file. Ik heb de bestanden uit deze Zip-file (Windows Mobile versie) op de HTC gekopieerd, en daarna draaide hij.

 

Die heb ik idd ook al naar de opslagkaart gekopieerd.

Ik kan op de HTC ook de live app starten en krijg een kaart te zien, maar zie daarop dan niet mijzelf of andere players... :lol:

Waarschijnlijk omdat er niets is geinstalleerd.

Heb jij nog iets kunnen installeren nadat je alle files naar de HTC heb gezet??

We kunnen anders ook wel ff mailen ipv over het forum.

De uiteindelijke uitkomst zal ik dan uiteraard weer wel posten :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vergis me, het was geen cab-file. Ik heb de bestanden uit deze Zip-file (Windows Mobile versie) op de HTC gekopieerd, en daarna draaide hij.

 

Die heb ik idd ook al naar de opslagkaart gekopieerd.

Ik kan op de HTC ook de live app starten en krijg een kaart te zien, maar zie daarop dan niet mijzelf of andere players... :crybaby:

Waarschijnlijk omdat er niets is geinstalleerd.

Heb jij nog iets kunnen installeren nadat je alle files naar de HTC heb gezet??

We kunnen anders ook wel ff mailen ipv over het forum.

De uiteindelijke uitkomst zal ik dan uiteraard weer wel posten :thumbup:

 

Ik ben ook bezig met HTC Diamond Touch met WM6.0 Helaas krijg ik een melding: het rootcertificaat van geocachingLive kan niet worden gevonden - 56

Neem contact op met de leverancier van de MIDlet voor meer informatie.

 

Jammer en ik kijk uit naar een goedwerkende versie

 

Nelleke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vergis me, het was geen cab-file. Ik heb de bestanden uit deze Zip-file (Windows Mobile versie) op de HTC gekopieerd, en daarna draaide hij.

 

Die heb ik idd ook al naar de opslagkaart gekopieerd.

Ik kan op de HTC ook de live app starten en krijg een kaart te zien, maar zie daarop dan niet mijzelf of andere players... :crybaby:

Waarschijnlijk omdat er niets is geinstalleerd.

Heb jij nog iets kunnen installeren nadat je alle files naar de HTC heb gezet??

We kunnen anders ook wel ff mailen ipv over het forum.

De uiteindelijke uitkomst zal ik dan uiteraard weer wel posten :thumbup:

 

Ik ben ook bezig met HTC Diamond Touch met WM6.0 Helaas krijg ik een melding: het rootcertificaat van geocachingLive kan niet worden gevonden - 56

Neem contact op met de leverancier van de MIDlet voor meer informatie.

 

Jammer en ik kijk uit naar een goedwerkende versie

 

Nelleke

 

Ik heb het afgelopen woensdag op mijn HTC touch pro (diamont) aan de praat gekregen maar ik ben er werkelijk de hele dag mee bezig geweest....

 

Eerst de zip.fil op m'n opslagkaart opgeslagen, toen de verbinding met de computer verbroken, alles uitgepakt en geinstalleerd, toen naar buiten (binnen weigert hij simpelweg)

 

M'n mobieltje is ondertussen 2 keer vastgelopen (en 's nachts nog een keer, dus m'n wekker deed het niet...)

 

Uiteindelijk is het me gelukt en zodra ik buiten ben doet de GPS functie het ook. Ik kan tot 50 caches tegelijk downloaden (inclusief de beschrijving, duurt wel even voordat die er is) en ik zou andere cachers moeten kunnen zien, maar die zijn er nooit... De chat functie doet het overigens ook niet. De lettertjes zijn mega klein!!! (echt heel klein, maar dat heb ik van meer gebruikers gelezen die via WM werken) en de foto functie ben ik nog niet tegengekomen dus ook niet uitgetest. M'n batterij is binnen 3 uur leeg, dus zowel thuis al op m'n werk ligt ie tegenwoordig standaard aan de oplader....

 

Zodra ik binnen kom, valt de gps functie weg en schiet ik terug naar ergens ver in Duitsland (ik heb nog nooit zo snel gereist!). Je kan wel gewoon het kaartje terugschuiven naar waar je wilt en dan vandaar zelfs de cache's downloaden daar in de buurt (dan moet je aanvinken vanaf kaartcentrum). Ik moet ook iedere keer opnieuw opgeven dat ik female ben... (dat ie dat niet begrijpt met al die domme acties van mij...)

 

kort samengevat: Het werkt wel, maar niet optimaal.

 

Desondanks heb ik het sinds woensdag bijna de hele tijd aan, gewoon omdat het een leuk speeltje is! Tevens kan je dan gelijk zien of er ergens dichtbij een nieuwe cache online gekomen is en temeer omdat ik nog nooit goud zilver of brons heb, wil ik dat wel eens proberen te scoren op deze manier!

bewerkt door Kleine Zus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...