Spring naar bijdragen

Geocaching Live


DiedB

Aanbevolen berichten

Vraagje van een geheel andere orde (en van iemand die van dit soort noviteiten weinig van weet) . Stel je bent in nood, ben je dan met deze applicatie op je GSM beter te localiseren?

In principe wel, het mechanisme wat wordt gebruikt geeft de bijna exacte plaats aan waar iemand zich bevindt.

 

:thumbup: Blijft grappig! Ik klik het logootje (on-line) aan en zie waar je zit. Ik moet als de sodemieters ook zo'n mobiel aanschaffen! Lijkt me helemaal geweldig. Nu nog uitvinden wat een goed toestel is. Er is teveel keus. Zou iemand mij eentje ECHT kunnen aanraden? De meesten zijn wel tevreden met hun toestel, maar welke springt er nu bovenuit? qwerty toetsenbord + gps (foto's hoeft niet) en....vooruit, bellen is misschien ook wel makkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Da's toch vreemd dat je geen mobiele verbinding kunt opbouwen. Ik heb wm6 op m'n HTC TyTN II staan en heb geen probleem met de mobiele verbinding (via HSDPA KPN). Voor de fun had ik vanmiddag en TomTom en trackr en GateCacher en Google maps en PocketLink (positiebep. tbv werk) en Geocaching Live draaien. Voor een aantal tooltjes word om de paar minuten een mobiele verbinding opgezet. Alles bleef boven verwachting probleemloos werken.

 

Hmmm. Dan ligt het in elk geval niet aan het toestel, want ik heb ook een TyTN II. Raar dat ik verder met geen enkele applicatie moeite heb om mobiel verbinding te maken. In Geocaching Live zie ik verder geen instellingsmogelijkheden staan. Misschien ligt het dan toch aan de provider instellingen (iemand een suggestie?). Daar heb ik echter geen kaas van gegeten. Feit is wel dat ik een andere provider heb: Vodofone.

 

Van techniek heb ik ook niet al te veel verstand. Ik heb het draaien op een HTC Touch P4350 met WM6 en als provider Vodafone. Ik ondervind geen problemen....

 

Het zal wel te maken hebben met de provider.

Ik zit bij Telfort (KPN netwerk), en die gebruiken een proxy-server. Vodafone heeft dat niet.

Waarschijnlijk moet er in de applicatie nog een stukje worden bijgebouwd om een proxyserver te ondersteunen. Bij GCz was dat ook zo, die deed het pas nadat dit erbij was gebouwd in de nieuwste update.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geprobeerd het op de laptop met GPS te doen, maar dat lukte ook niet met Run PC Webstart. Dan toch maar een mobieltje...

 

Voor iedereen die het nog niet helemaal voorzich ziet...

 

De applicatie maakt gebruik van technieken zoals Google Lattiude voor plaatsbepaling aan de hand van de mobiele telefoon, daarnaast maakt het programma gebruik van de GPS van de mobiele telefoon foor exacte bepaling van plaats en caches.

 

Het PC gedeelte is een optie om je eigen caches te markeren en evt gpx files in een kaart te zetten en klaar maken voor upload.

 

LIVE maakt geen gebruik van de PC voor de rest van de applicatie zoals die op de mobiele Telefoon draait

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet wel zorgen dat je een internetabo hebt die niet gelimiteerd is. Een middagje aan laten staan en je bent 25 Mb verder.

 

Maar moet zeggen dat het op de nokia perfect werkt, behalve dan dat ik geen foto kan uppen en ik zie dat bv Geoman dat wel gelukt is. Gebruik toch 2 verschillende Nokia's met verschillende providers. Helaas, is er nog niets voor de iPhone en de Android.

 

Ik zie de groep Nederlanders nu met de dag groeien :thumbup:

 

live tracking is natuurlijk al een tijdje mogelijk via google latitude en al jaren via trackr.nl waar ook geocachers gebruik van maken. Via Twitters is er dan een melding dat iemand weer onderweg is :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit lijkt mij de natte droom van elk dictatoriaal regime, je wet precies waar de brave burgers uithangen, wat ze doen en wet ik veel wat nog meer.

 

Waar de burgers uithangen weten 'ze' al jaren. Al je bel en positiegegevens worden opgeslagen als een zgn calldetailrecord en maanden bewaard.

Van iedereen met een GSM op zak (non-prepaid) is de positie tot op pakweg 25-200m te bepalen middels driehoeksmeting.

Bezitters van de eerste generatie iPhone maken hier omgekeerd handig gebruik van. Zonder GPS toch je positie bepalen. En ik moet zeggen ... verrassend nauwkeurig.

 

Met of zonder Geocaching Live .... Big Brother kijkt al jaren mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit lijkt mij de natte droom van elk dictatoriaal regime, je wet precies waar de brave burgers uithangen, wat ze doen en wet ik veel wat nog meer.

 

Met of zonder Geocaching Live .... Big Brother kijkt al jaren mee!

 

En toch .... heeft Ervani een keihard punt!

 

Het is onbegrijpelijk in deze tijd van diverse vrijheidsbeperkende maatregelen van Big Brother dat Groundspeak deze feature ter beschikking heeft gesteld. Nog zorgelijker is het dat hordes mensen in de buidel aan het tasten zijn om maar zichtbaar te zijn op een kaartje.

 

'Men' heeft jammer genoeg niet door dat het hier om een technisch experiment gaat om d.m.v. GPS tot plaatsbepaling van personen te komen. Rekeningrijden hoort in hetzelfde rijtje thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook fijn voor alle backdoorcachegrabbers en luie gasten die snel willen scoren.

Effe kijken op live tracking wie waar de hele dag uithangt en achteraf kijken wat allemaal gelogd wordt en je weet redelijk nauwkeurig waar al die onoplosbare mysteries en moeilijke multis langs leiden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook fijn voor alle backdoorcachegrabbers en luie gasten die snel willen scoren.

Effe kijken op live tracking wie waar de hele dag uithangt en achteraf kijken wat allemaal gelogd wordt en je weet redelijk nauwkeurig waar al die onoplosbare mysteries en moeilijke multis langs leiden...

 

Ik dacht vandaag nog zo, laat ik nou niemand op een idee brengen :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan op zich makkelijk zijn voor noodoproepen? Ik heb niet zo'n nieuwerwets ding dus"live", gaan lukt niet :)

 

Maar zou denk ik ontzettend handig zijn. Ff tegen de hulpdiensten melden waar de oproep vandaan komt vanaf huis.

Nah dat lijkt me makkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit lijkt mij de natte droom van elk dictatoriaal regime, je wet precies waar de brave burgers uithangen, wat ze doen en wet ik veel wat nog meer.

 

Met of zonder Geocaching Live .... Big Brother kijkt al jaren mee!

 

En toch .... heeft Ervani een keihard punt!

 

Het is onbegrijpelijk in deze tijd van diverse vrijheidsbeperkende maatregelen van Big Brother dat Groundspeak deze feature ter beschikking heeft gesteld. Nog zorgelijker is het dat hordes mensen in de buidel aan het tasten zijn om maar zichtbaar te zijn op een kaartje.

 

'Men' heeft jammer genoeg niet door dat het hier om een technisch experiment gaat om d.m.v. GPS tot plaatsbepaling van personen te komen. Rekeningrijden hoort in hetzelfde rijtje thuis.

 

 

Goedemorgen! Google latitude, HI (waarben je service) en nog veel meer gaan LIVE al voor, dan niet te vergeten de auto fabrikanten...... met GPS

 

ga nu niet liggen melken dat je het allemaal zo erg vindt, als je een mobieltje hebt dan ben je ook niet meer anoniem en weet de provider ook waar je uithangt.

 

Groundspeak ggaat met de tijd mee, alles wordt dynamischer en wat mij betreft gaaf! en oja.... als ik niet gezien wil worden dan start ik de applicatie toch geowwn niet, want dan is er niemand die mij ziet.

 

Experiment of niet ik denk dat je wel heel erg ver door denkt.

 

Maar ieder zin mening en jouwe respecteer ik ook, en toch moest ik het ff kwijt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje van een geheel andere orde (en van iemand die van dit soort noviteiten weinig van weet) . Stel je bent in nood, ben je dan met deze applicatie op je GSM beter te localiseren?

 

Het probleem is wel weer dat als je in afgelegen gebieden ben meestal geen goede mobile internet verbinding heb.

En juist in zulke gebieden ben je moeilijk te lokaliseren door de hulpdiensten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook fijn voor alle backdoorcachegrabbers en luie gasten die snel willen scoren.

Effe kijken op live tracking wie waar de hele dag uithangt en achteraf kijken wat allemaal gelogd wordt en je weet redelijk nauwkeurig waar al die onoplosbare mysteries en moeilijke multis langs leiden...

 

Ik dacht vandaag nog zo, laat ik nou niemand op een idee brengen :lol:

 

Ook iemand die een voortuincache heeft waar je eigenlijk een lastig puzzel voor moet oplossen is zo te achterhalen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook fijn voor alle backdoorcachegrabbers en luie gasten die snel willen scoren.

Effe kijken op live tracking wie waar de hele dag uithangt en achteraf kijken wat allemaal gelogd wordt en je weet redelijk nauwkeurig waar al die onoplosbare mysteries en moeilijke multis langs leiden...

 

Alleen nog maar traditionals leggen, probleem opgelost

 

Moeten we de mysteries maar gaan afschaffen! :)

 

En dan weer terug naar de moving caches aan de hand van deze nieuwe dienst! :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...