Spring naar bijdragen

Geocaching Live


DiedB

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Hey Geinponem, ik zag jou ook! ik zwaaide nog, zag je dat. Ook naar Kruimeldief overigens. Leuk speeltje is dit zeg.

Ahaaah was jij dat. Ik dacht al een mupet gespot te hebben.

 

Ik merkte net overigens dat ik telkens de melding krijg dat er geen verbinding kan worden gemaakt als ik via Vodfone live (3G of HSDPA) verbindng maak. Eerst maakte ik verbinding via mijn draadloze netwerk en toen kreeg ik die meldingen niet.

Tussen de meldingen door lijkt hij het wel gewoon te doen, maar het is erg irritant. Ik kan wel gewoon internetten met Vodafone live dus ik denk dat dit nog een bug is. Lijkt me handig als dit snel gefixt wordt, want in het veld kan ik (meestal) geen gebruik maken van wifi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu heb ik ervoor gekozen om een ES X1 te nemen vanwege WM, komt er een app uit die nu voornamelijk op symbian werkt. :angry:

 

Maar ga toch eens de WM versie proberen. Lijkt me geweldig als het werkt. Ik heb nog niets kunnen proberen, wacht nog op het mailtje. Maar kan het thuisfront ook op de pc zien waar je uithangt ? Ik ga wel eens alleen op pad.

 

groetjes wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

live.jpg

 

Kruimeldief, wie anders....

 

Tja, wie anders... :angry: Het werkt perfect op bijna alle Nokia's, ook de oude beestjes. Mits je maar BT hebt en ook nog ergens een BT GPS hebt liggen. De nieuwere Nokia's hebben zelf al een GPS.

 

Zoals gezegd, het werkt perfect. Ik heb het nu op 2 Nokia's staan. Helaas lukt het me niet op plaatjes te uppen die ik onderweg geschoten heb. Dat zou wel moeten. Kan dus aan software liggen of aan beid Nokia's. Het is dus nog in Beta.

 

Toch zijn er die met Windows Mobile wel online kunnen komen. Op de iPhone en de Adroid werkt het (nog) niet.

 

Maar je kunt er alles mee. Wel vreemd dat het niet voor de iPhone is omdat echt de allerbeste software die je maar kunt vinden voor geocaching.com echt alleen op de iPhone gericht is.

 

Het is een combinatie van het principe van Twitter, Foto'sites, geocachen.

 

Onderweg kun je zien wie er "in de wereld" online is. Je kunt per persoon volgen, of zelfs je target vanmaken. Dus dat gaat leuk worden voor de KralenCache. Je kunt degene die online is een berichtje sturen, dus chatten. Je kunt laten zien waar je bent. Je kunt tot 200 geocaches in de omgeving donwloaden met coördinaten, beschrijving en hint. Alhoewel het wel allemaal tekst is en een lange zin lijkt. Plaatjes op een cachepagina zijn (nog) niet zichtbar. Je kunt je eigen route tracken. Caches invoeren, GPX downloaden. Zoeken op coördinaten. Tja, wat kun je niet?

 

Oja, je kunt ook nog zoals ik in je profiel kenbaar maken of je wel of niet online bent of dat je wel of niet te tracken bent. Dat is namelijk ook instelbaar. Wil je niet dat men je ziet? Dat kan. Wil je alleen zichtbaar zijn voor een selectief clubje? dat kan. Wil je dat de hele wereld mag weten waar je bent? Ook dat kan.

 

Ik ben al even een tijdje enthousiast. En dat het eerst voor de Duitsers en de Finnen is? Who cares? Waar je ook bent in Nederland, als je wilt zie je tot 200 caches (instelbaar) in je omgeving. Je kunt de caches filteren die je al gedaan hebt of die van jezelf zijn. Je logt immers in met je GC account.

 

Een mobiel internet verbinding, onbeperkt, is natuurlijk van groot belang. En... de provider moet natuurlijk een goede dekking hebben.

 

Alleen het uppen van plaatjes... Aaaarch.

 

Zie mijn handtekening

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik op de map kijk van de site dan zie ik sommige mensen met een groen label en anderen met een wit label. Weet iemand wat het verschil is?

 

Verder zie ik onder de labels soms een vierkantje met een pijl en daarnaast een vierkantje met een getal staan. ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu heb ik ervoor gekozen om een ES X1 te nemen vanwege WM, komt er een app uit die nu voornamelijk op symbian werkt. :angry:

 

Maar ga toch eens de WM versie proberen. Lijkt me geweldig als het werkt. Ik heb nog niets kunnen proberen, wacht nog op het mailtje. Maar kan het thuisfront ook op de pc zien waar je uithangt ? Ik ga wel eens alleen op pad.

 

groetjes wendy

 

Ik hoor veel problemen met WM OS. Maar alles is nog in Beta, dus in testfase. Alles sal reg kom.

 

En wat symbian betreft, Zelfs een Nokia van de prepaidklasse doet het, mits je BT hebt en dus een BT GPS. De applicatie is maar 147 kilobyte, dus dat stop je ergens in een holle kies.

 

Mooiste is wel een toestel met een qwerty toetsenbordje. Om te chatten of in te voeren via de SMS stijl is eigenlijk verschrikkelijk (mijn mening).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik op de map kijk van de site dan zie ik sommige mensen met een groen label en anderen met een wit label. Weet iemand wat het verschil is?

 

Verder zie ik onder de labels soms een vierkantje met een pijl en daarnaast een vierkantje met een getal staan. ???

Groen is online, wit is offline. Groen met een pijltje betekent dat diegene rijdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je ook zonder mobieltje jezelf op de kaart zetten?

 

ik dacht het niet want het programma wil je locatie bepalen aan de hand van de mobiel.....

 

Kijk anders eens bij google lattitude hoe het een en ander werkt

 

volgens mij blijft je laatste status op de kaart staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je ook zonder mobieltje jezelf op de kaart zetten?

 

ik dacht het niet want het programma wil je locatie bepalen aan de hand van de mobiel.....

 

Kijk anders eens bij google lattitude hoe het een en ander werkt

 

volgens mij blijft je laatste status op de kaart staan.

Wij hebben een laptop met GPS, misschien lukt het daar op?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik op de map kijk van de site dan zie ik sommige mensen met een groen label en anderen met een wit label. Weet iemand wat het verschil is?

 

Verder zie ik onder de labels soms een vierkantje met een pijl en daarnaast een vierkantje met een getal staan. ???

 

Wit is volgens mij online, maar hebben of geen GPSsignaal, of GPS uit staan, dus niet te tracken, label staat dan op laatst bekende locatie.

 

Vel groen is volgens mij volledig actie, inclusief lokatie. Rood ben je aan het volgen.

 

Licht groen ben ik nog niet achter. En wat pijltjes etc betreft begrijp ik je niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je ook zonder mobieltje jezelf op de kaart zetten?

 

ik dacht het niet want het programma wil je locatie bepalen aan de hand van de mobiel.....

 

Kijk anders eens bij google lattitude hoe het een en ander werkt

 

volgens mij blijft je laatste status op de kaart staan.

Wij hebben een laptop met GPS, misschien lukt het daar op?

 

Zou kunnen omdat er een PCversie is te downloaden voor direct gebruik. java 1.5 is volgens mij nodig op de pc/laptop

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...