Spring naar bijdragen

Moet Geocaching Gratis Blijven?


spoekie

Afremmen van groei aantal geocachers  

241 leden hebben gestemd

  1. 1. Moet geocaching gratis blijven?

    • Geocaching moet altijd gratis blijven
      202
    • Alle NL caches alleen voor premium members
      29
    • Alle NL caches alleen voor donateurs NL
      12
    • Andere manier van betaling
      3


Aanbevolen berichten

Gewoon de caches zo lang maken dat de onverlaten waar het hier eigenlijk om gaat er geen zin meer in hebben.

Het is tegenwoordig al gauw zo,o!! ik wordt hier moe van... dus maar niet doen.

Met andere woorden lekkere lange wandel caches,zo dat die figuren het wel laten.

Dit zie ik als een mogelijke oplossing.

Zo scheidt je volgens mij ook de kaf van het koren.

Groet,

Derk :cool2:

 

Lekkere lange wandelcache; zou ik ook wel willen, maar helaas dat haal ik niet met mijn beperkingen. Een mogelijkheid tot het oplossen van dit probleem moet m.i. geen andere cachers uitsluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gewoon de caches zo lang maken dat de onverlaten waar het hier eigenlijk om gaat er geen zin meer in hebben.

Het is tegenwoordig al gauw zo,o!! ik wordt hier moe van... dus maar niet doen.

Met andere woorden lekkere lange wandel caches,zo dat die figuren het wel laten.

 

Ja.........!!! Meer wandelcaches. Goede suggestie! :lol1:

 

Mijn hobby kost al geld. Ik heb namelijk al heel wat caches gelegd. Gratis en voor niks. Flinke dozen/kisten van goede kwaliteit, met een stevig logboek erin en leuke goodies die ik ook nog af en toe aanvul.

Dat doe ik graag. Eén van de dingen die mij in cachen aanspreken is juist dat iedereen zomaar op zoek kan gaan. Wordt het bij GC een members-only gebeuren dan archiveer ik daar mijn caches subiet.

Wanneer cachen geld gaat kosten, ook al is het maar een symbolisch bedrag, krijg je er gratis en voor niks andere problemen bij. Denk aan legeskosten voor het plaatsen van een cache. Daar zit ik echt niet op te wachten!

 

Groetjes, Fangorn.

 

100% mee eens!!! :lol1:

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Alle NL caches alleen voor donateurs NL" lijkt me geen goed plan want ten eerste is het niet echt vriendelijk tegenover cacher's die hier tijdens de vakantie komen cachen en ten tweede; stel je voor dat ze dat in het buitenland ook gaan doen. Kan je daar in eens niet meer gaan cachen!

 

Ik ga op vakantie in Frankrijk en ik neem mee...mijn lidmaatschap van geocaching.fr?? nee, lijkt me geen goed plan dus....

Alleen voor premium members zou wel kunnen, maar dat kan de cachelegger zelf wel bepalen als hij vind dat z'n cache gevaar loopt.

 

Ik bepaal liever vrijwillig aan .nl & .com (iets wat ik ook doe), dus lekker gratis houden.

 

herstel...ik zie net dat m'n .nl donatie is "verlopen" gelijk maar wat aan doen dus...lol :lol1:

bewerkt door Veldvors
Link naar opmerking
Deel via andere websites

met betaalde geocaching.nl en of com los je het probleem niet op!

kijk maar bij het voetbal !

betaal je 30-80 euro voor een kaartje,

zijn er toch nog die het voor het merendeel goede supporters het verzieken. :lol1:

 

ik denk idd dat traditionals het grootste doelwit zijn.

met google zijn deze makkelijk op te sporen.

 

sommige multie's die soms erg zichtbaar zijn verstopt of door de vinder niet goed zijn toegedekt

zijn natuurlijk ook een makkelijk slachtoffer.

 

het loggen op de verstop plek waar veel muggels rond lopen vraagt ook om problemen.

 

ik denk dat we zelf allemaal wat voorzichtiger moeten zijn.

maar ja ik denk dat maar 10% of nog minder hier op het forum leest.

dus je bereikt hier niet zo veel mee denk ik !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon de caches zo lang maken dat de onverlaten waar het hier eigenlijk om gaat er geen zin meer in hebben.

Het is tegenwoordig al gauw zo,o!! ik wordt hier moe van... dus maar niet doen.

Met andere woorden lekkere lange wandel caches,zo dat die figuren het wel laten.

Dit zie ik als een mogelijke oplossing.

Zo scheidt je volgens mij ook de kaf van het koren.

Groet,

Derk :lol1:

Lekker sympathiek voor die mensen die graag korte wandelingen doen omdat het medisch niet mogelijk is om lange wandelingen te doen. :lol1::lol1:

 

Wees blij dat jij nog wel lange wandelingen kan maken, zullen we ruilen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En aan wie dient dat geld dan te worden overgemaakt?

geocaching.com? geocaching.nl? de cache eigenaar? stichting ervani?

 

Wat dient er met het geld te gebeuren?

 

kortom; gewoon lekker gratis houden. Ik lees trouwens wederom de onvriendelijke en in mijn ogen zelf arrogante houding van cachen is alleen voor mensen die het al tien jaar doen en minimaal 500 caches per jaar uit de grond trekken, cachen voor de elite. Krijgen we straks een financiele bijdrage en daarnaast en ballotagecommisie aan wie je voorgedragen dient te worden door minimaal drie actieve leden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk idd dat traditionals het grootste doelwit zijn.

met google zijn deze makkelijk op te sporen.

 

Misschien ben ik te goed gelovig, maar ik kan me haast niet voorstellen dat welke puber dan ook moeite gaat doen om een coördinaat van GC.com haalt, vervolgens deze gaat bekijken in Google Maps/Earth om vervolgens deze te slopen/verzieken/enzovoorts.

 

Ik denk dat dit veel meer zit in het stiekeme gedrag, natuurlijk heeft geocaching in de loop der tijd veel meer enthousiastelingen gekregen die in grote getalen de bossen, weilanden, steden in trekken op zoek naar een kistje. Als je vanaf je hangplek elk weekend een aantal mensen op steeds dezelfde plek de bosjes in ziet duiken, dan lijkt het mij toch vrij normaal dat je daar nieuwsgierig van wordt wat daar te doen valt...

 

Nee betalen om te cachen lijkt me niks, natuurlijk geeft iedereen genoeg geld uit aan benzine, gadgets en wat er allemaal niet meer komt kijken. Maar als GC.com of .nl geld gaat vragen, dan zal de wildgroei van gratis alternatieven alleen maar nog groter worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraag klinkt niet sympathiek, maar heeft de volgende achtergrond. Er is steeds meer aandacht in de media voor geocaching en er zijn tegenwoordig zo veel mensen met een of ander gps apparaat, dat de kans steeds groter wordt dat mensen met verkeerde bedoelingen ook caches gaan zoeken (niet aan de regels houden, buiten de paden lopen, rippen etc.). Dit leidt er toe dat beheerders geen toestemming meer geven, mooie caches verdwijnen etc., waardoor geocaching uiteindelijk aan z'n eigen succes ten onder gaat. :lol1:

 

Met een kleine financiele drempel kun je het kaf van het koren scheiden. Ik denk dat een bedrag van 10 euro een stel pubers al kan weerhouden om op riptocht te gaan.

En wat mij betreft mag m'n hobby best wat geld kosten. Ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken.

uhhhh

 

ik zeg maar wat....

Metacaching

Qualitycaching

Terracaching

 

om maar een paar initiatieven te noemen

 

Maar kijk nu eens eerst in onze eigen keuken.... Er zijn nog genoeg mensen die met doos/koker erg opzichtelijk gaan staan "klooien" vaak lees je dan later dat de cache weg is :lol1:

 

Dan heb je ook nog de categorie "zeer ervaren cachers" die een mooie constructie slopen (let wel kan gebeuren maar dan wel een mailtje naar de legger.

 

En dan ook nog mensen die de eind coords hebben van een lange en vaak mooie multi en dan vervolgens de cache loggen met de vermelding makkie snel gevonden.

 

Dit soort zaken zijn veel eerder een bron van ellende dan mensen die zomaar zijn gaan cachen.

 

Kom op, ook wij zijn eens een keer voor het eerst bij een cache geweest.

 

Als je wilt dat er een drempel wordt opgeworpen dan moet je bij Groundspeak zijn en vragen of men een base membership introduceerd en dat je eerst moet betalen voordat je toegang krijgt.

 

my 2cts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een kleine financiele drempel kun je het kaf van het koren scheiden.

 

Naar mijn mening is dit een vrij kortzichitge beredenering. Alsof mensen die over meer geld beschikken eerlijker zouden zijn dan de wat minder bedeelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cachen moet gratis blijven.

Natuurlijk was vroeguh alles beter en....vul maar in.

Een geocache moet de sensatie blijven geven van iets geheimzinnigs. Schatgraven dus.

Zeker voor gezinnen is dit een prachtige manier om de kinderen naar buiten te krijgen en iets te beleven.

Natuurlijk is een multi-cache minder ripgevoelig dan een regular, maar ik heb een traditional liggen op een hangplek voor jongeren die mensen ook nog eens leuk vinden om te doen, en die nog nooit geript is!

Zoals al eerder gepost: Als GC.com de gratis versie eruit gooit, gooi ik ook mijn caches eruit.

Cachen moet voor iedereen te doen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een kleine financiele drempel kun je het kaf van het koren scheiden.

 

Naar mijn mening is dit een vrij kortzichitge beredenering. Alsof mensen die over meer geld beschikken eerlijker zouden zijn dan de wat minder bedeelden.

 

:lol1: goed gezegd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien ben ik te goed gelovig, maar ik kan me haast niet voorstellen dat welke puber dan ook moeite gaat doen om een coördinaat van GC.com haalt, vervolgens deze gaat bekijken in Google Maps/Earth om vervolgens deze te slopen/verzieken/enzovoorts.

 

Dat heeft trouwens weinig zin om het via google te doen, of je moet tijd/zin hebben om een ruim gebied te onderzoeken.

Laten we wel wezen, google blinkt niet bepaald uit in exacte plaatsbepaling. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraag klinkt niet sympathiek, maar heeft de volgende achtergrond. Er is steeds meer aandacht in de media voor geocaching en er zijn tegenwoordig zo veel mensen met een of ander gps apparaat, dat de kans steeds groter wordt dat mensen met verkeerde bedoelingen ook caches gaan zoeken (niet aan de regels houden, buiten de paden lopen, rippen etc.). Dit leidt er toe dat beheerders geen toestemming meer geven, mooie caches verdwijnen etc., waardoor geocaching uiteindelijk aan z'n eigen succes ten onder gaat. :lol1:

 

Met een kleine financiele drempel kun je het kaf van het koren scheiden. Ik denk dat een bedrag van 10 euro een stel pubers al kan weerhouden om op riptocht te gaan.

En wat mij betreft mag m'n hobby best wat geld kosten. Ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken.

 

De aanschaf van een GPS ontvanger is toch ook al een drempel? Die is toch iets duurder als € 10,-.

 

Ben ik het ook mee eens. Onverlaten zullen niet snel paar honderd euro uitgeven voor een gps om caches te verpesten.

bewerkt door The cache busters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat van die ongeleide projectielen roep ik al lang, overigens. Dus ik begrijp dat je je af en toe wel eens zorgen maakt.

 

Verder begrijp ik niet waar je naartoe wilt met je verhaal.

- Bedoel je dat je lid wordt van een vereniging en dat alleen leden online kunnen ?

- Bedoel je toegang betalen voor het zoeken van een cache?

- Of bedoel je een soort prepaid geocachen ?

- Of ........ ?

Denk je dat €10 een drempel vormt?

 

Geopatra.

 

 

[/size][/color][/size]

 

Ik denk meer aan de systemen die er al zijn, zoals bijv. het premium membership. Of eenmalig betalen voor onbeperkte toegang.

En ik denk inderdaag dat voor veel mensen 10 euro een drempel zal zijn als ze van plan zijn om maar 1x een cache te gaan zoeken.

 

De vraag is: willen we graag dat geocaching een massale hobby wordt? Ik vind zelf het huidige aantal genoeg en van mij hoeft deze hobby niet verder gepromoot te worden.

Ik ben er dus voorstander van om de verdere groei af te remmen. Ik zie wel dat de meeste mensen geld vragen geen goed idee vinden, maar hebben ze zelf een ander voorstel om de groei af te remmen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraag klinkt niet sympathiek, maar heeft de volgende achtergrond. Er is steeds meer aandacht in de media voor geocaching en er zijn tegenwoordig zo veel mensen met een of ander gps apparaat, dat de kans steeds groter wordt dat mensen met verkeerde bedoelingen ook caches gaan zoeken (niet aan de regels houden, buiten de paden lopen, rippen etc.). Dit leidt er toe dat beheerders geen toestemming meer geven, mooie caches verdwijnen etc., waardoor geocaching uiteindelijk aan z'n eigen succes ten onder gaat. :crybaby:

 

Met een kleine financiele drempel kun je het kaf van het koren scheiden. Ik denk dat een bedrag van 10 euro een stel pubers al kan weerhouden om op riptocht te gaan.

En wat mij betreft mag m'n hobby best wat geld kosten. Ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken.

 

De aanschaf van een GPS ontvanger is toch ook al een drempel? Die is toch iets duurder als € 10,-.

 

Ben ik het ook mee eens. Onverlaten zullen niet snel paar honderd euro uitgeven voor een gps om caches te verpesten.

 

Volgens mij kun je ook met sommige tom tom's, mobieltjes etc. een coordinaat invoeren en hiermee een cache vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...