Spring naar bijdragen

Is Het Forum Nu Van Mij Aan Het Vervreemden Of Vervreemd Ik Juist Van


barny

Aanbevolen berichten

Ik begrijp dat ene Barney vindt dat mijn verzoek om vakantietips bijdraagt aan downgrading van dit forum. Klinkt niet aardig, zchtgezegd. Wil je uitleggen wat er mis mee is als een nieuwkomer (die overigens zeer goed de zoekmachine kan hanteren) anderen vraagt om suggesties voor een leuke vakantieregio waar je goed kunt geocachen. Ik vraag daar namelijk naar omdat ik graag suggesties wil voor een leuke vakantieregio waar je goed kunt geocachen. Die vraag speelt bij ons, en ik denk dat anderen daar wel ervaring mee hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op elk forum, waar je al jaren komt, krijg je op een bepaald moment een periode van, komt die vraag weer, weer hetzelfde antwoord, waarom nou?

Alle vragen die gesteld worden heb je al een keer gezien, het is gesneden koek voor je.

Maar vergeet één ding niet, voor die mensen die net begonnen zijn, is die vraag wel nieuw.

 

In de tijd dat "de oude garde " begonnen is met geocachen heeft men veel zelf uit moeten vogelen. Tegenwoordig gaat men veel vlugger even op internet kijken en daar de informatie proberen vandaan te halen en als men het niet zo snel kan vinden, dan vraag je het toch?

 

Jij verandert, de tijd verandert, je omgeving verandert en ja, dan kan het voorkomen dat het niet meer klikt. Misschien helpt het om eens een poosje weg te blijven, kijken of je zonder kunt en als je dan terug komt, je weer nieuwe dingen tegenkomt.

 

Ik lees ook zeer selectief. Verder kan ik niet echt mijn draai hier vinden omdat ik gewend ben om op vele andere fora waar ik kom, over alles gesproken mag worden en draadjes niet worden gesloten (tenzij het echt te bont wordt) en er ook echt off topic gekletst mag worden in off topic. In het kort, men zit er hier te kort bovenop en dat bevalt me niet zo en daarom kom ik hier niet zo heel erg veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen verschillen en interesses verschillen! Bepaalde mensen vinden het wel leuk om de vakantie topic's te lezen andere weer niet. Gelukkig hebben wij zelf de keus om het topic te lezen en te reageren.

 

De ene persoon vind het leuk om over coins te praten. Andere mensen zijn dol op discussie van gps software. Ik vind het totaal niet boeiend dat er over verschillende programma's wordt gesproken. Echter kies ik er zelf voor om dit niet te lezen.

 

Naar mijn mening is er voor iedereen wat wils op het forum. En vind je het niet boeiend dan lees je het niet. Alleen jammer dat veel mensen dan ook gaan reageren op topics die ze niet boeiend vinden. En helaas gaat het 9 van de 10 keer naar een andere kant of krijg je de discussie of het wel een nuttig topic vind. Helaas moet ik deze situatie betreuren! Ik denk dat de moderators zelf wel weten wanneer een topic gesloten moet worden.

 

Ik denk dus dat er voor iedereen wat leuks te lezen valt op het forum. Je moet alleen selectief zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het bedrijfsleven noem je dit een Misfit. Dat betekent dat je blijft hangen in het verleden en de boot mist met de werkelijkheid. De bezige bij stak de stenen boedha en stak en stak en stak en stak...

Kijk goed wat er om je heen gebeurd en pas je aan of doe die dingen die je nog wel past en erger je niet aan de werkelijkheid wat die ook mag zijn. Go en Have fun

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelden ben ik het met het met de berijder van ‘t gele busje eens. Meestal vind ik zijn schrijfsels op dit forum, te gechargeerd, te provocerend en hebben ze vaak alleen het effect van een olifant die met een botte bijl in grootmoeders porseleinkast in het rondte zwaait.

Tot op nu, want nu ben ik het warempel eens met hem eens, want ook ik mis diepgang in de discussies op dit forum.

 

Maar in tegenstelling tot de topicstarter, erger ik me niet aan de prietpraat draadjes. Ik browse ze door, scan ze op mogelijke interessante informatie. Helaas wordt ik de laatste tijd niet meer geprikkeld om ergens op te reageren. En zo ben ook ik verworden tot een van die lurkers/meelezers. Echter niet uit angst, zoals geopperd door keske27.

 

Waarom komen er eigenlijk geen interessante draadjes meer voorbij op dit forum? Want op andere fora is er wel bij tijd en wijle iets nieuws is te lezen. Eigenlijk zou dit toch het forum moeten zijn die het heeft over onderwerpen als: darwinisme/creatonisme & geocachers, geografische verdeling van interessante cachepopulaties, de immer veranderende cache-ethiek, hamstercaching of zoiets als onlinegeocacher.com

 

Ik vermoed dat dit forum niet meer het platform is waar geocachers, het naast het nodige geneuzel, het ook hebben over interessantere cachegerelateerde zaken. Maar ach, mij maakt dat het niet zoveel uit. Ons geocache spelletje doe je tenslotte buiten en niet op een forum.

 

Overigens, beste moderatoren, dit draadje hoeft niet dicht, laat het lekker voor altijd openstaan! Misschien is er iemand over twee jaar die plotsklaps een geniale verfrissende wending aan dit draadje kan geven.

 

Zilvervloot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is er niets vreemds aan. Stel je zit bij een voetbalclub. Je wordt ouder en komt in een ander team (de veteranen :tooth: )

Er komen nieuwe leden, je maatjes verhuizen en zie je niet meer terug. Het clubhuis wordt verbouwd.

Volgens mij ga je dan ook mijmeren dat het vroeger anders was en dat die nieuwe bestuursleden er niks van bakken.

 

Ik heb recent het boekje "Wie heeft mijn kaas gepikt" gelezen. Het laat je inzien hoe je om kunt gaan met veranderingen. Een beetje inzicht in het verhaal geeft dit je al.

 

Lust je graag kaas Barny?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou wel van kaas, maar heb het betreffende boekje niet gelezen. Wat ik wel zie is dat er tegenwoordig voorgesneden blokjes kaas en kant-en klaar geraspte kaas verkrijgbaar is. Smaak heb ik daar nog nooit aan kunnen ontdekken. Een dergelijke ontwikkeling zien we overal in de maatschappij en dus ook op dit forum. Er is duidelijk vraag naar voorgesneden hapklare brokjes, en voor dit gemak wordt de eigen smaak een beetje aan de kant gezet.

Verder lijkt kwantiteit vaak belangrijker dan kwaliteit. Ook al heb je niks inhoudelijks te melden, toch wordt er gereageerd. Soms zie je reacties die niet verder gaan dan: "dat heb ik ook:, of "mee eens". Soms is dat op zijn plaats, vaak ook niet. Maar ook dat is niet uniek voor dit forum. Neem bijvoorbeeld hyves: belangrijk is hoeveel vrienden je hebt en niet de kwaliteit van de vrienden.

Natuurlijk speelt ook persoonlijke perceptie een rol. Als je niets weet is alles interessant, als je alles weet is niets meer interessant.

 

Dit alles overziend wil ik iedereen oproepen om te proberen het forum interessanter te maken door kritisch te kijken naar je eigen bijdragen, zelf interessante zaken aan te dragen en niet bang te zijn voor discussies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms groei je en dan ben je het ontgroeid. Ooit kocht ik de computerbladen en vrat iedere letter op, alles leek nieuw en belangrijk. Nu zie ik ze liggen, blader ze door en denk, wat een onzin zeg, dat men daar nu nog over schrijft, dat weet ik al jaren. Conclussie is dan dat ik niet meer bij de doelgroep hoor en als ik de bladen koop, mijn geld weggooi, als ik ze lees, mijn tijd verdoe.

 

Misschien zit jij nu in zo'n periode Willem. Je bent het ontgroeit, je weet het allemaal wel. Helaas hebben we geen forum voor gevorderen. Gooi het op een weegschaal. Is het niet meer jouw ding, dn zou je kunnen beslissen het forum vaarwel te zeggen. Is het over het algemeen nog wel jouw ding, dan blijf je. Minder intensief, maar wel aanwezig.

 

Dat je nu gelijk gaat vallen over een "incident" een topic in offtopic wat o.a. ik een aantal plaatjes heb geplaatst van wat nieuwe goodies? So What. Het is in offtopic, het was op verzoek van een jongeling en eens de jeugd een plezier doen kan geen kwaad. Gewoon wat shit in offtopic.

 

Niet direct een drama van maken. Als het dagelijkse kost is zou ik het begrijpen. Nu niet.

 

Ik ben in ieder geval al heel erg blij dat ik gelukkig hier niet meer hoef te modereren. Een modje moet namelijk alles lezen. Nou, dan moet je of barsten van belangstelling of werkelijk oogkleppen hebben van hier tot Tokyo.

 

Maar Willem, klagen kunnen we allemaal. Als je nu eens konsekwent zelf met het goede voorbeeld zou komen? Niet alleen hakketakken, maar ook eens constructief bezig zijn. Laten zien dat je als oldie wel degelijk een echte inbreng hebt en je niet door elke zeurkous voor het karretje laat spannen?

 

Wees constructief Barny, destructief kan altijd nog. Zet je logge lijf in beweging en laat "ons" allen dan een tijdlang zien hoe het wel moet. Ik daag je uit, geef het goed voorbeeld. Mekkeren zoals een enkele ander op dit forum kun je daarna altijd nog.

 

Er mag gerust ruimte zijn voor een beetje onzin, geneuzel en wat kleine uitspattingen. We hoeven echt geen strak geregeerde, gedirigeerde en gereformeerd forum. Als het overgrote deel maar loopt zoals het moet lopen.

 

@Zilvervloot: Ik zou niet weten waarom er ook maar een moderator zou moeten zijn die deze topic zou moeten of willen sluiten. Sluiten van topics met inbreng is normaliter niet aan de orde op dit forum. Zo lang men zich maar enigszins gedraagt en niet Jan en Alleman met onzinnige replies komen of niet gaan flamen, blijft een topic gewoon open.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het wel met Barny eens. In dit draadje kwam ik een paar goede woorden tegen die dit forum versie '09 wel goed omschrijven: gezever, gezeur, etc

En dan gaat het heel algemeen over vakanties, munten, zullen we dit weekend samen gaan cachen etc.. En dit allemaal zeer vaag omaschreven. Niemand in het vakantiedraadje heeft gezegd waarom hun bestemming zo tof is. EN moet je echt aan anderen vragen of je er leuk kan cachen? Zoek het lekker zelf uit, zoek caches en kijk naar de foto's en de logjes die bij de cache staan ipv al het denkwerk uit te besteden op het forum.

En zo kan ik nog wel wat voordeelden geven waarom dit forum duf en ingeslapen is.

En dan is er een keer een leuk draadje met een aardige discussie, komt er een slotje op en wordt het verwijderd zodat niemand het meer kan lezen. Da's jammer.

 

Q :tooth:

 

PS ben niet zo oud, dus daar kan je me niet op pakken. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is heel simpel. Als het forum duf en ingeslapen is, hebben we dat echt allemaal met zijn allen gedaan en niet een paar gebruikers.

 

Ik hoef zoveel niet te weten. Ik hoef niet te weten waar men dit weekend is, ik hoef niet te weten waar je heen gaat op vakantie, ik hoef niet te weten wie er nu weer 100, 250 500 of 1000 founds achter zijn naam heeft staan, ik hoef niet te weten wat men alle dagen eet, ik hoef niet te weten of men een nachtbraker is, ik hoef niet te weten wat er op je duurmat ligt, ik hoef niet te weten hoeveel coins je nu weer hebt gekocht of wilt verkopen/ruilen/weggooien, ik hoef niet te weten of je kanarie dood is gegaan, ik hoef zoveel niet te weten. Maar.... schijnbaar zijn er toch steeds mensen die dat met alle geweld willen delen, commentaar leveren als je eens meldt dat je het niet hoeft te weten, zelfs geïrriteerd of boos worden, je mailen daarover, je PB's sturen daarover. (Die ik toch niet lees).

 

We willen graag dat het forum over geocachen gaat. Ik persoonlijk zou zelfs alleen maar over geocachen lezen. Maar gelukkig gebeurt hier nu eenmaal niet wat ik zelf grag wil. OF ik moet me er in berusten, of zo nu en dan eens afknijpen, of een andere forum gaan bezoeken of exploiteren.

 

Maar goed, alleen over geocachen? Schijnbaar zit daar al zo de klad in dat men niet meer alleen over geocachen kan hebben. Het wordt ook een beetje moeilijk gemaakt natuurlijk. Je mag het niet hebben over zaken zoals hoe kom ik gratis aan de niewue mapsource of andere geocaching gerelateerde sofwater. Je mag het niet hebben over en geocache die je niet kunt doen omdat je er geen flikker van snapt en je hier graag op pad wilt worden geholpen.

 

Wat je ook doet, wie het ook doet, waarom het ook gebeurd, er zijn altijd voor en tegenstanders.

 

Voorbeeld. Review ik eens een dag niet, komen er klachten op het forum waarom het allemaal zo lang duurt. Werk ik de lijst in een dag weg en staat alles wat online kan ook echt online, zie je caches disabled worden na het online komen omdat de reviewer weer te snel was en men de cache nog niet geplaatst had.... Je doet het nooit goed. Of het nu een moderator is, een Adminsitrator, een webdevelopper, het bestuur of gewoon teamlid, allemaal aan de ene kant en de geregistreerde gebruikers aan de andere kant.

 

Willem kom met een klacht/opmerking. Noemt vakantiedraadje, noemt offtopic draadje.

 

Velen zijn het met Willem eens, behalve de gast van de vakantiedraadje, behalve ik omdat ook in de offtopictopic een paar aangeschafte gadgets heb laten zien.

 

Wil je niet geschopt worden moet je niet schoppen.

 

Daarbij komt dan als ik naar de laatste 100 berichten van Willem zelf kijk, ook mij de tranen in de ogen springen van al de rotzooiberichten die daar dan weer tussen zitten. Dan denk ik ook Hear hear, who is talking? Als er een slap en onzinnig kan kleppen is het Willem zelf wel. En dan toch met dit soort topics komen. Ik begrijp het wel en ook weer niet. Een kwestie van alleen maar niet eens zelf in de spiegel kijken.

 

Ik schreef al eerder, wil men het forum veranderen, begin bij jezelf en doe wat, laat zien hoe het kan of hoe je denkt dat het moet. Alleen mekkeren helpt echt niets.

 

Niet alleen de teamleden kunnen het forum leuk maken. De teamleden proberen zo goed mogelijk iedereen anar de zin te maken, niet voor zichzelf, maar voor de community. Dat gaat echt niet lukken als niet ook de community de hand in eigen boezem steekt en mee gaat werken.

 

Niet een enkele persoon en ook niet een team, vernielt het forum. Als dit forum naar zijn mallemoer gaat dan doen we dat allemaal samen.

 

Ik zou zeggen, doe er dan wat aan als het forum je aan het hart ligt en help mee het op te bouwen. Afbreken kan altijd nog. Ik doe het licht dan wel uit.

 

En dan is er een keer een leuk draadje met een aardige discussie, komt er een slotje op en wordt het verwijderd zodat niemand het meer kan lezen. Da's jammer.

 

Welk draadje, waarover, waar stond het? Dan zoek ik het terug, bekijk waarom het gesloten is en waarom het zelfs verwijderd is. Gesloten draadjes hoeven wat mij betreft niet verwijderd te worden. Draadjes die verwijderd worden hoeven niet gesloten worden :thumbup:

 

De regel is dat een draadje niet maar zo gesloten wordt, of men moet zich er continu misdragen door offtopic te zijn of door te flamen. Dan blijft het draadje wat mij beetreft wel zichtbaar. Beter zou zijn de offtopicgasten en de flamers eruit te halen en het draadje weer leesbaar te maken en te houden. Dat is tenminste in mijn opinie zoals het hoort.

 

Een draadje verwijderen hoeft voor mij alleen maar als het al vanaf de start niet volgens de regels is. Immers, anders kan het ook opgeschoond worden.

 

Liever klachten van verdwenen berichten dan van verdwenen topics.

 

Degene die te veel zeurt over een bericht dat van hem verdwenen is, moet maar eens achter de oren gaan krabben en zich afvragen of zijn inbreng misschien niet totaal flut is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lui, bijna alles is al eens geschreven hier, alles is al eens beschreven hier. Alles is al benoemd en uitgespit en ontrafelt. Misschien wordt het dan wel tijd het forum compleet te sluiten en er een joekel van een FAQ van te maken? Niet posten, alleen nog lezen. Posten hoeft niet meer, alles is al geschreven.

 

Heeft twee voordelen.

 

1. Niemand hoeft nog al de onzin van een ander lezen, wetend dat eigen inbreng altijd zo geweldig is geweest.

2. De newbies stellen dan niet weeeeeeer dezelfde vraag waar schijnbaar een grote groep geweldige ervaren forumgebruikers zich zo verschrikkelijk aan ergeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij ontbreekt het bepaalde mensen aan relativeringsvermogen. Laten we nu 'ns aannemen dat 'vroeger inderdaad alles beter was'. Dan moet dat over vijf jaar ook nog gelden. Ik denk echter dat we tegen die tijd dezelfde klacht zullen zien van mensen die nu newby zijn en dan 'oudgediende' (dat ben je nogal snel in geocachingland trouwens). Proef op de som nemen? Sla nu 'ns een lijstje op van onderwerpen of bewaar wat draadjes. Als over vijf jaar mensen beginnen te piepen dat vroeger alles beter was, kijk dan 'ns terug naar nu en bepaal of dat echt zo is. Ik geloof er geen barst van. Ik denk dat je zult zien dat er net zo goed zinnige en onzinnige onderwerpen zullen worden behandeld als nu het geval is. Waarbij ik de eerste ben om te zeggen dat zinnig of onzinning 'in the eye of the beholder' is. Nu komen 'vakantiedraadjes' voor, dan ook. Ik ga de weddenschap graag aan met iemand die de moeite wil nemen nu het een en ander op te slaan. P.s: ik heb ook gereageerd in het vakantiedraadje, omdat ik het leuk vind :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verschil met vroeger is dat we vroeger 100, later 1000 en nu bijna 11.000 geregistreerde bezoekers hadden/hebben.

 

Het is nu eenmaal een feit dat de bezoekers uit de tijd van 100, in ieder geval uit de tijd van < 1000, veel meer het ons kent ons en het directe wij gevoel (alleen al door de weinge geocachers die het land telde) hadden.

 

Als je vroeger naar een event ging, liep je de kans dat je werkelijk alle geocachers van Nederland tegenkwam :thumbup:

 

Je kende elkaar en het was nog in de tijd dat het geocachen niet echt bekend was, een beetje illegaal was en je wilde liever niet dat er teveel geocachers kwamen. Het leek soms wel een beetje een elite clubje, een sekte. Elite omdat in die tijd de GPSr echt niet voor bijna iedere portemonnee was weggelegd. De GPSR van nu, ook de duurdere, kosten maar een fractie van wat ze in die tijd moesten kosten. Een GPS ingebouwd in een telefoon bestond niet, de losse GPSr hingen aan een touwtje aan een dure laptop of een veel te dure PocketPC. TomTom begon nog maar net en was in eerste instantie alleen voor de Palm te koop en later voor Windows 2002. De versies van toen stelden niet veel voor en waren wel een paar 100 gulden.

 

Nu kan (en dat is ook goed) iedereen zich zo'n ding aanschaffen en je wordt bijna met iedere GSM doodgegooid met een ingebouwde GPSr die ook nu nog in geen enkele verhouding saan met de standalone. Doordat nu ook iedereen zo'n ding kan aanschaffen, of zelfs gratis krijgt in de phone, wil ook iedereen er eens iets mee doen. En dan kom je al surfend op geocaching uit.

 

De geocachers van nu zijn niet de geocachers van toen. Velen weten niet eens wat nu precies de bedoeling is. Dat zie je aan de manier van geocchen, dat zie je aan de geocaches die ze online willen hebben.

 

Er is gewoon een nieuw soort geocacher ontstaan en dat zie je ook op het forum. Ze zijn jonger, veel jonger, niet meer van die halve uitgebluste midlifecrisis figuren die een nieuwe hobby zochten om hun toekomstige VUTregeling uit te zitten. Op een enkele pre-juppie na dan.

 

Is het goed? Is het slecht? Ik weet het niet. Ik ben in die tijd ook ouder geworden. Misschien worden Willem en ik wel te oud en vele van de oldies met ons. Misschien verandert er wel helemaal niets, behalve wijzelf. Generatiekloof. :thumbup:

 

Ik wil er eigenlijk helemaal niet over nadenken. Als ik het zat ben, ben ik weg. En ik reken dat iedereen zo denkt. Ik doe vandaag niets wat ik niet leuk vind. Morgen ben ik er immers niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan is er een keer een leuk draadje met een aardige discussie, komt er een slotje op en wordt het verwijderd zodat niemand het meer kan lezen. Da's jammer.

 

Welk draadje, waarover, waar stond het? Dan zoek ik het terug, bekijk waarom het gesloten is en waarom het zelfs verwijderd is. Gesloten draadjes hoeven wat mij betreft niet verwijderd te worden. Draadjes die verwijderd worden hoeven niet gesloten worden :thumbup:

 

De regel is dat een draadje niet maar zo gesloten wordt, of men moet zich er continu misdragen door offtopic te zijn of door te flamen. Dan blijft het draadje wat mij beetreft wel zichtbaar. Beter zou zijn de offtopicgasten en de flamers eruit te halen en het draadje weer leesbaar te maken en te houden. Dat is tenminste in mijn opinie zoals het hoort.

 

Een draadje verwijderen hoeft voor mij alleen maar als het al vanaf de start niet volgens de regels is. Immers, anders kan het ook opgeschoond worden.

 

 

Eh, ja, ik kan best een topic bedenken dat over geocaching gaat, beste Kruimel, en dat volgens mij binnen de kortste keren gesloten wordt ... in ieder geval Lepman en jij hebben er al van alles over gelezen. Mag ik de proef op de som nemen ;-) ?

 

Groetjes, Fangorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...