Spring naar bijdragen

Is Het Forum Nu Van Mij Aan Het Vervreemden Of Vervreemd Ik Juist Van


barny

Aanbevolen berichten

Het forum, zoals het nu draait, kent m..i. een aantal problemen:

 

1. Dé Nederlandse Geocacher bestaat niet!

De .nl-site wil d.m.v. het forum de Nederlandse geocacher een ontmoetingsplek bieden waar hij/zij ervaringen met anderen kan delen. Probleem is echter dat “dé geocacher” niet bestaat, net zoals ook “de Nederlander” of “Jan Modaal” niet bestaat.

Alle cachers die hier op het forum komen hebben verschillende achtergronden en verschillende interesses. Het enige dat de bezoekers hier bindt, is dat ze op enig moment met het geocachen in aanraking zijn gekomen en het spelletje hen zeer aansprak.

 

2. Geocachen is een hobby die relatief weinig ontwikkeling doormaakt.

Hoewel er in 7-8 jaar in geocaching-land best veel is veranderd, durf ik toch de stelling aan dat er relatief weinig beweging is waar te nemen.

Een aantal ontwikkelingen in de laatste 7 jaar wil ik wel noemen:

- het aantal geocachers is enorm toegenomen

- het aantal geocaches is enorm toegenomen

- de bekendheid van de hobby is toegenomen

 

Deze explosieve ontwikkelingen hebben o.a. geleid tot de overtuiging dat het nodig was om met beheerders goede afspraken te maken over het te volgen beleid.

 

Daarnaast zijn er natuurlijk de nodige technische ontwikkelingen geweest op gps-gebied (nieuwe modellen e.d.). Maar als je dat vergelijkt met de ontwikkelingen die bv. plaatsvinden op het gebied van pda’s, gsm’s en autonavigatie, dan zijn er op geocaching gebied relatief weinig echte ontwikkelingen waar te nemen.

 

Verder is er in de aard en de techniek van de hobby zélf heel weinig veranderd: aan de regels is niet of nauwelijks iets veranderd, maar ook t.a.v. de techniek en tactiek van het geocachen zijn nauwelijks nieuwe inzichten waar te nemen.

 

3. Geocachers zijn er in soorten: van de “oude rot in het vak” tot de volstrekte newbie.

Dat er niet veel ontwikkeling in het geocachen waar te nemen is, zal de startende geocacher nauwelijks boeien. Immers: voor hem is alles nieuw! Hij ontdekt een nieuw spelletje waar hij óf alleen, of met het hele gezin, veel plezier aan zal kunnen beleven. Hij probeert zich zo snel als mogelijk wat in te lezen en gaat vragen stellen aan de meer ervaren cachers. En waar kan dat beter dan hier op het forum, waar allerlei ervarener cachers bij elkaar komen! Logisch toch?!

Aan de andere kant is er de ervaren cacher, die al 7 jaar lang dezelfde vragen voorbij ziet komen. En hij weet, dat de antwoorden op al die newbie-vragen al jaren op vele plekken op ditzelfde forum te vinden zijn. Hij zou dan ook liever zien, dat de newbie eerst eens de zoekfunctie zou gebruiken voor hij een vraag stelt.

 

4. De bijdragen aan dit forum mogen alleen geocaching-gerelateerd zijn.

En dat levert natuurlijk problemen op, want:

1. Veelgestelde vragen mogen niet opnieuw gesteld worden (gebruik de zoekfunctie!)

2. Ontwikkelingen op geocaching-gebied zijn er niet of nauwelijks.

3. Daarbij komt, dat zowel het beleid van .com als dat van .nl volstrekt niet ter discussie staat.

 

En dat geconstateerd hebbende, blijft er natuurlijk niet zoveel over om met elkaar over te praten, c.q. te discussiëren! En dan is het natuurlijk ook helemaal niet zo vreemd dat er draadjes verschijnen over coins, vakanties, familie-omstandigheden, geodating e.d. Want over iets anders mag het immers niet gaan!

 

En volgens mij brengt de uitwerking van dat beleid de bezoekers van het forum in een soort van spagaat-positie:

- het mag niet over het geocachen gaan (want alles is immers al uitgekauwd, en goed te vinden via de zoekfunctie!)

- het mag niet niet over het geocachen gaan, want we zijn immers een geocaching-forum?

Op die manier weet je (zeker als newbie) op een gegeven moment niet meer waar je het wel of niet over mag hebben. En dat is natuurlijk alleen maar vervelend, en haalt alle enthousiasme uit het deelnemen aan de verschillende discussies.

 

Persoonlijk vind ik dat .nl (bezoekers én site!) zich zou moeten beraden op de vraag wat men wil met het forum:

- een strikt geocaching-gerelateerd forum waar enkel de ontwikkelingen t.a.v. de gemeenschappelijke hobby aan de orde mogen komen, en anders niet, of:

- een forum als ontmoetingsplek waar iedereen zijn of haar zegje mag doen, zolang het niet in strijd is met de regels van de wet, de regels van het fatsoen en het niet gaat over het functioneren van personen, e.d.

 

Ikzelf neig naar de laatste. :thumbup:

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Daarbij genomen de draadjes waarbij je nu kan pochen met de net aangeschafte zooi, tuurlijk met foto er bij, lekker interessant, voor wie of voor wat koop je die zooi eigenlijk ………

 

Wellicht wel ja, en wat is je probleem eigenlijk? Als je iets niet wilt lezen, lees je het toch niet? :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het forum, zoals het nu draait, kent m..i. een aantal problemen:

 

1. Dé Nederlandse Geocacher bestaat niet!

De .nl-site wil d.m.v. het forum de Nederlandse geocacher een ontmoetingsplek bieden waar hij/zij ervaringen met anderen kan delen. Probleem is echter dat “dé geocacher” niet bestaat, net zoals ook “de Nederlander” of “Jan Modaal” niet bestaat.

Alle cachers die hier op het forum komen hebben verschillende achtergronden en verschillende interesses. Het enige dat de bezoekers hier bindt, is dat ze op enig moment met het geocachen in aanraking zijn gekomen en het spelletje hen zeer aansprak.

 

2. Geocachen is een hobby die relatief weinig ontwikkeling doormaakt.

Hoewel er in 7-8 jaar in geocaching-land best veel is veranderd, durf ik toch de stelling aan dat er relatief weinig beweging is waar te nemen.

Een aantal ontwikkelingen in de laatste 7 jaar wil ik wel noemen:

- het aantal geocachers is enorm toegenomen

- het aantal geocaches is enorm toegenomen

- de bekendheid van de hobby is toegenomen

 

Deze explosieve ontwikkelingen hebben o.a. geleid tot de overtuiging dat het nodig was om met beheerders goede afspraken te maken over het te volgen beleid.

 

Daarnaast zijn er natuurlijk de nodige technische ontwikkelingen geweest op gps-gebied (nieuwe modellen e.d.). Maar als je dat vergelijkt met de ontwikkelingen die bv. plaatsvinden op het gebied van pda’s, gsm’s en autonavigatie, dan zijn er op geocaching gebied relatief weinig echte ontwikkelingen waar te nemen.

 

Verder is er in de aard en de techniek van de hobby zélf heel weinig veranderd: aan de regels is niet of nauwelijks iets veranderd, maar ook t.a.v. de techniek en tactiek van het geocachen zijn nauwelijks nieuwe inzichten waar te nemen.

 

3. Geocachers zijn er in soorten: van de “oude rot in het vak” tot de volstrekte newbie.

Dat er niet veel ontwikkeling in het geocachen waar te nemen is, zal de startende geocacher nauwelijks boeien. Immers: voor hem is alles nieuw! Hij ontdekt een nieuw spelletje waar hij óf alleen, of met het hele gezin, veel plezier aan zal kunnen beleven. Hij probeert zich zo snel als mogelijk wat in te lezen en gaat vragen stellen aan de meer ervaren cachers. En waar kan dat beter dan hier op het forum, waar allerlei ervarener cachers bij elkaar komen! Logisch toch?!

Aan de andere kant is er de ervaren cacher, die al 7 jaar lang dezelfde vragen voorbij ziet komen. En hij weet, dat de antwoorden op al die newbie-vragen al jaren op vele plekken op ditzelfde forum te vinden zijn. Hij zou dan ook liever zien, dat de newbie eerst eens de zoekfunctie zou gebruiken voor hij een vraag stelt.

 

Je hebt het duidelijk en helder geformuleerd Peetee! Ik kan mij hier prima in vinden...

 

4. De bijdragen aan dit forum mogen alleen geocaching-gerelateerd zijn.

En dat levert natuurlijk problemen op, want:

1. Veelgestelde vragen mogen niet opnieuw gesteld worden (gebruik de zoekfunctie!)

2. Ontwikkelingen op geocaching-gebied zijn er niet of nauwelijks.

3. Daarbij komt, dat zowel het beleid van .com als dat van .nl volstrekt niet ter discussie staat.

 

En dat geconstateerd hebbende, blijft er natuurlijk niet zoveel over om met elkaar over te praten, c.q. te discussiëren! En dan is het natuurlijk ook helemaal niet zo vreemd dat er draadjes verschijnen over coins, vakanties, familie-omstandigheden, geodating e.d. Want over iets anders mag het immers niet gaan!

 

Wij zijn een geocache-forum, mijn inziens ontleent dit forum zijn bestaansrecht dus aan het geocachen. Dus welke andere zaken zou je behalve geocaching willen delen met de community? Sport, politiek, illegale software, het nieuws? De kans kans is groot dat ook een flink aantal mensen zich zal afvragen wat het nut van deze zaken op dit geocache-forum is...

 

Is dat zo? Mogen veel gestelde vragen niet opnieuw gesteld worden? Volgens mij worden ze nog volop gesteld en worden newbees door ervarene gebruikers goed geholpen of verwezen naar sites/topics waar de informatie te vinden is. Daarnaast: per dage verschijnen er genoeg nieuwe topics met nieuwe vragen: dat het onderwerp van de vraag niet alle gebruikers interesseert: tja, dat is een feit. Zoals je aangaf: 'de geocacher' bestaat niet evenmin de 'forumgebruiker'.

 

En volgens mij brengt de uitwerking van dat beleid de bezoekers van het forum in een soort van spagaat-positie:

- het mag niet over het geocachen gaan (want alles is immers al uitgekauwd, en goed te vinden via de zoekfunctie!)

- het mag niet niet over het geocachen gaan, want we zijn immers een geocaching-forum?

Op die manier weet je (zeker als newbie) op een gegeven moment niet meer waar je het wel of niet over mag hebben. En dat is natuurlijk alleen maar vervelend, en haalt alle enthousiasme uit het deelnemen aan de verschillende discussies.

 

Persoonlijk vind ik dat .nl (bezoekers én site!) zich zou moeten beraden op de vraag wat men wil met het forum:

- een strikt geocaching-gerelateerd forum waar enkel de ontwikkelingen t.a.v. de gemeenschappelijke hobby aan de orde mogen komen, en anders niet, of:

- een forum als ontmoetingsplek waar iedereen zijn of haar zegje mag doen, zolang het niet in strijd is met de regels van de wet, de regels van het fatsoen en het niet gaat over het functioneren van personen, e.d.

 

Ikzelf neig naar de laatste. ;)

 

Misschien heb je een punt: ik zal er eens over nadenken. Anderzijds vraag ik mij nog steeds af wat je afgezien van geocache-gerelateerde zaken wil bespreken. Dezelfde zaken als in de discussiegroepen? Nou, daar wordt je ook niet echt vrolijk van: de één beschuldigt de ander van liegen, de ander blijft maar steeds dezelfde grammafoonplaat (of cd/mp3) afdraaien met hele lappen tekst, de ander vindt, omdat hij uit een bepaald landsdeel komt, gediscrimineerd wordt door de reviewer...Is dat wat men wil? Nou het zorgt in ieder geval voor een hoop sensatie en hits ;)!

 

Mag je hier je zegje niet doen? Wordt dat als zodanig ervaren? Hhmmm, tja ik zie wederom dezelfde namen steeds voorbij flitsen. Mijn inziens: een ieder is vrij om zijn zegje te doen, mits hij/zij/het zich aan de forumregels houdt.

 

Wij zijn een groot forum met veel verschillende ideeën en wensen en ja, voor iedereen is er wat. Wat de één niet leuk vindt, vindt de ander wel leuk! Het is net de echte wereld :blush:!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zult begrijpen, Jeroen, dat ik mij in mijn reactie wat zwart-wit heb uitgedrukt. En natuurlijk is het zo dat het stellen van veelgestelde vragen niet zozeer verboden wordt, maar toch wel wordt ontmoedigd. Zie forumregel 7.

Daarnaast zijn het laatste jaar newbies toch meer dan eens gewezen op deze regel, niet in de laatste plaats door mede-forumleden.

 

En inderdaad, natuurlijk ontleent dit forum haar bestaansrecht aan het geocachen in Nederland, en mag je van forum-members verwachten dat ze hier komen om het voornamelijk over het geocachen te hebben. Maar ook voor andere zaken die hen bezig houden mag volgens mij ruimte zijn.

Over illegale zaken en persoonlijke aanvallen heb ik me al uitgelaten in mijn vorige bijdrage. Die horen op een forum niet thuis.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Off topic:

 

Werk ik de lijst in een dag weg en staat alles wat online kan ook echt online, zie je caches disabled worden na het online komen omdat de reviewer weer te snel was en men de cache nog niet geplaatst had.... Je doet het nooit goed.

Geen flauw idee wie dit betreft....stupid.gif

Maar je hebt het wel goed gedaan Kruimeldief. In mijn geval geheel mijn eigen schuld!

 

On topic:

 

Het forum is er wel braver op geworden. Da's niet altijd even leuk, maar blijkbaar een ontwikkeling. Het forum is wat mij betreft niet meer dan een fenomeen naast het geocachen of beter gezocht qua belangrijkheid komt het ver na het geocachen. Als mensen willen praten over de laatste gadgets of vakanties, prima hoor. Soms doe ik eraan mee, soms ook niet.

 

Fire5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil ook nog wel even reageren op Barny's eerste vraag, in de kop van dit draadje:

 

"Is Het Forum Nu Van Mij Aan Het Vervreemden Of Vervreemd Ik Juist Van Het Forum?"

 

Ik vermoed dat beide mogelijkheden wel eens het geval zouden kunnen zijn.

 

Immers: Vanaf het begin van het geocachen was "Barny" een begrip in geocaching-land. Maar met het groeien van het aantal geocachers komen er natuurlijk ook steeds meer die in het geheel niet weten wie Barny is, behalve dan dat hij een van de vele mede-cachers is. En dat geldt natuurlijk niet enkel voor Barny, maar voor alle "oldies".

 

Anderszijds kan het natuurlijk zijn dat Barny, omdat hij steeds minder bezoekers van het forum persoonlijk kent, ook steeds minder met de bezoekers van het forum heeft. En ook dát gaat op voor veel andere "oldies".

 

En omdat er steeds weer nieuwe forum-bezoekers komen en oudere gaan (natuurlijk verloop), ken je relatief steeds minder medecachers persoonlijk. En het lijkt mij normaal, dat je tot mensen die je niet persoonlijk kent, een wat grotere afstand voelt.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En volgens mij brengt de uitwerking van dat beleid de bezoekers van het forum in een soort van spagaat-positie:

- het mag niet over het geocachen gaan (want alles is immers al uitgekauwd, en goed te vinden via de zoekfunctie!)

- het mag niet niet over het geocachen gaan, want we zijn immers een geocaching-forum?

Op die manier weet je (zeker als newbie) op een gegeven moment niet meer waar je het wel of niet over mag hebben. En dat is natuurlijk alleen maar vervelend, en haalt alle enthousiasme uit het deelnemen aan de verschillende discussies.

 

Dit herken ik (als newbie) wel, soms zie ik een offtopic item (bijv. 4daagse) dat mag blijven bestaan, en dan weer één (bijv. de oproep voor sponsering van een kankerfietstocht) die meteen gesloten wordt?

Ik durf zelfs soms mijn vraag niet te stellen, terwijl ik echt de zoekfunctie heb gebruikt en ook al gegoogled heb!

Daarbij vind ik toch juist dat ik mijn vragen hier moet kunnen stellen, want hier zit de kennis! Waarom moet je alle mogelijke manieren om aan informatie te komen eerst op alle andere plekken hebben gezocht, voordat je het hier MAG vragen?

En ik vind alles idd nog leuk en interessant en verslind de meeste draadjes...mag dat alsjeblieft? Moet ik me ervoor schamen dat ik graag een beetje in de rondte klets met mensen waarmee ik iets gemeenschappelijks heb?

En de behulpzaamheid en warmte die ik nu al heb ontvangen van mensen hier op het forum, vind ik heel waardevol; van mij hoeft niet alles zinvol te zijn of ergens toe dienen.

Ik vind het erg leuk om te geocachen, maar het is nu zaterdagavond en ik mag het bos niet in :blush: dus vind ik dit een mooie manier om toch met geocachen bezig te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit herken ik (als newbie) wel, soms zie ik een offtopic item (bijv. 4daagse) dat mag blijven bestaan, en dan weer één (bijv. de oproep voor sponsering van een kankerfietstocht) die meteen gesloten wordt?

Ik durf zelfs soms mijn vraag niet te stellen, terwijl ik echt de zoekfunctie heb gebruikt en ook al gegoogled heb!

Daarbij vind ik toch juist dat ik mijn vragen hier moet kunnen stellen, want hier zit de kennis! Waarom moet je alle mogelijke manieren om aan informatie te komen eerst op alle andere plekken hebben gezocht, voordat je het hier MAG vragen?

En ik vind alles idd nog leuk en interessant en verslind de meeste draadjes...mag dat alsjeblieft? Moet ik me ervoor schamen dat ik graag een beetje in de rondte klets met mensen waarmee ik iets gemeenschappelijks heb?

En de behulpzaamheid en warmte die ik nu al heb ontvangen van mensen hier op het forum, vind ik heel waardevol; van mij hoeft niet alles zinvol te zijn of ergens toe dienen.

Ik vind het erg leuk om te geocachen, maar het is nu zaterdagavond en ik mag het bos niet in ;) dus vind ik dit een mooie manier om toch met geocachen bezig te zijn.

 

Juist, volgens mij is dit daar de uitgelezen plek voor, hier zit immers de kennis en daardoor ook de lui (cachers) die je kunnen helpen.

Soms bekruipt mij ook het gevoel van "moet dat nou op deze manier" maar dan ga ik maar weer snel veder.

Cachen doe ik graag, ik ben een buiten mens, daar kan men mij vaak vinden, lekker aan de wandel, fietsen of cachen, soms alles tegelijk. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit forum moet je ook zien als een cafe waar geocachers bij elkaar komen. Er wordt voornamelijk over geocachen gepraat, maar zoals het in de meeste cafe's ook gebeurt dwaal je ook weleens af.

 

je komt elkaar tegen op events en krijgt met sommige mensen een band en wil je na het event in deze virtuele bar/kantine verder praten, dit kan over geocachen zijn, maar ook over andere dingen.

 

maak een off topic gedeelte waar alles besproken kan worden wat een geocacher ook bezig houdt en of dat nu gaat over een verjaardag of wat hij 's avonds op zijn bord krijgt, dat moet niet uitmaken, zolang het maar netjes en beschaafd blijft.

 

Tenslotte is er meer in de wereld gaande dan geocachen en ook dat wil je af en toe best wel eens met je geocache maatjes bespreken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we dan eens wat vaker naar de kroeg gaan i.p.v. events te organiseren met zoveel nieuwe caches dat je nog niemand spreekt! Oftewel stammtisch events waar je met (lokale) cachers lekker een avondje boomt over vanalles en nog wat.

Want het forum is inderdaad een veredelde chatbox soms, hoewel ik dat niet erg vind. Lees het of lees het niet........

En wat ouwe jongens krentenbrood betreft............vroeger was het niet beter of leuker........misschien wel anders. En vroeger heeft ook maar 3-4 jaar bestaan tot dat de hype toesloeg in 2005. En zolang het signaal uit de ruimte niet wegvalt vermaak ik me wel.............. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit forum moet je ook zien als een cafe waar geocachers bij elkaar komen. Er wordt voornamelijk over geocachen gepraat, maar zoals het in de meeste cafe's ook gebeurt dwaal je ook weleens af.

 

je komt elkaar tegen op events en krijgt met sommige mensen een band en wil je na het event in deze virtuele bar/kantine verder praten, dit kan over geocachen zijn, maar ook over andere dingen.

 

maak een off topic gedeelte waar alles besproken kan worden wat een geocacher ook bezig houdt en of dat nu gaat over een verjaardag of wat hij 's avonds op zijn bord krijgt, dat moet niet uitmaken, zolang het maar netjes en beschaafd blijft.

 

Tenslotte is er meer in de wereld gaande dan geocachen en ook dat wil je af en toe best wel eens met je geocache maatjes bespreken!

 

Die virtuele plek is er wel. Spreek met elkaar af in de chat. Gaat ook directer en wanneer je elkaar wilt "spreken" is dat wel zo fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we dan eens wat vaker naar de kroeg gaan i.p.v. events te organiseren met zoveel nieuwe caches dat je nog niemand spreekt! Oftewel stammtisch events waar je met (lokale) cachers lekker een avondje boomt over vanalles en nog wat.

Want het forum is inderdaad een veredelde chatbox soms, hoewel ik dat niet erg vind. Lees het of lees het niet........

En wat ouwe jongens krentenbrood betreft............vroeger was het niet beter of leuker........misschien wel anders. En vroeger heeft ook maar 3-4 jaar bestaan tot dat de hype toesloeg in 2005. En zolang het signaal uit de ruimte niet wegvalt vermaak ik me wel.............. :lol:

 

 

Hallo Team Professor X,

 

Plan eens een datum en kijken wie er op af komen. :P

 

Groetjes Keske27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan de ene kant heb ik respect voor Barney. Hij heeft mee founds dan ik ooit zal hebben. Hij heeft meer ervaring met geocaching dan ik ooit zal hebben. Ik leg me er bij neer dat ik alle vragen die ik ooit zal hebben in het newbie forum zal moeten stellen.

 

Aan de andere kant ben ik een niet onintelligent mens. Ik zou inzichten of gedachten kunnen hebben waar iemand iets aan zou kunnen hebben. Ik zou iemand die met een vraag zit kunnen helpen.

 

Ik ben een oude rot in het spel 'Magic, the Gathering'. Als ik met mijn deck van een newbie won vond ik het altijd leuk om met hem van deck te ruilen en hem te laten merken dat hij met mijn deck (duur, en met de ervaring van jaren samengesteld) van zijn beginnersdeck zou kunnen winnen. Dat motiveert hem om zijn deck en zijn skills te verbeteren. Ik heb vaak gezien dat zo iemand vervolgens in fora de meest baarlijke nonsens uit ging kramen. Ik heb daar nooit op gereageerd. Sommigen ben ik nooit meer tegen gekomen. Anderen werden soms waardige tegenstanders.

 

De oude Griekse filosofen hadden er een begrip voor. Panta Rhei: alles vloeit.

 

En Freud zei dat er drie dingen zijn die een mens moet bezitten om gelukkig te worden: hij moet kunnen liefhebben, hij moet kunnen werken en hij moet met teleurstellingen om kunnen gaan.

 

Leg je er bij neer dat niets hetzelfde blijft en je bent een stap verder in het leven van het leven zoals het zich manifesteert, niet zoals je zou willen dat het zich zou manifesteren.

 

Panta Rhei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we dan eens wat vaker naar de kroeg gaan i.p.v. events te organiseren met zoveel nieuwe caches dat je nog niemand spreekt! Oftewel stammtisch events waar je met (lokale) cachers lekker een avondje boomt over vanalles en nog wat.

Want het forum is inderdaad een veredelde chatbox soms, hoewel ik dat niet erg vind. Lees het of lees het niet........

En wat ouwe jongens krentenbrood betreft............vroeger was het niet beter of leuker........misschien wel anders. En vroeger heeft ook maar 3-4 jaar bestaan tot dat de hype toesloeg in 2005. En zolang het signaal uit de ruimte niet wegvalt vermaak ik me wel.............. :yes:

 

 

Hallo Team Professor X,

 

Plan eens een datum en kijken wie er op af komen. :eek:

 

Groetjes Keske27

 

2 mei op diverse plaatsen in Nederland.

Assen : 19.15 uur is het event afgelopen. Terrasjes genoeg :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...