Spring naar bijdragen

Gedrag op forum


Lepman

Aanbevolen berichten

En dat is het probleem, tegen de ene kan je heerlijk verbaal uitleven, terwijl bij een ander de eerste de beste mopperuiting al te ver vind gaan, het ligt zeker ook geheel aan hoe de ontvanger op dat moment in zijn vel zit.

Iemand aanspreken op zijn gedrag vind ik helemaal oké, maar ook daar zijn grenzen aan. En daar zijn juist de motdjes voor.

Laten we zelf niet voor rechter en beul spelen

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

 

Iemand aanspreken op zijn doen en laten op het forum kan ook met net/normaal taalgebruik, als de ontvanger daar dan last van heeft zegt dat meer over de ontvanger dan over de zender.

En je hebt gelijk dat er ook grenzen zijn, zodra daar echt overheen wordt gegaan zullen de mod. moeten ingrijpen.

 

De forum leden moeten ook zeker niet voor rechter of beul gaan spelen, maar dat wordt ook nergens hier geschreven of bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De kracht zit er in, dat als je een hufter aanspreekt op zijn gedrag, en dat niet blijkt te werken, er een niet al te lange tijd tussen moet zitten voordat er "gefloten" wordt door een modje.

 

Die tik op de vingers moet er bij het stelen van het eerste koekje zijn, en niet pas bij het 12e.

Dat klopt ten dele.

Eigenlijk zou op zo'n moment er al een kwartje gevallen moeten zijn bij desbetreffende gebruiker.

Het lijkt er bij sommige forumreacties echter helaas op, dat er in het bijzijn van iedereen (lees alle forumgebruikers) de persoon die fout zou zitten op zijn vingers getikt moet worden door medeforumgebruikers op een manier die zo persoonlijk en soms zelfs net zo fout is dat er een gelijksoortige wederreactie beneden niveau op terug is te verwachten.

En bij sommige reacties ontstaat bij mij de indruk dat desbetreffende forumgebruikers gewoon doorgaan met het idee "als het te ver gaat, wordt ik vanzelf teruggefloten".

Weliswaar zijn er modjes om de zaak in de gaten te houden, maar als het zo moest zijn dat die modjes er zijn omdat bij de gebruikers het idee is dat de modjes het geweten moest vormen van de forumgebruikers, dan is het einde zoek.

Wat dat betreft vind ik de nieuwe handtekening van Team Jemar wel de spijker op zijn kop slaan.

 

Oh en @tismilucas, inderdaad, blijkbaar denken we ongeveer hetzelfde, maar je korte formulering over het begrip "respect" had ik heel anders geïnterpreteerd. Vandaar mijn opmerking over hoe ik respect zie. :beerchug:

 

Greetz, Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat is het probleem, tegen de ene kan je heerlijk verbaal uitleven, terwijl bij een ander de eerste de beste mopperuiting al te ver vind gaan, het ligt zeker ook geheel aan hoe de ontvanger op dat moment in zijn vel zit.

Iemand aanspreken op zijn gedrag vind ik helemaal oké, maar ook daar zijn grenzen aan. En daar zijn juist de motdjes voor.

Laten we zelf niet voor rechter en beul spelen

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

Ik denk dat we hufterig gedrag (lomp gedrag) best wel kunnen duiden of herkennen. Assertief/direct zijn kan hufterig overkomen maar is het in mijn ogen niet. Waar de grens ligt? Moeilijk te zeggen en mede afhankelijk van de lengte van de tenen van deelnemende partijen. Om in de termen van het voetballen te blijven. Het is bij geschil aan de mod om er de stekker uit te trekken of als scheids op te treden. De 'wedstrijd' even stil te leggen of iedereen naar de kleedkamer te sturen.

Voor rechter en beul spelen? Laten we dat aub niet doen. Dan ben je eigenlijk net zo'n hufter.

 

[off topic]Het gaat hier zo snel...best wel een druk draadje hier vandaag...'k meen dat de hoogste online score van vandaag iets tegen de 50 aan was...het leeft en dat is goed om te zien[on topic]

 

@Bloodwoosj: zeg maar wanneer dat glas koud staat

 

@Remunj: haalt me de woorden uit de vingers/toetsenbord

bewerkt door Tismilucas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is al een paar keer ter sprake gekomen en bij een aantal topics spreekt men elkaar er op aan...

Nu blijkt dus dat dit onterecht is. Hoe wij reageren op het forum is normaal.

 

Gedrag op forum

 

Die onderzoekjes die nu zijn gedaan hebben betrekking op nieuwsfora.

 

Geocaching.nl is een hobbyforum, waar het een stuk rustiger aan toegaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk niet, maar als we dat willen veranderen, zullen we eerst onze basis moeten veranderen.

Nederland gaat op dezelfde manier als Amerika naar de klote, en om dezelfde redenen. Aan de bovenrij zitten de mensen aan wie wij ons bestuur toevertrouwen, maar die doen niets anders dan graaien.

Om eerlijk te zijn, ik vind dat iedereen hier in de VS veel beleefder is dan in Nederland. Veel minder hangjongeren en dat soort gedoe. Nu moet ik wel zeggen dat ik in een klein lief dorpje woon, maar ook in de grote stad gedraagt iedereen zich veel beschaafder. Overigens kleedt iedereen in Europa (ja, zelfs in Nederland) zich veel beter dan de gemiddelde Amerikaan.

 

Q :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

{Off topic}Iemand al opgevallen dat de we tegenwoordig zelfs al de computer tijd een uur vooruit lijken te zetten? Alle berichtjes staan nog op de oude (zomer)tijd.{on topic}

Ik ondersteun de min of meer definitie van respect dat je behoort de te krijgen van een ander. Respect is m.i. niet iets dat je moet verdienen, maar wat je wel kunt verliezen.

 

Fire5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk niet, maar als we dat willen veranderen, zullen we eerst onze basis moeten veranderen.

Nederland gaat op dezelfde manier als Amerika naar de klote, en om dezelfde redenen. Aan de bovenrij zitten de mensen aan wie wij ons bestuur toevertrouwen, maar die doen niets anders dan graaien.

Om eerlijk te zijn, ik vind dat iedereen hier in de VS veel beleefder is dan in Nederland. Veel minder hangjongeren en dat soort gedoe. Nu moet ik wel zeggen dat ik in een klein lief dorpje woon, maar ook in de grote stad gedraagt iedereen zich veel beschaafder. Overigens kleedt iedereen in Europa (ja, zelfs in Nederland) zich veel beter dan de gemiddelde Amerikaan.

 

Q :beerchug:

 

Roerend mee eens. Al is het niet altijd echt oprecht gemeend, de vriendelijkheid en hulpvaardigheid van Amerikanen komt als verfrissend over. Kijk maar eens naar het hotel, winkel en horeca personeel; je voelt je gewaardeerd. Het nette weggedrag en de grote sportevenementen waar het nog een echt familiefeest is compleet met barbeques op het parkeerterrein.

 

Ik mag hopen dat Nederland snel naar de klote gaat zoals Amerika. Het wordt er alleen maar beter op!

 

(nu verwacht ik natuurlijk weer zo'n typische forum-opmerking als: als het je hier niet bevalt dan rot je maar op)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

{Off topic}Iemand al opgevallen dat de we tegenwoordig zelfs al de computer tijd een uur vooruit lijken te zetten? Alle berichtjes staan nog op de oude (zomer)tijd.{on topic}

<knip>

Fire5

:beerchug: Bij mij was het gepiept door alleen een keer naar m'n instellingen te gaan. En vervolgens niets te doen... geloof ik.

zie ook dit draadje

bewerkt door Malyenki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

(nu verwacht ik natuurlijk weer zo'n typische forum-opmerking als: als het je hier niet bevalt dan rot je maar op)

 

Nee hoor. Alhoewel je wel on-topic mag blijven anders hebben we het een paar bijdragen verder alleen nog over het feit dat de VS straks geen zwarte president mag hebben omdat dit het geocachen in Nederland en met name de topics op het forum van Geocaching.nl al te zeer zal beïnvloeden.

 

[off topic] Voor het overige. Volkomen eens alhoewel de vriendelijkheid van de VS-burger ook wel een schijn-vriendelijkheid is. 'Kom snel een keertje langs' moet je niet al te letterlijk opvatten...[on topic]

bewerkt door Tismilucas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar in een notendop: Het probleem zit veel dieper dan dit forum, en daarom zul het op deze "bovenste" laag dus niet snel zien veranderen.

  • geheim spelletje is niet meer?
  • ons kent ons is niet meer?
  • geocaching.com maakt (te)veel nieuwe regeltjes?
  • cache online krijgen is lastiger?
  • commercie heeft toegeslagen?
  • gros van de nieuwe caches is van erbarmelijk niveau?

Kom op, leef niet in het verleden! De krenten van vroeger zijn er nog steeds en worden gemaakt, je moet alleen wat harder zoeken.

De manier van een cache aanbieden op internet is uitgebreid. Regeltjes iets aangescherpt door inderdaad meer toeloop en bekendheid.

Maar als je met "het oude clubje" was blijven stilstaan had je nu nog alleen maar caches voor elkaar neergelegd of was het opgehouden te bestaan.

Nieuwe leden, nieuwe caches en ja, als je langer meeloopt KAN de verveling toeslaan (cachemoeheid).

Stichting is nog steeds een stichting (punt NL tenminste). Een cache is nog steeds een cache en het bos blijft een bos.

 

Zit ik er ver naast :beerchug:?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit ik er ver naast :beerchug:?

Hangt af van of je een goede fix hebt. :thumbup:

 

Maar ik ben het met je besrchijving eens... Geocaching heeft niet stil gestaan en is populairder geworden, waardoor je vanzelf het effect krijgt dat er meer regeltjes komen (omdat meer contact met de niet geo-caching wereld dat b.v. vereist. Ik denk zelf ook dat - omdat het groter is geworden - er ook wel wat commerciele redenen zijn voor bepaalde acties, maar dat krijg je met alles wat populairder wordt).

 

Doordat het groter is geworden komen er ook meer mensen op het forum (en nu zijn we weer ontopic). En hoe meer mensen actief worden op een forum, des te meer verschillen in mening en manieren van spraakgebrekken (even bewust gebruikt omdat iedereen op een andere manier communiceert).

 

De kunst is - zoals Tismilucas en Bloodwoosj al zeiden - om de ander in zijn waarde te laten en toch je ei in je reactie kwijt te kunnen, zonder een flame te starten. (En soms doe ik dat in ieder geval fout (zie ik dan later), waardoor anderen toch pissig worden en dat in hun reactie laten blijken).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar in een notendop: Het probleem zit veel dieper dan dit forum, en daarom zul het op deze "bovenste" laag dus niet snel zien veranderen.

  • geheim spelletje is niet meer?
  • ons kent ons is niet meer?
  • geocaching.com maakt (te)veel nieuwe regeltjes?
  • cache online krijgen is lastiger?
  • commercie heeft toegeslagen?
  • gros van de nieuwe caches is van erbarmelijk niveau?

Kom op, leef niet in het verleden! De krenten van vroeger zijn er nog steeds en worden gemaakt, je moet alleen wat harder zoeken.

De manier van een cache aanbieden op internet is uitgebreid. Regeltjes iets aangescherpt door inderdaad meer toeloop en bekendheid.

Maar als je met "het oude clubje" was blijven stilstaan had je nu nog alleen maar caches voor elkaar neergelegd of was het opgehouden te bestaan.

Nieuwe leden, nieuwe caches en ja, als je langer meeloopt KAN de verveling toeslaan (cachemoeheid).

Stichting is nog steeds een stichting (punt NL tenminste). Een cache is nog steeds een cache en het bos blijft een bos.

 

Zit ik er ver naast :beerchug:?

Naast? Bulls eye!

 

Hebben ze bij gc.nl geen "hall of fame" voor forum entries. Zou deze er prima passen!

 

Kijk, forum bijdrage hoeft niet lomp, bot of vervelend te zijn, als je maar iets zegt waar ik achter sta :thumbup:

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om eerlijk te zijn, ik vind dat iedereen hier in de VS veel beleefder is dan in Nederland. Veel minder hangjongeren en dat soort gedoe. Nu moet ik wel zeggen dat ik in een klein lief dorpje woon, maar ook in de grote stad gedraagt iedereen zich veel beschaafder.

 

Roerend mee eens. Al is het niet altijd echt oprecht gemeend, de vriendelijkheid en hulpvaardigheid van Amerikanen komt als verfrissend over. Kijk maar eens naar het hotel, winkel en horeca personeel; je voelt je gewaardeerd. Het nette weggedrag en de grote sportevenementen waar het nog een echt familiefeest is compleet met barbeques op het parkeerterrein.

 

Nou heren, dit zijn wat mij betreft wereldvreemde opmerkingen. In die geweldige US of A kun je in de grote steden diverse wijken beter niet ingaan als je nog langer wilt teven en/of niet beroofd wilt worden.

"De amerikaan" komt op mij over als zeer oppervlakkig en vaak weet je echt niet wat ze nu echt willen cq. bedoelen.

De manier waarop winkel- en hotelpersoneel je benaderd is wel zo ongelooflijk overdreven, niet gemeend en wel aangeleerd. Ik wordt er misselijk van als ik er mee wordt geconfronteerd. :beerchug:

 

Beleefdheid : aan mijn hoela!

 

Maar dit is natuurlijk off topic.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan nog even mijn mening. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen vervelende dingen ben tegengekomen hier op het forum.

 

Heb op verschillende fora gezeten en hier is de sfeer naar mijn idee top. Dit komt denk ik ook door de bepaalde groep mensen die hier komt. Allemaal interesse in geocaching en niet zomaar jan en alleman. Daarnaast zorgen meetings die via het forum georganiseerd worden ook goed voor de sfeer op een forum denk ik.

 

Nieuws fora komt van alles langs en daar wil het er vaker harder (lees onbeschoft) aan toe gaan in de "meningsuitingen"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...