Spring naar bijdragen

Gedrag op forum


Lepman

Aanbevolen berichten

Dan nog even mijn mening. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen vervelende dingen ben tegengekomen hier op het forum.

 

Heb op verschillende fora gezeten en hier is de sfeer naar mijn idee top.

 

Kijk, en nu kunnen we weer rustig slapen ! :beerchug:

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tuurlijk niet, maar als we dat willen veranderen, zullen we eerst onze basis moeten veranderen.

Nederland gaat op dezelfde manier als Amerika naar de klote, en om dezelfde redenen. Aan de bovenrij zitten de mensen aan wie wij ons bestuur toevertrouwen, maar die doen niets anders dan graaien.

Om eerlijk te zijn, ik vind dat iedereen hier in de VS veel beleefder is dan in Nederland. Veel minder hangjongeren en dat soort gedoe. Nu moet ik wel zeggen dat ik in een klein lief dorpje woon, maar ook in de grote stad gedraagt iedereen zich veel beschaafder. Overigens kleedt iedereen in Europa (ja, zelfs in Nederland) zich veel beter dan de gemiddelde Amerikaan.

 

Q :beerchug:

In de VS beleefder en minder hangjongeren?

 

Als je de straatbendes niet meerekent omdat ze daar actiever zijn dan hier (omdat ze daar niet alleen rondhangen) zul je wel gelijk hebben.

 

Ik heb zelf de site "Americans in Holland Association" opgericht en beheerd. Hier zat ook een forum bij. Ik kan je wel zeggen dat ik het veel drukker had met modereren dan alle moderators hier bij elkaar op dit forum. Het was zo erg dat mijn vriendin (Amerikaanse) bang was voor fysiek geweld. Ik moest soms forum entries weghalen omdat ze soms echt te ver gingen qua dreiging en werden de pijlen daarna op mij gericht. Nu heb ik zelf een dikke huid en deed het mij niet zoveel, maar zoals ik al zei moesten we ons adres goed geheim houden.

 

Dus ga nu niet zeggen dat die Amerikanen veel liever zijn voor elkaar. Als het erop aankomt zijn het...(nee, inhouden broekie)

Moet er wel bij zeggen dat het allemaal vrouwen waren die flink te keer gingen tegen elkaar. En dit ging dus niet over geocaching.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al is het niet altijd echt oprecht gemeend, de vriendelijkheid en hulpvaardigheid van Amerikanen komt als verfrissend over. Kijk maar eens naar het hotel, winkel en horeca personeel; je voelt je gewaardeerd. Het nette weggedrag en de grote sportevenementen waar het nog een echt familiefeest is compleet met barbeques op het parkeerterrein.

 

Op zich helemaal gelijk in, maar ik zou op dit moment niet met een Amerikaan willen ruilen:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh en @tismilucas, inderdaad, blijkbaar denken we ongeveer hetzelfde, maar je korte formulering over het begrip "respect" had ik heel anders geïnterpreteerd. Vandaar mijn opmerking over hoe ik respect zie. :thumbup:

 

Greetz, Bloodwoosj.

 

 

Om weer even naar het startpunt (gedrag op forum) terug te gaan.

 

Veel (mis-)gedragingen zullen voortkomen uit het anders interperteren van een post van een medeposter, terwijl de (basis)gedachte vaak gelijk zijn.

De bovenstaande quote is een mooi voorbeeld, ook voor manier hoe je zoiets oplost :blush: .

Iemand met lange tenen en/of een slecht humeur, had hier ook minder goed oplossing voor kunnen bedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vaak valt er te lezen dat je respect niet moet verdienen, maar dat het iets is wat je van anderen hoort te krijgen....

 

Het is wel eens aardig om ook dit eens van een andere kant te bekijken.

 

Men kan respect opbrengen voor iemands opvattingen of rechten, of voor materiële zaken zoals andermans eigendom. Met andere woorden, men deelt andermans opvattingen niet (geheel), maar erkent diens fundamenteel recht op een afwijkende mening.

Dus: RESPECT is vooral iets wat je zelf geeft en niet iets wat je krijgt.

 

Wanneer men dan een tekort aan respect waarneemt, dan kan zou ik zeggen: “Ga je gang en geef.”

 

respect.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Off-topic: Het zal je kind maar wezen. :blush:

 

Het trieste is dat hij het waarschijnlijk van zijn ouders heeft geleerd. :thumbup:

 

Niet alleen goed voorbeeld doet volgen...

 

En om hier meteen bij aan te sluiten...

 

Wees dus zelf wel een goed voorbeeld op het forum en maak je niet druk als iemand toch onverhoopt op je teentjes staat.

 

Ik ben niet zo'n forumbeest en dit is mijn allereerste bericht. Ben enigszins verbaasd dat hier zo enorm veel reacties worden gegeven op iets waarover we het volgens mij allemaal eens zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu moet ik wel zeggen dat ik in een klein lief dorpje woon, maar ook in de grote stad gedraagt iedereen zich veel beschaafder.

In de VS beleefder en minder hangjongeren?

 

Als je de straatbendes niet meerekent omdat ze daar actiever zijn dan hier (omdat ze daar niet alleen rondhangen) zul je wel gelijk hebben.

 

Ik heb er duidelijk bij staan in een dorpje en de vervelende wijken in de grote steden kan je makkelijk mijden.

 

Al is het niet altijd echt oprecht gemeend, de vriendelijkheid en hulpvaardigheid van Amerikanen komt als verfrissend over. Kijk maar eens naar het hotel, winkel en horeca personeel; je voelt je gewaardeerd. Het nette weggedrag en de grote sportevenementen waar het nog een echt familiefeest is compleet met barbeques op het parkeerterrein.

 

Op zich helemaal gelijk in, maar ik zou op dit moment niet met een Amerikaan willen ruilen:

 

Inderdaad liever dat iemand ongemeend vriendelijk tegen me is dan ongemeend agressief.

 

Overigens zijn veel/sommige Amerikanen ook oprecht heel gastvrij.

bewerkt door Quaerens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met maatje 44/45 heb ik anders best lange tenen :thumbup:

Maar heb geen vrees, het biertje voor tismilucas staat al koud ...

Greetz, Bloodwoosj.

 

Mijn schoenmaat is ook niet al te klein, maar gelukkig zijn de schoenneuzen vrij stevig en worden mijn teentjes niet snel geraakt.

En als iemand het niet met mij eens is, kan hij.zij altijd hier een drankje komen gebruiken, kunnen we gezellig na kletsen over het gene waar we verschillend over denken/schreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu moet ik wel zeggen dat ik in een klein lief dorpje woon, maar ook in de grote stad gedraagt iedereen zich veel beschaafder.

In de VS beleefder en minder hangjongeren?

 

Als je de straatbendes niet meerekent omdat ze daar actiever zijn dan hier (omdat ze daar niet alleen rondhangen) zul je wel gelijk hebben.

 

Ik heb er duidelijk bij staan in een dorpje en de vervelende wijken in de grote steden kan je makkelijk mijden.

Ja, ok, dan snap ik niet waarom je dit aanhaalde. Hier heb je ook kleine dorpjes waar geen probleem van dit soort is en grote steden waar je het kunt mijden.

 

ens zijn veel/sommige Amerikanen ook oprecht heel gastvrij.

Je hoeft die Amerikanen niet te verdedigen (doen ze zelf wel :thumbup: ). Natuurlijk heb je gastvrije Amerikanen, net zoals er gastvrije Nederlanders zijn.

 

Ik merk (en zie) dat je in de VS woont? Ik heb er zelf ook lang genoeg gezeten en op vele plekken geweest, gewoond en gewerkt. Om nu te zeggen dat ze vriendelijker zijn? Ja, als je bedoelt dat je beter geholpen wordt in de horeca dan heb je gelijk. Moeten ze ook wel, want het moet echt met de fooi verdiend worden. Ik ben niet bang aangelegd, maar ik heb mij op verschillende momenten bedreigd gevoeld daar waar ik dat hier nog nooit heb gehad.

 

Maar daar gaat deze topic helemaal niet over, dus laten we andere culturen maar buiten dit draadje houden, voordat we weer mensen kwetsen uit de betreffende cultuur.

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Forumgebruikers: rechter en/of beul? Nee, lijkt mij niet verstandig, maar dat betekent dat je als gebruikers elkaar best mag aanspreken op gedrag van een andere gebruiker. Dat doe je normaal toch ook. Laat de daarvoor bevoegde instanties maar rechter zijn. En zo zie ik het ook op dit forum: de modjes zijn de rechters (en zijn dan ook de hoge bomen ;) )!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...