Spring naar bijdragen

Gedrag op forum


Lepman

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Dat beperkt zich echt niet alleen tot fora maar gaat veel verder...

Afgelopen week heb ik drie keer in de bus gezeten en twee keer was er een hoop heibel. En dan was het 'ik hoop dat je een ongeluk krijgt, &^%$*@#%' tegen de buschaffeur nog het mildste wat er gebruld werd :lol:

We zitten er hier serieus over te denken of karelkraak.nl niet beter in karelkraak.ca, .no of .se kan worden veranderd. Misschien is het daar nog wel uit te houden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is één woord wat bij steeds minder mensen in hun vocabulair voorkomt en dat is:

RESPECT

Ik merk het dagelijks bij de 18-25 jarige snotapen ( en soms ouder) waar ik op mijn werk mee te maken heb.... :lol:

bewerkt door Kiddooz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is één woord wat bij steeds minder mensen in hun vocabulair voorkomt en dat is:

RESPECT

Ik merk het dagelijks bij de 18-25 jarige snotapen ( en soms ouder) waar ik op mijn werk mee te maken heb.... :lol:

 

Gedeeltelijk mee eens.

 

Alleen is het wat gemakkelijk om dat alleen bij die 'snotapen' neer te leggen. Ik denk dat het grootste probleem (in de meeste gevallen) in deze ligt bij de opvoeders van die 'snotapen'.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Lep...Persoonlijk vind ik het hier redelijk meevallen. Maar wij zijn geen uitzondering. Gebrek aan respect: klopt Kiddooz: is een probleem. zeker als je anoniem achter je pc-tje zit en vol met onderbuikgevoelens zit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht toen ik de titel zag, dat het een draadje ging over de verbeteringen de laatste tijd.

 

Vergelijken met slechter kan, maar je kan ook gewoon naar jezelf kijken of jezelf vergelijken met beter. Er zal altijd iemand zijn die zich slechter gedraagt, dat is geen excuus voor eigen slecht gedrag.

 

Ik vond nadat er enkele keren is gesproken over de onaardige manier van doen tegen elkaar, dat het beter is geworden hier op het forum. Dat mag van mij ook gezegd worden!

 

Dus heren en dames die hun best doen om aardige postjes te plaatsen, dankjewel. :lol:

 

Het draait inderdaad om respect, niet alleen hier (ook in de bus), mar niet gaan verhuizen.....hier blijven en het goede voorbeeld geven.

En mensen aanspreken op slecht gedrag, vraag me af of iemand in de bus dat heeft gedaan.

 

Ja, ik denk dan meteen ook aan risico dat je loopt als je mensen op slecht gedrag aanspreekt, maar met een bus vol mensen zullen toch wel de vriendelijke mensen in de meerderheid zijn?

 

Ik ben in ieder geval blij dat op mijn favoriete forum de toon wat vriendelijker is geworden en op geenstijl.nl kan ik maar beter niet gaan kijken waarschijnlijk.

 

groetjes geoVlinder

bewerkt door GeoVlinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is één woord wat bij steeds minder mensen in hun vocabulair voorkomt en dat is:

RESPECT

Ik merk het dagelijks bij de 18-25 jarige snotapen ( en soms ouder) waar ik op mijn werk mee te maken heb.... :lol:

Respect is iets wederzijds.

Het gebruik van het woord snotapen in dit geval, komt helaas niet bepaald respectvol over.

Misschien bedoel je het niet zo, maar ik zou je toch willen vragen in dit geval eens na te gaan hoe je woorden op een ander overkomen. Die ander waarvan jij dus ook graag respect terug hoopt te krijgen.

Greetz, Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch valt het met het gedrag hier erg mee hoor :lol:

 

Ik bezoek vele verschillende fora, om evenzovele verschillende redenen en ik weet daaruit dat het nieuwsbericht zeker niet uit de lucht gegrepen is.

 

Vooral op nieuwssites is het erg. Mensen denken vaak dat ze hun mening extra kracht bij moeten zetten door het gebruik van krachttermen, schuttingtaal en/of het zwartmaken van anderen (liefst hele bevolkingsgroepen)... ;) Allemaal onder het mom van vrije meningsuiting...

 

Maar er ligt hier dan een mooie taak voor ons als forumgebruikers om ons daar niet toe te verlagen en te laten zien dat het ook anders kan.

Hier op het GeoCaching forum zie ik gelukkig weinig van dit soort voorbeelden. Dat kan natuurlijk ook te maken hebben met de moderators. Maar eigenlijk zou het al niet zover moeten komen dat een moderator in moet grijpen...

 

Discussies zijn geweldig, maar laat het een discussie blijven en laten we niet verzanden in scheldpartijen, dan blijft het ook leuk voor anderen om iets te posten.

 

Het is goed vertoeven hier op het forum en we zijn er met zijn allen verantwoordelijk voor om dat zo te houden. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het draait inderdaad om respect, niet alleen hier (ook in de bus), mar niet gaan verhuizen.....hier blijven en het goede voorbeeld geven.

En mensen aanspreken op slecht gedrag, vraag me af of iemand in de bus dat heeft gedaan.

 

Ja, ik denk dan meteen ook aan risico dat je loopt als je mensen op slecht gedrag aanspreekt, maar met een bus vol mensen zullen toch wel de vriendelijke mensen in de meerderheid zijn?

 

Die bus was maar een voorbeeld dat ik recent heb meegemaakt. Het is overal zo, waar je ook komt, alleen maar geschreeuw en agressie. Natuurlijk zijn er wel vriendelijke mensen, genoeg om dit land draaiende te houden. Maar ja, die rotte appels...

Iemand heeft zich in dit gevalwel degelijk uitgesproken over het gedrag. Sterker nog, dat was de aanleiding om elkaar eens even lekker de huid vol te schelden. Dit liep af met een sisser (omdat de eikel in kwestie nauwelijks nog op zijn benen kon staan omdat hij stomdronken was), maar er zijn genoeg voorbeelden waar het wel uit de hand gelopen is, met ziekenhuis of erger als gevolg. En diezelfde voorbeelden leren ook dat niemand een poot uitsteekt om die ene, die wel dapper genoeg is, te helpen. Ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken, maar ik heb niet zo'n behoefte meer om zo te eindigen vanwege een stelletje laml*llen die alleen maar aan zichzelf kunnen denken...

 

Op een forum is het gemakkelijk genoeg om er mee te kappen, te negeren en/of het van je af te zetten. In de echte wereld is dat een stuk moeilijker... Je kan moeilijk de hele dag binnen blijven zitten en je afsluiten van de buitenwereld. Dus dan kies ik liever eieren voor mijn geld en ben ik pleitte. Want er zijn ongetwijfeld nog wel plekjes te vinden waar mensen wel met respect met elkaar om kunnen gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik denk dan meteen ook aan risico dat je loopt als je mensen op slecht gedrag aanspreekt, maar met een bus vol mensen zullen toch wel de vriendelijke mensen in de meerderheid zijn?

 

groetjes geoVlinder

 

 

Dat zou je denken ja. Helaas werkt het niet zo. Manlief heeft ook eens jongelui aangesproken op hun gedrag. Na afloop van de avond werd hij buiten opgewacht en in elkaar geslagen. :lol: Omstanders zijn zelf bang en doen dus niets. Het liep af met een gebroken neus en een angst voor de rest van je leven. Achteraf had het veel en veel slechter kunnen aflopen, zie de slachtoffers van zinloosgeweld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...