Spring naar bijdragen

Wel zoeken, vinden, schrijven, maar niet loggen.


De GEO Ridders

Aanbevolen berichten

Discussie. Wat vinden jullie hiervan:

 

Laatst liepen wij de mooie "Beukennoot cache". Bij de stash aangekomen bleek 30 minuten voor ons een andere cacher ook ter plaatste te zijn geweest. Het was een cacher naam die ik al eerder had gezien en werd benieuwd wie wat hoeveel waar etc. Na het invullen van de log op internet, waarbij bleek dat de andere cacher nog niets had gelogd, de betreffende cacher opgezocht.

Wat bleek nu, de cacher heeft nog niet 1 log gemaakt, nog niet 1 TB/coin gezien of verplaatst. Helemaal niets, 0 komma 0.

 

Wel zoeken, maar niet op internet loggen. Niemand geeft aan dat dit niet mag, en oke ik denk ook dat hier op zich niets mis mee is. Maar toch, wat kan het effect zijn mbt TBs/Coins of inhoud van de cache. Je teller, tja, je logboekje lezen - als ie tenminste niet ript is, of nat is geworden. Wat mbt tracen wie er allemaal geweest zijn, om informatie over bv missende TB/Coin, of informatie over toestand cache, etc etc.

 

Gebeurt dit vaker? Wat vinden jullie, moet die mogelijk zijn, toegestaan worden (ja ik weet het, je kunt het niet tegenhouden), de cacher hierop attenderen toch te loggen ... noem maar op. Welke randeffecten heeft dit gedrag.

 

-Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Natuurlijk mag dit. Niet leuk voor de maker misschien, maar het hoeft niet. Je hoeft zelfs niet in het logboekje te schrijven. Je hoeft hem zelfs niet te zoeken...

 

Maar ik neem aan, dat wanneer je nooit logt je ook de TB's niet meeneemt. Want anders wordt het wel een probleem.

 

Deze topic is al vaker geweest. Mensen denken dat er veel regels zijn tav gc.com.

Volgens mij is de enige regel voor de cacher dat wanneer hij logt op internet, hij/zij ook moet loggen in het boekje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk mag dit. Niet leuk voor de maker misschien, maar het hoeft niet. Je hoeft zelfs niet in het logboekje te schrijven. Je hoeft hem zelfs niet te zoeken...

 

Maar ik neem aan, dat wanneer je nooit logt je ook de TB's niet meeneemt. Want anders wordt het wel een probleem.

 

Deze topic is al vaker geweest. Mensen denken dat er veel regels zijn tav gc.com.

Volgens mij is de enige regel voor de cacher dat wanneer hij logt op internet, hij/zij ook moet loggen in het boekje.

 

De grap is dat deze wel logt in het boekje maar niet op internet.

Wellicht iemand die met vakantie is of onder een andere naam logt dan dat er in het boekje staat?

Zolang de TB's en coins niet meegenomen worden en in een andere cache gedropt worden, zou ik er geen punt van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja: ik heb er geen problemen mee. Het spel wordt diverse manieren beleefd en gespeeld. Hetzelfde geldt ook voor het loggen: de één logt wel, de ander niet...Ik ken ook wel een paar personen, die wel cachen, maar niet loggen bij .com.

 

Randverschijnselen? Zoals welke dan? Dat een TB of coin niet gelogd wordt? Ach: ik denk dat dat wel een beetje meevalt...

 

Verplichten? Ik moet er niet aan denken, want dan moet je er ook een sanctie tegenover stellen; en wat voor sanctie had je dan in gedachten? En wie gaat het controleren? De cachelegger? Nou, daar heb ik geen trek in...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatst liepen wij de mooie "Beukennoot cache". Bij de stash aangekomen bleek 30 minuten voor ons een andere cacher ook ter plaatste te zijn geweest. Het was een cacher naam die ik al eerder had gezien en werd benieuwd wie wat hoeveel waar etc. Na het invullen van de log op internet, waarbij bleek dat de andere cacher nog niets had gelogd, de betreffende cacher opgezocht.

Wat bleek nu, de cacher heeft nog niet 1 log gemaakt, nog niet 1 TB/coin gezien of verplaatst. Helemaal niets, 0 komma 0.

 

Vraag jezelf, "waarom cache je?" Voor het lekker buiten zijn, voor het zien van een fraaie omgeving, voor de uitdaging? Dan hoef je alleen je naam maar in het boekje te schrijven, en klaar alweer. Je hoeft niets aan niemand te bewijzen, jij hebt je lol tenslotte al lang gehad.

 

Ik zal je vertellen waarom ik op internet log: dan verdwijnen de caches van de kaart en kan ik makkelijker zien waar ik nog niet geweest ben. Het is dus puur voor de logistiek, en voor geen enkele andere reden. En natuurlijk, bij goede caches wil ik best mijn waardering uitspreken voor de legger, maar dat zie ik zeker niet als verplichting of als doel van het spelletje.

 

Een gerelateerde vraag is "waarom leg je een cache?" Is het om aandacht te krijgen, ter verhoging van de eigen eer en glorie, om "legpunten" te scoren? Dat lijkt me de foute insteek, dat leidt tot voortuincaches. De juiste insteek zou moeten zijn om mensen iets fraais te laten zien of beleven. Als zo'n locatie niet voor handen is... LEG DAN GEEN CACHE.

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn op de hei ook weleens een team tegengekomen dat aan het cachen was, maar niet helemaal uit de vragen kwam. Toen dat opgehelderd was, bleken zij alleen maar aangemeld te zijn op .com om toegang te krijgen tot leuke wandelingen. De cache zelf interesseerde ze geen fluit, van TB's en coins haddden ze geen weet en wij werden zelfs een beetje bevreemd aangekeken toen we nogal kraaiden over het geinige van geo-cachen. :)

Prima hoor, 't was een tof stel van rond de 65 (dat vermeld ik omdat...?) en wij stonden er gewoon niet bij stil dat dit natuurlijk ook gewoon een manier is om de cache-beschrijvingen te gebruiken. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is er niets mis mee.

 

Zelf vind ik het wel leuk om ook op Internet te loggen. Bovendien is het voor de legger toch ook een van de leukste dingen: het ontvangen van de logjes.

(en stiekem zijn die stats soms ook wel leuk, zelfs als je niet echt voor de puntjes logt)

Een van onze caches is ook wel gelogd in het boekje maar niet op gc.com.

 

Vervelender wordt het wanneer er niet wordt gelogd op .com, maar er wel trackables meegenomen worden.

bewerkt door A&F
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan jullie volgen.

Ik vond het vreemd, omdat ik namelijk niet zo werk. Ik wil graag de eigenaar op de hoogte brengen van 't een en ander. Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die alleen lekker willen wandelen. Mag van mij, zolang ze inderdaad maar niet dingen gaan verplaatsen (TB/Coin).

Maar ik merk dat er meerderen zijn die of hetzelfde doen of het geen probleem vinden. Ja, het is een spel, en als je inderdaad aan de regels voldoet (je weet wel, iets schrijven in de log enzo), dan is alles oke.

Maar toch is en blijft het wel een rare gewaarwording....maar goed ieder zijn meug.

 

Sluit 'm maar.

 

-Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet overigens wel ingelogd zijn op GC.com anders kun je de coords helemaal niet zien.

Dus er is wel ergens een naam of login via een ander z'n naam... Dat je verder niet meer logt moet je zelf weten, maar (regelmatig) contact met de website(s) en cachepagina's is er in dat geval blijkbaar wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken meer geocachers die normaal cachen maar geen zin hebben de cache op het internet te loggen. Ze vinden het niet nodig dat anderen hun handel en wandel kunnen traceren. Als ze zelf maar weten hoeveel ze gevonden hebben is het hun prima. Ik heb er geen enkel probleem mee. Kan ook niet want ik ben ook niet zo'n logger.

 

Het begint met, ach dat doe ik morgen wel, ik heb nu geen zin, het gaat verder met, ach dat doe ik volgende week wel, ik heb geen tijd en het eindigt met, ja welke was het ook al weer die ik loggen moet? Ach, wie kan het nu schelen? Ik heb nog een aantal caches die ik ruim 2 jaar geleden heb gevonden en nog moet loggen, maar ben het kladpapiertje al lang kwijt.

 

Dat zijn van die NiNu mensen die ook geen behoefte hebben een coin of een TB mee te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En niet alleen de cache-eigenaar! De url van mijn caches geef ik ook altijd door aan degenen die toestemming hebben verleend. Ook voor hen is het leuk om te lezen hoe geocachers tegen het natuurgebied aankijken waardoor de route loopt. Een boswachter zal niet dagelijks kijken, maar toch wel regelmatig! Dat hoor ik tenminste.

 

Groetjes, Fangorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, wie kan het nu schelen?

Eh... nou... de cache-eigenaar dus. Die ziet graag hoe anderen zijn cache ervaren hebben. Dat is in feite de beloning voor het uitzetten.

 

Maar dat weet je toch wel :cry: .

 

Die reactie kan hij/zij ook lezen in het logboekje want ik begreep dat dat team daar wel in gelogd heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...