Spring naar bijdragen

Beker uitreiken voor de mooiste cache


keske27

Aanbevolen berichten

Hallo all,

 

Ik loop al een poosje rond met het idee om een beker te sponseren voor de meest originele cache die er in Nederland word geplaatst.

 

Ik bedoel hiermee een cache waar aandacht aan is besteed in de vorm van opmaak van de cache pagina,de wandeling,het eindprodukt en als laatste de logjes die men schrijft bij het vinden van de cache.

Ik heb ooit een mooie cache mogen doen van een cacher in de omgeving van Schoonhoven en heb de eigenaar toen toegezegd dat er een soort wisselbeker moet worden samengesteld die ik wil sponseren.

 

Deze beker moet dan uitgerijkt worden op een event om mensen te stimuleren om een mooie cache te plaatsen die de moeite waard is om te lopen of te bezoeken.

 

Ik denk hierbij dan aan het event in Naarden maar hierover volgt nog meer.

Er moet dus ook een team worden samengesteld dat het mogelijk maakt om niet in vriendjespolitiek te eindigen.

Ik hoor graag jullie reacties op dit draadje.

 

Groetjes Keske27

bewerkt door keske27
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Leuk idee Keske, maar hoe wil je dat organiseren als je de helft zelf overslaat ? Het enige objectieve medium wat je hebt zijn de geodo'rs. De rest is geheel aan wie wat lopen wil en waarom. Dan pas komt men tot de ontdekking wat een mooie cache is. Een hele mooie nachtcache mag toch niet leiden onder mindere populariteit ?

 

"Je bent pas goed als anderen dat zeggen." Hoe wil je organiseren dat een breed gremium zich kan uitspreken over wie met de aansporingstrofee aan de haal gaat.

 

 

Een niet oud genoege oude stomp (ook al zo iets).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk idee Keske, maar hoe wil je dat organiseren als je de helft zelf overslaat ? Het enige objectieve medium wat je hebt zijn de geodo'rs. De rest is geheel aan wie wat lopen wil en waarom. Dan pas komt men tot de ontdekking wat een mooie cache is. Een hele mooie nachtcache mag toch niet leiden onder mindere populariteit ?

 

"Je bent pas goed als anderen dat zeggen." Hoe wil je organiseren dat een breed gremium zich kan uitspreken over wie met de aansporingstrofee aan de haal gaat.

 

 

Een niet oud genoege oude stomp (ook al zo iets).

 

 

Hier sluit ik me dus bij aan.

Je zult dan een uitgebreide groep mensen moeten hebben die ALLE caches heeft gedaan.

Die bestaat niet !

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het wel een leuk idee, zo als ik elk idee om het geocachen in zijn algemeen naar een hoger plan te tillen zeker leuk dan wel goed vind.

Natuurlijk is het makkelijker om een leuk en positief idee meteen de nadelen (is het wel een nadeel, een niet partijdige groep mensen die, voor wie voor het interesseert, cache’s gaat bezoeken en daarbij het gezochte wow factor ervaart ) op te sommen, dan meedenken om het positieve van de grond te tillen.

 

Keske, spui je ideeën

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

 

Er is in het geocache wereld geen probleem zo groot, dat er helmaal geen oplossing voor bestaat.Maar Astrit wist het al-lang, zij is lief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een leuk idee om het elk jaar een beker uit te reiken over alle geplatste caches in een bepaalde periode (zoals een jaar). Net als met de gouden loekie, Big Brother, Big Diet, Idols en popstars is iedereen een jurylid en mogen er punten worden gegeven aan alle caches. Uiteindelijk zal er een maand voor de uitreiking een aantal genomineerden bekend zijn. En deze kunnen worden gewaardeerd door een jury.

 

De lijst met genomineerde is natuurlijk ook leuk als tip om te gaan lopen, want de caches genieten al een bepaalde hoeveelheid waardering. Ze zullen dus door meerdere mensen gelogd worden.

 

Maar je kan het natuurlijk ook anders doen :-)

 

Het lijkt mij een leuk idee. Is er meer interesse hiervoor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich een leuk idee. Ik zie alleen aankomen dat daar alleen caches in het midden van het land voor in aanmerking gaan komen...

 

Daarnaast geeft thex ana dat geo d'ors een objectieve weergave zijn. Daar ben ik het niet helemaal mee eens, geo d'ors zijn net zo subjectief als elke andere waardering. Pas als je criteria kunt vaststellen die je kunt meten/zien, kun je m.i. een objectieve beoordeling van caches krijgen. Maar volgens mij wil niemand dat, gevolg is nl dat alle caches op elkaar gaan lijken denk ik.

 

Van de andere kant, het is altijd leuk om een beker uit te reiken/te krijgen, dus waarom niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Je bent pas goed als anderen dat zeggen."

 

En dat is de beste reclame naar mijn idee..

Want we zijn op dat moment in Schoonhoven geraakt omdat er erg positief gesproken werd over die cache en omdat deze hoog stond in de geodo'r ranking.

 

Ik ben eigenlijk een regio cacher; Zuid-Holland en Brabant en af en toe een uitstapje.

Ik zal dan stemmen op een cache uit deze regio's, en dat is niet fair. Misschien zijn er mooiere creatie's in het noorden/zuiden die de beker verdienen, alleen daar kom ik (nog) niet.

 

Wat wordt de volgende stap na geodo'rs en een wisselbeker? Een oeuvre prijs voor de plaatser met de mooiste creatie's?

 

Geodo'r is voor mij genoeg.

bewerkt door belbor
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk idee maar ik voorzie wat haken en ogen om dat objectief te laten verlopen. Maar misschien dat er ideeën zijn om dat op te lossen.

Daarnaast is het natuurlijk zo dat het merendeel van de cachers nooit hier op het forum komt en dat geeft m.i. zowiezo dus altijd een scheef beeld.

 

Daarnaast geeft thex ana dat geo d'ors een objectieve weergave zijn. Daar ben ik het niet helemaal mee eens, geo d'ors zijn net zo subjectief als elke andere waardering.

 

Hier ben ik het maar gedeeltelijk mee eens, als een cache met meer dan ongeveer 15 Geo d'Ors is beoordeeld is het subjectieve er wel van af en geeft het een wel goede indicatie over de cache.

 

 

Maar misschien dat een nominatie criterium kan zijn dat een cache bijvoorbeeld minimaal 20 Geo d O'rs moet hebben

 

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou dan de hoogste nieuwe binnenkomer in een bepaalde periode in de waarderingslijst van het Geo d’or systeem gebruiken. Dat is het aantal Geo d’ors tov het aantal logs. Dan heb je gelijk niet meer het probleem dat caches in midden nederland vaker bezocht worden en dus meer kans hebben op een Geo d’or. Daarnaast moet je dan een minimum aantal logs hebben om het een beetje objectief te houden.

 

Aan de andere kant blijft het geo d’or systeem subjectief aangezien een cache in de regio Limburg zeer vernieuwend kan zijn voor die regio terwijl in de randstad de standaard inmiddels hoger ligt en de cache dus minder waardering zou krijgen in die regio.

 

Zo zijn er relatief veel wandelcaches waar wandelcachefans hun geo d’ors over verdelen en relatief weinig mysteries waar mysteriefans hun geo d’ors over verdelen. Het aantal geo d’ors per log ligt dan een stuk hoger bij een mysterie cache en dat maakt het dan weer subjectief.

 

Je zou dus een groepering moeten maken zodat je vergelijkbare caches bij elkaar krijgt en dan kan je wellicht nog een best of the best kiezen.

 

Het is leuk om een cachelegger die een goede cache heeft gemaakt eens in het zonnetje te zetten maar met zo’n actie teleurstel je alle andere 999 makers van goede caches op hetzelfde moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk persoon dat het redelijk mogelijk moet zijn om een soort ranking te maken van caches op allerlei 'meetbare' punten. Een beetje vergelijkbaar met wat google doet met zijn ranking van search results. En ik vermoed dat het bij geocaching wel mee zal vallen met de wildgroei aan 'seo' acties (search engine optimization). Ook een idee ergens in mijn achterhoofd waar ik hoop nog eens wat mee te kunnen.

 

Maar eerst eens wat opschoningen hier en daar! En een forum update, en een wiki, en nog wat andere dingetjes

 

Rustig aan Mark het wordt warm vandaag

:DB)B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

leuk idee, vooral ook de motivatie erbij om mooie caches waar zorg aan besteed is extra waardering te geven.

 

Misschien een idee om niet te spreken over 'de beste cache', maar om het meer te zoeken in de richting van een stimuleringsprijs om andere cachers te stimuleren om ook een goed verzorgde cache te laten gaan maken?

 

misschien ook een idee om het inderdaad als wisseltroffee de wereld in te sturen via een travelbug, waarbij de vinder hem in hem voor zijn idee, waardige cache moet stoppen?

k hoop alleen dat ie dan door heel Nederland komt want kijk maar naar de geo d'or lijst: het midden van het land daar moet je zijn volgens de geo d'ors.

 

Overigens nog even voortbordurend op de geo d'or lijst: veelal blijken ook caches in een mooi gebied, waar niet al te veel zorg aan is besteed, maar gewoon omdat ze bv in het prachtige heuvelland liggen, geo d'or waardig.

En ik meen te begrijpen dat de prijs waarin het in dit draadje over gaat, het juist over de cache gaat, en over de zorg en het werk dat in een cache is gestoken, en niet zozeer over het gebied. Dus het is m.i. wel een ander type waardering.

 

We juichen de aandacht voor het maken van een cache alleen maar toe! Happy quality!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk idee, dat mij wel aanspreekt. Ter voorkoming van vriendjes keuzes of keuzes van kilocachers boven beginners, dan wel keuzes tussen de verschillende soorten is het misschien een idee om een ieder maximaal 3 caches met resp. 3, 2 en 1 punt te geven. Zodat op basis van het per caches uitgebrachte aantal punten gedeeld door het aantal beoordelaars een goed en algemeen beeld geeft. Wellicht haalt dit de regionale scores ook terug naar gemiddelden. Zoekbaars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...