Spring naar bijdragen

Beker uitreiken voor de mooiste cache


keske27

Aanbevolen berichten

zijn geodo'rs nu echt niet genoeg... een ander draadje heeft het al over de kwaliteit van caches nu weer een prijs voor de mooiste cache........

 

hebben jullie echt niets beters te doen :thumbup:

maar als het toch moet dan stel ik voor om ook deze categorieen toe te voegen

  • Beste Mystery
  • beste/leukste event
  • beste multi
  • beste traditional
  • leukste log
  • mooiste letterbox
  • enz enz

als de beste cache van nederland nu eens in een natuurgebied ligt waar we met moeite toestemming hebben gehad vanwege wat voor een reden dan ook, en plotesling tout geocaching nederland hier naar toe gaat met alle gevolgen van dien...... yep dan verdwijnt de cache vanzelf om dat dan de toestemmingsgever het zat wordt.

 

Het aardigste is misschien te meten welke cache realtief het beste beoordeeld wordt in een jaar, geo d'ors vs aantal logs. Misscchien ook stereen toekennen aan de geod'or beoordeling zodat je een aardig beeld hebt van de cache.

 

Een aparte verkiezing is niet echt iets waarop ik zit te wachten naast alle lijstjes die we al bijhouden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zie helemaal niets in dit plan, want hoe controleer je ?

Uit alle provincies 2 a 3 cachers die alle caches in die provincie bezoekt?

En die bepalen welke cache het 'beste' is ?

Ben je wel even bezig, zeker in de drukbevolkte cahce provincies.

Op geo'dors beoordelen is al zeker geen optie omdat dat deze niet subjectief zijn.

Zijn we (bijna) van onzinnige statistieken af, krijgen we dit.

 

En zal er een een prijs krijgen, zijn dan plotseling alle andere caches flut ?

 

Sorry het een sympathiek plan.

Maar zie er niets in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, objectief maken lukt per definitie niet, omdat het over 'smaak' gaat. Als je dan toch met Geo d'ors wilt meten, laat dan de verhouding founds/geod'ors (per cache) de doorslag geven, of - ander idee - het team dat de meeste geo d'ors heeft verzameld. Overigens ken ik de bedoelde cache(s) in Schoonhoven en omgeving; ik snap de bedenker van die beker dan ook wel. Af en toe loop je tegen een team aan dat zoveel moois heeft geplaatst dat je denkt: 'kunnen we dat team 'ns in het zonnetje zetten?'. Dat lijkt me een loffelijk streven. Laat ik het zo zeggen: ik doe mee met die beker voor dat team in Schoonhoven! En anders bied ik ze wel een biertje aan op het MZLE2009. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er kleven een aantal nadelen aan, dat klopt.

 

Maar het idee klinkt wel als een leuke aanvulling op onze hobby.

Al is het alleen maar de uitdaging die wordt aangegaan om mooie cache-constructie's te maken of mooie locatie's te ontdekken.

 

Een optie;

 

Op 1 januari 2009 start de 'inschrijving' van hele mooie caches, dit ter beoordeling van de legger zelf in 1e instantie. De inschrijving eindigt op 31 juli 2009. De caches worden nog niet geplaatst maar wel 'geclaimt' bij de organisatie van de 'award' en natuurlijk bij de reviewers.

Vanaf 1 augustus worden de caches geplaatst en mag men ze gaan doen / beoordelen.

Op een speciale pagina kun je je bevindingen aangeven, volgens een aantal gezichtspunten (nader uit te werken). De resultaten worden nog niet zichtbaar gemaakt om te zorgen dat iedereen objectief blijft beoordelen.

 

Op 31 december 2009 eindigt de 'beoordeel-periode' en wordt de balans opgemaakt. Vervolgens wordt op een mooi moment (speciaal event?) de winnaar bekend gemaakt. Of de totale lijst gepubliceert moet worden laat ik in het midden.

 

Is denk ik een stuk in de richting van keske zijn idee?

 

Zo maar even een brainfart op vrijdagmiddag dankzij de topic-starter :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er kleven een aantal nadelen aan, dat klopt.

 

Maar het idee klinkt wel als een leuke aanvulling op onze hobby.

Al is het alleen maar de uitdaging die wordt aangegaan om mooie cache-constructie's te maken of mooie locatie's te ontdekken.

 

Een optie;

 

Op 1 januari 2009 start de 'inschrijving' van hele mooie caches, dit ter beoordeling van de legger zelf in 1e instantie. De inschrijving eindigt op 31 juli 2009. De caches worden nog niet geplaatst maar wel 'geclaimt' bij de organisatie van de 'award' en natuurlijk bij de reviewers.

Vanaf 1 augustus worden de caches geplaatst en mag men ze gaan doen / beoordelen.

Op een speciale pagina kun je je bevindingen aangeven, volgens een aantal gezichtspunten (nader uit te werken). De resultaten worden nog niet zichtbaar gemaakt om te zorgen dat iedereen objectief blijft beoordelen.

 

Op 31 december 2009 eindigt de 'beoordeel-periode' en wordt de balans opgemaakt. Vervolgens wordt op een mooi moment (speciaal event?) de winnaar bekend gemaakt. Of de totale lijst gepubliceert moet worden laat ik in het midden.

 

Is denk ik een stuk in de richting van keske zijn idee?

 

Zo maar even een brainfart op vrijdagmiddag dankzij de topic-starter :thumbup:

 

 

Brainfart een hint voor de beste cache van Nederland :lol1::yes::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al jullie goede ideen nagelaten wat als er een cache legger word genomineerd of de beker wint en hij wil dit helemaal niet.

Bv alleen maar omdat cachen en cache`s maken zijn GROTE hobby is.

En een ander van zijn kreaties wil laten mee genieten.

En verder alleen wil genieten van de mooie logjes.

Ik spreek nu dus voor mij zelf geniet van het cachen,de mooie kreaties en

verder al het moois er omheen.

Groeten tuitje. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al jullie goede ideen nagelaten wat als er een cache legger word genomineerd of de beker wint en hij wil dit helemaal niet.

Bv alleen maar omdat cachen en cache`s maken zijn GROTE hobby is.

En een ander van zijn kreaties wil laten mee genieten.

En verder alleen wil genieten van de mooie logjes.

Ik spreek nu dus voor mij zelf geniet van het cachen,de mooie kreaties en

verder al het moois er omheen.

Groeten tuitje. :thumbup:

 

In mijn 'voorstel' van #19 zouden cache-plaatsers die niet mee willen doen geen cache aanmelden voor de 'award' en dus niet meedoen :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich een leuk idee. Ik zie alleen aankomen dat daar alleen caches in het midden van het land voor in aanmerking gaan komen...

 

Daarnaast geeft thex ana dat geo d'ors een objectieve weergave zijn. Daar ben ik het niet helemaal mee eens, geo d'ors zijn net zo subjectief als elke andere waardering. Pas als je criteria kunt vaststellen die je kunt meten/zien, kun je m.i. een objectieve beoordeling van caches krijgen. Maar volgens mij wil niemand dat, gevolg is nl dat alle caches op elkaar gaan lijken denk ik.

 

Van de andere kant, het is altijd leuk om een beker uit te reiken/te krijgen, dus waarom niet.

Je bentpas goed als anderen het zeggen .... en dat houd in ... als andere je terecht of ten onrechte je een geodo'r geven. Of niet ... logisch toch :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ideetjes voor een wissebekersysteem:

 

(uiteraard niet waterdicht, er klopt ongetwijfeld van alles niet, het is niet uitvoerbaar etc etc om de negatieve berichtjes maar vast voor te zijn.....)

Ben benieuwd hoe anderen hierover denken :)

 

- Wisselbeker

- Ieder cachetype / formaat kan meedoen

- Beker wordt eens per 3 maanden uitgedeeld

- Het gaat steeds om caches die nieuw online zijn gekomen. bv alle nieuwe caches van jan/feb/mrt

- Voor alle "oude" dus eerder gepubliceerde caches komt er eenmalig een soort supertroffee

- Een cache moet worden aangemeld voor de verkiezing door iemand anders dan de legger

- De persoon die een cache opgeeft voor de verkiezing mag zelf die ronde niet stemmen op de zelf aangemelde cache

-Er is een aantal maanden tijd om nieuw gepubliceerde caches op te geven voor de verkiezing. Opnieuw vb jan/feb/mrt: voor Augustus nomineren.

-weer vb jan/feb/mrt Het stemmen kan dan vanaf Augustus beginnen, en bv een half jaar duren, zodat iedereen die dat wil de kans krijgt om de genomineerde caches ook nog te gaan doen.

- weer vb jan/feb/mrt De uitreiking van de trofee zou dan weer in jan/feb/mrt kunnen gebeuren. (een jaar na verschijnen dus)

- dit gebeurt dan dus 4 maal per jaar, steeds 3 maanden verschoven.

-Iedereen krijgt 2 stemmen, een voor 2 punten, een voor 1 punt.

- Het is niet verplicht om alle caches uit een stemronde te doen om te mogen stemmen. Uiteraard moeten de caches waar je op stemt wel gelopen zijn.

- Het aantal stemmen/punten dat een cache krijgt, wordt afgezet tegen het aantal logjes.

- De eigenaar van een aangemelde cache, en de persoon die een cache aanmelden mogen wel stemmen, alleen niet op hun eigen cache, of de cache die ze aanmelden.

- Het is niet toegestaan om in de cachelisting reclame te maken voor de cache en de verkiezing. Het is ook niet de bedoeling dat er contact wordt gezocht met de mensen die een cache gedaan hebben, met de vraag of ze alstjeblieft op die cache willen stemmen. (is natuurlijk lastig te controleren....)

- In feite heeft de eigenaar van ee cache dus niets te maken met het aanmelden van zijn cache, of het stemmen daarop.

- Het aanmelden van een cache gebeurt op deze website. Per drie maanden wordt een topic geopend om caches te kunnen aanmelden.

- In dat topic worden alleen caches aangemeld. Er wordt dus niet gereageerd op de aanmeldingen. Vaste gegevens in de aanmelding: Naam cache, GC nummer, soort cache, maat, reden voor nominatie, legger.

- Alle genomineerde caches komen in een poll te staan. Daar kan worden gestemd en gereageerd op de caches. (stemming via een vergelijkbaar systeem als met het ontwerp voor de Dutch Geocoin 2008)

- Uiteraard bereik je via dit Forum lang niet alle cachers, maar dit is (volgens mij) wel het medium waarmee je in Nederland het grootste aantal cachers bereikt.

 

 

Oké, shoot, ik trek m'n kevlar vest wel vast aan.

 

(Ben wel erg benieuwd naar serieuze reacties)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien ook een idee om het inderdaad als wisseltroffee de wereld in te sturen via een travelbug, waarbij de vinder hem in hem voor zijn idee, waardige cache moet stoppen?

 

Die is er al. Reintje de Vos geocoins.

 

Is creatieviteit een synoniem voor zorg besteden aan je caches? Er zijn boswachters die geen toestemming geven voor creatieve waypoints. Doe het maar met de gegevens die je in het bos vindt. Heb je dan minder zorg aan een cache besteed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ideetjes voor een wissebekersysteem:

 

(uiteraard niet waterdicht, er klopt ongetwijfeld van alles niet, het is niet uitvoerbaar etc etc om de negatieve berichtjes maar vast voor te zijn.....)

Ben benieuwd hoe anderen hierover denken :D

 

- Wisselbeker

- Ieder cachetype / formaat kan meedoen

- Beker wordt eens per 3 maanden uitgedeeld

- -- snip --

 

Oké, shoot, ik trek m'n kevlar vest wel vast aan.

 

(Ben wel erg benieuwd naar serieuze reacties)

Shoot, prima idee eigenlijk :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, objectief maken lukt per definitie niet, omdat het over 'smaak' gaat. Als je dan toch met Geo d'ors wilt meten, laat dan de verhouding founds/geod'ors (per cache) de doorslag geven, of - ander idee - het team dat de meeste geo d'ors heeft verzameld. Overigens ken ik de bedoelde cache(s) in Schoonhoven en omgeving; ik snap de bedenker van die beker dan ook wel. Af en toe loop je tegen een team aan dat zoveel moois heeft geplaatst dat je denkt: 'kunnen we dat team 'ns in het zonnetje zetten?'. Dat lijkt me een loffelijk streven. Laat ik het zo zeggen: ik doe mee met die beker voor dat team in Schoonhoven! En anders bied ik ze wel een biertje aan op het MZLE2009. :D

 

De verhouding founds/geo d'ors is al een redelijk criterium, maar gaat volgens mij de mist in als de cache al veel langer bestond dan het geo d'or principe... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, objectief maken lukt per definitie niet, omdat het over 'smaak' gaat. Als je dan toch met Geo d'ors wilt meten, laat dan de verhouding founds/geod'ors (per cache) de doorslag geven, of - ander idee - het team dat de meeste geo d'ors heeft verzameld. Overigens ken ik de bedoelde cache(s) in Schoonhoven en omgeving; ik snap de bedenker van die beker dan ook wel. Af en toe loop je tegen een team aan dat zoveel moois heeft geplaatst dat je denkt: 'kunnen we dat team 'ns in het zonnetje zetten?'. Dat lijkt me een loffelijk streven. Laat ik het zo zeggen: ik doe mee met die beker voor dat team in Schoonhoven! En anders bied ik ze wel een biertje aan op het MZLE2009. :)

 

Zeker 'Wie is de Mol' in Putten nog niet gedaan. Die slaat echt alles!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...