Spring naar bijdragen

Kosten per cache


gpsgek

Wat geef jij gemiddeld uit om een cache te vinden?  

201 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat geef jij gemiddeld uit om een cache te vinden?

    • Niks
      12
    • < Euro 0,50
      5
    • > Euro 0,50 && < Euro 1,00
      9
    • > Euro 1,00 && < Euro 1,50
      11
    • > Euro 1,50
      55
    • Wil ik niet weten met de huidige brandstofprijzen
      109


Aanbevolen berichten

Haha, ik heb ook niks ingevuld. Ik heb voor het gemak de gps even niet meegeteld, die wordt echter met elke cache goedkoper :eek: , wellicht had ik beter < .50 kunnen invullen.

 

Verder nemen we altijd water en eten van thuis mee, uitgaven die we altijd hebben.

 

Verder ben ik ook een leaserijder en heb daardoor geen brandstofkosten. Nog een opmerking daarover, als je prive een nieuwe auto zou rijden, is leasen inderdaad goedoper. Echter ik zou in dat geval prive geen nieuwe auto rijden, waardoor die bijtelling bij een beetje auto echt wel substantieel is. Maar ik klaag niet hoor. Maar daardoor rij ik wel overal met de auto naartoe...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Overigens ontdekte ik net een lekkende koppeling onder de kap, dus dat wordt maandag naar de garage, anders wordt het lastig cachen volgende week... :eek:

oww, dat valt nog mee, zie ons draadje maar Wie spot hem

Wij gaan zelf het complete blok vervangen, omdat dit goedkoper is dat het te laten repareren bij de garage (grote motor, veel onderdelen dus...veel manuren...kassa).

 

Tot die tijd zijn we aangewezen op het...euh...tjsa...cachemobiel is te veel eer voor dat ding....op het kleine rode gevaarte op 4 wielen van vrouwlief...

1 voordeel, dat ding is een stuk goedkoper per kilometer, nadeel is dat je er niet veel kilometers mee kan (lees wil) maken.

 

Maar om terug te komen op de poll: Over het algemeen doen we geen dingen als ijsje, koffie of iets in die geest, dus wat dat betreft zijn we goedkoop uit. Maar met de dieselprijzen (ok, nu dan tijdelijk even benzine) wil ik het eigenlijk niet weten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een andere woordkeus was vast beter geweest. * zegt een reumapatiënt die net zijn lading medicijnen weer heeft moeten verorberen.... * :eek: Over de intervallen is al uitgebreid gesproken en ik heb aangegeven dat ik graag aanvullende intervallen zou willen hebben. MODS? Overigens blijft nu nog steeds de verhouding niets/>1.50/wil ik niet weten interessant.

Ach, ik denk dat het niet eens zoveel uitmaakt welke bedragen er staan, Martijn. Iedereen kan zijn verhaal kwijt, en aangeven wat hij kwijt is bij het cachen.

Maar goed, je zou ook i.p.v. deze een andere poll kunnen opstarten met de door jou gewenste bedragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocachen is nu eenmaal niet de goedkoopste en milieuvriendelijkste hobby, ik heb goedkopere hobbies.

 

Gemiddeld kom ik toch op 20 autokilometers per cache dus aan de 5 tot 10 Euro per cache zit ik zo.

Ik ben wel selectiever geworden: Voor een nieuw kokertje spring ik niet in de auto. Ik wacht wel tot er nog wat is bijgelegd en plan dan een middag waarop ik er een paar tegelijk doe. Ook probeer ik de "mooie" plekjes/wandelingen eruit te pikken.

 

Op stap met een ander team is behalve gezellig natuurlijk ook nog goedkoper. Maar dat ene tripje per week kan er wel af en hobbies kosten nu eenmaal geld.

 

Gelukkig gebruik ik nooit een hulplijn, dus dat scheelt weer in de telefoonkosten. :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een andere woordkeus was vast beter geweest. * zegt een reumapatiënt die net zijn lading medicijnen weer heeft moeten verorberen.... * :huh: Over de intervallen is al uitgebreid gesproken en ik heb aangegeven dat ik graag aanvullende intervallen zou willen hebben. MODS? Overigens blijft nu nog steeds de verhouding niets/>1.50/wil ik niet weten interessant.

Helaas lukt het mij niet om de bedragen aan te passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een andere woordkeus was vast beter geweest. * zegt een reumapatiënt die net zijn lading medicijnen weer heeft moeten verorberen.... * :huh: Over de intervallen is al uitgebreid gesproken en ik heb aangegeven dat ik graag aanvullende intervallen zou willen hebben. MODS? Overigens blijft nu nog steeds de verhouding niets/>1.50/wil ik niet weten interessant.

Helaas lukt het mij niet om de bedragen aan te passen.

 

Gewoon een nieuwe poll.

Nieuwe poll, nieuwe kansen.

 

Ik wil best weer op het duurste knopje drukken... :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij cachen meestal als we een weekend weg zijn met de camper. Die weekendjes gaan we zowiezo toch wel weg, alleen zoeken we er tegenwoordig caches in de omgeving bij of we zoeken een plek om een weekend door te brengen waar veel caches zijn. Dan stappen we ter plaatse op de fiets, en kost het ons verder niets.

De enige kosten die je dan hebt is afschrijving van je fiets en je gps en hoeveel dat is, heb ik geen zin om dat uit te rekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

ik ben een beginneling, dus ik heb nog redelijk wat keus in mijn omgeving, maar dat is in zeeuws vlaanderen, en als ik het kaartje bekijk, is het daar redelijk leeg qua caches. Dus hierbij de oproep, wie kent deze omgeving goed? Er mogen best caches bijkomen. Ikzelf zal ook proberen hieraan bij te dragen, maar zoals ik her en der lees, kan ik beter eerst wat ervaring opdoen voordat ik zelf wat leg.

De kosten zullen snel oplopen dus, op het moment moet ik al minimaal een half uur rijden voor de dichtbijzijnste cache, helaas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben een beginneling, dus ik heb nog redelijk wat keus in mijn omgeving, maar dat is in zeeuws vlaanderen, en als ik het kaartje bekijk, is het daar redelijk leeg qua caches. Dus hierbij de oproep, wie kent deze omgeving goed? Er mogen best caches bijkomen. Ikzelf zal ook proberen hieraan bij te dragen, maar zoals ik her en der lees, kan ik beter eerst wat ervaring opdoen voordat ik zelf wat leg.

De kosten zullen snel oplopen dus, op het moment moet ik al minimaal een half uur rijden voor de dichtbijzijnste cache, helaas

 

Sorella,

iedere hobby kost geld, hoe je het ook wend of keert .

Nmm. is het zo dat dat geen probleem moet zijn als je er plezier aan beleeft.

Desondanks: ga alsjeblieft eerst uitgebreid rondkijken en ervaring opdoen met het zoeken naar andere caches. Schuw daarbij de multies niet !

Als je op dit forum rondkijkt kun je veel leren over hoe ervaren cachers met het plaatsen van caches omgaan en hoe ze denken over een zekere vorm van kwaliteit.

 

Geduld is een schone zaak !

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

leuke poll, wel schrikken wat mensen hieraan uitgeven.

Niks lijkt me wel heel utopisch dus heb gekozen voor de optie tot €0,50

 

Op de fiets heb je geen last van brandstofkosten, eten en drinken doe ik normaal gesproken ook wel.

Af en toe ga ik nu eens vaker met de trein om op een andere plek te cachen waar ik in het pregeo tijdperk net iets minder fietste of wandelde. Dat wandelen en fietsen deed ik in het verleden ook al en zou ik zonder cachen nu ook nog doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 1,50 en meer ingevuld. Hoewel het mij ook wel geld uitspaart. Want als ik moet kiezen tussen geocachen en bijvoorbeeld de stad in om nieuwe kleren te kopen dan kies ik voor geocachen.

Van de week ben ik een offensief begonnen tegen caches die ik wel gelopen heb maar nog niet gelogd, dit heb ik op de fiets gedaan. Een rondje van 50 km langs caches. Helaas geen een gelogd, maar wel heerlijk gefietst en de broodnodige beweging gehad. Dat is mij nog veel meer waard. Voor dat ik geocachen ontdekte had ik waarschijnlijk tot in de middag op de bank gehangen in mijn vrije tijd, nu trek ik er op uit.

Het is gewoon een ontzettende leuke hobby, die je zo duur kan maken als je zelf wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het maakt niet zoveel uit wat je doet in je vrije tijd. Het is vooral het transportmiddel wat de kosten bepaald. Het cachen zelf is spotgoedkoop.

Gisteren een dagje Westerwolde gedaan. Al met al uit en thuis een goede 150 kilometer gereden x 0.7 euro = €119; eten en drinken €20 maakt €139. De caches zelf kosten niks. We hebben 9 caches gedaan, dat maakt dus €15,44 per cache. Er zijn nog meer kosten: ik reken 3 euro per cache aan techniek. Dat zijn de kosten voor het hebben van een state-of-the-art GPS (om de twee jaar een euro of 300) afgezet tegen het aantal gevonden caches (ruim 300), het hebben van een PC, breedbandaansluiting, printer, stroom (gedeeld natuurlijk met veel andere zaken, maar een substantiële huishoudelijk kostenpost), licentiekosten OZI explorer, GSAK, Cachemate; en dan hebben we het nog niet over de kosten voor MetroGuide Europe en TOP-NL. En dan vergeet ik vast nog wel iets... Laten we de kosten per cache maar op ongeveer €20 zetten.

Maar als we in Westerwolde een lange wandeling hadden gemaakt -wat we vroeger gedaan zouden hebben- waren we het zelfde kwijt geweest. Niet uitgaan en thuis zitten helpt, maar dan doemen er vast weer andere kosten op; leven kost nu eenmaal geld...

Pin me niet vast op de simpele berekening; er zijn allerlei bijtellingen en kortingen mogelijk. Overgens rijd ik voor eigen rekening. Maar ik heb gehoord dat de belastingdienst binnenkort het 'GeoCache-rijden' gaat aanpakken :blush: (grapje).

bewerkt door t-bones
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij het duurste knopje graag.

Oke ik rij in een wagen van de zaak

Diesel en onderhoudskosten heb ik niet.

Wel 280 euro per maand eigen bijdrage voor de belasting voor de leasewagen

maar voor dat bedrag kan je zelf geen auto meer rijden tegenwoordig.

En voor een leuke cache moet je steeds verder weg van huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...