Spring naar bijdragen

Kosten per cache


gpsgek

Wat geef jij gemiddeld uit om een cache te vinden?  

201 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat geef jij gemiddeld uit om een cache te vinden?

    • Niks
      12
    • < Euro 0,50
      5
    • > Euro 0,50 && < Euro 1,00
      9
    • > Euro 1,00 && < Euro 1,50
      11
    • > Euro 1,50
      55
    • Wil ik niet weten met de huidige brandstofprijzen
      109


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Tot nu heb ik alleen nog caches in de buurt gedaan die ik lopende of met de fiets kon doen. Alleen ben wel eens vanaf mijn werk een cache gaan zoeken: Daarvoor eerst een wokmaaltijd met wat te drinken genomen. Kosten: ca. 8 euro.

 

Verder als je op een mooie zaterdag aan het cachen bent, dan pak je meestal ook nog wat te drinken ergens. Kosten: ca. 2,50

 

Zelf bezit ik geen auto. Als ik wat verdere caches wil zoeken, moet ik de trein en de bus pakken. Dan gaan de kosten zeker meer oplopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm, als ik naga dat ik zeker al 3000 euro aan GPsr heb uitgegeven en nog geen 300 caches heb gevonden, denk ik dat ik dus nu nog op een gemiddelde zit van GPSr 10 euro per cache. Als ik denk aan al de kleding en schoeisel en alle andere appartauur dat ik heb aangeschaft speciaal voor het cachen, komt daar zeker nog wel 10 a 20 euro bij per cache. Ga ik een dag weg dan is er speciaal drank en voedsel voor zo'n dag, en natuurlijk eens een keer onder weg ergens " aan" gaan. Dan kom ik daar ook ongeveer op een euro of 5 per cache uit. Dan de auto nog. Soms zie ik prijzen van 1.65 euro per liter en als ik de straat uit ben ben ik al een liter kwijt. Mooi rustig rijden in de zomer is het 1:10, ga ik boven de 100 dan is het al snel 1:8 en ga ik planken dan kom ik richting 1:6. Een dagje cachen met een aantal founds van 3 a 4 dan ben ik zeker meer dan 100 kilomter kwijt.

 

Hmmm, en dan zie ik hier een poll dat begint met <0,50? Waarvoor is dat? Grapje zeker? Ik stem maar niet. Nu ik dit bericht nalees, denk ik dat de 2 caches die ik dit jaar gevonden heb, ook maar gelijk genoeg moet zijn. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze poll is leuk voor de statistieken, maar totaal onrelevant voor mij als cacher.

 

Mijn bedragen komen ver boven de genoemde bedragen uit. Helemaal de laatste tijd. We cachen om de twee weken, alléén op zaterdag en soms ook op zondag. We lopen dan een multi, die we op Geo D'or uitzoeken. Liefst in de buurt.

 

We hebben over Mijnopolie 4 dagen gedaan, totaal dus verspreid over 8 weken (voor één puntje :ph34r: ). Kosten van die cache, excl. eten en drinken € 20,- per team. Lekker belangrijk denk ik dan, ik heb 4 leuke dagen gehad. :lol1:

 

Kijk ik naar rondje Bernheze, waar ik 3 dagen over heb gedaan, zit ik op ongeveer € 0,80 ct. excl. eten en drinken.

 

Zo heb ik in het begin een cache gelopen, die 700 m. vanaf mijn ouders huis vandaan ligt. Kosten nul euro., incl. eten en drinken. :blush:

 

Ik denk dat de genoemde bedragen voor cachers zijn, die 10 tot 20 caches per dag lopen. En volgens mij is er een hele grote groep cachers (misschien wel de grootse groep) die hooguit een paar caches per keer lopen.

 

Verder denk ik dat cachen voor mij een relatief goedkope hobby is. (buiten aanschaf van gps). Als ik met de kids ga zwemmen of naar een speelparadijs ga, ben ik al gauw meer kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij nemen voor elke cache een goodie mee van tussen de 1 a 2 euro. Maar in en om de stad liggen veel micro's, en daar gaat niks in. Dus dat scheelt ik kosten.

 

Omdat we in het vervolg nauwelijks nog micro's en nano's willen doen, zal de gemiddelde prijs per cache dus wel gaan stijgen.

 

Maar wat is de tijdseenheid? 1 cache doen a 10 euro per jaar is nog altijd veel goedkoper dan per maand 10 caches van 10ct doen.

 

Ik heb daarom geen idee wat de bedoeling is van deze vraag/poll, buiten kosteloos tijdverdrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappige poll. Niet heel nuttig, maar wel leuk om te weten van elkaar.

 

Ik schat in dat ik gemiddeld 1 euro uitgeef. Zonder lease-auto zou het me aanzienlijk meer kosten! Ik heb dan wel de fiscale bijtelling, maar die heb ik ook als ik niet ga cachen, dus dat tel ik maar niet mee.

 

Het geld gaat meestal naar een welverdiend ijsje of hamburger. En heel af en toe heb ik parkeerkosten (maar ik loop liever wat verder, want ik heb een hekel aan betalen voor parkeren).

 

Als ik de aanschafkosten van m'n GPSr deel door mijn aantal gevonden caches, kom ik op een paar dubbeltjes uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 liter benzine is al 1.50 en daarmee rij ik 13 km.

Tja, 3 in mijn woonplaats en voila, ik ben al meer als 1.50 kwijt alleen aan brandstof als ik naar de volgende ga.

Hobbies kosten geld en we hebben er lol in, dus als het dan eens een paar euros kost vinden we dat niet erg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3,60 euro per cache

 

Uitgangspunten:

- Netto bijtelling lease auto 240 euro per maand.

- Ik ga er van uit dat van de privé kilometers de helft voor de hobby gereden wordt.

- 800 caches in 2 jaar

 

Berekening:

Totaal 240 euro * 24 maanden * 50% = 2880 euro.

2880 euro / 800 caches = 3,60 euro

 

Daar komt dan nog wel wat bij voor entreegelden en versnaperingen onderweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...