Spring naar bijdragen

Kosten per cache


gpsgek

Wat geef jij gemiddeld uit om een cache te vinden?  

201 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat geef jij gemiddeld uit om een cache te vinden?

    • Niks
      12
    • < Euro 0,50
      5
    • > Euro 0,50 && < Euro 1,00
      9
    • > Euro 1,00 && < Euro 1,50
      11
    • > Euro 1,50
      55
    • Wil ik niet weten met de huidige brandstofprijzen
      109


Aanbevolen berichten

Eeeehhhhh.....je kunt het ook zo zien:

 

Mijn vrouw en ik zijn allebei dol op reizen, leuke / mooie dingen zien, wandeltrektochten, verre vakanties, noem maar op. We hadden minstens 2 langere vakanties per jaar, waren zowat elk weekend weg, en daaarvan zeker een keer of 6 per jaar in het buitenland.

 

Daar ging gemiddeld toch wel ruim eeehhh...pak em beet 15.000 euro aan op per jaar.

 

Sinds we geocachen, hebben we geleerd, dat er ook heel veel mooie (en anderszins de moeite waard) plekjes veel dichter bij huis zijn.

 

Nu geven we aan weekendjes en vakanties nog maar zo'n 4000 euro uit.

Ik schat, dat het geocachen ons per jaar zo'n 1000 euro kost. (GPS-sen, software, hapje, drankje onderweg etc)

 

Ik heb het geluk dat ik van m'n baas zonder enige kosten mag autorijden.

 

Door het Geocachen, besparen wij ons nu op jaarbasis dus zo'n 10.000 euro. :rolleyes:

 

Ik heb in 4 jaar tijd bijna 1000 caches gevonden. Dat is 250 per jaar.

 

Het cachen heeft ons dus gemiddeld zo'n 40 euro per cache BESPAARD!!! :thumbup:

 

Helaas zit de optie: "Ik verdien aan Geocachen" er niet bij :D

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Leuk om zo te lezen wat een ieder aan geocaching besteed.

 

cachen

- gps gratis :thumbup: (gps 50)

- brandstof kosten laag (als ik in de buurt kom, neem ik ze me)

 

maken cache

- magneet voor cache gratis

- tandestoker doosje gratis (om boekje in te doen)

- boekje paar euro

- munitie kist paar euro

- Boomstronk gratis (om uittehollen) Vervolgens ook nog weggegeven aan colega cacher

 

Geloof dat cachen voor mij nog echt goedkoop is

bewerkt door hesselannema
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan het even niet laten om off topic te gaan: :thumbup:

 

Dankzij mijn lease auto heb ik geen brandstofkosten, zo haal ik m'n bijtelling er tenminste uit. Het blijft een gestoord systeem, maar zo is het nou eenmaal.
Ik heb mijn auto via het werk, dus heb al flink betaald

 

Ik heb mijn auto zelf betaald en betaal iedere kilometer en alle andere autokosten uit eigen zak. En dat geldt voor de meesten! :D

 

Wat zijn die leaserijders toch zielige mensen/cachers. :thumbup:

 

:rolleyes:

 

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan het even niet laten om off topic te gaan: :P

 

Dankzij mijn lease auto heb ik geen brandstofkosten, zo haal ik m'n bijtelling er tenminste uit. Het blijft een gestoord systeem, maar zo is het nou eenmaal.

Ik heb mijn auto via het werk, dus heb al flink betaald

 

Ik heb mijn auto zelf betaald en betaal iedere kilometer en alle andere autokosten uit eigen zak. En dat geldt voor de meesten! ;)

 

Wat zijn die leaserijders toch zielige mensen/cachers. :blush:

 

Geopatra.

 

Ik snap dat geklaag van die leaserijders ook nooit zo.

 

Zeuren over de bijtelling enzo...

Volgens mij is "een auto van de zaak" altijd nog goedkoper dan een eigen auto.

 

Als dat niet zo was, reed je toch zeker niet in een auto van de zaak?

 

Ik heb het geluk dat ik van m'n baas zonder enige kosten mag autorijden.

 

Mij hoor je niet klagen ;)

 

Ik voel me bevoorrecht :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben bang dat ik ook ruimschoots boven de eenvijftg uitkom.

Maar de fun-factor maakt dat het geheel weer in het evenwicht komt.

 

Het goedkoopste heb ik gecachet zal zo rond de nul komma nul nul drie euro cent zijn geweest.

Het duurste zo om en nabij de eenhonderd euro voor het vinden van geen enkele cache

En dan rest is alles wat daar maar tussen in zit

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik cache nu bijna 1 jaar. In die tijd heb ik bijna 1000 caches gevonden.

Het afgelopen jaar heb ik met de auto zo'n 8000 kilometer meer gereden dan normaal (gecorrigeerd voor vakanties e.d.). Als ik dan extra afschrijving tel (aj), benzine: de auto van mij rijdt 1:10 (aj aj), af en toe een bekeuring (aj aj aj) ;) , dan hebben die 8000 kilometers mij ongeveer € 2.500 gekost . Daarnaast een nieuwe GPSr besteld, Topo-kaarten, Travelbugs, coins, etc. Dat zal totaal zo'n € 400 geweest zijn. Met de GPSr en Topo-kaarten hoop ik nog lang te doen, stel dat ik die over 3000 cache verdeel; tegen die tijd zal ik vast weer overstappen op een ander leuk apparaatje.

De kosten per cache komen dan uit op € 2,63.

Omdat ik steeds verder moet rijden om te gaan cachen, zal komend jaar het bedrag per cache nog verder gaan stijgen. Bij deze daarom een oproep aan alle cachers om veel caches in De Betuwe neer te leggen :blush:

 

Maar wat hebben die (bijna) 1000 caches mij opgeleverd? Onbetaalbaar! :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vind dat de antwoorden van de poll wel wat ruimer mogen

 

1 euro

 

2,50

 

5

 

10

 

Of meer

 

 

Dan zit ik er midden in tussen 5 en 10 euro gemiddeld

 

En ik zal binnekort ook eens gaan kijken of ik een leuke cach kan gaan meken in je omgeving Emile de koning............

:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:rolleyes: Ook maar een duit in het zakje doen bij deze pol.

Ik geef ongeveer 1-1,50 uit per cache.

Of moet je ook de kosten van je eerste GPS, de opvolger met nog meer mogelijkheden, het kaartmateriaal en aanschaf goodies, stickers, boxen en weet ik veel ook mee tellen? Dan zit je al gauw boven de 1,50 en dan heb ik het niet over de benzinekosten. Ik heb van de 215 caches er misschien 10 met de auto bezocht. De rest lopend en fietsend door het land.

 

Kortom het is maar wat je er voor over hebt, daarbij denk je simpel weg niet direct aan de kosten, maar meer aan het plezier, de voldoening en soms zelfs het geluk dat je hebt om deze leuke hobby uit te oefenen.

Het is toch veel leuker om wandelingen en fietstochten in te vullen met een of meerdere caches.

Je komt zo nog eens op plekken, waar een ander niet zou komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar wat hebben die caches mij opgeleverd? Onbetaalbaar! :rolleyes:

 

Eigenlijk is dit waar het om gaat. :blush: Dan is de rest niet belangrijk meer !

 

Iedere hobby kost nu eenmaal geld, maar daar krijg je plezier, ontspanning, genoegen, energie,kennis, vrienden en kennissen etc., kortom iets wat aangeduid wordt met KWALITEIT VAN LEVEN voor terug! :P;)

Niet in geld uit te drukken.

Eenieder beleeft en doet dat op zijn eigen manier en naar zijn eigen portemonnee.

 

 

Het - mi. zinloze - statistiekje zal dan ook eerder weergeven wat men erin KAN investeren, dan wat je moet investeren.

Wat de gek ervoor geven wil dus!

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan rest nu nog de vraag......

Wat kost het om het cache te plaatsen?

 

Idem:

 

Iedere hobby kost nu eenmaal geld, maar daar krijg je plezier, ontspanning, genoegen, energie,kennis, vrienden en kennissen etc., kortom iets wat aangeduid wordt met KWALITEIT VAN LEVEN voor terug! :blush::rolleyes:

Niet in geld uit te drukken.

Eenieder beleeft en doet dat op zijn eigen manier en naar zijn eigen portemonnee.

 

 

Het - mi. zinloze - statistiekje zal dan ook eerder weergeven wat men erin KAN investeren, dan wat je moet investeren.

Wat de gek ervoor uit wil geven wil dus!

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja.. als je dan de aanschaf van je hardware moet mee tellen en omslaan naar kosten per cache... :rolleyes: dan ben ik nog wel even duurder uit.. begin pas..

 

Ben je kilo cacher, dan komt de prijs lager uit, maar met een gemiddelde aanschaf prijs van de GPS omslaan naar 90 caches.. dan kijk ik niet eens naar benzine en of eten.. haha.. ;):blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan rest nu nog de vraag......

Wat kost het om het cache te plaatsen?

Tja, je kunt ergens een fotokokertje neergooien wat je gratis en voor niets kunt ophalen bij een fotograaf (als ze ze nog hebben) dan kost het je hooguit wat tijd.

Je kunt ook een minutiekist kopen, mooie goodies erin doen, of opdrachten bij een cache stoppen welke aangevuld moeten worden (bij mijn inmiddels gearchiveerde cache 1 promille had ik een alcoholcontrole: "even blazen" in de vorm van ballonnen met een eindcoord) dan kost het wel wat kwa materiaal (viel mee gewoon grootverpakking, al heb ik nu nog steeds grote hoeveelheden donkere kleuren :blush: ) maar ik moest wel steeds een stukje rijden om aan te vullen (meestal direkt uit mijn werk, wat vlakbij was).

Het is maar wat je er van maken wil.

Ik geloof wel dat de caches waar duidelijk in geinvesteerd is (geld of tijd) over het algemeen hoger gewaardeerd worden. Aan de maker is het dan uiteindelijk om met weinig middelen zo creatief mogelijk te zijn (dat vind ik dan weer de leukste... :rolleyes: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk zoek ik alleen multi's in een bosrijke omgeving, een rondje trads in de buurt doet mij weinig.

Dus altijd flink wat kilometers want ik woon in de randstad, daarbij rij ik wel een auto van de zaak maar dat is dan weer mijn eigen zaak........al met al een rare berekening!

Maar zoals al eerder door andere neer getypt: het doet me zo'n enorm plezier als Bello (de hond) en ik moe maar zeer voldaan aan het eind van de dag een prachtig gebied hebben gezien met meestal hertjes, runderen, bijzondere bomen en/of vogels en dan ook nog de stash ach wat kan het mij dan nog schelen!

Ik ben geen cacher in de zin van van veel, heel veel cachen maar absoluut niet minder gelukkig. Het is in Nederland mijn favoriete hobby en daar gaat het om!

En ik geniet er meestal vreselijk van! Dus meer dan €1,50 is zeker zo, dat het me niet kan schelen is ook weer te ver gezocht!

bewerkt door gekodiver
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem niet de moeite om te berekenen wat 1 cache heeft me gekost. Ik ben voor m'n werk in andere landen geweest en heb daar gecached. Hoe moet ik dat nu meetellen. Daarbij bespaar ik me geld op andere hobby's. Geen flauw idee dus.

 

Fire5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...