Spring naar bijdragen

Kosten per cache


gpsgek

Wat geef jij gemiddeld uit om een cache te vinden?  

201 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat geef jij gemiddeld uit om een cache te vinden?

    • Niks
      12
    • < Euro 0,50
      5
    • > Euro 0,50 && < Euro 1,00
      9
    • > Euro 1,00 && < Euro 1,50
      11
    • > Euro 1,50
      55
    • Wil ik niet weten met de huidige brandstofprijzen
      109


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Eigenlijk wil ik het niet weten, maar als ik dit jaar naar mijn gemiddelde kijk van 3,3 cache per cachedag en het feit dat de direkte omgeving nagenoeg leeg is, zit ik al gauw in het hoogste tarief.

 

Ach, voor een rondje golf ben je ook al gauw 60 Euro aan greenfees kwijt + een paar liter benzine, dus eigelijk vallen de kosten voor deze hobby nog wel mee. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje ontmoedigend polletje... :thumbup:

Inderdaad. Ik denk dat de komma in de genoemde bedragen wat mij betreft best een plekje naar rechts zou kunnen. :rolleyes:

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De komma hoeft gelukkig nog niet een volle plaats naar rechts, maar een euro per cache is wel wat optimistisch.

Ik schat de gemiddelde KPC (kilometer per cache) zo rond de 20. Daarom heb ook voor de laatste optie gekozen.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

tot nu toe heb ik bijna elke cache op de fiets gedaan. Enige kosten dan zijn hapje en drankje voor onderweg (maar dat zou ik thuis ook eten) en af en toe een veerpontje (Zwolle-Hattem, er ligt ook een cache :rolleyes: ).

Als de omgeving leeg is, dan ontkom ik er ook niet aan om af en toe de auto te pakken ben ik bang. Maar in september begin ik aan een studie die me de komende 4 jaar 20 uur per week gaat kosten, dus ik vermoed dat ik niet zo heel vaak die auto zal pakken :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is maar zelden dat ik onderweg wat koop. Ik neem altijd drinken en indien nodig een lunch mee.

Dankzij mijn lease auto heb ik geen brandstofkosten, zo haal ik m'n bijtelling er tenminste uit. Het blijft een gestoord systeem, maar zo is het nou eenmaal.

Afgezien van af en toe een ijsje onderweg ben ik dus 0.00 euro kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk denk ik er liever niet over na wat het kost om te cachen. Maar het leuke is dat je zo goedkoop of duur kan als je zelf wilt. Ik heb vanalles aan eten en drinken bij, vooral voor de junior leden in het team. Maar een ijsje als we een cache gevonden hebben (of juist niet gevonden, maar we hebben zo ons best gedaan) komt ook regelmatig voor. Dan denk ik maar, wat is er tegenwoordig nog wel gratis ?!?!?!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn auto via het werk, dus heb al flink betaald en maken de extra geocaching kilometers dus niet meer uit. Eerlijk gezegd zijn de meeste kilometers met de auto voor het geocaching, zodat ik toch nog het gevoel krijg dat ik ook nog waar voor mijn vast bedrag per maand heb.

 

Goodies ruil ik eigenlijk nooit meer dus koop ik ook nooit meer om te cachen zelf. Wel als ik een cache aanmaak.

 

Voor onderweg neem ik vooral water mee, en af en toe een appel of een liga maar dat zou ik in een ander geval ook eten.

 

Mijn ouwe PDA met GPS ontvangst doet het nog steeds, dus investeren daarin heb ik ook niet gedaan. Had die PDA eigenlijk gekocht voor auto-navigatie, dus ook geocaching is hier van bijzaak naar hoofdzaak gegaan ;-).

 

Uiteindelijk kost het veel tijd, maar dat kost elke hobbie.

 

Ik ben gewoon een goedkope potvogel!

bewerkt door madman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen we begonnen met cachen kochten we onderweg vaak wat te eten en te drinken. Dat gaat al snel aardig in de papieren lopen en dus nemen we nu maar eten mee. 'Snelle Jelle's' en andere lekkere koeken, brood, fruit, pakje drinken, thermo'tje heet water (koffie, thee, soep...) en je kunt er een hele cachedag tegenaan. Onze kosten op dit moment zijn dus eigenlijk alleen de benzinekosten. En wat ons dat kost heb ik nog nooit uitgerekend. En dat ga ik niet doen ook. Het moet wel leuk blijven! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet je afvragen wat je anders zou doen om een leuke dag te hebben als je niet zou gaan cachen. Golfen (Boswijk Posse), dierentuin, Efteling, je bourgondisch te buiten gaan of de tour de france live bekijken? Volgens mij zij alle andere opties veel duurder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet je afvragen wat je anders zou doen om een leuke dag te hebben als je niet zou gaan cachen. Golfen (Boswijk Posse), dierentuin, Efteling, je bourgondisch te buiten gaan of de tour de france live bekijken? Volgens mij zij alle andere opties veel duurder.

 

Als ik niet ga cachen dan zit ik achter de PC of ga ik lokaal een rondje wandelen of fietsen.

Het eerste kost alleen een beetje stroom en het tweede kost niks of hooguit 1 liter benzine als het wandelen iets verderop is.

De laatste tijd komt daar nog vaak een week cache neerleggen bij, dat is ook fietsen (gratis) of in de buurt met de auto (1 liter benzine).

Geocachen is dus wel zeker duurder.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benzine, drinken e.d. mee voor onderweg... dat zijn alleen de variabele kosten per cache. Daar mag ook nog papier en inkt (duurder dan benzine) bij voor het printje van de cache.

 

En dan moet je je "grote posten" ook nog uitsmeren over al je founds: aanschaf GPS, een deel van je computer en internetabonnement (omdat je die natuurlijk ook voor andere dingen gebruikt), een deel van je autoafschrijving (want je maakt extra kilometers, dus hij daalt sneller in waarde), etc, etc...

Ofwel, zwaar boven de 1,50 vrees ik.

 

Maar het is ook een hobby waar je fit bij blijft: wandelen, puzzelen, da's goed voor een mens. En dat mag je dan weer tegen sommige kosten wegstrepen.

 

Waar de balans ligt? Geen idee. Maar het blijft een leuke hobby.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik niet ga cachen dan zit ik achter de PC of ga ik lokaal een rondje wandelen of fietsen.

Het eerste kost alleen een beetje stroom en het tweede kost niks of hooguit 1 liter benzine als het wandelen iets verderop is.

De laatste tijd komt daar nog vaak een week cache neerleggen bij, dat is ook fietsen (gratis) of in de buurt met de auto (1 liter benzine).

Geocachen is dus wel zeker duurder.

 

Maar dan ben je zeker alleen? Ik heb een gezin en dan is het niet zo gezellig als ik de halve dag op mijn racefiets zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...