Spring naar bijdragen

Epiloog


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Haak, ik ken je verder je wel niet maar ik ken je 'beginnershandleiding' wel en daar heb ik veel aan gehad! Dank daarvoor. Ik zal je boek ook zeker aanschaffen.

 

Wat er allemaal precies gebeurt is weet ik niet maar uit je tekst haal ik ook dat je niet de waardering krijgt waarop je gehoopt had. Ik kan me daar iets bij voorstellen maar laat je daardoor niet uit het veld slaan. Wat je ook doet, er zullen altijd mensen zijn die het niet goed vinden of die iets te z**ken hebben. Meestal uit afgunst of dat ze een ander niet iets gunnen. Dat soort mensen zul je er altijd bij hebben, wat je ook doet.

 

Wat ik eigenlijk zeggen wil is, kijk niet naar die paar z**kerds, maar kijk naar de grote meerderheid die er wel respect en waardering voor hebben. Slaap er nog een nachtje over en overweeg je beslissing dan nog een keer. Alhoewel ik er nog niet echt deel van uit maak, zou ik het wel jammer vinden als deze 'geocache gemeenschap' uit elkaar zou vallen.

 

Succes met wat je ook beslist.

 

Martin.

bewerkt door Mar+Mar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik meng me niet in een discussie waar ik de achtergronden niet van ken maar ik wel wel graag een bedankje plaatsen!

 

Haak dank voor de handleiding ook ik heb er in het begin regelmatig een goed antwoord gevonden :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaan we weer beginnen.... elke keer je menig willen geven en denken dat je het beter weet. en een opmerkingen maken om het kleinste ding.

 

Zo komt het bij mij teminste over.

Waarom kunnen we niet gewoon dat soort dingen voor kenisgeving aannemen. Valt iets buiten de regels van gc.nl dan is het zo, hier hoeven wij als leden ons niet druk over te maken. Laat dat lekker door de moderators opgelost worden.

En mocht je wel willen reageren. Denk dan goed na hoe je dingen schrijft. Het is nl veel moelijker om via papier/forums aan te geven of je reactie nu serieus of grappig is bedoelt. Je reacktie op iemand zijn posting zal nl eerder als aanval worden gezien dan als grapje (mens eigen, altijd in de verdediging)

 

Dan hebben we hier ook niet van die relletjes waar bij "collega cachers" op stel en sprong besluiten op hier weg te gaan. en dat zij er de laatste tijd naar mijn menig te veel.

 

En wat kapiteinhaak betreft ik heb hem hier nog nooit actief reclame zien maken van zijn eigen bedrijf/boekje. Maar hoe zouden wij gereageerd hebben als hij niets had gezegt en de link naar het boekje in eens was verdwenen.

 

Mocht je hier op besluiten te reageren, denk dan eerst een na over wat voor reactie de reactie kan geven.

Zelf denk ik vaak hier moet ik op reageren ... Maar dat zou nog meer reacties geven die de zweer hier kunnen bij invloeden. Dus laat maar, ik zal niet de reden zijn van .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze discussie, en eerdere op dit forum de afgelopen tijd, hebben me aan het denken gezet. Ik ben een relatief nieuwe geocacher (vorig voorjaar echt begonnen, daarvoor al wel meegelopen met m'n broer en gezin). Uit de twee sites .com en .nl heb ik een heleboel informatie gehaald, wat erg leuk en handig was. Daar horen ook de forums bij, allerlei technische info maar ook hoe mensen tegen zaken rond cachen aankijken. Een grote snoepdoos aan informatie, heerlijk.

 

Maar er vallen ook negatieve dingen op. Om te beginnen dat deze gemeenschap soms net een echte Nederlandse al heeeeel lang bestaande vereniging op dorpsniveau is: oud zeer, kleinzieligheid, gedoe, bijzaken. Hou toch op met onzin, maak een grapje, geef je mening beschaafd en realiseer je dat anderen er anders over kunnen denken - en ook dat geschreven tekst altijd anders overkomt dan getypte berichten (jullie missen nu bijvoorbeeld mijn vriendelijke grijns). En probeer de sterke kant van dit forum: het uitwisselen van nuttige/leuke/grappige etc. info, niet te laten ondersneeuwen door negatief gedoe. En anderzijds: hanteer het TV-principe: je hoeft niet alles te lezen.....

 

Ik wil geen spam, dus liever ook niet als ik lid ben van een digitaal forum. Dus als iemand een al dan niet digitale winkel begint met spullen die hij/zij ergens anders inkoopt en met marge weer verkoopt, vind ik het ongepast als daar op een informatief forum door die persoon zelf reclame voor wordt gemaakt. Anderzijds, als iemand goede ervaringen heeft met een leverancier, binnen of buiten het forum, wil ik dat best horen, à la Consumentenbond: vertel wat goed was en waarom, kan mij helpen bij de keus van een volgende aankoop. Dat is als ik het allemaal goed begrepen heb ook de lijn van de regels voor dit forum, dus wordt dat bewaakt door moderators. Prima geregeld.

 

Goed, geen spam/reclame dus, maar zoals altijd, je kunt ook te ver gaan en te rigoureus zijn. Ik heb de handleiding van Kapitein Haak destijds ook gedownload en geprint, een fraaie summary van alle nuttige info. Nu wordt het een boek, ik hou wel van boeken, dus dat is alleen maar prachtig. Kan die stapel A4tjes met een nietje erdoor weg. Is het praten over dat boek dan commercie? Als ik lees dat het over 10 of 15 euri voor dat boek gaat, weet ik genoeg om te beseffen dat het wel kostendekkend is en er ook nog wat wat overblijft, maar reken maar niet dat Kapitein Haak na de publicatie van dit boek kan gaan rentenieren. Als dit boek de enige reden is voor de gebeurtenissen die voor Kapitein Haak aanleiding waren zijn epiloog te schrijven, hoop ik dat er ergens mensen zijn die vanavond een paar rustige en verstandige telefoontjes plegen, zodat Kapitein Haak en de beheerders van dit forum weer door één deur kunnen.

 

En verder hoop ik op mooi weer dit weekend, want ik heb tijd om te gaan cachen :thumbdown:

 

Sjoerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog één reactie dan omdat de reden van mijn post niet duidelijk is dus.

 

De reden:

 

 

 

Er is door de heren van .nl gesproken over het draadje en de handtekening, de handtekening is gewijzigd en het draadje gesloten maar wat de echte reden is, is dat de heren van .nl klaarblijkelijk meer weten over het schrijven dan het boek dan ik er zelf over weet. Dat lijkt me toch vreemd maar het ergste is dat ik daarmee als leugenaar neergezet wordt.

 

 

 

Iedereen die mij persoonlijk kent weet dat ik eerlijk en oprecht ben, en als je mij wilt raken moet je me een leugenaar noemen kortom dat laatste is de reden. Voor de rest moet iedereen zelf weten wat ie ervan denkt maar op deze manier ga ik er niet mee door op dit forum.

 

 

 

Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit je reactie maak ik op dat jullie Kapitein Haak hebben gevraagd zijn signature te wijzigen i.v.m. "reclame" en forumregels die dat niet toestaan, en dat heeft hij geweigerd?

 

Nee, dat is niet het geval. Kapitein Haak heeft netjes en zonder problemen zijn handtekening gewijzigd.

 

...Is het praten over dat boek dan commercie? Als ik lees dat het over 10 of 15 euri voor dat boek gaat, weet ik genoeg om te beseffen dat het wel kostendekkend is en er ook nog wat wat overblijft, maar reken maar niet dat Kapitein Haak na de publicatie van dit boek kan gaan rentenieren.

 

Nee, dat is het niet: zoals ik al eerder aangaf en zoals ook in het bewuste draadje te lezen is, geeft Haak gewoon antwoord op een vraag die gesteld is door Twin Peaks...

 

De discussie gaat mijn inziens meer over het boek. Hier zijn twee verschillende verhalen over: het verhaal van Haak en van .NL. Hier wil ik verder niet op in gaan en ik weet hier ook te weinig van.

 

Goed, nogmaals ik vind het jammer dat Haak het forum heeft verlaten. Hopelijk niet definitief, maar het is zijn keuze...

 

Hier wil ik het bij laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik wil nu wel 1 ding kwijt. Er is een algemeen verzoek gedaan aan Haak, om zijn handtekening richting zijn 'commerciele' boek te verwijderen. Tevens heb ik de topic weggehaald. Niet omdat Haak antwoord gaf, maar om de inhoud. Zoals andere forumleden reeds aangavaen bij ons: 'Waarom ik wel en Haak niet.' Dus voor een ieder het gelijke hebben wij gedacht. Dat vervolgens Haak allerlei zaken naar buiten gaat brengen moet hij zelf weten, maar dat terzijde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog één reactie dan omdat de reden van mijn post niet duidelijk is dus.

 

De reden:

 

Er is door de heren van .nl gesproken over het draadje en de handtekening, de handtekening is gewijzigd en het draadje gesloten maar wat de echte reden is, is dat de heren van .nl klaarblijkelijk meer weten over het schrijven dan het boek dan ik er zelf over weet. Dat lijkt me toch vreemd maar het ergste is dat ik daarmee als leugenaar neergezet wordt.

 

Iedereen die mij persoonlijk kent weet dat ik eerlijk en oprecht ben, en als je mij wilt raken moet je me een leugenaar noemen kortom dat laatste is de reden. Voor de rest moet iedereen zelf weten wat ie ervan denkt maar op deze manier ga ik er niet mee door op dit forum.

 

Haak.

 

Ik ben niet nieuwsgierig hoor, maar aangezien het conflict in het openbaar is uitgevochten, en we inmiddels bijna 40 reacties verder zijn, wil ik wel graag het naadje van de kous weten. De reden van de initiële posting is nog steeds niet duidelijk. De bovenstaande toelichting roept alleen maar meer vragen op en is een bron van speculaties en verdeeldheid. Tenzij Kapitein Haak in zijn boek hele tekstpassages over heeft genomen van de .nl site, en zich schuldig maakt aan plagiaat of laster (wat ik niet geloof), begrijp ik niet waarom gc.nl zich druk maakt over de inhoud van de publicatie.

 

Kom op, Haak. Nog een derde reactie en je bent weer helemaal terug van niet-weggeweest. Schep nu ook dat laatste beetje duidelijkheid en geef de heren van .nl gelegenheid te reageren. Wie weet, is de kou nog voor middernacht uit de lucht en kunnen beide partijen beter slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, kom ik net thuis van overwerk krijg ik dit voogeschoteld.

Hele draadje doorgelezen en ook die andere en val van de ene in de andere verbazing.

 

Ten eerste het gevalletje commercie en handtekening.

De regels zijn hier duidelijk over en Haak heeft dit dan ook zelf weer verwijderd.

Maar er is blijkbaar meer.

 

Na het schijnt wordt Haakmans verwittigd van plagiaat. :D

Laat ik daar dan even het volgende over zeggen.

 

Ten eerste ligt dit helemaal niet in de lijn van Haak. Ik ben er van overtuigd dat hij het geheel zelf geschreven heeft met de beste bedoelingen. Eerst als gratis hulpmiddel voor beginnende cachers en als handleiding voor grondeigenaren en gemeentes.

Nu gaat Haak commercieel en dan is het ineens plagiaat?

 

Kom nou.

Twee weken geleden heb ik nog een uitgebreid gesprek met hem gehad waarin hij vol passie en liefde over zijn boekje vertelde.

Als of het zijn kindje was wat binnenkort het levenslicht zou zien.

En nu krijgt deze aanstaande vader ineens te horen dat hij eigenlijk geen eens de vader zou zijn? :blush:

 

En dan het hypocriete aan deze hele zaak.

Toen het gratis was en volgens .nl plagiaat mocht het gewoon op de site blijven staan. Geen haan die er naar kraaide. Nu moet er voor betaald worden en dan wordt er ineens moeilijk gedaan.

Echter gaan ze wel voorbij aan het feit dat de goodieshop dit boekje ook gaat verkopen.

de goodieshop is een 'commercieel' verlengstuk van .nl.

De nettowinst van dit plagiaat werkje komt in de kas van .nl. :eek:

En daar zijn de heren waarschijnlijk weer niet vies van.

 

Sorry als ik me misschien wat ongelukkig uit druk maar zo zie IK het.

 

Hapitein Kaak, ik wens je veel succes en hoop je toch nog eens terug te zien op dit forum.

We houden kontakt en zien elkaar binnenkort.

 

En oh ja, op bovenstaand postje rust copyright. Verboden dus om te quoten. :D

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmmf, Kappie kennende lijkt erop als .NL weer eens de plank heeft misgeslagen of weer eens terugvalt op censurering en dictatuur. 1 van de redenen waarom ooit een afsplitsing werd gevormd naar .NU Wijselijk is weer vlug het andere draadje geopend. Met de hoeveelheid gebruikers van deze tijd is het niet meer mogelijk alles onder de pet te houden of te bedekken met de mantel der liefde binnen het beperkte team.

 

Nooit werd er door Barny, noch door Haak reclame gemaakt voor hun bedrijf GPS4FUN, hoewel ik zelf daar wel eens verwijzingen naar maakte. Van beide werd wel geprofiteerd op het moment dat het .NL uitkwam. Het bedrijf bestaat al een jaar of 3 inmiddels en nooit werd erop gewezen dat ook de handleiding alsmede de powerpoint presentatie ed mede door dit bedrijfje volstrekt anoniem, althans in relatie tot het bedrijf, beschikbaar werd gesteld.

 

Nu zal het uiteindelijk als boekwerk te verwachten en gaat .NL op achterste benen staan. Sorry TeamMembers, u heeft jarenlang gratiz kunnen profiteren van de inzet van beide lieden. tsssk

 

Actieve reclame verbieden ? Oke. Gelijke kappen ed? Oke. Mogen deze verwijzingen dan ook even uit de FaQ?

http://www.trimble.com/gps/index.shtml

http://www.prometheus.nl/

http://joe.mehaffey.com/

 

Los van de sluikreclames die ik hier altijd tussen de regels lees voor Notter...

 

Ook ik ben niet bekend met alle in en outs hierover. Ik kan me best voortsellen dat er zinsdelen van elders zijn gebruikt maar plagiaat beschuldigingen en mensen uitmaken voor leugenaar gaat wel erg ver. Zo ver schijnbaar dat er weer mensen passief weggejaagd moeten worden uit het forum omdat HET TEAM (in goud) zo beslist... .NU voerde als slogan "voor en door geocachers", wellicht dat dit ook een goede slogan zou kunnen worden voor .NL?

 

Rest mij te zeggen dat ik desondanks ook bewondering heb voor het moeilijke vrijwilligerswerk voor deze site. Kijk en informeer ook eens buiten het team en geef openheid van zaken in deze. Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even wat recht zetten omdat ik blijkbaar toch niet goed begrepen ben.

 

Ik val je niet persoonlijk aan omdat er eigenlijk niemand persoonlijk valt aan te vallen.

Wie diegene is blijft een mysterie. Feit blijft echter dat er iemand binnen de organisatie dit heeft verkondigt.

Ik doel hierbij op de beschuldiging van plagiaat.

Ook ik, en ik denk vele met mij, zouden wel eens willen weten waar deze bewering op gestoeld is.

 

Dat die link is weggehaald lijkt me ook logisch en het lijkt me ook logisch dat dit op verzoek is gebeurt van Haak. Daar zul je mij niet over horen en dat het 'technisch' niet helemaal vlekkeloos ging maakt in de zaak ook weinig uit. Er zijn meer zaken die soms niet werken en daar is het ticker systeem voor bedacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name= ook weinig uit. Er zijn meer zaken die soms niet werken en daar is het ticker systeem voor bedacht.

 

Iemand enig idee wat dat is? En wat dat voor gevolgen heeft? Ik stel mij voor dat het betekent dat je alleen maar hele draadjes weg kan halen en geen bijdrages in dat draadje? Zoiets? Of zit ik er nu helemaal naast?

 

Verder er nog eens een nachtje over geslapen. En ik blijf toch het gevoel houden dat ik op dit forum teveel de gedachte mis van 'laat 1000 bloemen bloeien'. Voordat er een paar zijn gaat de grasmachine er overheen.... :yes: Maar goed dat is mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...