Spring naar bijdragen

Epiloog


Aanbevolen berichten

Normaal gesproken vind ik het forum een mooi middel om elkaar te helpen. Vragen stellen en antwoorden geven/krijgen. En af en toe een discussie over een onderwerp dat aan geocachen gerelateerd is, hartstikke okee.

 

Dit is niet meer okee... :beerchug:

 

Ook van mij het verzoek om er mee te stoppen. Praat het op een andere plek uit aub...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kom je terug van een dagje CITO is dit draadje alweer aardig uit de hand gelopen. Ik wil Haak en Kruimel uitnodigen om 15-2-2008 tijdens de Stamtafel in Hattem uit te praten. Ik kan wel een aparte ruimte reserveren :beerchug: .

 

Deze discussie hoort m.i. niet meer op het forum, gooi het draadje maar dicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom je terug van een dagje CITO is dit draadje alweer aardig uit de hand gelopen. Ik wil Haak en Kruimel uitnodigen om 15-2-2008 tijdens de Stamtafel in Hattem uit te praten. Ik kan wel een aparte ruimte reserveren :beerchug: .

 

Deze discussie hoort m.i. niet meer op het forum, gooi het draadje maar dicht.

 

Kijk dat is nou eindelijk iemand die echt iets probeerd te helpen oplossen.

 

Dit probleem kunnen de betrokkenen alleen onderling en persoonlijk op lossen en niet hier op het forum.

Mijns in ziens is dit forum daar niet voor bedoeld.

 

Kan dit draadje ook gesloten en verwijderd worden. Heeft totaal niets maar dan ook niets met geocachen van doen. Deze bagger hoort hier NIET thuis op dit forum . Ik dacht dat dit forum er was ter bevordering van geocachen. De inhoud van dit draadje draagt hieraan NIET bij. Geocaching is een prachtige hobby die niet op deze wijze mag worden besmeurt. Laten de heren die hiermee te maken hebben en partij zijn het lekker onderling uitzoeken en NIET dit forum hiervoor misbruiken. De enige verliezer in deze is onze prachtige hobby. Je zult als aspirant cacher hier op dit forum verzeilt raken en met dit gezeik geconfronteerd worden. Deze mensen lopen wellicht een schitterende hobby mis omdat ze afgeschrikt raken door dit soort bagger.

 

 

 

Kortom NOKKEN met dit gezeik op dit forum. En laat dit forum alleen gaan waarover het hoort te gaan. Geocaching.

 

En hier wil ik het ook bij laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als iemand mij vraagt: waarom betaal jij niet voor de belacheleijke en achterhaalde en niet functionerende .NL service, kun je hier het antwoord wel uit afleiden.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand die vraag ooit op die manier aan jou gesteld heeft Thex. Want iemand die een dergelijke mening over .nl heeft zal zo'n vraag nooit stellen.

Er is geen forum te vinden waar zoveel geruzied wordt als hier. En dat o.a. door de teams die de boel hier boven water proberen te houden, vaak met scherpe tong.

Of dat zo is kan ik niet beoordelen. Ik kom op niet zoveel forums, eigenlijk alleen op dit en dat van Notter. Groot verschil tussen dit forum en dat van Notter is dat daar praktisch geen persoonlijke zaken op het forum verschijnen. Het gaat daar over de verschillende gps'en en de werking ervan. De enkele keer dat iemand op het forum zijn gram meent te moeten spuien over een vermeende unfaire behandeling in de zaak, dan wordt hij ook daar terechtgewezen.

 

Probleem met dit forum (of eigenlijk moet ik zeggen: met de bezoekers van dit forum) is dat er juist veel persoonlijke zaken op gedeponeerd worden. In heel veel berichtjes gaat het niet over het geocachen, maar over randzaken: over wat we beleefd hebben, over wat iemand wel of niet mag vragen, over hoe iemand wel of niet moet zoeken, wie over wie wat gezegd heeft, over wat die ander had moeten zeggen of juist over wat die ander eigenlijk niet had moeten zeggen. Ik kan nog wel even doorgaan.

We menen vaak te moeten reageren op beleidszaken, ook al zijn die helemaal niet nieuw. We reageren daarop terwijl we wel weten dat we daar niets mee zullen bereiken. Want het is immers al vanaf het ontstaan van deze website (nu zo'n 5 jaar geleden) bekend dat .nl zich heeft geconformeerd, en nog steeds conformeert, aan de regels van .com. Dat is een besluit van vele jaren terug en dat beleid is sindsdien niet veranderd.

Ook het eigen beleid over het modereren op het forum staat al jaren vast. Zo is het al jaren bekend de forumregels voorschrijven dat je persoonlijke zaken richting anderen (moderator of niet) niet via het forum bespreekt en met andere "deelt". Helemaal niets nieuws aan. Dat commerciële uitingen op het forum niet zijn toegestaan, staat ook al jaren vast. Dat moderatoren die regels handhaven wordt regelmatig als bemoeizucht ervaren. "Want we leven toch in een democratie? En dan mogen we toch zeggen wat we willen?"

 

Dat het op dit forum vaak ook over persoonlijke ervaringen gaat is eigenlijk niet zo vreemd. We hebben het hier immers niet alleen over techniek, maar ook over onze eigen belevenissen. Op dit forum komen vaak geocachers samen die elkaar vaak (op events of elders) persoonlijk hebben leren kennen. Dat creëert (m.i. soms wat te veel) een soort van "ons kent ons" sfeertje, waarin meer zaken lijken te kunnen dan in het normale persoonlijke verkeer gangbaar is. Een tik linksom of rechtsom is snel uitgedeeld, vooral richting pas beginnende (dus veelal niet bekende) geocachers.

 

Ik ben nog steeds van mening dat dit vooral een forum is, of zou moeten zijn, waar de beginnende geocacher veel van zijn informatie kan halen en zijn enthousiasme over zijn nieuwe hobby met anderen kan delen. Die zit al helemaal niet te wachten op een "oldie" die hem al snel zijn plaats wijst, maar hoopt er een te vinden die hem verder kan helpen.

"Oldies" (en daar reken ik me zelf ook bij) hebben op dit forum m.b.t. kennis over geocaching en nieuwe ontwikkelingen eigenlijk weinig meer te zoeken. Wel kunnen ze volgens mij een belangrijke bijdrage leveren om nieuwe cachers te helpen bij de starters-problemen.

Wordt het misschien tijd om ergens een nieuw forum op te starten waar de ervaren cachers elkaar kunnen blijven treffen over zaken die niet direct het geocachen betreffen? Het is destijds met .nu niet gelukt, dat stierf een zachte dood. Maar is misschien nu de tijd rijp voor een nieuwe poging?

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als iemand mij vraagt: waarom betaal jij niet voor de belacheleijke en achterhaalde en niet functionerende .NL service, kun je hier het antwoord wel uit afleiden.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand die vraag ooit op die manier aan jou gesteld heeft Thex. Want iemand die een dergelijke mening over .nl heeft zal zo'n vraag nooit stellen.

 

Volgens mij is er een heus draadje over waarin iedereen elkaar aanspoort om geld te storten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als iemand mij vraagt: waarom betaal jij niet voor de belacheleijke en achterhaalde en niet functionerende .NL service, kun je hier het antwoord wel uit afleiden.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand die vraag ooit op die manier aan jou gesteld heeft Thex. Want iemand die een dergelijke mening over .nl heeft zal zo'n vraag nooit stellen.

 

Volgens mij is er een heus draadje over waarin iedereen elkaar aanspoort om geld te storten.

Ik bedoel: iemand die niets van .nl moet hebben zal jou toch niet aansporen mee te doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt het misschien tijd om ergens een nieuw forum op te starten waar de ervaren cachers elkaar kunnen blijven treffen over zaken die niet direct het geocachen betreffen? Het is destijds met .nu niet gelukt, dat stierf een zachte dood. Maar is misschien nu de tijd rijp voor een nieuwe poging?

 

Ahja! een "elite" forum!

En hoeveel caches moet je dan gevonden hebben om daar op/in te mogen? Of hoe lang moet je al aan het cachen verslaafd zijn?

 

Het wordt steeds gekker hier in dit draadje :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt het misschien tijd om ergens een nieuw forum op te starten waar de ervaren cachers elkaar kunnen blijven treffen over zaken die niet direct het geocachen betreffen? Het is destijds met .nu niet gelukt, dat stierf een zachte dood. Maar is misschien nu de tijd rijp voor een nieuwe poging?

 

Ahja! een "elite" forum!

En hoeveel caches moet je dan gevonden hebben om daar op/in te mogen? Of hoe lang moet je al aan het cachen verslaafd zijn?

Nee, geen elite forum. Maar een forum voor personen die hier niets meer te zoeken hebben, voor wie hier nauwelijks nog iets nieuws te lezen valt, maar zich bij voorkeur ergeren aan de newbies met hun vragen en zich bezig houden met het steeds weer uit de sloot halen van hele oude koeien.

 

En laten we eerlijk zijn: heel veel ervaren zoekers komen hier inmiddels al niet of nauwelijks meer. Mijns inziens een logische gang van zaken.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt het misschien tijd om ergens een nieuw forum op te starten waar de ervaren cachers elkaar kunnen blijven treffen over zaken die niet direct het geocachen betreffen? Het is destijds met .nu niet gelukt, dat stierf een zachte dood. Maar is misschien nu de tijd rijp voor een nieuwe poging?

 

Ahja! een "elite" forum!

En hoeveel caches moet je dan gevonden hebben om daar op/in te mogen? Of hoe lang moet je al aan het cachen verslaafd zijn?

Nee, geen elite forum. Maar een forum voor personen die hier niets meer te zoeken hebben, voor wie hier nauwelijks nog iets nieuws te lezen valt, maar zich bij voorkeur ergeren aan de newbies met hun vragen.

 

Ben ik te min ? zong boudewijn de groot ooit eens in een liedje, moeten we hier nog iets aan toevoegen ? :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt het misschien tijd om ergens een nieuw forum op te starten waar de ervaren cachers elkaar kunnen blijven treffen over zaken die niet direct het geocachen betreffen? Het is destijds met .nu niet gelukt, dat stierf een zachte dood. Maar is misschien nu de tijd rijp voor een nieuwe poging?

 

Ahja! een "elite" forum!

En hoeveel caches moet je dan gevonden hebben om daar op/in te mogen? Of hoe lang moet je al aan het cachen verslaafd zijn?

Nee, geen elite forum. Maar een forum voor personen die hier niets meer te zoeken hebben, voor wie hier nauwelijks nog iets nieuws te lezen valt, maar zich bij voorkeur ergeren aan de newbies met hun vragen.

 

Ben ik te min ? zong boudewijn de groot ooit eens in een liedje, moeten we hier nog iets aan toevoegen ? :beerchug:

Nee, natuurlijk niet. Dat is juist mijn punt. Niemand is te min. Laten we elkaar wat in de waarde laten.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond het eigenlijk wel een intressant draadje worden. :dribble:

Hoezo nokken? Dan lees je het toch gewoon niet?

Laat maar boven water komen wat er kennelijk boven water moet komen.

Daar een apart forum elders op het net voor inrichten is bullsh...En als je het hier al niet kan uitpraten

waarom elders wel?

 

En wat ik eigenlijk nog even kwijt wil: je verschuilen achter regels vind ik 'eng'. (Als commentaar op PT; #66)

En nee, dit vind ik ook geen enge vergelijking. Het lijkt hier verdorie wel wereldoorlog 2. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is weer echt genieten. Waarom sluiten. Mensen zijn weer bezig om hun ziel op de tafel te leggen. Ben je het er niet mee eens gewoon niet lezen, ook niet stiekem. Wil je alleen cachen doe dat dan en kijk hier niet naar.

Niet schijnheilig doen, dat doe ik wel. Laat mensen hier gewoon schrijven wat ze willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond het eigenlijk wel een intressant draadje worden. :blush:

Hoezo nokken? Dan lees je het toch gewoon niet?

Laat maar boven water komen wat er kennelijk boven water moet komen.

Daar een apart forum elders op het net voor inrichten is bullsh...En als je het hier al niet kan uitpraten

waarom elders wel?

 

En wat ik eigenlijk nog even kwijt wil: je verschuilen achter regels vind ik 'eng'. (Als commentaar op PT; #66)

En nee, dit vind ik ook geen enge vergelijking. Het lijkt hier verdorie wel wereldoorlog 2. :thumbdown:

Het punt is juist dat dit soort draadjes veel kijkers trekt terwijl iedereen het helemaal niks vind. Ramptoerisme zogezegd. Op dezelfde manier komen bepaalde figuren hier al jaren op het forum terwijl ze tegelijkertijd ook al jaren niets van dat forum moeten hebben.

 

Is het dan werkelijk zo vreemd dat iemand eens zegt: als je hier liever niet bent, sodemieter dan op?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit soort draadjes is achter de schermen altijd weer goed. Intern is er nu weer wat te bespreken en worden mogelijk de koppen en richtlijnen weer eens bijgesteld. Ik zat net nog even een vrij recente posting te lezen over de vraag of dit forum was ingekakt. Jammer alleen dat er in deze posting mensen persoonlijk onnodig worden beschadigd. Draadje sluiten of achter gesloten deel zetten? Ik ben er zelf geen voorstander van maar kan me ook Peetee's beweegredenen voorstellen vwb nieuwe lezers. Om alle onduidelijkheid waar dit topic uiteindelijk om gaat weg te nemen zou ik kiezen voor ofwel volledige openheid zodat eenieder op feiten een mening kan vormen, (Haak wil best alles op het forum gooien), danwel alles verwijderen naar gesloten deel en daar lekker verder modderen.

 

edit:

Google.com Aan het inloggen... Vandaag, 00:22 grin :thumbdown:

edit 2:

Google.com Leest het onderwerp: Ozi Explorer Vandaag, 00:24

bewerkt door TeamTobi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...