Spring naar bijdragen

Epiloog


Aanbevolen berichten

Vandaag bereikte mij het bericht dat het draadje met betrekking tot de handleiding van het geocachen verwijderd was omdat het voor commerciéle doeleinden werd gebruikt. De melding was aan mij gericht en duidelijk dus werd ik bedoeld met degene die dat dus deed.

 

 

 

In nader bericht werd me duidelijk gemaakt dat achter de schermen van geocaching.nl men een verhaal verteld heeft dat bepaalde delen van het boek niet van mijn hand zouden zijn en ik externe bronnen zou hebben gebruikt.

 

 

 

In deze, mijn allerlaatste post bij geocaching.nl deel ik hier mee dat de Handleiding geheel en al van mijn hand stamt. Er zijn geen andere bronnen gebruikt dan datgene wat ik er zelf van weet.

 

Daarnaast heb ik voor de publicatie schriftelijke toestemming van de stichting geocaching die het copyright op het gebruik van de naam geocaching heeft om deze naam te gebruiken.

 

 

 

De handleiding is ook voorzien van copyright waarvan akte bij de belastingdienst is neergelegd 2 jaar geleden. Ik wacht met veel plezier op degene die straks wil procederen omdat zaken van hem/haar zouden zijn gebruikt. Het auteursrecht in Nederland is namelijk strak geregeld.

 

 

 

Ik heb nu in de drie jaar dat ik cache een aantal initiatieven op poten gezet voor de geocacher, ik noem alleen Spoiler en de Handleiding als voorbeeld maar er zijn meer zaken te noemen. Ik heb dit altijd met plezier gedaan voor de nederlandse cachers maar dit soort dank had ik gehoopt niet te krijgen.

 

 

 

Het is een vrij logische stap om na 2 jaar de handleiding gratis aan te bieden aan onze cachers er eindelijk voor te zorgen dat er een eerste Nederlandstalige gedrukte publicatie van wordt gemaakt. Velen zijn het oneens met het commerciéle aspect ervan en dat is hun goed recht. Net zoals het mijn goed recht is om te vinden dat het wel kan.

 

 

 

Vandaag dus na ruim drie jaar houdt ik op met posten op dit forum. De gespleten tong als het gaat over commercie, de roddel en achterklap klaarblijkelijk binnen het team doen mij hiertoe besluiten. Het is jammer voor al diegenen die baat hadden bij de zaken die ik voor hen deed klaarblijkelijk kan men er niet mee overweg.

 

 

 

Ik snap nu pas waarom zovelen hier wegliepen.

 

 

 

Ik groet u allen, ik kan nog wel een poosje doorschrijven over misstanden maar ik doe het maar niet.

 

 

 

Ronald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi Daar,

 

de achtergrond van dit verhaal ken ik niet. Ik zal er ook niet inhoudelijk op in gaan.

wil eigenlijk alleen maar even kwijt dat het kotsvervelend is dat er altijd wel 'gezeik' (excuse le mot) op dit forum. Zeer vermoeiend.

 

Haak in ieder geval bedankt. Een paar jaar geleden heb ik als newbie wel veel aan je handleiding gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat ik niet de achtergrond ken, wil ik ook niet inhoudelijk reageren.

Wel wil ik zeggen dat ik veel aan de handleiding gehad heb in mijn begin periode, Ronald daarvoor mijn dank.

Jammer dat het zo heeft moeten lopen.

 

Haak, hou je haaks en ga lekker door met cachen.

 

Remunj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarnaast heb ik voor de publicatie schriftelijke toestemming van de stichting geocaching die het copyright op het gebruik van de naam geocaching heeft om deze naam te gebruiken.

 

 

 

Dit begrijp ik niet. Als je een publicatie wilt maken en het woord geocaching komt er in voor moet je aan de heren toestemming vragen?

 

 

 

En als je die toestemming hebt mag je er niet over praten?

 

 

 

Triest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:angry: Jammer, Haak. Het is een beetje toegeven aan de treurige middelmaat van sommigen hier op het forum. Hoewel ik vind dat die het recht hebben om ook hun mening te geven. Triest dat men dat niet altijd even respectvol kan doen. Ik heb je wel eens mogen ontmoeten op een event ( o.a. poffertjes) en ik heb heb zelf met plezier die handleiding mogen lezen en ook anderen daarnaar verwezen. Allemaal positieve en leuke ervaringen. Misschien kom je er nog wel eens op terug op je besluit om niet meer op het forum te verschijnen (als alles een beetje bezonken is). Hopelijk wel, want ik ervaarde het als waardevolle bijdragen aan het cachegebeuren. Richt je op de leuke kanten en mensen bij het cachen en laat de rest van je afglijden. Happy hunting Haak! :lol1:

 

Cya,

 

No-Name

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit begrijp ik niet. Als je een publicatie wilt maken en het woord geocaching komt er in voor moet je aan de heren toestemming vragen?

En als je die toestemming hebt mag je er niet over praten?

Ter informatie:

 

De stichting is min of meer de tegenpartij van geocaching.nl.

Geocaching.nu, hun website, is inmiddels terziele.

 

Maar toestemming van de stichting is dus heel iets ander dan toestemming van geocaching.nl.

 

Dit betekent overigens niet dat ik het met het verwijderen van het draadje eens ben. Het al dan niet per ongeluk verdwijnen van draadjes was trouwens een belangrijke reden voor de afsplitsing indertijd.

bewerkt door Lex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zijdelings het draadje gevolgd waar haak op doelt.

In mijn ogen stelde iemand een vraag over de handleiding en gaf haak alleen maar het antwoord dat binnenkort de handleiding in boekvorm gegoten wordt. Dat is een mededeling en geen reclame.

 

Hoe dit nu weer gaat vind ik erg jammer. blijkbaar moeten mensen via persoonlijke mail of aanvallen anderen perse dwars zitten. Reden voor mij ook om voornamelijk nog alleen te lezen oop het forum, en weinig bij te dragen aan de (in mijn ogen) vage discussies waar mensen alleen maar hun gelijk willen halen vaak ten koste van anderen.

 

Haak, Ik hoop dat wel veel lol hebt aan het cachen en jouw "dingen er om heen". En hoop dat we je nog weer tegenkomen (liever poffertjes event dan politiebureau <grinnik>). En laat dan inderdaad het forum maar voor wat het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zijdelings het draadje gevolgd waar haak op doelt.

In mijn ogen stelde iemand een vraag over de handleiding en gaf haak alleen maar het antwoord dat binnenkort de handleiding in boekvorm gegoten wordt. Dat is een mededeling en geen reclame.

 

als dat echt zo is is het nog erger dan ik dacht..... :lol1: is die draad nog ergens op te pikken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kapitein Haak,

Wij vinden het jammer dat dit de gevolgen zijn van veel kortzichtigheid. Bedenk wel dat, al doe je nog zo je best, er altijd mensen zullen zijn die het hardgrondig met je eens zullen zijn of juist niet. Daar is niet aan te ontkomen. Toen ik begon heb ik met graagte je handleiding gelezen. Juist omdat ik er in het begin alleen voor stond en niemand nog kende. Wij hebben je op de Nijjoarsveziede even gesproken en je kwam bij ons over als een gedreven man die hard werkt om hobby en werk te combineren. Persoonlijk maak ik me niet druk of er nou wel of geen commercie in het geding is. Wat ik wel jammer vind is dat een persoon, die zo betrokken is bij het Geocaching nu zo teleurgesteld is dat ie met veel dingen wil stoppen. Kijk en dat vind ik pas jammer. Wat je ook doet. Wij wensen je veel sterkte bij je besluit. Onze steun heb je. (wat die dan ook waard mag zijn)

 

Mvg. Tjitte & Wibbina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit begrijp ik niet. Als je een publicatie wilt maken en het woord geocaching komt er in voor moet je aan de heren toestemming vragen?

En als je die toestemming hebt mag je er niet over praten?

Ter informatie:De stichting is min of meer de tegenpartij van geocaching.nl.

Geocaching.nu, hun website, is inmiddels terziele.

Maar toestemming van de stichting is dus heel iets ander dan toestemming van geocaching.nl.

 

 

 

Oja, dat probleem weer ,dat is waar. Toestemming dus van een partij die zich helemaal niet meer bemoeid met geocaching dus die toestemming is niet veel meer waard.

 

 

 

Of Haak het nu helemaal zelf heeft geschreven kan ik niet beoordelen. Wel triest dat als je blijkbaar iets doet voor de gemeenschap het niet erg wordt gegund. Typisch Nederlands.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zijdelings het draadje gevolgd waar haak op doelt.

In mijn ogen stelde iemand een vraag over de handleiding en gaf haak alleen maar het antwoord dat binnenkort de handleiding in boekvorm gegoten wordt. Dat is een mededeling en geen reclame.

 

als dat echt zo is is het nog erger dan ik dacht..... :thumbdown: is die draad nog ergens op te pikken?

 

Ik kan het draadje niet meer vinden. Blijkbaar vind iemand dat er nu geen mening over gevormd mag worden door het hele draadje nog weer eens terug te lezen.

Titel van het draadje was volgens mij iets van "geocaching handleiding voor beginners".

 

Als het draadje verborgen is, zou ik zeggen waarom??, slotje erop en zichtbaar maken. dan kan een ieder zijn/haar mening hier over vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is nog wel na te lezen : linkje

aaah, wat zou het leven zonder google toch zijn <grinnik>

 

 

mmm...ik krijg alleen de laatste pagina open. (Die mij nog niet zoveel zegt). Maar dat het persé via de cache-pagina van Google moet zegt mij des te meer. Als je echt open bent doe je er een slotje op en klaar.

Dit is in mijn ogen absoluut niet tolerant. Pardon Transparant. Nou ja, doe maar allebei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...