Spring naar bijdragen

Epiloog


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

De soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Haak is een geocacher in hart en nieren en we zullen (ook op dit forum) nog veel van hem horen. Zijn boosheid kan ik echter goed begrijpen. Het copyright-verhaal is je reinste kolder. Auteursrecht ontstaat automatisch op het moment dat je iets schrijft. Voor dit bericht geldt dus ©2008 - Vlindertje. En de belastingdienst heeft daar net zo veel mee te maken als de Katholieke Kerk.

 

Schriftelijke toestemming voor het gebruik van de naam 'geocaching'? Ja, en IK geef schriftelijk toestemming voor het gebruik van de naam 'tennis' en mijn buurman beheert de rechten voor het gebruik van de term 'wippen'. Elke speeltuin heeft moeten dokken voor die rechten en inmiddels is buurman schatrijk.

 

Als iemand het copyright op de naam 'geocaching' heeft, dan is het bedenker Matt Stum, die de naam op 30 mei 2000 voor het eerst gebruikte in de nieuwsgroep sci.geo.satellite-nav.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de eerste plaats vind ik jammer dat je het forum vaarwel zegt Haak: in dat opzicht hoop ik dat de soep inderdaad niet zo heet gegeten wordt als hij wordt opgediend. Goed, je mag je frustraties en teleurstellingen hebben.

 

Zonder te inhoudelijk op de discussie met Haak in te gaan wil ik wel het volgende zeggen:

 

In het betreffende draadje gaf Haak antwoord op een vraag van Twin Peaks omtrent het ter perse gaan van zijn boek Handleiding voor Geocachers. Prima, wat mij betreft niets mis mee...Wat echter wel bleek was een commerciele link in de handtekening van Haak. Intern hebben wij als modjes het hier over gehad en een ieder wordt hierop nu aangesproken, ongeacht wie: gelijke monnikken, gelijke kappen.... Dat is in dit geval ook gebeurt. Hetzelfde als dat ook geldt voor politieke banners o.i.d. We passen dus gewoon de forumregels toe, die een ieder bij aanmelding gezien heeft...

 

De bronnen van het boek, copyright, stichting Geocaching, Geocaching.nl: die discussie wil ik mij niet in mengen. Haak heeft in deze topic standpunt kenbaar gemaakt en dat mag hij van mij. Net zoals anderen ook hun standpunt vanuit Geocaching.nl kenbaar mogen maken. Ik ken nu beide verhalen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de eerste plaats vind ik jammer dat je het forum vaarwel zegt Haak: in dat opzicht hoop ik dat de soep inderdaad niet zo heet gegeten wordt als hij wordt opgediend. Goed, je mag je frustraties en teleurstellingen hebben.

 

Zonder te inhoudelijk op de discussie met Haak in te gaan wil ik wel het volgende zeggen:

 

In het betreffende draadje gaf Haak antwoord op een vraag van Twin Peaks omtrent het ter perse gaan van zijn boek Handleiding voor Geocachers. Prima, wat mij betreft niets mis mee...Wat echter wel bleek was een commerciele link in de handtekening van Haak. Intern hebben wij als modjes het hier over gehad en een ieder wordt hierop nu aangesproken, ongeacht wie: gelijke monnikken, gelijke kappen.... Dat is in dit geval ook gebeurt. Hetzelfde als dat ook geldt voor politieke banners o.i.d. We passen dus gewoon de forumregels toe, die een ieder bij aanmelding gezien heeft...

 

Dat vind ik niet erg. Dat er draadjes verdwijnen wel...hoeft de hele post toch niet door te verdwijnen?

bewerkt door Haai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind ik niet erg. Dat er draadjes verdwijnen wel...

 

Kan ik mij voorstellen, maar daar zijn vaak ook redenen toe. En de meeste gevallen (en ik wil niet zeggen in dit bewuste draadje) zijn het een aantal forumgebruikers, die er een potje van maken dan wel de aanleiding zijn voor het sluiten en laten 'verdwijnen' van het draadje (bv. flamen of de ander respectloos behandelen)...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag dus na ruim drie jaar houdt ik op met posten op dit forum. De gespleten tong als het gaat over commercie, de roddel en achterklap klaarblijkelijk binnen het team doen mij hiertoe besluiten. Het is jammer voor al diegenen die baat hadden bij de zaken die ik voor hen deed klaarblijkelijk kan men er niet mee overweg.

 

Ik snap nu pas waarom zovelen hier wegliepen.

 

Ik groet u allen, ik kan nog wel een poosje doorschrijven over misstanden maar ik doe het maar niet.

 

Ronald.

 

Dag Ronald,

 

Waarom nu stoppen met posten op het forum? Het bestuur van Geocaching.nl zijn toch niet de enigen die het forum lezen? Nu dupeer je iedereen met je besluit.

En wat jammer is dat het verhaal weer van één kant komt. Misschien kan iemand vanuit het bestuur ook reageren. Want je suggereert ook een niet leuk iets (het weglopen).

Aan de andere kant, als jij met je hand op je hart kan verklaren dat het gehele stuk van eigen hand is dan zal er vanuit .nl vast begrip zijn.

 

Overigens lijkt het een trent om je (algemeen bedoeld) hart te luchten op het forum en dan te vertrekken.

Vanochtend nog de Vuurvosjes (reden is mij bekend) en nu jij weer. En in het verleden andere oudgedienden.

 

Volgens mij is dit forum een redelijk open forum als je maar geen (politieke en te grote commerciële) berichten plaatst. Laten we het leuk houden en gewoon weer een draadje starten over "de mijne is 14 meter lang" :thumbdown:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Volgens mij is dit forum een redelijk open forum als je maar geen (politieke en te grote commerciële) berichten plaatst. Laten we het leuk houden en gewoon weer een draadje starten over "de mijne is 14 meter lang" :cry:.

 

 

juist niet. Als dat het geval zou zijn dan haal je geen draadjes weg, (eventueel wel schrappen in de draad zelf) en ga je met elkaar de discussie aan. Niet gericht op elkaars standpunten overdragen maar op begrip naar elkaar toe. Soms heb ik Zoooooo het gevoel dat alles hier vastgeroest is: "de moderatoren vinden dat dus...", "ik krijg geen lucht dus ik ben weg", etc.... :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist niet. Als dat het geval zou zijn dan haal je geen draadjes weg, (eventueel wel schrappen in de draad zelf) en ga je met elkaar de discussie aan. Niet gericht op elkaars standpunten overdragen maar op begrip naar elkaar toe. Soms heb ik Zoooooo het gevoel dat alles hier vastgeroest is: "de moderatoren vinden dat dus...", "ik krijg geen lucht dus ik ben weg", etc.... :thumbdown:

 

Ik verwijs nog graag naar bericht 24. Dus nu hebben de moderatoren het gedaan?

 

Ik zou graag willen dat iedereen zo begripvol naar elkaar toe is, maar de ervaring leert anders Haai!

 

Mocht je daarnaast kritiek op het functioneren van een moderator hebben dan wel een vraag hebben waarom iets weg gehaald is, wat let je dan om hem dan een PM te sturen? Ik verwijs je hierover ook nog even naar de forumregels. Zoals ik eerder zie we zijn met zijn allen verantwoordelijk wat er op het forum gebeurt: forumgebruikers als moderators.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verwijs nog graag naar bericht 24. Dus nu hebben de moderatoren het gedaan?

 

Ik zou graag willen dat iedereen zo begripvol naar elkaar toe is, maar de ervaring leert anders Haai!

 

Mocht je daarnaast kritiek op het functioneren van een moderator hebben dan wel een vraag hebben waarom iets weg gehaald is, wat let je dan om hem dan een PM te sturen? Ik verwijs je hierover ook nog even naar de forumregels. Zoals ik eerder zie we zijn met zijn allen verantwoordelijk wat er op het forum gebeurt: forumgebruikers als moderators.

 

Uit je reactie maak ik op dat jullie Kapitein Haak hebben gevraagd zijn signature te wijzigen i.v.m. "reclame" en forumregels die dat niet toestaan, en dat heeft hij geweigerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...