Spring naar bijdragen

Epiloog


Aanbevolen berichten

Gast Team_Maju

Ik ken Haak persoonlijk als integer persoon die zich inzet voor deze GC gemeenschap. De cachers die gretig gebruikt hebben gemaakt van zijn aangeboden handleiding zou ik niet in de kost willen hebben. Toen handleiding gratis was, hoorde je er verder ook niemand over..

 

En nu wordt het uitgebracht, iets wat ik zeker ook zou doen als ik de kans had, en ineens zijn er vage beschuldigingen die ik nog nergens bewezen heb gezien. Logisch dat Haak zo reageert, zou ik ook gedaan hebben. Zover ik gelezen heb, profiteert gc.nl straks ook van de opbrengsten van dit boek via de goodieshop, iedereen blij toch?

 

Haak, wens je veel succes toe met het uitbrengen van dit boek en ik denk dat velen er gebruik van zullen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

OK, Haak voelt zich onheus bejegend. Laat a.u.b. degene die dat meent te moeten uitten zich melden met zijn visie. Daarna kunnen we weer over tot de orde van de dag. Of Haak kraamt onzin uit.....dat zou de limit zijn :nono: . Maar dat geloof ik niet helemaal.

 

En na alle commotie is er toch een positief ding.

Haak zijn boek krijgt meer dan genoeg reclame in dit draadje.

Leuk voor beginners, maar persoonlijk heb ik leren cachen zonder boek.

Alles opzoeken op internet verhoogd de nieuwsgierigheid en de zelfredzaamheid.

Of samen met een mede-cacher de geheimen van je GPS en PDA doorgronden.

Of op een event vragen stellen.

 

Of op dit mooie vol informatie gestampte forum de zoek functie gebruiken.

Want daar is een forum voor, niet om persoonlijke frustraties in de openbaarheid te brengen zodat iedereen er weer lekker op kan schieten. Terecht of niet.

 

Geocachen zou toch je fantasie moeten prikkelen en ontspanning geven........... :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien de hele discussie en een welles-nietes verhaal lijkt het idd verstandig om het oorspronkelijke draadje toch weer leesbaar te maken, uiteraard met een slotje er op.

Anders zou dit draadje op slot moeten en de hele gang van zaken buiten het forum uitgepraat moeten worden.

 

Er zijn nu altijd mensen, inclusief mijzelf, die inhoudelijk er niets van weten en misschien wel een kant gaan kiezen...

 

 

Pfff, kom ik net thuis van overwerk krijg ik dit voogeschoteld.

 

*knip*

 

En oh ja, op bovenstaand postje rust copyright. Verboden dus om te quoten. :yes:

 

Ger@ld

 

OT: Leuk he, die zonwering :nono:

bewerkt door Voortrekkers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien de hele discussie en een welles-nietes verhaal lijkt het idd verstandig om het oorspronkelijke draadje toch weer leesbaar te maken, uiteraard met een slotje er op.

Anders zou dit draadje op slot moeten en de hele gang van zaken buiten het forum uitgepraat moeten worden.

 

Bericht is leesbaar (zie bericht 27)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij verbaasd is eigenlijk al de meningen die men heeft, al de beschuldigende vingers die men wijst en niemand ook maar enig idee lijkt te hebben van wat er zich nu werkelijk heeft afgespeeld.

 

Stichting geocaching wordt ineens op gelijke voet gegooid als onze stichting geocaching Nederland. Ineens hebben de heren van geocaching.nl de downloadable pdf file van het forum gegooid, ineens doen we weer aan censuur, ineens gunnen we een ander geen bijverdienste, ineens zijn er beschuldigingen van plagiaat enz enz

 

Haak heeft, of is van plan, een boek te schrijven over geocaching. Hij wil zijn handleiding, die op zijn verzoek ooit ter download stond op onze site, graag te gelde maken en het dus ombouwen naar een boek en heeft ons vriendelijk, doch nadrukkelijk verzocht de handleiding niet meer ter download aan te bieden.

 

Dus als deze handleidng niet meer te downloaden is bij ons, dan is deze verwijderd OP VERZOEK van Haak.

 

Wat ons betreft, geen enkel probleem, laat daar geen misverstanden over zijn.

 

Het is volgens mij, en dat is mijn persoonlijke mening, niet echt netjes om eerst geocaching.nl te vragen om "zijn" handleiding te plaatsen en dan na een aantal jaren, vanuit commerciële bedoelingen, dezelfde verzoek weer ongedaan laten maken. ooit heb ik ergens gelezen dat alles wat er op een forum gepost wordt, eigendom van het forum is :yes:

 

De handleiding is dan wel van Haaks hand, maar het gaat over geocaching en het is in feite een mengeling is van de guidelines van geocaching.com, de richtlijnen van geocaching.nl en de (op verzoek van Haak) wijzigingen en aanvullingen van de hand van een van de reviewers, omgebouwd door Haak naar een goedlopend verhaal en niet de puntsgewijse opsomming die we altijd al hebben en ook voor iedereen zichtbaar is op http://www.geocaching.nl/hiding

 

Plagiaat? Ik weet niet in hoeverre dit plagiaat is. Het maakt me niet eens uit of het wel of geen plagiaat is.

 

Verevelend dan om ineens hier te lezen dat een zogenaamde aantijging van ons, alszijnde plagiaat, een reden zou zijn om Haak op de een of andere manier dwars te zitten. Pertinent niets van waar, zo waar ik hier dit schrijf.

En wat voor nut zou het noemen van plagiaat dan hebben voor ons? Als we Haak's plannen niet dwarsbomen? Als we het zelfs niet "En Publique" op het forum schrijven?

 

Wij boter op onze hoofd doordat we eerst het "plagiaat" ter download hebben aangeboden en nu het commercieel wordt gaan zeuren over plagiaat? Niets van waar. Zoals ik al eerder schreef, nergens, maar dan ook nergens is ook maar enige actie ondernomen van geocaching.nl dat tegen het boekje zou zijn.

 

Hypocriet las ik omdat we het boekje wel gaan verkopen in de goodieshop. Ja? nu? en? Haak heeft, naar mijn weten, het boekje aangeboden bij de goodieshop en gevraagd of ook de goodieshop het wilde gaan verkopen. Ik zou niet weten hoeveel 'winst" we er op gaan maken. De winst die we in ieder geval zouden maken, zou dan van de winst van Haak af gaan. Ik weet ook niet hoe dit contractueel zou worden vastgelegd. Ik denk dat de winst op de stukprijs van alle goodies eerder centenwerk is dan eurowerk.

Als de goodieshop een commercieel bedrijf zou zijn dat echt super winstgevend was, hadden we wel artikelen die in eigen beheer gemaakt zijn (wel weer een afdracht aan geocaching.com bij gebruik van hun logo). Denk aan verkoop van coins en dergelijke. Dus artikelen die we echt zouden laten maken. Als de goodieshop echt commercieel winstgevend zou zijn, zouden we geen donateurs nodig zijn.

 

Ook het wel of geen plagiaatverhaal is niet iets dat een van "ons" boeit. mij in ieder geval niet. Ook dat is geen reden voor Haak om te verdwijnen, ook dat is geen reden dat commercie geweerd wordt.

 

Geocaching.nl kan er ook niets aan doen dat Stichting Geocaching alles wat met geocaching te maken heeft wettelijk beschermd heeft als eigendom. Hebben wij niets mee te maken.

Net zo min als we er iets aan kunnen doen dat de logo van geocaching ook beschermd is en niet door derden, zonder totestemming van geocaching.com gebruikt mag worden en al helemaal niet als men met behulp van het logo geld verdiend wordt. Het schijnt dat ook geocaching.com daar regeltjes voor heeft en dan geld wil zien. Hebben wij niets mee te maken.

Voor alle duidelijkheid, en een enkeling heeft dit al gemeld maar gezien bepaalde reacties is dat niet duidelijk over de zender gekomen:

Stichting Geocaching heeft niets met geocaching.nl te maken, heeft juist geen banden met ons en is niet onze eigen Stichting Geocaching Nederland.

 

Dat Haak schijnbaar een handtekening heeft gehad met een commercieel linkje staat wat mij betreft volledig buiten het boek/handleiding verhaal.

 

We laten geen commercie toe op het forum. Onlangs nog het akkevietje met een van de andere forumleden gehad om hetzelfde en dit gaat al jaren zo.

 

Op het forum van geocaching.nl is geen ruimte voor reclame. We kunnen ons nog steeds bedruipen met de "inkomsten" die we krijgen van de donateurs en zijn wat dat betreft nog steeds overduidelijk onafhankelijk. En tegen de tijd dat we ook een graantje willen meepikken zullen we wel met regels en voorwaarden komen waaraan iemand moet voldoen om een banner of een linkje in zijn handtekening te plaatsen. De stichting, of het bestuur, of misschien ook wel wij als team, hadden al jaren terug schatrijk kunnen zijn als geocaching.nl geld voor ogen zou hebben gehad en niet geocaching.

 

Wat de reden van Haak ook moge zijn om hier niet meer te willen posten, de reden die hier nu gesitueerd wordt, kan niet de ware reden zijn.

 

Schijnbaar is er ergens bij deze of gene iets niet goed overgekomen in de communicatie via email of PB. Ik weet er niets van.

 

Ik heb Haak een paar weken terug een antwoord gegeven op een van zijn tickets naar aanleiding van zijn verzoek om de handleiding van onze site te halen. Ik heb hem, naar mijn weten correct behandeld en hem zelfs nog geïnformeerd over het feit dat Geocaching beschermd is door de Stichting Geocaching en de logo beschermd is door geocaching.com.

Ik heb zelfs geschreven, om juist geen problemen te veroorzaken, dat het bedoeld was om te informeren en niet vanuit Kinnesinne omdat we, met of zonder handleiding, met of zonder Haaks boek, er zelf niets beter of slechter van worden, maar dat het sneu zou zijn dat hij vanuit een enthousiastme iets zou gaan ondernemen en dit dan misschien wel inneens door derden (Stichting Geocaching en geocaching.com) in de kiem kan worden gesmoord omdat die ineens hun hand op gaan houden. Dat had ik niet hoeven doen, maar was een goedbedoelde "waarschuwing".

 

Het is dus in de trend geschreven als: Heb je er wel aan gedacht dat dit en dit of dat zou kunnen gebeuren? Met andere woorden, heb je dit en dat wel kortgesloten? Volgens zijn laatste bericht heeft hij in ieder geval het kortgesloten met de bewuste stichting. Daar ben ik blij om voor hem. En wat het logogebruik betreft, ik weet dus niet of het logotje van geocaching.com ook maar ergens in het boekje voor gaat komen.

 

Ik weet niet hoe dit bij Haak over de zender is gekomen. Hij heeft er namelijk met geen letter op gereageerd ik heb nooit meer iets van hem vernomen ..... :nono:

 

 

In het kort:

 

1. Er is ooit een handleiding gekomen over het geocachen. Niet coommercieel. Haak als initiatiefnemenr, Haak als schrijver. Waar komt de info vandaan> Guidelines geocaching.com, richtlijnen geocaching.nl, eigen ervaring en alles laten nakijken, eventueel wijzigen en aanvullen door een van de reviewers van geocaching.com. Op verzoek en in overleg met geocaching.nl is de handleiding gratis ter download aangeboden op de site geocaching.nl

 

2. Aangezien Haak graag een paar centen bijverdiend, heeft hij nu de streven om een boeje uit te brengen over geocaching. Prima toch? Wel met het verzoek aan geocaching.nl om de gratis handleiding van de site te halen. Immers, zo lang die handleiding hier te downloaden is, valt er weinig te verdienen.

Maar is het niet zo dat alles wat hier gepost wordt, of ter download wordt aangeboden, na het aanbieden, na het posten, eigendom is van de site? Ik weet dit niet zeker. Ik weet dat er bij vele fora dit wel zo is. Persoonlijk boeit het me niet omdat een volledig handleiding geocachen hier gewoon op het forum staat, altijd al op het forum stond en eventuele onduidelijkheden men gratis van mij een antwoord op kan krijgen via email :lol1:

 

3. Aan het verzoek van Haak is voldaan. De downloadable file is zonder morren of gezeur verwijderd.

 

4. Haak wordt commerciëler en plaatst een commercielinkje. terecht wordt dit niet geaccepteerd door de heren moderatoren. Staat volledig los van het feit dat we verzocht zijn de handleiding te verwijderen, staat volledig los van het feit dat Haak met de handleding commercieel wil worden, of van een of ander plagiaat verhaal. De heren reviewers wisten toen dat met de handtekening speelde namelijk nog van niets. Ze zijn door mij niet geïnformeerd over de bedoelingen van Haak, over de handleiding of over mijn antwoord aan Haak. Gewoon omdat dit niet in zoverre van belang was dat het complete team er van op de hoogte gebracht zou moeten worden.

 

5. Ergens is er iets missgegaan in de communicatie tussen deze en gene, Haak besluit het nodig te vinden te melden dat hij op ons forum niet meer wenst te posten.

 

En aangezien ik punt 5 niet ken en ik aanneem niemand buiten de bedoelde "deze en gene" om, denk ik dat er weer eens mooi geneuzeld wordt hier. Er worden weer complete teams, stichtingen en wat dan ook veroordeeld. Aannames worden waarheden.

En al de andere eigen meningen van de vele posters hier, allemaal leuk en aardig, maar al jullie menigen zijn schijnbaar gebaseerd op een klein stukje verhaal, van een kant en de rest is allemaal een multiple gok, een aanname en slaat bij vele posters kant noch wal.

 

Haak, je wilt hier niet meer posten. een man een man, een woord een woord, ik accepteer je wens. Ik kan je immers niet dwingen :lol1: Dus mail me maar om me precies uit te leggen waar de schoen wringt. Ook als je wel weer wilt posten, mail me dan het probleem ook maar gewoon. Immers, zoals je in deze topic al weer kunt lezen, je schrijft 1 woord en er worden maar zo 100 van gemaakt door derden die met alle geweld een mening willen hebben. Dat je steunbetuigingen krijgt is altijd prettig, maar wat voor waarde heeft zo'n steunbetuiging als het van sommige komt die alleen maar wat denken of alleen maar wat gissen en hun eigen verhaal er van maken. Blaten om te blaten.

 

Alleen als ik verder van de hoed en de rand weet kan ik kijken wie de mist in is gegaan of waar de communicatie fout is gegaan en kan ik misschien een oplossing vinden.

 

Ik heb nog wel een vraag, puur persoonlijk en een beetje als reviewer, voor wat betreft het boekje/handleiding. Ik denk namelijk aan de wijzigingen die geregeld door geocaching.com doorgevoerd worden. In hoeverre is nu zo'n handleiding in boekvorm dan al weer gedateerd?

 

Staat bijvoorbeeld ook nu in het concept iets over de wijzigingen in het type mystery? Voor wat bbetreft caches met een zogenaamde logvoorwaarde?

 

En wat nu als, wat volgens mij de bedoeling is, er cachetypes bij gaan komen of misschien verdwijnt?

 

Wat als de layout weer zover wijzigt dat het boekje niet up to date is? Denk aan bv een toevoeging van waardering of iets dergelijks.

 

Gewoon wat gedachten die nu pas bij me opborrelen.

 

Worstcase scenario zou kunnen zijn dat de reviewers caches krijgen aangeboden, opgemaakt volgens de handleiding en iedere keer daarom juist teruggestuurd worden omdat ze niet aan de huidige guidelines of layout voldoen? Lijkt me frustrerend voor zowel de cache-eigenaar, reviewer alsook de schrijver an de handleiding.

 

Natuurlijk zal er altijd goede info in blijven staan omdat niet alles wijzigt. En natuurlijk kan men steeds gebruik blijven maken van de (tot nu toe) gratis opsomming van Ruud4d, ook ergens ter download. natuurlijk kan men nog steeds gratis gebruik blijven maken van de guidelines te vinden op geocaching.com en de veel uitgebreidere richtlijnen te vinden op geocaching.nl. En natuurlijk de altijd gratis info die de reviewer geeft tijdens of zelfs al voor de review.

 

Ik hoop dat Haak zoveel van die boekjes verkoopt dat de reviewers zo goed als geen werk meer zouden hebben.

 

Maar als ik kijk hoeveel caches er een of meerdere malen terug worden gestuurd (80%) wat niet nodig zou zijn geweest als men de guidelines had gelezen, als men de richtlijnen had gelezen, als men Ruud4d's handleiding zou hebben gelezen, als men Haaks handleiding zou hebben gelezen, als men de reviewer zou hebben gevraagd, als men de reviewernotes zou lezen, ben ik bang.dat de wens om niet zoveel extra, eigenlijk onnodige, werk te hebben een utopie zal zijn.

 

Haak, ik zie je email met vertrouwen tegemoet. Er vanuit gaand dat zowel email als PB vertrouwelijk behandeld worden, van beide kanten en niet ter inzage zijn voor derden.

 

Evert (Kruimeldief)

Admin forum geocaching.nl

 

Onder het mom: "Geld verzoent de arbeid" werd me onlangs gevraagd hoeveel geld ik verdiende aan geocachen. Op mijn antwoord 0,0 werd me meewarig aangekeken en gevraagd wat voor een achterlijke idiote massochist ik dan ben om voor helemaal niets en niemandal zoveel stront over me heen te laten komen op o.a. het forum van geocaching.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok dan even een reactie op de post van Kruimeldief of even wat zaken recht te zetten.

 

De downloadable PDF file is niet van het forum gegooid maar van de website van geocaching.nl daarnaast heb ik destijds wel degelijk de term voorlopig gebruikt toen ik toestemming heb gegeven om het te plaatsen. Sterker nog ik heb zelfs aangegeven dat toen al interesse van derden bestond om delen te publiceren. Kortom de pdf is geen eigendom van het forum de copyright blijft bij de eigenaar en niet bij degene die hem voorlopig op de site mag zetten.

 

Inderdaad is hij verwijderd op mijn verzoek en daar valt dus niet over te dicussiëren.

 

Over dat het terughalen niet netjes zou zijn bestrijd ik ten zeerste omdat zoals ik in de eerste alinea al aangaf duidelijk het woord voorlopig heb gebruikt daarmee is het niet netjes zijn van de baan.

 

Je zegt vervolgens de mengeling van guidelins van .com en .nl, even moet ik daar om glimlachen. Je wilt dus zeggen dat ik niets over voetbal zou mogen schrijven want dat is van fifa, uefa en knvb. Kom Kruimel sorry hoor maar het lijtk alsof er iets teveel macht wordt toegedicht aan de genoemde organisaties.

 

De aanvullingen van de reviewer destijds waren op jouw verzoek en slechts licht van vorm en kosmetisch van aard dus dit zou nooit onder plagiaat gelden. In het boek wordt wel de naam genoemd van degene die de redigatie heeft doorgevoerd.

 

Quote:

 

Verevelend dan om ineens hier te lezen dat een zogenaamde aantijging van ons, alszijnde plagiaat, een reden zou zijn om Haak op de een of andere manier dwars te zitten. Pertinent niets van waar, zo waar ik hier dit schrijf.

 

 

Einde quote:

 

Ik zal je straks in de PM wel even de gewraakte zin sturen in dezelfde vertrouwelijkheid want natuurlijk kan ik die aantijging, wel dan niet van één of meerdere mensen van .nl aantonen.

 

De verkoop via de goodiesshop is inderdaad door mij geïniteerd en daarbij wordt de goodiesshop dezelfde voorwaarden geboden als onderandere Waypoint.nl en andere verkooppunten.

 

En inderdaad zal de winst marginaal zijn dat geldt evenwel ook voor ons verkooppunt, ikzelf zal er waarschijnlijk nog het meeste aan verdienen in de vorm van royalties maar zoals anderen al schreven zal dit niet voldoende zijn om te stoppen met werken. Hiermee is ook duidelijk dat de uitgifte een privé aangelegenheid is en onze fa. niet meer dan een verkooppunt zoals dus een aantal anderen zoals de goodiesshop. En dit wordt overigens niet contractueel vastgelegd, men kan gewoon inkopen wat men nodig heeft bij mij.

 

Het plagiaatverhaal boeit jou misschien niet maar mij dus wel want het is een aantasting van mijn integriteit en wel degelijk de reden om hier te stoppen. Ik vind het forum hard achteruit gehold en daarnaast zonder duidelijke richtlijn. Jij kan dan zeggen dat de commerciële richtlijn duidelijk is maar dat is ie dus niet in elk geval niet in hoe ie is toegepast. Voorbeeld de PM waarin mij wordt verteld dat het draadje over de handleiding wordt gesloten bevat volgende regel:

 

We hebben na intern overleg besloten dat we de topic link naar jouw handleiding verwijderen. Dit ivm de geldende regels over reclame voor commerciele activiteiten.

 

Daarbij heb ik een aantal maal aangegeven slechts antwoorden op vragen te hebben gegeven daarbij niet eens een bedrijfsnaam genoemd hebbende en er zelfs voor gekozen als verkooppunt de goodiesshop te noemen. Hoe krom kan dan de uitvoering van die regel zijn. Lees het draadje hier even door en je ziet nog meer voorbeelden.

 

Zoals al geschreven heb ik schriftelijke toestemming van de stichting geocaching en de logo's van .com worden niet gebruikt zodat ik me daar geen zorgen over maak.

 

Om de één of andere reden wil jij de mensen steeds doen geloven dat de redenen die ik eerder aangaf niet de ware redenen kunnen zijn waarom ik stop. Je bent je beroep misgelopen lijkt het wel Kruimel want jij weet precies hoe anderen denken volgens jou, misschien ben jij de nieuwe Uri Geller wel. In elk geval geef ik hier aan dat ik de redenen duidelijk genoemd heb en als jij daar niet aanwilt dan is dat niet mijn probleem maar ik zou graag zien dat je iedereen daar zelf over laat beslissen ook de lezer.

 

Inderdaad heb je mij gemaild als reactie op het verzoek om de link te verwijderen daar is ook niks mis mee. Dat het systeem hapert blijkt uit het feit dat ik heb gereageerd op dat bericht maar dat dit klaarblijkelijk niet is aangekomen bij iemand van jullie. In feite maakt het ook niet uit want het ligt niet ten grondslag aan het probleem dat ligt ergens anders en dat heb ik in de eerste post uit de doeken gedaan.

 

Dus reactie op punt 1. Alles is door mij geschreven zonder raadplegen van bronnen kortom simpelweg hoe ik geocaching zie en ervaar. En bovendien als ik het al gedaan zou hebben zou ik bronnen hebben genoemd en om toestemming hebben gevraagd. Maar goed dat ik het zelf heb geschreven heb ik ook al gezegd.

 

Op punt 2. De handleiding heeft nooit op het forum gestaan en is derhalve geen eigendom van jullie.

 

En punt 5 ken je dus wel want dat staat in de eerste post en ik zal je in pm nog wel even iets meer daarover vertellen.

 

Dat de mensen op dit forum blaten is een beetje erg respectloos naar die mensen de mensen vragen jullie datgene wat ik zeg te bewijzen. Als je wilt dat ik de gewraakte zinsnede hier plaats dan zeg het maar dan doe ik dat. Het antwoord zijn jullie de diverse forumleden hier nog steeds schuldig.

 

Of er gaat binnen jullie communicatie iets drastisch fout en dat iets is mij dan dus ernstig in het verkeerde keelgat geschoten omdat het mij neerzet als leugenaar.

 

Over jouw vraag over toekomstige wijzigingen kan ik antwoorden dat bij de meeste handleidingen er een moment bestaat waarin er een herziene druk moet komen omdat er wijzigingen zijn. Ik heb kort voor het inzenden naar de uitgever naar herzieningen gekekenen ik denk dat ik 50 woorden heb aangepast of toegevoegd. Marginaal dus.

 

Overigens geef je een stukje aan over het reviewen, het gaat te ver om te zeggen dat het boek geschreven is om het reviewen te vereenvoudigen. Reviewen is jouw probleem met name. Het boek vertelt wat geocaching is en geeft een opsomming over hoe geocaching werkt.

 

Zo dit was mijn reactie die iedereen mee mag lezen, nee ik geen geheimen voor jullie, ik zei al ik ben eerlijk en oprecht. Echter als ik de andere zaken hier zou plaatsen verstoot ik tegen de forumregels en dat doe ik dus niet. Mij is in dit draadje één ding duidelijk geworden, er is veel meer weerstand tegen bepaalde zaken dan ik dacht en misschien maar ze zullen het wel niet met me eens zijn moet men zich daar maar eens over buigen zodat er meer duidelijkheid ontstaat.

 

Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Einde quote:

 

Ik zal je straks in de PM wel even de gewraakte zin sturen in dezelfde vertrouwelijkheid want natuurlijk kan ik die aantijging, wel dan niet van één of meerdere mensen van .nl aantonen.

 

 

Haak.

 

Ik zit al tijden met steeds groter worden ergenis te lezen hoe die 'jongens van .nl' de boel lopen te bestieren. heb er zelf in het verleden nogal wat van meegekregen (die oldies he). De toon die aangeslagen wordt past niet. Als iemand mij vraagt: waarom betaal jij niet voor de belacheleijke en achterhaalde en niet functionerende .NL service, kun je hier het antwoord wel uit afleiden.

 

Er is geen forum te vinden waar zoveel geruzied wordt als hier. En dat o.a. door de teams die de boel hier boven water proberen te houden, vaak met scherpe tong.

 

Het is Haaks werk, ik snap niet wat een ander daar dan nog van vinden mag.

Keep up the good work !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij kunnen de betrokken beter eens over een goede kop koffie e.e.a. bespreken. De 'vuile was' wordt nu buiten gehangen zonder dat we nu precies begrijpen wat er nu echt achter zit. Aankondigingen als dat elkaar nog pm gestuurd worden? Kom op heren, ga om tafel!

 

Nu wordt er gereageerd door forumleden zonder de volledige informatie en wordt op basis daarvan bepaalde oordelen geveld. Klinkt niet logisch....

 

Fire5

 

 

De nieuwe Uri Geller? :yes: Da's een andere (slechte) show......

 

Keep on caching!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het met Fire5 wel eens denk ik.

 

Snap weinig van het hele gebeuren, zie veel cachers tegen elkaar reageren en het draait voorlopig op niks uit.

 

Een kop koffie of een :beerchug: doet vaak in een half uurtje oplossen waar nu al dagen over gekibbelt wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had natuurlijk al weer een lang antwoord klaar aan Haak, maar de tranen sprongen spontaan in mijn broek toen ik tussendoor een opmerking las:

 

Het is Haaks werk, ik snap niet wat een ander daar dan nog van vinden mag.

 

Dan denk ik echt, nee, echt, het is de moeite niet.

 

Alsof de quote het was waar het allemaal om gaat en daarbij, alsof je niets mag vinden van en ander zijn werk.

 

Daar zal menig kunstenaar blij mee zijn. Wat vind je van mijn werk? Huh? Ik? niets, ik mag er niets van vinden het is immers jou werk....

 

Haakmans, er ziiten een paar onzin stukjes in je reply. Ik zal het een dezer dagen wel PBen. De komende dagen ben ik afwezig. Ik heb geen behoefte om en publique jouw verhaal te ontkrachten of je te kakken te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Einde quote:

 

Ik zal je straks in de PM wel even de gewraakte zin sturen in dezelfde vertrouwelijkheid want natuurlijk kan ik die aantijging, wel dan niet van één of meerdere mensen van .nl aantonen.

 

 

Haak.

 

Ik zit al tijden met steeds groter worden ergenis te lezen hoe die 'jongens van .nl' de boel lopen te bestieren. heb er zelf in het verleden nogal wat van meegekregen (die oldies he). De toon die aangeslagen wordt past niet. Als iemand mij vraagt: waarom betaal jij niet voor de belacheleijke en achterhaalde en niet functionerende .NL service, kun je hier het antwoord wel uit afleiden.

 

Er is geen forum te vinden waar zoveel geruzied wordt als hier. En dat o.a. door de teams die de boel hier boven water proberen te houden, vaak met scherpe tong.

 

Het is Haaks werk, ik snap niet wat een ander daar dan nog van vinden mag.

Keep up the good work !

 

Dat is niet lief Thex :dribble: Ik had je wat subtieler verwacht net zoals Kiddooz :lol1:

Nu wordt .NL weer afgezeken door jou :beerchug:

En Haaks werk...............wie is dan de Peter Pan :dribble: ?

 

Jongens en meisjes.....ik pleit ervoor dit hele gruweldraadje nu echt te sluiten.

Achter de schermen zoekt men het maar lekker uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan dit draadje ook gesloten en verwijderd worden. Heeft totaal niets maar dan ook niets met geocachen van doen. Deze bagger hoort hier NIET thuis op dit forum :beerchug: . Ik dacht dat dit forum er was ter bevordering van geocachen. De inhoud van dit draadje draagt hieraan NIET bij. Geocaching is een prachtige hobby die niet op deze wijze mag worden besmeurt. Laten de heren die hiermee te maken hebben en partij zijn het lekker onderling uitzoeken en NIET dit forum hiervoor misbruiken. De enige verliezer in deze is onze prachtige hobby. Je zult als aspirant cacher hier op dit forum verzeilt raken en met dit gezeik geconfronteerd worden. Deze mensen lopen wellicht een schitterende hobby mis omdat ze afgeschrikt raken door dit soort bagger.

 

 

 

Kortom NOKKEN met dit gezeik op dit forum. En laat dit forum alleen gaan waarover het hoort te gaan. Geocaching.

 

 

 

 

 

 

 

Echt NOKKEN met dit gezeik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...