Spring naar bijdragen

welke soort


onneb

Aanbevolen berichten

"Size doesn't matter" het gaat om de verstopplek.

 

Voor plekken waar veel mensen (langs) komen is een kleine cache ideaal, ik heb nu een nano (Week 2) geplaatst op een plek waar je geen andere cache kwijt zou kunnen.

Een micro is voor de leuke verstopplekjes langs de weg of een fietspad waarbij iets groters te makkelijk gezien zou worden of te groot is om in de verstopplek te passen.

Een small is van de tussencategorie, die heb ik bij de caches langs het Eindhovens kanaal gebruikt.

En in het bos hoort een "echte" cache te liggen, dus een regular of large.

Persoonlijk ben ik geen fan van een large cache, ik moet toch niks met die goodies en het ding is vaak zo lomp groot. Dus doe mij dan maar een kleine munitiekist of "vinniebox".

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mijn vriendin is wel gek op mistery's, en rust dan vaak niet eerder dan de puzzel is opgelost.

De frustratie is (voor beide) nog steeds groot dat we 'Pi-air' nog steeds niet hebben kunnen oplossen.

Ooit zou het toch moeten lukken.

En hit en runs mogen er ook zijn, maar deze vaak in combinatie met een wandel/fietstocht.

Maw, eigenlijk is alles wel leuk.

 

Team Superstein

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gek hè, ik begin het steeds vaker eens te worden met Geopatra

 

maar ik ga toch vandaag een heel stel kokers graaien in Groningen > Drenthe

tweestrijdig ik weet het

 

Barny

 

Nou, tegenstrijdig ?

Ik heb op zich helemaal niets tegen het plaatsen van micro's of tegen graaiers op voorwaarde dat er iets bizonders te zien of te beleven valt ter plaatse.

 

Waar ik vooral tegen ageer is het altijd maar roepen op fora ed. om liefst grote cachedozen en liefst mooie lange multi's en zo en vervolgens doet de grote massa in de praktijk het tegenovergestelde. :)

En ja, dat merk ik zelf heel sterk aan het loggedrag bij mijn caches zeker met een rondje van 52 naast de deur. :thumbup:

 

Roep dan toch gewoon dat je gaat voor puntjes en dat je als je "moet" kiezen niet kiest voor een lange multi die je voor een hele of halve dag cachen maar 1 punt oplevert, maar voor een serie oprapers. En daar dan ook nog een batterij Geo d'Ors aan toekent , waar ik echt niet goed van wordt. :D:eek:

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag een echte kist met een echt logboek en ruimte voor goodies en TB's. Altijd en overal. Is daarvoor op de locatie die je wilt laten zien geen plaats, verstop er dan een plaatje of kokertje met de eindcoördinaten en plaats de cache op een plek waar het wel kan. Zelfs op of in de buurt van de drukste plekjes, zoals hartje Amsterdam, is wel een plek om een echte cache te plaatsen, als je maar creatief bent. Ik heb caches gezien vermomd als brievenbus, gemeentepaaltje, rioolputje, elektriciteitskastje, tuinkabouter, kliko, kruiwagen en baksteen. Het maken en verstoppen van een dergelijke cache is juist een uitdaging. En als er werkelijk geen gelegenheid is om een echte kist te verbergen, bijvoorbeeld omdat je het uitzicht vanaf de Euromast als onderwerp van jouw cache hebt gekozen, maak dan gebruik van bestaande aanwijzingen (nummers zijn overal) of verstop desnoods een micro met de coördinaten van de eindcache. In de omgeving van de Euromast zijn genoeg plekken om een echte cache te verstoppen. Plaats echter nooit een micro als eindcache. Dat is voor velen een afknapper. Het komt niet alleen armetierig over, maar doet ook afbreuk aan wezenlijke spel-elementen zoals de mogelijkheid tot het schrijven van een (meerregelig) logje, het ruilen van goodies en het parkeren van TB's. Misschien hecht je hier zelf geen waarde aan, maar bedenk dat veel medespelers dat wel doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mooie regular om coins en tb's uit te halen en in te doen is erg aantrekkelijk. Ook omdat we hier kratten vol hebben met goodies (nieuwe) die we met regelmaat van de klok met meerdere in een cache doen om er voorzichtig van af te komen.

 

Micro's om een regenachtig dagje te vullen, onderweg ergens naar toe, onderweg naar huis of zomaar om puntjes te scoren is ook mooi. Overigens doen wij de kopietjes van coins ook in de micro's.

 

Large of extra large om de grote goodies kwijt te kunnen, daar kom je niet gemakkelijk van af.

 

Een nano, alleen al voor de fun van het zoeken. Sommige cachers zijn erg kundig in het verstoppen van dergelijke kleinoden.

 

Zo zie je maar weer, we kunnen niet echt een keuze maken, die laten we dus aan de plaatser over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een zak lege doosjes ophalen bij de fotograaf, even een A4'tje in repen knippen en voilà: er kan gelogd worden.

 

Je vergeet: toestemming regelen. Maar verder ben ik het met je eens.

 

Klopt allemaal helemaal, maar ook een tradi met micro kan op een interessante of zelfs zeer interessante plaats gelegd worden cq. cq. alleen door een behoorlijke wandeling gevonden worden.

Daar gaat het toch ook om bij geocachen! :thumbup:

 

Maar ik zal die oude discussie niet opnieuw aangaan cq. opvoeren: daar heb ik al genoeg oorlog over gehad in het verleden! B)

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een zak lege doosjes ophalen bij de fotograaf, even een A4'tje in repen knippen en voilà: er kan gelogd worden.

 

Je vergeet: toestemming regelen. Maar verder ben ik het met je eens.

 

Klopt allemaal helemaal, maar ook een tradi met micro kan op een interessante of zelfs zeer interessante plaats gelegd worden cq. cq. alleen door een behoorlijke wandeling gevonden worden.

Daar gaat het toch ook om bij geocachen! :thumbup:

 

Maar ik zal die oude discussie niet opnieuw aangaan cq. opvoeren: daar heb ik al genoeg oorlog over gehad in het verleden! B)

 

Geopatra.

 

Maar die oude discussie bracht wel leven in de brouwerij, nietwaar Geopatra? En heimelijk verlang jij terug naar die tijd. Ik ook, hoor.

 

Die oorlog ging echter niet over micro's! Het ging over pretentieloze drive-in hit & run caches, puur voor de puntjes geplaatst op oninteressante locaties, zoals onder een 'doorkijkstruik' of langs 'zomaar een fietspad'.

 

Niet boos worden. Dit is geen poging om de strijdbijl weer op te graven. Die oorlog ligt ver achter ons en de strijd eindigde in een dubbele overwinning. Jij hebt je zin gekregen, want er zijn tegenwoordig meer pretentieloze drive-in hit & run caches op oninteressante locaties dan ooit tevoren. Maar ook de tegenpartij kan tevreden zijn, want die wilde niet anders dan jou overtuigen dat elke geocache op een interessante of zelfs zeer interessante plaats gelegd moet worden cq. alleen door een behoorlijke wandeling gevonden kan worden. Want daar gaat het om bij geocachen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eén keer in de zoveel tijd zie je deze discussie weer langskomen: of het nu gaat om de grootte van de cache, de locatie van de cache, de mate van creativiteit of het soort cache...

 

Is het erg? Mijn inziens niet. Je ziet alleen stellingen herhaald worden en weer dezelfde meningen langskomen :lol1: ! Ik kan mij voor een groot deel in de woorden van Geopatra vinden, met name als hij zegt:

 

...Waar ik vooral tegen ageer is het altijd maar roepen op fora ed. om liefst grote cachedozen en liefst mooie lange multi's en zo en vervolgens doet de grote massa in de praktijk het tegenovergestelde. :beerchug:

 

Roep dan toch gewoon dat je gaat voor puntjes en dat je als je "moet" kiezen niet kiest voor een lange multi die je voor een hele of halve dag cachen maar 1 punt oplevert, maar voor een serie oprapers...

Geopatra.

 

Ik denk dat velen van ons toch voor de puntjes gaan (ja, ik zelfs soms ook :eek: ), terwijl het tegenovergestelde vaak wordt beweerd. En ja, je ziet ze ook meer verschijnen de serie tradi's met als einde een bonus. Dus vraag schept aanbod en misschien ook wel aanbod schept vraag.

 

Persoonlijk maakt mij de grootte van een cache niet uit (want daar ging deze topic over). Ik vind de locatie van een cache interessanter...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk maakt mij de grootte van een cache niet uit (want daar ging deze topic over). Ik vind de locatie van een cache interessanter...

 

Juist, daar het het om in geocaching ! :blush:

 

Groot, klein, dik, dun,lang, kort, tradi of multi : het moet mooi, interessant,bijzonder zijn. Een plaats waar je anders nooit zou komen, maar waar je dank zij de cachelegger op eenvoudige of ingewikkelder weg - of wat dan ook - nu toch komt.

En kunt genieten van alles wat Nederland - in dit geval - heeft te bieden.

 

En dat is heel veel !! :lol1::thumbup:

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groot, klein, dik, dun,lang, kort, tradi of multi : het moet mooi, interessant,bijzonder zijn. Een plaats waar je anders nooit zou komen, maar waar je dank zij de cachelegger op eenvoudige of ingewikkelder weg - of wat dan ook - nu toch komt.

En kunt genieten van alles wat Nederland - in dit geval - heeft te bieden.

 

En dat is heel veel !! :lol1::thumbup:

 

Geopatra.

 

 

En daar ben ik het helemaal mee eens en dan maakt de grootte van een cache me helemaal niets meer uit.

 

:blush:

 

Sorry tikvautje

bewerkt door Team WilP
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Groot, klein, dik, dun,lang, kort, tradi of multi : het moet mooi, interessant,bijzonder zijn. Een plaats waar je anders nooit zou komen, maar waar je dank zij de cachelegger op eenvoudige of ingewikkelder weg - of wat dan ook - nu toch komt.

En kunt genieten van alles wat Nederland - in dit geval - heeft te bieden.

 

En dat is heel veel !! :offtopic::thumbup:

 

Geopatra.

 

 

En daar ben ik het helemaal mee eens en dan maakt de grootte van een cache me helemaal niets meer uit.

 

 

Daar ben ik het in principe ook mee eens, maar in werkelijkheid komt toch heel vaak voor dat op een cacheplek die wat 'onder de maat' is zo'n fotorolletje ligt, gemiddeld veel vaker dan bij caches die vanwege de bijzondere locatie lang in het geheugen blijven hangen.

Dus moet ik eerlijk zeggen, als ik zie dat de cachesize 'micro' is ben ik tegenwoordig geneigd om het doosje gewoon te laten liggen. Daarmee mis ik vast enkele bijzondere plekken maar bespaar ik mezelf ook veel ergernis.

 

Groetjes, Fangorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju

Het blijft toch een punt, de grootte van de eindcache.

 

Het gaat er toch om dat je de cache weet te vinden en dat je je naam op het gevonden logrolletje noteren kan.

 

Ik ben veel grotere caches tegen gekomen, en veel van die grotere caches zaten propvol rotzooi, kapotte speeltjes en nog meer. Doe mij dan maar liever zon micro die je gratis op kan halen, krijg je tenminste niet zo'n smerige handen van als je die er probeert in te steken.

 

Zolang er een logrol cq logboekje te vinden is en ik ben op een leuke plek geweest, dan vind ik het goed. Daar gaat het om toch? Iemand laat een ander een leuk stukje natuur, architectuur of iets anders zien... de goodies die je heel soms aantreft in een cache spelen hier toch duidelijk een ondergeschikte rol. ( dan kan je beter naar een winkel gaan en daar zelf iets halen van 50 cent, weet je zeker dat het schoon en heel is).

 

Dus al die poeha over de grootte van de cache... zolang je kan loggen is aan alle eisen voldaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...