Spring naar bijdragen

Commercie in geocaching


Ruud4d

Aanbevolen berichten

Er is nu een cache online gekomen (GC178RR) die in mijn ogen commercieel is. Er staat een link in die je naar een online shop brengt. Het lijkt erop dat je daar iets moet doen om de coördinaten te krijgen van de cache. In ieder geval wordt je wel gewezen op de producten die er te koop zijn. Dit vind ik dus te ver gaan.

 

Ik heb laatst ook al bezwaar gemaakt tegen de banner die iemand hier op het forum voert. Ook dit vind ik te ver gaan. Het gaat hier om dezelfde webshop.

EDIT: Deze banner lijkt verwijderd te zijn.

 

Even voor de duidelijkheid: dit is niet persoonlijk maar gericht op het commerciele in geocaching.

bewerkt door Ruud4d
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In de (vertaalde) richtlijnen staat het volgende:

 

Commercial or Soliciting Caches/Commerciële of Solliciterende Caches

 

Commerciële Caches proberen de GeoCaching.com website Cachepagina direct of indirect (bewust of onbewust) te gebruiken zodat klanten via GeoCaching.com bij hen uitkomen (fysiek of online). Dit soort Caches zijn niet toegestaan. Voorbeelden hiervan zijn commerciële plekken waar entreegeld vereist is of plekken waar op commerciële basis dingen (diensten of goederen) verkocht worden.

Lijkt me dus wel duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de vorige discussie hield ik me even stil, nu wil ik wel even meedoen. Want ik vraag me af wanneer iets commercieel is..?? Er staat op de pagina een linkje naar een website (zal hem hier ivm reclame niet noemen), maar geen linkje naar een webshop. De webshop komt pas later en op de eerste pagina krijg je een waarschuwing dat je naar een webshop gaat.

 

Echter; iedereen die die puzzel via de goede weg oplost weet dat deze discussie nergens voor nodig is. Op de cachepagina heeft een team dit ook al gemeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de vorige discussie hield ik me even stil, nu wil ik wel even meedoen. Want ik vraag me af wanneer iets commercieel is..?? Er staat op de pagina een linkje naar een website (zal hem hier ivm reclame niet noemen), maar geen linkje naar een webshop. De webshop komt pas later en op de eerste pagina krijg je een waarschuwing dat je naar een webshop gaat.

 

Je vergeet gemakshalve te zeggen dat er na een aantal seconden automatisch naar de webshop wordt gesprongen... Je wordt er dus wel mee geconfronteerd als je te lang wacht.

 

Op de cachepagina heeft een team dit ook al gemeld.

 

Waar dan? De Vossers hebben niets inhoudelijks gezegd

bewerkt door TuuronTour
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staat op de pagina een linkje naar een website (zal hem hier ivm reclame niet noemen), maar geen linkje naar een webshop. De webshop komt pas later en op de eerste pagina krijg je een waarschuwing dat je naar een webshop gaat.

 

 

 

Maar is het doel waarmee de cache gemaakt is om mensen naar de webshop te lokken? Die gedachte komt toch zeer zeker op. Na een aantal seconden kom je toch automatisch in de webshop. Is het een achtertuin(van de webshop)cache?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de vorige discussie hield ik me even stil, nu wil ik wel even meedoen. Want ik vraag me af wanneer iets commercieel is..?? Er staat op de pagina een linkje naar een website (zal hem hier ivm reclame niet noemen), maar geen linkje naar een webshop. De webshop komt pas later en op de eerste pagina krijg je een waarschuwing dat je naar een webshop gaat.

 

Je vergeet gemakshalve te zeggen dat er na een aantal seconden automatisch naar de webshop wordt gesprongen... Je wordt er dus wel mee geconfronteerd als je te lang wacht.

 

En iemand die uit de nogal cryptische tekst niet heeft gehaald hoe je de puzzel dan wel moet oplossen zal toch die link gaan aanklikken om eruit te komen.

Hoe dan ook, alleen die link op de cache pagina vind ik al commercieel.

Het zal best dat je nog net volgens de regels bezig bent, maar dit is niet zoals het spelletje Geocaching wordt gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de vorige discussie hield ik me even stil, nu wil ik wel even meedoen. Want ik vraag me af wanneer iets commercieel is..?? Er staat op de pagina een linkje naar een website (zal hem hier ivm reclame niet noemen), maar geen linkje naar een webshop. De webshop komt pas later en op de eerste pagina krijg je een waarschuwing dat je naar een webshop gaat.

 

Echter; iedereen die die puzzel via de goede weg oplost weet dat deze discussie nergens voor nodig is. Op de cachepagina heeft een team dit ook al gemeld.

 

 

Ja, hij is makkelijk op te lossen maar je wordt er wel op gewezen om evt nog even verder te snuffelen. Is dit dan niet commercieel :dribble::thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar.......en dan komt de 1e positieve bijdrage voor GeoAlmere, we hebben toch al jaren deze cache? OK, als je van niets weet lijkt er weinig commercieels aan deze cache, maar eenmaal ter plaatse sta je in de tuin van DE Garmin leverancier van Nederland. Klopt dat dan helemaal?

 

Ik denk dat er nog wel meer voorbeelden zijn zoals GCAF30 een vrijwillig/verplichte bijdrage als je deze stip wilt wegwerken. (volwassen 10 Euro)

 

Verwijzing naar een commercile website vind ik op de rand.

Inderdaad als je direct door hebt wat je bij deze moet doen kom je niet op de site, maar dat zullen er niet zo heel veel zijn, dus wordt je toch door gelinkt.(in mijn geval 3 keer)

Ik denk dat gevoel hier ook een rol speelt, maar hij is goedgekeurd dus valt binnen de regels neem ik aan.

Maar ja het staat een ieder vrij om hem wel of niet te doen.

 

:thumbup:

bewerkt door Team WilP
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een hele goede vraag Lepman.

Ik ben heel benieuw naar het antwoord van de Opperrechter.

 

De opperrechter heeft hem toch goedgekeurd? Dan zal hij wel binnen de richtlijnen vallen. Grijs misschien, maar toch.

 

Hier op het forum wordt toch meer gewezen op winkels, shops, internetshop en dergelijke? We leven nu eenmaal in een commerciele wereld. Zelfs Geocaching.com is hier niet van verschoond, zie de banners en de google adverts (als je niet ingelogd ben).

 

Bij de bewuste cache hoef je niet IN de shop te zijn. Gewoon de coords opzoeken en dan nog voor je gevraagd wordt "kan ik u misschien helpen" weer de deur uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...