Spring naar bijdragen

Commercie in geocaching


Ruud4d

Aanbevolen berichten

KNIP

Ik heb de coords inmiddels trouwens gevonden, zij het op barnyaanse wijze

 

:crybaby::cry:

Is dat hetzelfde als dit?

(Volgens de begrippenlijst)

Barny-Carrotte-methode 1.5.2: Doeltreffende intuïtieve methode om een cache te vinden met de handen in de zakken. Wel vooraf spoilerfoto's verzamelen en goede gesprekken voeren met degenen die de cache hebben geplaatst en/of (vooral en) gevonden. Ook ruiltechnieken in de trant van: "Als jij vertelt waar cache X ligt, vertel ik jou waar cache Y ligt" behoren tot de methode.

 

Zo niet, dan zou ik hem aanmelden B)

 

:lol1: Niet helemaal: niet eens om gevraagd, niks geruild, maar gewoon gekregen. Zeg maar een verlaat sinterklaaskado :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zoals ik al eerder aangegeven heb ga ik er morgen voor zorgen dat mensen minder vaak onnodig bij het winkeltje komen.

Lijkt me een erg vreemde uitspraak dit. Het lijkt mij dat geocachers helemaal niet op die webshop moeten komen. Mijn voorstel: scheidt de cache en de webshop compleet en promoot dit ook op geen enkele manier bij je cache. Dat kan niet de bedoeling zijn van een geocacher bij het plaatsen van zijn/haar cache.

 

Mike

Nightfire

 

P.s. Overigens zal ik er niet om 10h zijn doordat dit idee me gewoon niet echt aantrekt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo GeoAlmere,

ik heb eens wat verder geneusd op je cachepagina's en zie dat het geocaching logo van groundspeak (je weet wel, dat vierkant ding met 4 verschillende kleuren) regelmatig twee keer voorkomt.

 

Eenmaal zoals bij iedere cache linksboven in de hoek, aangebracht door groundspeak op de algemene beschrijving van iedere cachelisting.

Als men daarop klikt komt men op de site www.geocaching.com

 

In diverse cachebeschrijvingen van jou staat hetzelfde logo nog een tweede keer, maar ditmaal door jouzelf geplaatst, met een link erbij, waar men als men op het logo klikt op jouw pagina terecht komt die (in ieder geval op het moment dat ik dit tik) na een aantal seconden weer automatisch doorverwijst naar jouw webwinkel. Ik verwacht als ik op een gc.com logo klik dat ik ook op dat gc.com pagina terecht kom.

Behalve dat dit oneigenlijk gebruik van het .com logo erg verwarrend is op deze manier, is het als ik de regels goed begrijp niet toegestaan dit logo voor dit doel te gebruiken.

Daarnaast is het zo commercieel als maar kan zijn.

 

Reclame dus.

 

Niet toegestaan dus.

 

Een waarschuwing dat je naar je webshop gaat op de tussenliggende pagina en daarom zou het niet commercieel zijn?

Kom nou!

Je maakt een webshop, je maakt een paar cachebeschrijvingen met links naar die webshop, en klaar is de reclame rond je shop. Je noemt het zelf reclame in een van je vorige posts, maar je vind het niet commercieel?

 

Mijn mening: bah, niet doen zo! :crybaby:

 

Het is ieders goed recht om een webshop te beginnen, maar op gc.com gaat het om cacheplezier en niet om reclame maken; laat die links naar je webshop achterwege en maak op een andere manier op een andere plek reclame.

Zal ook niemand meer mekkeren dat je reclame maakt.

 

Greetz, Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo GeoAlmere,

ik heb eens wat verder geneusd op je cachepagina's en zie dat het geocaching logo van groundspeak (je weet wel, dat vierkant ding met 4 verschillende kleuren) regelmatig twee keer voorkomt.

 

Eenmaal zoals bij iedere cache linksboven in de hoek, aangebracht door groundspeak op de algemene beschrijving van iedere cachelisting.

Als men daarop klikt komt men op de site www.geocaching.com

 

In diverse cachebeschrijvingen van jou staat hetzelfde logo nog een tweede keer, maar ditmaal door jouzelf geplaatst, met een link erbij, waar men als men op het logo klikt op jouw pagina terecht komt die (in ieder geval op het moment dat ik dit tik) na een aantal seconden weer automatisch doorverwijst naar jouw webwinkel. Ik verwacht als ik op een gc.com logo klik dat ik ook op dat gc.com pagina terecht kom.

Behalve dat dit oneigenlijk gebruik van het .com logo erg verwarrend is op deze manier, is het als ik de regels goed begrijp niet toegestaan dit logo voor dit doel te gebruiken.

Daarnaast is het zo commercieel als maar kan zijn.

 

Reclame dus.

 

Niet toegestaan dus.

....

 

Bovendien; een webshop is een commercieel iets toch? Dat betekend dat je toestemming moet hebben om het GC.com logo te gebruiken als lokkertje. Lees maar eens: http://www.geocaching.com/about/logousage.aspx .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ben ik wel van mening dat een cache bij Garmin wat anders is dan deze cache, deze is tevens ook een concurrerende shop tegen over de goodiesschop. En de opbrengsten van de goodiesschop is in het belang van ons allemaal, een betere site ect. Maar van de winst van de aangeven goodiesschop profiteren wij niet mee, ik denk dat juist daar de knel zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju

Het irriteert mij in elk geval bijzonder. Ik vind ook dat er een wereld van verschil zit tussen deze in mijn ogen zeer commerciele cache, en bv een cache bij dierenpark Amersfoort. Bij de laatste word ik pas geconfronteerd met het commerciele op het moment dat ik er voor kies die cache te doen.

 

Nu, omdat ik geen idee heb hoe de cache op te lossen, word ik steeds na enkele seconden doorgelinkt naar een webwinkel waar ik niet wil zijn. En die waarschuwing? als er met koeieletters geschreven wordt:

 

OVER ENKELE SECONDEN WORD U DOORGELINKT, BENT U KLAAR VOOR EEN FIRST TO FIND?? en eronder staat al uitleg over de webshop. Ik vind het geen waarschuwing.. want simpele ziel als ik ben denk dan.. oo, daar moet ik zijn om de oplossing te vinden, want dat maak ik op uit die regel van klaar voor FTF?

 

Irritant in het kwadraat in mijn ogen. Zoals ook al eerder geschreven is, ik vind het oneigelijke gebruik van het GC logo dan ook helemaal verkeerd. Als ik een logootje aanklik, verwacht ik doorgelinkt te worden naar GC.com en niet naar een webwinkel.

 

De uitleg over feit dat cache er eerder was dan webwinkel, en dat webwinkel eerder online is gekomen omdat anders mensen gngen zoeken naar een cache die er nog niet lag.. onzin en daar heb ik als cacher ook geen boodschap aan.

 

Mijn mening: archief of volledige aanpassing van site zodat ik kan klooien wat ik wil, maar niet steeds opnieuw op een pagina terecht kom die overduidelijk commerciele instelling heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig dat er mensen zijn die geen commerciële reclame willen bij het geocachen.

Geocaching.com is een bedrijf en op elk van hun pagina's staat commerciële reclame.

Als je naar een willekeurige cache klikt, zul je dat zien.

Die reclame is een bron van inkomsten voor Geocaching.com!

Ze hebben het maar al te graag, mits er natuurlijk voor wordt betaald.

En Geocaching.com wil zelf bepalen welke reclame ze opnemen, vandaar het regeltje over commercie in hun voorwaarden.

Conclusie: onderhavig geval in dit draadje is niet ons probleem, maar van Geocaching.com.

Moeten reviewers daar op letten?

Ik zou het niet weten.

Als Kruimel weer wakker is, zal ie zeker zijn licht over deze materie laten schijnen.

We horen het wel, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk deze discussie, waarom? Kijk maar eens in mijn handtekening.

 

Toen ons bedrijf werd gestart werd ik door Kruimel gefeliciteerd maar kreeg direct een waarschuwing dat we geen reclame mochten maken op het forum.

 

IK heb dat gewoon geaccepteerd en ook volgehouden totdat het vorige draadje kwam waarin het ging over een banner over de gewraakte webshop.

 

Daarin namelijk leek het erop dat e.e.a. getollereerd werd. Ik heb vooralsnog ook nog geen opdracht gekregen de banner onderin te verwijderen. Overigens zou ik het direct doen als het me opgedragen werd door de mods maar wel met de kanttekening dat ik van het principe uitga gelijke monnikken gelijke kappen.

 

Helaas heb ik de afgelopen anderhalf jaar moeten constateren dat diverse vormen van reclame hier toch gemaakt worden en soms er zo bovenop liggen dat ik me weleens afvraag waarom ik destijds die waarschuwing kreeg.

 

 

 

Zo was er iemand die een bed & breakfast begon en hier iedere geocacher van harte uitnodigde. Zou het voor geocachers gratis zijn?

 

Zo wordt er hier volop reclame gemaakt voor de diverse GPS leveranciers maar durf ik onze eigen bedrijfsnaam niet te noemen want ik ben geocacher en mag onze naam niet hier op de site noemen. Hoe krom kan de wereld zijn.

 

Bij nederlands grootste leverancier is een bekend geocacher tester is mij verteld door de leverancier, de genoemde persoon noemt hier ook gewoon de naam van de leverancier, misschien verkapte reclame?

 

Overigens gaat het mij niet om die cacher hoor maar als je beleid wilt voeren moet je rechtlijnig zijn. Dit soort uitwassen, dus ook onze banner die geplaatst is omdat het klaarblijkelijk geen probleem ineens meer was, ontstaan omdat er geen strakke lijn wordt gevoerd.

 

 

 

Persoonlijk ben ik tegen reclame in caches of het nu entree betalen is, mijn dichtsbijzijnde ongedane cache ligt in het park de hoge veluwe en ja sorry entree betalen om te wandelen?, of reclame op de cachepagina of een banner op het forum.

 

Maar ja zoals het nu ligt zou ik dief van mijn eigen geldbeurs zijn als ik de banner niet zou plaatsen. Mijn advies wees duidelijk en strak in die duidelijkheid, mag het wel dan geen gezeur meer, mag het niet dan ook geen sluikreclame.

 

 

 

Ik ben het overigens ook gelijk met wilxiii carrotte eens groundspeak itself is zo commercieel als de pest en is door non-commerciele regels te hanteren in mijn ogen op zijn minst hypocriet bezig. Maar goed het gaat om het cachen en de fun dus stoor ik me er niet aan. Maar goed ik zit zelf ook met twee petten op en dat kan lastig zijn.

 

 

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig dat er mensen zijn die geen commerciële reclame willen bij het geocachen.

Geocaching.com is een bedrijf en op elk van hun pagina's staat commerciële reclame.

Als je naar een willekeurige cache klikt, zul je dat zien.

Die reclame is een bron van inkomsten voor Geocaching.com!

Ze hebben het maar al te graag, mits er natuurlijk voor wordt betaald.

En Geocaching.com wil zelf bepalen welke reclame ze opnemen, vandaar het regeltje over commercie in hun voorwaarden.

Conclusie: onderhavig geval in dit draadje is niet ons probleem, maar van Geocaching.com.

Moeten reviewers daar op letten?

Ik zou het niet weten.

Als Kruimel weer wakker is, zal ie zeker zijn licht over deze materie laten schijnen.

We horen het wel, denk ik.

 

Inderdaad, geocaching.com (beter gezegd groundspeak.com) is een bedrijf en om de boel draaiend te houden staan er heel wat banners en andere reclameuitingen op de site. Maar die hoef je niet aan te klikken als je dat niet wil (de eerste keer dat ik op zo'n ding klik moet nog steeds komen :crybaby: ). Dus niet helemaal vergelijkbaar met wat GA doet.

 

Het lijkt mij overigens vanzelfsprekend dat het logo door groundspeak geregistreerd is en dat daar de voorwaarde aan hangt dat verwijzingen alleen toegestaan zijn wanneer dat naar geocaching.com of een licentiehouder is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij dat de webshopowner alle registers heeft opengetrokken en daardoor (voorbedacht)nu alle aandacht op zijn shop is gericht. Precies wat hij wilde. Nu krabbelt hij rustig terug en is de naamsbekendheid 100%. Over een paar weken is iedereen deze hele discussie vergeten. Proviciat GeoAlmere, je hebt goed gekeken hoe andere nieuwkomers het in een bestaande markt aanpakken(bv Routemobiel <> ANWB). Even hommeles maken en iedereen weet wie je bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij dat de webshopowner alle registers heeft opengetrokken en daardoor (voorbedacht)nu alle aandacht op zijn shop is gericht. Precies wat hij wilde. Nu krabbelt hij rustig terug en is de naamsbekendheid 100%. Over een paar weken is iedereen deze hele discussie vergeten. Proviciat GeoAlmere, je hebt goed gekeken hoe andere nieuwkomers het in een bestaande markt aanpakken(bv Routemobiel <> ANWB). Even hommeles maken en iedereen weet wie je bent.

 

Tja, maar hij heeft nu ook bereikt dat ik nooit, en dan ook echt nooit, iets in zijn shop zou gaan kopen.

Ik hoop dat dit voor zoveel mogelijk andere cachers ook geldt.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo iedereen heeft zijn hart weer gelucht. :cry:

En voor zijn eigen bedrijf reclame gemaakt.

Kan het draadje dicht en kunnen we naar buiten.

De zon schijnt dus wat wil een mens nog meer. :lol1:

Schatzoeken daar gaat het op dit forum toch over.?

Ik mag helaas niet.

Moet vandaag thuis zitten handjes geven.

Groet Pa Beer :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...