Spring naar bijdragen

Persoonlijke database van gevonden caches


cirkel

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Eerst even voorstellen

Nickname is Cirkel. Voor het eerst kennisgemaakt met geocachen tijdens het geocache camperweekend in valkenswaard.

Meteen verkocht.

GPS is nu in bestelling en ondertussen wat aan het snuffelen.

Mijn vraag als newbee is:

Het lijkt mij leuk om een persoonlijke database aan te leggen van de gevonden caches

Is er zo'n programmaatje en zo ja hoe kom ik daaraan ?

 

Bedankt alvast

Cirkel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

GSAK is niet per definitie voor premium members, als je zelf een database wilt bijhouden is dat programma daar prima geschikt voor. Je zult het wel moeten registreren, anders word je gek van het nag-scherm. Overigens is dat niet zo heel erg duur dacht ik. Maar inderdaad, waarom zou je? Althans gezien vanuit naslagwerk, al je founds, mits gelogd, worden bijgehouden in de database van GC.com.

 

Overigens kan je je founds ook bijhouden in bijvoorbeeld Trip- and Waypointmanager, de software die meestal bij elke nieuwe Garmin GPS verkocht wordt. Daar kan je later ook nog allerlei kaart-software aan toevoegen en je tracklogs in bekijken. Kan je terugzien waar je geweest bent.

 

Ook in Ozi-explorer kan je dit soort dingen doen. Ook dan is het handig om er ook onderliggende digitale kaarten bij te hebben.

 

Zelf heb ik het bijgehouden tot een 50-60 caches geleden. Inmiddels ben ik daar mee gestopt, omdat ik het uiteindelijk nergens voor gebruikte. Zoals gezegd worden al je founds bijgehouden in de centrale database, alleen de eindcoordinaten van bijvoorbeeld multi-caches of unknown caches staan daar niet in. Wil je dat wel weten, dan moet je inderdaad zelf een database bijhouden. Nou ja, database, het is eigenlijk meer een lijstje... Kan dus ook in Word of Excel! En natuurlijk in HTML op je persoonlijke website. Die dan weer door anderen gebruikt zal worden als spoiler informatie. Is dus ook niet zo'n heel goed idee.

 

In ieder geval zijn er dus genoeg mogelijkheden, kan je een beetje gaan googlen en nadenken wat je wilt.

 

Veel plezier met deze fantastische en verslavende hobby!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik houd mijn gevonden caches bij in Excel.

Op geocaching.com kan ik natuurlijk ook zien hoeveel caches ik heb gevonden, maar ik noteer meer.

Namelijk:

- de afstand die ik heb autogereden, gefietst, gewandeld.

- de grootte van de cache (soms ben ik het niet eens met de omschrijving van de cache-legger)

- het soort cache (multi, trad, etc. ook hier soms niet eens met de cache-legger)

- plaats waar ik de cache vond (in boom, in put, in vogelhuisje, in iemands voortuin, etc)

- met wie ik op stap was

- naar wie ik een hulplijntje heb uitgegooid

- of ik een Geo d'Or heb toegekend

 

En daar maak ik dan statistiekjes van en die zet ik op mijn site.

 

Omdat jij nu begint, kun je nog mooi een complete start maken.

Ik begon er pas na 2 jaar mee en heb toen heel erg in allerlei geheugens moeten kijken om die eerste caches allemaal te inventariseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik houd niks bij, maar vind het toch ook leuk wat statistiekjes te kunnen bekijken. Ik heb daarvoor "Kesj" geschreven, wat de found-gegevens automatisch verwerkt en op mijn website plaatst. Inderdaad is GSAK een goede optie voor huis-tuin-en-keukengebruik. Je kunt er in iedergeval zoveel in bijhouden dat je wel een paar dagen zoet bent met het ontdekken van alle opties... :eek:

 

Omdat jij nu begint, kun je nog mooi een complete start maken.

Ik begon er pas na 2 jaar mee en heb toen heel erg in allerlei geheugens moeten kijken om die eerste caches allemaal te inventariseren.

Dat probleem ondervond ik ook. :huh: Gelijk beginnen dus! :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf gebruik ik natuurlijk ook GSAK (www.gsak.net) en met behulp van een statistieken-macro kunnen er aardige plaatjes gemaakt worden, zoals hier te zien is: http://www.boswijkposse.nl/statistics.html

 

Met dank aan Gpsgek wordt mijn website automatisch geupdate met gevonden logjes enzovoorts. Ik kan de logjes en fotos tonen op basis van een eigen database, dus niet via gc.com. Zelfs een eigen stippenkaart wordt automatisch gegenereerd op basis van de inhoud van de database.

 

Ik ben het helemaal eens met de voorgaande schrijvers om gelijk veel bij te houden. Leuk, en handig als je eens als hulplijn benaderd wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou alles bij in Google maps.

Zeker als je begint de moeite waard.

Daar hou ik ook de routes bij van mijn travelbugs en coins.

Maar als je al 300 of meer caches hebt lastig om mee te beginnen.

Maar als je begint leuk om te toen.

 

KML bestand voor google earth kan natuurlijk ook.

Maar ik vind maps prettiger en overzichtelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gemakkelijke van google earth vind ik dat ik de verschillende caches ed kan aan en uitschakelen...

 

Het laden van de overlay kost wel steeds meer tijd, dus schakel ik de meeste wel meteen uit na creatie..

 

maar als ie eenmaal geladen is... Geweldige tool.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik houd van alles bij in m'n excel sheetje, maar alleen wat ik kan terugvinden in online statistieken of kan halen uit een pocket query met het programma Cachestats, dus niks wat ik na het vinden van een cache zou moeten noteren.

Sinds kort houd ik het aantal founds bij per "cache hok" dat is een rechthoekig hok van 0,5 bij 0,5 graad. En dan met de coordinaten bovenaan de pagina, ook bij multi's en mysteries. Maar niet bij hitchhikers en andere caches die zomaar ergens gevonden kunnen worden, die tellen niet mee.

Dat kan ik zo terugvinden via mijn found lijst en dan de caches aanklikken, het kostte mij wel wat tijd om alles uit te zoeken maar dan heb ik ook wat, en bijhouden is niet zo moeilijk.

De hokken noem ik naar de zuidwesthoek, dus de laagste coordinaten.

Ik blijk de meeste caches te hebben gevonden in het hok N 51,5 E 5. Daar woon ik niet in maar in de zuidelijke helft daarvan (midden/noord Brabant) zitten wel actieve plaatsers zoals Geopatra, purk, WilP, en veel andere.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Als ik een pq draai met daarin aangevinkt alle caches die ik heb gevonden binnen een afstand van 2000km vanaf mijn homecoördinaat krijg ik slechts 358 caches te zien, terwijl het er 386 moeten zijn.

Ik heb gekozen voor 2000km omdat ik caches heb gedaan in Nederland, Belgie en Spanje.

Heeft iemand een idee waarom ik niet al mijn founds krijg te zien?

Alvast bedankt!!!

bewerkt door De Saatjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een pq draai met daarin aangevinkt alle caches die ik heb gevonden binnen een afstand van 2000km vanaf mijn homecoördinaat krijg ik slechts 358 caches te zien, terwijl het er 386 moeten zijn.

Ik heb gekozen voor 2000km omdat ik caches heb gedaan in Nederland, Belgie en Spanje.

Heeft iemand een idee waarom ik niet al mijn founds krijg te zien?

Alvast bedankt!!!

Waarom niet gewoon de speciale 'found' pq draaien ? daar staan ze altijd allemaal in (tenzij de cache retracted is) en er mogen er ook meer dan 500 in staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...