Spring naar bijdragen

Welke soort caches doet men graag


team wolfje

Welke soort caches  

183 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke soort caches doe je graag

    • Multi
      144
    • traditional
      26
    • mystery
      13
    • micro
      0
    • nano
      0


Aanbevolen berichten

Hallo

 

Zoals een aantal mensen op het forum vind ik het jammerdat de mooie caches verdwijnen.

De hedendaagse cache is vaak een Micro of Nano.

De hedendaagese cache zie je zo liggen de echte ingenieuze verstopplekken zoals bijvoorbeeld "de biezenwaard of gas er op verdwijnen

Ik mag graag een cache doen waar aandacht aan is besteed en die een leuk verhaal heeft.

Tuurlijk een micro pak ik ook mee maar ik ga voor de leuke wandelingen en puzzels . !!

Alleen op sommige plekken struikel je over de micros

 

Tevens ben ik benieuwd wat de voorkeuren zijn vandaar de poll die hieraan hangt

 

Groetjes Wolfje

 

HELP WAAR ZIJN DE ECHTE CACHES

 

Ik heb niet gestemd, want de poll is mi inhoudelijk niet helemaal juist.

in de eerste plaats:

Gelet op de grafieken van Xaa, kun je concluderen, dat het dus allemaal wel losloopt met het gebrek aan Multi's.

Er zijn nog steeds meer Multi's als Traditionals en veel meer als Mysteries.

Dus waar klagen we eigenlijk over en waar gaat die poll nu eigenlijk over?

 

In de tweede plaats"

Is de poll m.i. sowieso al niet helemaal juist, er worden voor het gemak soorten caches (multi, tradi, mysterie) en typen (Micro en Nano) door elkaar gegooid.

Dus wat willen we nu eigenlijk zichtbaar maken?

 

Eerlijk stemmen valt ook al niet mee.

Iedereen (ook ik) roept natuurlijk om het hardst dat een mooie multi in een mooi gebied (natuur of cultuur) de voorkeur heeft. en dat is ook zo.

Maar vervolgens hebben bijna al diezelfde "iedereen" (ook ik) veel meer traditionals als multi's op hun naam staan.

 

Mijn voorkeur gaat uit naar een multi, maar ik doe het meest traditionals.

Mijn voorkeur gaat uit naar een Aston Martin, maar ik rij in een Astra.

Ik was het liefst "Multi"gaam :dribble: , maar mijn vrouw is nogal "Traditional" :dribble:

 

M.a.w. wat we "willen" is niet hetzelfde als wat we "doen"

Wat we willen, wordt bepaalt door onze individuele wensen en wat we doen door onze individuele mogelijkheden.

 

Het aanbod heeft daar blijkbaar weinig mee te maken of weinig invloed op.

Alle soorten zijn momenteel in ruime mate vertegenwoordigd, getuige de grafieken.

Dus... we kunnen alles wat we willen, maar we doen toch blijkbaar alleen maar wat we kunnen.

 

Ook is het resultaat van deze poll geen representatieve weergave van wat de "Geocaching community" wil.

Het is slechts een weergave van wat een aantal Forumlezers, wat dan ook nog de moeite neemt om te stemmen, wil.

 

En een representatieve weergave van wat de gemiddelde cacher wil?.....Tja...de grafieken spreken voor zich...lijkt me.

Want wat we zelf willen....leggen we ook weg....of niet?

 

De klacht van de topicstarter gaat volgens mij eigenlijk over de aandacht die aan een cache wordt besteed.

Een mooie lokatie, een met zorg gekozen verstopplek, een ingenieus verborgen of in elkaar geknutselde cache enz.

Die aandacht of zorg, heeft niets met de soort of type cache te maken.

Als aan een cache de nodige aandacht is besteed kan een Mysterie of Traditional je net zoveel plezier bezorgen als een Multi (misschien nog wel meer als je niet wilt, of kunt wandelen. of fietsen, of autorijden enz.)

 

Dus de poll zou moeten luiden:

willen we caches waar zorg aan is besteed, of...

willen we caches die zo maar ergens zijn neergegooid (en ja, zulke multi's heb ik ook al gezien)

 

en dat is een zinloze poll, want dan stemt iedereen vanzelfsprekend op de eerste optie.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zie hier weer eens de rede om de statistieken helemaal af te schaffen.

Tradi's doet men voor de puntjes en multi's voor de natuur.

 

Even denken wat is geocaching ook al weer....

 

Iemand verstopt op een bijzondere plaats, meestal in de natuur, een waterdichte doos met daarin een logboek, en verder evt. een aantal leuke voorwerpen (om te ruilen) en soms ook een wegwerpcamera.

 

Jaja, meestal in de natuur. Ik heb net ook een hele leuke multi in Venetie gedaan die me wel naar heel bijzonder plekken bracht die ik anders niet had gevonden en welke een stukje historie van de stad voorstelden.

 

Ik heb ook de nodige tradirondjes gedaan, maar op een gegeven moment dacht ik: " Waar ben ik in ....naam mee bezig :dribble: !"

 

Resultaat, we cachen nog maar weinig maar pikken alleen de mooie multies eruit.

Wat nou puntjes verzamelen....genieten van de natuur en buiten bezig zijn en blij zijn met de aandacht die de maker er aan besteed heeft en dan met een goed gevoel naar huis, ook al moet je er 100 km voor rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij komt een vraag als deze om de zoveel tijd terug op het forum.

 

Omdat je in de poll slechts 1 keuze kan maken, hebben we 'm niet aangeklikt. De reden: De Oliva's zijn alleseters. Wel vinden we een cache die verassend is (zoals bijvoorbeeld het "weggevertje" dit weekend op het snertevent) of waar duidelijk veel zorg aan besteed is ("De Prins op het witte paard") of die op een andere wijze bijzonder origineel is ("Ripped"), veel leuker om te doen dan zomaar ergens een fotorolletje. Wat niet wegneemt dat we die ook loggen, trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij doen alle soorten caches met evenveel plezier Afhankelijk van de omstandigheden zoals ben je alleen of samen. Het weer, kan je de puzzel oplossen etc. Niet een bepaalde keuze. In m.n eentje doe ik meestal Micro,s (komt vaak voor want mijn partner heeft weekend diensten en ik nooit) samen lopen we graag multi,s. Feitelijk is de keus niet te bepalen. Wij houden van variatie. poll dus niet ingevuld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verschillende mensen reageren in dit draadje in de trant van: "Alweer dat uitgekauwde onderwerp?" Aan de ene kant is dat zo, aan de andere kant zijn er telkens weer nieuwe forumgebruikers die tegen dit 'probleem' aanlopen en dan zou ik niet weten waarom ook zij hun mening niet op hun eigen manier mogen verwoorden. De 'ouwe taaien' - waar ik inmiddels ook wel bij zal horen - moeten de jonkies gewoon wat speelruimte gunnen!

 

Wat betreft de poll: multi ingevuld.

 

Ooit probeerden we alles te loggen wat er in de (wijde) regio te vinden viel maar daar ging de lol vanaf. Achter de pc eindeloos puzzelen of een hele dag auto in, auto uit voor (meestal micro) traditionals ligt ons duidelijk minder dan het lopen of fietsen door de natuur. Soms maken we zelf een leuke wandel- of fietsroute langs een stel traditionals, dat is wel aardig hoewel opvoedkundig onjuist.

 

Want uit sommige reacties is duidelijk dat mensen het zich aantrekken dat traditionals (vele malen) vaker gelogd worden dan multi's. De waardering voor een cache is echter lang niet altijd evenredig met het aantal logs! Het lijkt wel of dat soms vergeten wordt. En door traditionals te loggen, ook al fietsen we erlangs in plaats van de auto te pakken, houden wij het idee 'waardering = aantal logs' mee in het zadel ... en dat is beslist niet de bedoeling.

 

Gewoon laten liggen, al die caches die ons niet zo aanspreken, en verder niet zeuren? Vergeet niet dat een fors aantal traditionals en oppikker-puzzels in een mooi gebied wel verhinderen dat er een multi komt. En daarom reageer ik gewoon iedere keer weer als dit onderwerp ter sprake komt.

 

Groetjes, Fangorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat doe ik het liefst? Eigenlijk is dat niet één type/soort cache. Wat mij trekt is vooral de variatie. Dan weer een lekker lange wandeling, dan weer eens een oppiker. De ene keer een uitdagende puzzel, de andere keer iets eenvoudigs.

 

Er zijn traditionals die op zeer aantrekkelijke plekken zijn geplaatst. Er zijn ook multi's die oersaai zijn door lange stukken over rechte asfaltwegen.

 

Als de cachelegger er moeite voor heeft gedaan om een mooie route uit te zetten, een verrassende opgave te bedenken of een mooie lokatie weet te tonen, ben ik al dik tevreden.

 

Bovendien geeft het me ook wel een kick om zo veel mogelijk caches te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een multi of een traditional... ligt net aan onze stemming. Maar op een gegeven moment ben je in je eigen omgeving uitgecached. Het aanbod bepaald ook -voor een deel- de vraag. Er zijn geen 'mooie multi's' meer en de traditionals heb je ook al. Moeten we Nederland vol plempen? Zoals in sommige streken al het geval is? Mag van mij, maar ik kies denk ik voor een andere oplossing. Ik heb drie caches in bedrijf, alle drie multi's. Zodra ze er een jaar of drie, zeg vier, liggen ruim ik ze op en maak een paar nieuwe. Nieuwe ronde nieuwe kansen. Nieuwe uitdaging, en nieuwe caches in de buurt voor de buren. Een cache hoeft wat mij betreft niet eeuwig te blijven liggen. Vervang! Ververs! Vernieuw!

bewerkt door t-bones
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verschillende mensen reageren in dit draadje in de trant van: "Alweer dat uitgekauwde onderwerp?" Aan de ene kant is dat zo, aan de andere kant zijn er telkens weer nieuwe forumgebruikers die tegen dit 'probleem' aanlopen en dan zou ik niet weten waarom ook zij hun mening niet op hun eigen manier mogen verwoorden. De 'ouwe taaien' - waar ik inmiddels ook wel bij zal horen - moeten de jonkies gewoon wat speelruimte gunnen!

 

Wat betreft de poll: multi ingevuld.

 

Ooit probeerden we alles te loggen wat er in de (wijde) regio te vinden viel maar daar ging de lol vanaf. Achter de pc eindeloos puzzelen of een hele dag auto in, auto uit voor (meestal micro) traditionals ligt ons duidelijk minder dan het lopen of fietsen door de natuur. Soms maken we zelf een leuke wandel- of fietsroute langs een stel traditionals, dat is wel aardig hoewel opvoedkundig onjuist.

 

Want uit sommige reacties is duidelijk dat mensen het zich aantrekken dat traditionals (vele malen) vaker gelogd worden dan multi's. De waardering voor een cache is echter lang niet altijd evenredig met het aantal logs! Het lijkt wel of dat soms vergeten wordt. En door traditionals te loggen, ook al fietsen we erlangs in plaats van de auto te pakken, houden wij het idee 'waardering = aantal logs' mee in het zadel ... en dat is beslist niet de bedoeling.

 

Gewoon laten liggen, al die caches die ons niet zo aanspreken, en verder niet zeuren? Vergeet niet dat een fors aantal traditionals en oppikker-puzzels in een mooi gebied wel verhinderen dat er een multi komt. En daarom reageer ik gewoon iedere keer weer als dit onderwerp ter sprake komt.

 

Groetjes, Fangorn.

 

 

Ook ik ben met team aragorn volledig eens. Ik zou bijna een poll opstarten om te kijken wie het met je eens is en wie niet :thumbsup:

Een Tradional zou eigenlijk zo moeten zijn dat deze op een leuke plek ligt na een leuke wandeling. Maar toegegeven dat dit niet altijd mogelijk is. Maar ik ben het ook eens met de stelling vrijheid blijheid. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Raadsels, raadsels, hoe kan dit?

 

Multicaches vind ik het leukst.

Traditional caches log ik het meest.

 

Multicaches worden het best gewaardeerd.

Traditional caches worden het meest gelogd.

 

Het antwoord op het eerste raadsel is de tijd die je nodig hebt om de cache te loggen.

 

In de tijd dat ik 3 middellange multi's (5-10 km) kan doen lukt het mij in sommige gebieden ook om 30 traditionals te loggen.

Dus de traditionals winnen het kwantitatief gezien van de multi's, zelfs al ben ik 5x zoveel tijd bezig zijn met de multi's log ik nog 2x zoveel traditionals.

Dat is mijn antwoord op het eerste raadsel.

 

Nu het tweede raadsel. Ook dit is afhankelijk van het aantal caches die je kunt doen in een bepaalde tijd.

Want als je pakweg 30 traditionals kunt loggen op een dag en 3 middellange multi's, dan zul je zien dat de traditionals vaker worden gevonden.

Stel dat er 10 cachers onderweg zijn voor de multi's en 5 voor de traditionals, dan zal er die dag 10*3 = 30 keer een flinke multi worden gelogd en 5*30 = 150 keer een traditional.

He, de traditionals worden veel vaker gelogd. Dus DE cachers willen traditionals!

Maar wacht eens even, waren er niet meer cachers onderweg voor de multi's?

 

Meer heb ik hierover niet te zeggen.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon laten liggen, al die caches die ons niet zo aanspreken, en verder niet zeuren? Vergeet niet dat een fors aantal traditionals en oppikker-puzzels in een mooi gebied wel verhinderen dat er een multi komt. En daarom reageer ik gewoon iedere keer weer als dit onderwerp ter sprake komt.

 

Ik kan me nog een prachtige log van je herinneren, waarin je aangaf nu de mooie wandelingen te doen en in een latere levensfase wellicht zou overgaan tot het ontrafelen van de puzzels om ze vervolgens, samen met de traditionals, strompelend achter de rollator te gaan loggen :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals al eerder gezegd, hier zijn al veel draadjes/polls over, maar goed.

 

Ik heb niet gestemd (ga ik ook niet doen), want mijn keuze staat er niet bij.

 

Waarom, de soort cache(s) die ik(we) gaan doen, is heel erg afhankelijk van wat we die dag toevallig willen.

 

Soms is dat een lekkere lange wandeling, soms vinden we het leuk om de hele dag in de auto te zitten en een hele riedel micro's/nano's te doen. Soms liever een traditional die wel wat lopen met zich mee brengt, soms....... Zo kan ik nog wel effe doorgaan.

 

Alleen puzzels waar ik niet heel snel de oplossing(srichting) van zie laat ik links (of rechts) liggen.

 

jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Multi? Tradi? Mystery? Wat maakt het uit? Ik doe ze allemaal graag. Afhankelijk van hoeveel tijd ik ter beschikken heb, welk weer het is, of ik de juiste schoenen aanheb, ... noem maar op, factoren genoeg die meespelen.

 

Ik heb dus ook niet gestemd en zal dat OOK niet doen want m'n keuze staat er niet bij. De post van Goedweerloper vind ik overigens zeer treffend!

 

Ik ben voor m'n werk nogal regelmatig op de baan, en als ik onderwegen een snelle oppikker tegenkom zal ik deze niet laten liggen.

Mysteries worden hier 's avonds na het huishoudwerk ontrafeld. Gezellig met de laptop op de zetel terwijl mevrouw meestal tv kijkt. Als ik wat meer verstand nodig heb vraag ik haar om advies.

En multies... die zijn voorbehouden voor 't weekend of 't verlof als er wat meer tijd voor is. Maar ook dan nog combineer ik bij een of twee multies onderwege ook nog een paar oppikkertjes of opgeloste mysteries.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Wij lopen iedere week 1 multi in een mooi natuurgebied, bij voorkeur met een afstand van ca. 5 km vanwege de kinderen. Als er dan een traditional in de buurt ligt, willen we die ook nog wel meepakken.

 

Liefst niet te ver weg, max. half uur rijden. We hebben het geluk dat er in onze omgeving ('s Hertogenbosch) veel caches liggen, dus dit kunnen we gelukkig nog een lange tijd volhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...