Spring naar bijdragen

Welke soort caches doet men graag


team wolfje

Welke soort caches  

183 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke soort caches doe je graag

    • Multi
      144
    • traditional
      26
    • mystery
      13
    • micro
      0
    • nano
      0


Aanbevolen berichten

Van alles wat, maar het meest genieten we van een multi met een thema wat doorgevoerd wordt in verhaal, waypoints en cache.

 

Wat is een micro cache?

 

a) Een tradtionel met een verstopte micro.

:ph34r: Een Mysterie met een vertopte micro

c) Een Multi met een verstopte micro

d) a, b en c

 

 

Maakt eigenlijk ook niet uit, maar vergeet niet dat het soms niet anders kan vanwege toestemming om aan het eind van een multi een mico te plaatsen. ook als een kistje al een paar keer verdwenen is vervangen sommige cachers deze voor een micro. En groot gelijk hebben ze het moet wel leuk blijven iedere keer een nieuw kistje met inhoud kost je toch gauw minimaal 10 euro

 

:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast Team_Maju

Blijft grappig dat merendeel voor multi blijft kiezen terwijl de traditionals zoveel vaker gelogd worden. Misschien mist er een keuze.. ik vind nl multies EN traditionals leuk... zolang ik maar naar een leuk plekje gebracht wordt. Dat kan een mooi stukje natuurlijk zijn, of een kunstwerk of een mooi gebouw.

 

Dus ik heb geen voorkeur wat betreft multi of tradi, mystery mag stukje minder van mij.. vind het niet erg om te puzzelen, maar er komen erbij, met name rond Nieuwstadt ( ahum duffe) die voor een simpele ziel als mij niet op te lossen zijn. En ja, dan laat je die toch liggen, op gegeven moment word dat ene puntje wel bijzonder irritant :blush:. Iedereen legt gewoon wat die leggen wilt.. en ik zoek wat ik zoeken wil..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat wij fijn vinden is een mooie wandeling (snuitje houd niet van autorijden maar wel van lopen). Het kan dus een multi zijn, met niet al te lastige opdrachten, of een traditional, die je op leuke plekjes brengt. Deze caches zoeken wij als eerste :ph34r: . Daarnaast lossen we wel eens een puzzeltje of een mystery op, wat op zich dan ook wel weer leuk is. Micro's en nano's komen echt op de laatste plaats. Zo nu en dan pikken we er wel eentje op maar ga er niet voor op uit :blush:.

Wat me trouwens wel verbaasd, dat er in het buitenland vaak heeeeeel veeeel traditionals te vind zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het liefst doen we een multi door het bos. Hij hoeft niet perse lang te zijn. Een korte multi doen we met het hele gezin en dan is het maximum toch zo'n 5 km. Als ik alleen op pad ga met Geohaai lopen we langere multi's.

De multi's moeten geen ingewikkelde vraagstukken bevatten, want dan komen we er niet uit. :lol:

 

De oppikkers daar zijn we van genezen. In het begin vonden we dat wel leuk en deden we ze omdat Esther net geopereerd was, of dat ze hoogzwanger was. Maar nu lopen we eigenlijk alleen nog maar multi's en doen we er maximaal 2 op een dag. Het moeten scoren, daar zijn we gelukkig van genezen.

 

Toch vinden we het doen van een tradi niet erg, als het een wandeling in een bos is.

 

Waar we wel een hekel aanhebben is een multiwandeling met een micro aan het eind. :blush: Die laten we meestal links liggen. Of het stipje moet ons erg irriteren. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, eigenlijk......

 

vind ik van alle soorten caches wel leuk om ze te doen, van (korte) multi's tot

een leuke puzzel, micro of geen micro, eenvoudig of pittig,

 

het vinden is bij sommige een hele kunst, en of dat nu met of zonder

hulplijntje gaat, I don't care!!!

 

Het gaat om het vinden, ik vind het leuk om te doen,

tis en blijft een leuke hobby :blush:

 

Greetzzz

bewerkt door Geo-smurfin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk 2 soorten.

 

Voornamelijk multicaches met een leuke niet al te lange (max 5km) wandeling. En de route moet kinderwagen-vriendelijk zijn. De eerste paar jaar waren dit soort caches bij ons favoriet.

 

De laatste paar maanden ben ik me ook heel erg bezig gaan houden met puzzelcaches. Dan mag de cache zelf wat mij betreft best een makkelijk te vinden micro zijn. Want als je met veel moeite een puzzel hebt opgelost en dan uiteindelijk het rolletje niet kan vinden is dat best een frustrerend gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fotopuzzeltochten vinden wij erg leuk. Bijvoorbeeld Ten Bosch in Den Haag waar je bij foto's de juiste coördinaten moet vinden. Of zoals Oranje Boven in Delft. Een enkele micro is minder leuk, maar soms kan je van een aantal micro's zelf een leuke fietstocht samenstellen. In de stad kom je soms op bijzondere plekjes met micro's. Ook leuk. Langs de snelweg vind ik minder geslaagd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is erg moeilijk om een keuze te maken. De ene keer hebben we meer zin in een leuke wandeling (5KM). De andere keer een traditional of een mystery. Events zijn altijd leuk. De keuze is afhankelijk van onze zin, beschikbare tijd, team samenstelling en het weer.

 

Wat wij veel belangrijker vinden is dat we graag goed verzorgde caches doen. Dus geen onder de plaatselijke prullenbak neergegooide micro's, of een micro waar makkelijk een kistje kan, of een kistje in een erg smerig bosje om maar wat voorbeelden te noemen.

 

Wij doen dus graag verzorgde caches.

 

tot cache,

team Wij Drie :ph34r:

 

 

Tja, eigenlijk......

 

vind ik van alle soorten caches wel leuk om ze te doen, van (korte) multi's tot

een leuke puzzel, micro of geen micro, eenvoudig of pittig,

 

het vinden is bij sommige een hele kunst, en of dat nu met of zonder

hulplijntje gaat, I don't care!!!

 

Het gaat om het vinden, ik vind het leuk om te doen,

tis en blijft een leuke hobby :blush:

 

Greetzzz

de ene keer veel trad's en de andere keer met goed gezelschap een mooie lange multy.

met mistry's is het gewoon dat ik er niet te lang naar moet kijken zowel dan is het jamer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

 

Zoals een aantal mensen op het forum vind ik het jammerdat de mooie caches verdwijnen.

De hedendaagse cache is vaak een Micro of Nano.

De hedendaagese cache zie je zo liggen de echte ingenieuze verstopplekken zoals bijvoorbeeld "de biezenwaard of gas er op verdwijnen

Ik mag graag een cache doen waar aandacht aan is besteed en die een leuk verhaal heeft.

Tuurlijk een micro pak ik ook mee maar ik ga voor de leuke wandelingen en puzzels . !!

Alleen op sommige plekken struikel je over de micros

 

Tevens ben ik benieuwd wat de voorkeuren zijn vandaar de poll die hieraan hangt

 

Groetjes Wolfje

 

HELP WAAR ZIJN DE ECHTE CACHES

 

Wij zijn liefhebbers van de mystery-caches.

Waren al tientallen jaren verwoedde logische puzzelaars. Lang voordat geocaching werd uitgevonden.

Leuk om het nu te combineren.

Mystery-caches zijn relatief dun gezaaid maar van onze 485 founds zitten er toch 185 Mysterys tussen.

Dat is zo'n 40 % van onze founds, en dat zie je zelden.

Als tegenprestatie voor deze leuke puzzels zijn alle drie onze caches uiteraard ook mysterys.

Voor ons is een cache pas geslaagd als er achteraf zich zo'n ' aha gevoel ' manifesteerd :blush:

Dat proberen wij in onze caches ook te realiseren. En dan liever kwaliteit dan kwantiteit.

 

groetjes, Doler & Co.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik vindt het niet zoveel uitmaken. Wil wel graag een mooi wandelingetje oid. Wij hebben bv. vandaag ook tijdens het snertevent..de auto niet gebruikt om caches te pakken. Heerlijk over het veld, door de bossen..Moet even vermelden dat wij hele mooie caches hebben gezien. Ook de zgn. fotorolletjes..maar dan op een hele creatieve manier verborgen..onvoorstelbaar knap. Mooie multi's...Wij hebben pas 2 caches geplaatst en inderdaad..het zijn de simpelere caches (ieder begin is.. :blush: ). maar het ging ons erom om toch mensen vanuit een ander gebied, dit gebied ook te laten bezoeken! En als het gebied wat meer begroeid is..gaan we misschien wel iets heeeel moois maken! :ph34r:

 

Team The Spacewuppies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij passen onze voorkeur aan ....aan het weer. :beerchug:

  • Zeer slecht weer: Mysteries oplossen
  • Slecht weer: Traditionals oppikken
  • Redelijk weer: Korte multi's in combinatie met traditionals en opgeloste mysteries
  • Goed weer: Langere multi's

En ieder z'n meug zal ik maar zeggen. Ik heb gestemd als voorkeur op traditionals, meten er ook zijn anders hebben we op de dagen van het slechte weer niets te zoeken.... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zit het zo: de nijvere cacheverzamelaars verzamelen vooral traditionals, want dat levert in dezelfde tijd veel meer punten op. Door de vele founds moeten ze ook veel loggen, en daardoor hebben ze geen tijd om veel op het forum te vertoeven, laat staan in het zoveelste draadje hun voorkeur te vermelden.

 

Liefhebbers van multi's hebben veel minder schrijfwerk te doen, en houden dus tijd over om op te schrijven dat zij van multi's houden. Bovendien heb je de categorie die vooral van cachen droomt, maar in werkelijkheid niet zo erg aan cachen toekomt. Dromen zal vooral over mooie multi's gaan, want daar zijn meer variaties mogelijk. Zei ik, met veel berichten en erg weinig founds. :beerchug:

 

Of is het toch gewoon wat ook bij verkiezingsonderzoek veel voorkomt: zeggen wat gewenst lijkt, niet de werkelijkheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...