Spring naar bijdragen

Welke soort caches doet men graag


team wolfje

Welke soort caches  

183 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke soort caches doe je graag

    • Multi
      144
    • traditional
      26
    • mystery
      13
    • micro
      0
    • nano
      0


Aanbevolen berichten

Hallo

 

Zoals een aantal mensen op het forum vind ik het jammerdat de mooie caches verdwijnen.

De hedendaagse cache is vaak een Micro of Nano.

De hedendaagese cache zie je zo liggen de echte ingenieuze verstopplekken zoals bijvoorbeeld "de biezenwaard of gas er op verdwijnen

Ik mag graag een cache doen waar aandacht aan is besteed en die een leuk verhaal heeft.

Tuurlijk een micro pak ik ook mee maar ik ga voor de leuke wandelingen en puzzels . !!

Alleen op sommige plekken struikel je over de micros

 

Tevens ben ik benieuwd wat de voorkeuren zijn vandaar de poll die hieraan hangt

 

Groetjes Wolfje

 

HELP WAAR ZIJN DE ECHTE CACHES

bewerkt door Wolfje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wil je het echt weten?

 

Een mooie lange multi door een mooi natuurgebied, met niet al te ingewikkelde opdrachtjes/berekeningen. Gewoon genieten van de laatste stukjes mooie natuur die we in Nederland nog hebben. Een traditonal wil ik nog wel eens meepikken, maar het liefst eentje waar je een lekker stukje voor moet lopen. Mysteries doen we hier niet meer. Waarom? De puzzels zijn veelal een kwestie van 'raden maar' geworden en hebben niet zoveel meer met echt puzzelen te maken (een uitzondering daar gelaten), plus dat de eindcaches vaak niet eens op mooie plekjes liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij doen graag Multi's en dan ook nog liefst langere die je voeren door het lommerijke gebied. In Limburg (bijv. Pielewiele) zijn er een aantal die dan niet direct door de bossen gaan maar wel door de mooie natuur. Bij Hilversum zijn een aantal schitterende puzzels van bijv. Zoekmachine. En zo zijn er nog wel een paar te noemen. Onze kinderen zijn nog wat jong dus de lengte is nu nog beperkt tot zo'n 12km. Maar als het maar leuk genoeg is maakt het ze niets uit dat een tocht 4 á 5 uur is. :thumbup: Als ik alleen overdag een tochtje kan/mag doen zal ik het zeker niet nalaten om in de buurt wat Trad. te doen. Zodat ik dan toch weer op tijd de kinderen van school kan halen.

Langzaam(genieten)

bewerkt door langzaam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook hier is de voorkeur voor een lekkere (multi) wandelcache van 6 - 20 km, waar de aandacht vooral naar de natuur uit kan gaan.

 

Een fietscache in dezelfde sfeer van 12 - 40 km ter afwisseling, doet het ook altijd goed. :thumbup:

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het helemaal eens met de bovenstaande sprekers. Ik ga helemaal voor de mooie natuurwandeling (liefst een kilometer of 5-10, of nog iets langer), waarbij de cacheplaatser me een aantal mooie plekjes of uitzichtspunten laat zien. Aan het eind het liefst een munitiekistje.

De caches op carpoolplaatsen, stadsparken. of ergens aan de kant van de weg op een opgenschijnlijk willekeurig gekozen plek doen me dus duidelijk minder.

Hoewel er hier en daar gunstige uitzonderingen zijn. Zo heb ik ooit een hele leuke stadwandeling gedaan door Enkhuizen, waar duidelijk zorg aan besteed was.

 

Ik besef natuurlijk dat ik hier mijn voorkeur, mijn smaak uitspreek. Ik wil daar verder geen waarde-oordeel aan hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

multi's zijn het leukst om te doen, lekker wandelen en genieten van de omgeving, echter traditionals hebben ook wel wat hoor. Vooral als je er een stuk voor moet lopen door een bos of polder. In ierdergeval meer dan 200 meter bij je auto bv.

 

Micro's ach ik heb er ook een boel. Die liggen vaak op plekjes waar niet veel mensen komen in onze polder.

 

Maar smaken verschillen toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij genieten eigenlijk van alles!

 

- eventcaches CITO of ander thema

 

- Wat voor cache dan ook op een mooie lokatie!

- Eenvoudige multi door natuurgebied

- Eenvoudige multi door een oude stad, Maastricht, Leiden, Haarlem

- Serie micro's naar een eindcache, puzzelkampioen

 

Om te doen staan nu twee Halloween events, Rondje Bernheze, Rondom Hoogeveen en Dedemsvaart op het verlanglijsje.

 

De moeilijke puzzelcaches laten we steeds vaker liggen. We gaan liever op pad om te cachen en nieuwe plaatsen ontdekken![:thumbup:]

 

Geogroeten,

Ating en Rosie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben fan van een goede, mooie 5+km multi.

Maar ik hou niet zo van regen dus voor de natte dagen is het prima om bijv. de Puzzelkampioen op te lossen of Kennis is macht!

 

Bij wat minder tijd zijn er wel leuke traditionals bijv Omfietskunst in Amsterdam, gaaf dat die beelden er al zo lang staan en ik ze als Amsterdammer nog nooit had gezien!

 

Ach zo hebben veel verschillende caches toch hun persoonlijke charme.

 

(off topic)Maar als ik soms zie dat cachers 35 of meer founds op een dag hebben dan krab ik mij even achter de oren!

 

(on topic) Uiteraard is dit alles mijn persoonlijke mening!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het liefst doen we multi's, maar ook traditionals is bij vlagen wel leuk, maar waar ik

me de laatste tijd vooral aan stoor is micro's en nano's waar je erg veel moeite voor

moet doen, deze blijven dus meestal ook liggen, ik vind het niet erg om ergens moeite

voor te doen, maar dan moet er wel iets te vinden zijn en niet dat je na een paar

avonden puzzelen of bijna een uur wandelen op locatie nog eens een kwartier of

zo moet zoeken naar zo'n drie letterig kokertje of nog erger....een nano

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens de poll horen wij dus tot de meerderheid. Maar hoe komt het dan dat er veel meer traditionals zijn en een traditionale ook vaker gedaan wordt :blush:

 

Wij kunnen in onze omgeving nog wel voort met mooie multi's. De traditionals zijn aan Apeldoornse cacheleggers (gelukkig) niet zo besteed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij vinden vooral de multi's erg leuk, zeker als ze voorzien zijn van een mooi verhaal en mooie plekjes in de natuur. Maar ook de andere caches kunnen we waarderen, de verschillen maken juist het cachen zo leuk. Sommige mysteries vinden we te lastig, maar dat geldt ook voor sommige multi's. Uiteindelijk lukt het allemaal wel.

 

De voorkeur gaat dus uit naar multi's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij doen liever multi`s.

Lekker door de bossen of over de heide, helaas liggen er niet zo veel van dit soort multi`s boven het Noordzee kanaal. :blush:

Opvallend is dat ten noorden van het Noordzee kanaal veel micro`s of kleine caches komen.

Erg jammer want er waren micro`s bij waarvan ik dacht hier zou men simpel een kleine doos van ca 20x20 cm kwijt kunnen..

Tradie`s die diep in het bos of op de heide liggen vinden wij ook prettig om te doen.

groet, en laat iedereen doen wat hij leuk vindt.

Kwibus :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is erg moeilijk om een keuze te maken. De ene keer hebben we meer zin in een leuke wandeling (5KM). De andere keer een traditional of een mystery. Events zijn altijd leuk. De keuze is afhankelijk van onze zin, beschikbare tijd, team samenstelling en het weer.

 

Wat wij veel belangrijker vinden is dat we graag goed verzorgde caches doen. Dus geen onder de plaatselijke prullenbak neergegooide micro's, of een micro waar makkelijk een kistje kan, of een kistje in een erg smerig bosje om maar wat voorbeelden te noemen.

 

Wij doen dus graag verzorgde caches.

 

tot cache,

team Wij Drie :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meestal zoeken we een multi uit, waarbij je een flink stuk kan wandelen (bv. 10 km), we combineren dat dan vaak met de zg. oppikkers in de buurt, rij je niet voor 1 cache een heel eind.

Soms lukt het ons om een mysterie op te lossen, rijden dan speciaal daarvoor die kant op, en dat combineren we met een paar korte multi's en/of traditionele.

 

Het wandelen in de natuur heeft onze voorkeur, maar soms zijn stadscaches ook interessant door de historie die er dan bij verteld wordt en zo leer je weer wat.

En inderdaad de fietscaches die we hebben gedaan, waren allemaal zeer de moeite waard.

Dus alles bijelkaar genomen, heeft elke cache zo z'n charme.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...