Spring naar bijdragen

Teken !!!!!


Polmske

Aanbevolen berichten

Goh ik had dit artikel een tijd geleden geplaatst.

 

En niet voor niks, afgelopen woensdag had ik er 1 te pakken, of beter hij had mij te pakken. Donderdag ochtend vond ik hem tijdens het douchen. Aan de onderkant van mijn buik. Op de gebruikelijke manier verwijderd. Het blijft echter jeuken als de ziekte, en is en behoorlijk grote bult. Verder geen kringen te zien. Moet ik ongerust worden of is dit een normale reactie ?.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bij mij is het ook vaak rood (2 weken ongeveer) geen kringen, een lichte bult en lichte jeuk. Het jeukt dan al voor het wegnemen van het kreng (en niet 2 dagen erna). Zo ontdek ik ze ook.

Als je alles goed ontsmet hebt, niets is achter gebleven, en het jeukt meteen, dan lijkt me weinig aan de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat het jeukt en dat er zwelling is wil zeggen dat je lichaam reageert. Dat is bemoedigend.

De snelheid van reactie is per mens verschillend. Al mijn teken voelde ik direct zodra die beten door acute jeuk. Maar niet iedereen heeft die reactie ingebouwd gekregen.

Ik zou zeggen gewoon zien hoe het verder ontwikkelt.

Het kan best zijn dat er ander gemeen spul is binnengebracht. Ik herinner mij een simpele bijensteek in een vinger een paar jaar geleden die vreselijk ging ontsteken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn niet de “normale” syptomen van een tekenbeet.

De plek is meestal pijnloos, jeukt meestal niet en is niet verheven, behalve soms aan de randen

Zie: Lyme-borreliose

 

Ik zou even een fototje maken, voor de zekerheid, en het 2-3 dagen aanzien. Zo te lezen is er blijkbaar iets verkeerds naar binnen gekomen en reageert je lichaam daarop met een gezonde, normale afweerreactie. Dat is goed.

 

Zilvervloot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat het jeukt en dat er zwelling is wil zeggen dat je lichaam reageert. Dat is bemoedigend.

De snelheid van reactie is per mens verschillend. Al mijn teken voelde ik direct zodra die beten door acute jeuk. Maar niet iedereen heeft die reactie ingebouwd gekregen.

 

Jaren terug heb ik er een gehad aan de achterkant van mijn kuitbeen. Pas vrij laat opgemerkt en daarom had ie zich al aardig 'naar binnen' gegeten. De dokter verdoofde mijn been en met een chirurgisch meslepeltje lepelde hij de teek en een stukje vlees eruit om zeker te zijn dat hij hem had.

 

Het was in een zomerperiode en ja, dan kun je dus 3 weken lang niet in het zwemwater met zo'n wond op je been, dus daar was ik niet blij mee. :blush:

Verder ben ik - geloof ik - nog steeds Lyme-vrij (na toch wel een stuk of 15 teken tot nu toe) :huh:

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank,

 

Ik ga het dus gewoon even afwachten. Het probleem is waarchijnlijk ook dat hij precies onder de bovenrand van mijn broek zit. Nogmaals dank, ik ga dan gewoon verder met Prikweg want dat werkt wel aardig.

bewerkt door Polmske
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze checklist kwam ik op deze site over de symptomen van de ziekte van Lyme tegen. Opzienbarend vond ik het feit dat besmetting niet altijd vooraf gegaan wordt door een rode kring! Daarom is het noteren van de datum van beet belangrijk mochten andere vage klachten optreden!

 

Gisteren had ik ook drie van die krengen over mijn hand lopen gedurende mijn tocht op de Veluwe ;) !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren had ik ook drie van die krengen over mijn hand lopen gedurende mijn tocht op de Veluwe :angry: !

Het is maar goed dat die krengen allergisch voor jou zijn :lol1: ahum, sorry..... ;)

 

Ik maak altijd even een foto van de teek, zodat ik precies weet wanneer en waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij ben ik immuun voor teken, vandaag zag ik ze zelfs over mijn kleding lopen. Maar na controle niet een gevonden die zich vastgebeten had. Lucky me :)

 

ps weet iemand toevallig wie de natuurlijke vijand van de teek is. Maw welk dier loopt er elke dag met een bol buikje rond. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij ben ik immuun voor teken, vandaag zag ik ze zelfs over mijn kleding lopen. Maar na controle niet een gevonden die zich vastgebeten had. Lucky me :D

 

ps weet iemand toevallig wie de natuurlijke vijand van de teek is. Maw welk dier loopt er elke dag met een bol buikje rond. :)

 

Op deze site staat vrij veel informatie over teken, hun natuurlijke vijanden en de ellende die ze kunnen veroorzaken.

 

Remy (hond) gaf ik eerder Frontline in zijn nek, helaas dat is dus niet afdoende in dit jaar heb ik toch zeker 25 teken bij hem verwijderd die zich toch vastgebeten hebben, nu heb ik Pulvex voor hem en sinds dien heb ik niet ene teek meer hoeven te verwijderen! Ik wil ook van die druppels in mijn nek! Ook ik heb dit jaar inmiddels 3 teken opgelopen. Overigens zonder bijverschijnselen van jeuk. Eerder een gevoel van irritatie en na verwijderen is dat over. Wel een bultje maar dat verdwijnt vrij snel.

 

Sunny...

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij ben ik immuun voor teken, vandaag zag ik ze zelfs over mijn kleding lopen. Maar na controle niet een gevonden die zich vastgebeten had. Lucky me :)

 

ps weet iemand toevallig wie de natuurlijke vijand van de teek is. Maw welk dier loopt er elke dag met een bol buikje rond. :)

 

Op deze site staat vrij veel informatie over teken, hun natuurlijke vijanden en de ellende die ze kunnen veroorzaken.

 

Dank je voor de link ik weet nu dat iedereen parelhoenders en steekmieren moet gaan fokken want dat zijn de "vermoedelijke" vijanden van de teek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor de link ik weet nu dat iedereen parelhoenders en steekmieren moet gaan fokken want dat zijn de "vermoedelijke" vijanden van de teek.

Hmmm, lekker Parelhoen.

 

Gerookte_parelhoen_cumberland.jpg

 

tot cache,

team Wij Drie :)

 

Dus daarom die tekenplaag :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus naast een GPS, pen, papier, GPS, versnaperingen, extra batterijen moeten we tegenwoordig ook dus parelhoenders of steekmieren meenemen. Straks moeten we ook in de cachebeschrijving een icoontje hebben: 'parelhoenders toegestaan' :) !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...