professor & co Geplaatst 5 februari 2007 Share Geplaatst 5 februari 2007 had problemen om een eind cache van een hele serie te vinden. en volgens de owner komt dat door een rekenfout. en dat ging om het volgende BV. Z=50-20+10 wat is dan het antwoord kom zelf op 20 uit maar kreeg van de owner deze reactie: Door het foefje van Meneer Van Dalen Wacht Op Antwoord denkt men vaak dat optellen voor aftrekken gaat. Dat is niet zo. Optellen en aftrekken zijn even sterk en gaat daarom gewoon van links naar rechts (tenzij er haakjes staan natuurlijk). Met vermenigvuldigen en delen is het net zo. Die zijn ook even sterk. en komt dus volgens de owner op 40 uit. wat is nou de uitrekenprocedure volgens jullie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zitawalk Geplaatst 5 februari 2007 Share Geplaatst 5 februari 2007 Sorry,maar ik ben met de maker eens...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Heirbaut Hunters Geplaatst 5 februari 2007 Share Geplaatst 5 februari 2007 Ik weet niet beter dan dan plussen en minnen gelijkwaardig zijn, dus ik kom ook op 40 uit. Maar wat ik vroeger heb geleerd schijnt niet meer geldig te zijn; zelfs mijn HAVO diploma is aan devaluatie onderhevig. Maar volgens Google is het ook 40. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peetee Geplaatst 5 februari 2007 Share Geplaatst 5 februari 2007 De maker heeft inderdaad gelijk. De regel zoals die jou voor ogen staat is inderdaad de regel geweest, maar is dat nu niet meer. Hier lees je er meer over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team Guppie Geplaatst 5 februari 2007 Share Geplaatst 5 februari 2007 (bewerkt) hier heb ik al eens eerder een draadje over gelezen,"Meneer Van Dalen Wacht Op Antwoord" ene voor ons is het antwoordt ook 40 5 februari 2007 bewerkt door Team Guppie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skjal Geplaatst 5 februari 2007 Share Geplaatst 5 februari 2007 Als (jarenlange) leerkracht van groep 8 weet ik dat de maker gelijk heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smeule Geplaatst 5 februari 2007 Share Geplaatst 5 februari 2007 tja... wat is nou goed? als je het letterlijk in een rekenmachine zet, kom je ook op 40 uit, je rekenmachine past de goede rekenregels toe. maar is begrijp het wel, wat wel ''fout'' aan is, als je het zo opschrijf ben je hier aan het ''breien''. Dat betekend dat je alles achter elkaar zet. Als je het zo op een vmbo examen opschrijft, worden er wel punten vanaf getrokken Groeten Smeule jr (examen-kandidaat vmbo) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skjal Geplaatst 5 februari 2007 Share Geplaatst 5 februari 2007 tja... wat is nou goed? als je het letterlijk in een rekenmachine zet, kom je ook op 40 uit, je rekenmachine past de goede rekenregels toe. maar is begrijp het wel, wat wel ''fout'' aan is, als je het zo opschrijf ben je hier aan het ''breien''. Dat betekend dat je alles achter elkaar zet. Als je het zo op een vmbo examen opschrijft, worden er wel punten vanaf getrokken Groeten Smeule jr (examen-kandidaat vmbo) Nee hoor. Breien is het volgende: 50-20=30+10=40 Nu staat er 2 x een = tussen. In feite zeg je nu dat 50 - 20 gelijk is aan 30+10 en dus ook gelijk aan 40. En dat klopt niet. Dat noemen ze breien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ruud4d Geplaatst 5 februari 2007 Share Geplaatst 5 februari 2007 Zoals hierboven al staat, geldt MVDWOA niet meer. De legger van de cache heeft dus helemaal gelijk. Maar ik denk dat het goed is om als legger elke fout uit te sluiten en ook rekening te houden met oudere cachers. Daarom is het beter om dan maar (overbodige) haakjes te gebruiken. Dan stel je niemand teleur en krijg je een stuk minder mail van mensen die de fout maken de verkeerde regel toe te passen. Maar volgens mij is deze discussie al honderd keer gevoerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bapamaci Geplaatst 5 februari 2007 Share Geplaatst 5 februari 2007 Zonder te denken aan mijnheer van dalen kom ik gewoon op 40 uit. Soms denk je wel eens te moeilijk. Ik probeer mijnheer van dalen maar gewoon lekker naar huis te laten gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
@rend Geplaatst 5 februari 2007 Share Geplaatst 5 februari 2007 Moet je niet doen dan krijg je last met mevrouw Van Dale . Ja sorry maar het een beetje melig aan het worden. Volgens mij geldt Van Dale altijd en elke andere regel is een uitvlucht. Regel 1: Meneer van Dale heeft altijd gelijk. Regel 2: indien dit niet het geval is treedt automatisch regel 1 in werking Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mayen Geplaatst 5 februari 2007 Share Geplaatst 5 februari 2007 Inderdaad, van links naar rechts als er niet tussen haakjes staat, want anders gaat dat voor (bij + en -), zo kom ik dus ook op 40 uit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gr2 Geplaatst 5 februari 2007 Share Geplaatst 5 februari 2007 (bewerkt) Toch nog een wonder dat we raketten de ruimte in krijgen zolang dit soort dingen niet goed is geregeld. Hoewel, pas op dat platform ging het nog mis. 5 februari 2007 bewerkt door gr2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blauwvinger Geplaatst 5 februari 2007 Share Geplaatst 5 februari 2007 Van rechts naar links komt er ook 40 uit. Je moet alleen wel goed met de plussen en minnen omgaan. Eerst -20+10=-10 en vervolgens 50-10=40. qed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remunj Geplaatst 5 februari 2007 Share Geplaatst 5 februari 2007 Regel 1: Meneer van Dale heeft altijd gelijk.Regel 2: indien dit niet het geval is treedt automatisch regel 1 in werking Deze twee regels komen mij bekend voor, ze werden er tijdens de opleiding bijna ingestampt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden