Spring naar bijdragen

Cachen & Rekenen


manong-2

Cachen & Rekenen  

142 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat vinden we van het vele rekenen

    • Liever niet.......klas is uit.
      59
    • Maak mij niet uit.
      55
    • Geweldig, is de slagroom op de cake
      28


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Dan is het geen Hint. Een hint is een extra hulp, zonder de hint zou moeten kunnen, al begrijpen sommige cachemakers dat niet. Die stoppen essentiele zaken iweg n de hint.

 

Ja, en foto hints hebben we hier zat. Reden genoeg om aan de spoilersync te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn zakjapanner (Sharp) dus ook maar ook mijn windowsjapanner (XP). Deze geeft toch echt 27 als uitkomst. dat wil dan nog niet zeggen dat ik het daar ook mee eens ben. Voor mij is het gewoon 11. Als je in windhoos de som omdraait komt er wel 11 uit.

 

Klik in de Windowsjapanner maar eens op de Wetenschappelijke weergave (menu "Beeld"), dan doet hij het wel goed, raar maar waar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang dat het maar bij 1+1=2 blijft vind ik het prima. ;)

 

Er zijn namelijk caches bij waar je meer tijd kwijt bent aan rekenen dan om te lopen, wat dat betreft mogen ze die direct houden.....

 

En ach anders bedel je gewoon om het eindcoord ergens als je er niet uit komt. ;)

 

Mijn stem dus "de klas is uit' en ga lekker wandelen zonder al die moeilijke berekeningen of puzzels waar een hoop tijd in zit. :D

 

Gr Twinlife :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang dat het maar bij 1+1=2 blijft vind ik het prima. ;)

 

Er zijn namelijk caches bij waar je meer tijd kwijt bent aan rekenen dan om te lopen, wat dat betreft mogen ze die direct houden.....

 

En ach anders bedel je gewoon om het eindcoord ergens als je er niet uit komt. ;)

 

Mijn stem dus "de klas is uit' en ga lekker wandelen zonder al die moeilijke berekeningen of puzzels waar een hoop tijd in zit. :D

 

Gr Twinlife :blush:

 

 

goed verwoord VRIEND

komt er een nieuwe cache uit wil ik er heengaan voor wat eremeteel zie ik de eindberekeing, N (((D*(B*F+A)*F)+BF)*B*F+((G-BH)/1000))*1000 - 122 E ((H-2)*E)+(E+F)+((H-20)/(D*D*F)))*1000 - 72

 

ja sorry hoor, maar dan heb ik al gegeten en gedronken de fut is er uit, moet het nu zo? waar gaat het over

Klas is uit.

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

komt er een nieuwe cache uit wil ik er heengaan voor wat eremeteel zie ik de eindberekeing, N (((D*(B*F+A)*F)+BF)*B*F+((G-BH)/1000))*1000 - 122 E ((H-2)*E)+(E+F)+((H-20)/(D*D*F)))*1000 - 72

 

 

Een uur wandelen en een uur rekenen dus en maar hopen dat je het goed hebt gedaan.

Een heel goed voorbeeld mijn VRIEND.

 

Als ik de uitkomst heb je weet mijn telefoonnummer en die van Sn@g, bel je Sn@g bel je mij. :D

 

Gr Twinlife :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

goed verwoord VRIEND

komt er een nieuwe cache uit wil ik er heengaan voor wat eremeteel zie ik de eindberekeing, N (((D*(B*F+A)*F)+BF)*B*F+((G-BH)/1000))*1000 - 122 E ((H-2)*E)+(E+F)+((H-20)/(D*D*F)))*1000 - 72 ...

Barny

 

Even een analyse:

 

Eerst Noord:

 

Eerst B x F doen = tussenwaarde1

Daar A bijtellen = tussenwaarde2

Dat vermenigvuldigen met D = tussenwaarde3

Dat vermenigvuldigen met F = tussenwaarde4

B en F samenvoegen tot één getal

Dat getal optellen bij tussenwaarde4 = tussenwaarde5

Dat vermenigvuldigen met B = tussenwaarde6

Dat vermenigvuldigen met F = tussenwaarde7

 

ben je der nog?

 

B en H samenvoegen tot één getal

Dat getal aftrekken van G = tussenwaarde8

Dit delen door 1000 = tussenwaarde9

Dit optellen bij tussenwaarde7 = tussenwaarde10

Dat vermenigvuldigen met 1000 = tussenwaarde11

Daar 122 van aftrekken en daar heb je je noord-coördinaat al ;)

 

En nu kun je zelf het oost-coördinaat wel zelf, denk ik. Toch? :blush:

 

 

EDIT: naar aanleiding opmerking van The Scorpios foutje verbeterd, hum... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

goed verwoord VRIEND

komt er een nieuwe cache uit wil ik er heengaan voor wat eremeteel zie ik de eindberekeing, N (((D*(B*F+A)*F)+BF)*B*F+((G-BH)/1000))*1000 - 122 E ((H-2)*E)+(E+F)+((H-20)/(D*D*F)))*1000 - 72 ...

Barny

 

Even een analyse:

 

Eerst Noord:

 

Eerst B x F doen = tussenwaarde1

Daar A bijtellen = tussenwaarde2

Dat vermenigvuldigen met D = tussenwaarde3

Dat vermenigvuldigen met F = tussenwaarde4

B en F samenvoegen tot één getal

Dat getal optellen bij tussenwaarde4 = tussenwaarde5

Dat vermenigvuldigen met B = tussenwaarde6

Dat vermenigvuldigen met F = tussenwaarde7

 

ben je der nog?

 

B en H samenvoegen tot één getal

Dat getal aftrekken van G = tussenwaarde8

Dit delen door 1000 = tussenwaarde9

Dit optellen bij tussenwaarde7 = tussenwaarde10

Dat delen door 1000 = tussenwaarde11

Daar 122 van aftrekken en daar heb je je noord-coördinaat al :D

 

En nu kun je zelf het oost-coördinaat wel zelf, denk ik. Toch? :blush:

 

Nee hoor, want bij N moet je op het eind nog een keertje tussenwaarde 11 vermenigvuldigen met 1000 naar tussenwaarde 12 en daar 122 van aftrekken

bewerkt door The Scorpios
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een beetje rekenen ok, idd. Maar al die mega ingewikkelde en soms vergezochte berekeningen, weg ermee!.

Tja, dan had ik wel lid van een of andere wiskundige vereniging kunnen worden (Pythagoras is best wel leuk overigens :-)

Primair zeg ik, de omgeving, of een uniek object oid. Maar ja smaken verschillen...

Happy Hunting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb liever niet gestemd. Ik had eigenlijk graag de volgende optie bij zien staan:

Liever niet, behalve als ik thuis het rekenwerk in (pocket-)excel kan zetten.

Ik neem de hond wel eens mee en dan is het niet eenvoudig om onderweg te rekenen.

Na een paar keer te hebben gestopt om te rekenen heeft die er meestal al genoeg van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

komt er een nieuwe cache uit wil ik er heengaan voor wat eremeteel zie ik de eindberekeing, N (((D*(B*F+A)*F)+BF)*B*F+((G-BH)/1000))*1000 - 122 E ((H-2)*E)+(E+F)+((H-20)/(D*D*F)))*1000 - 72

Barny

 

Laat maar Willem. Ook ik zag erg tegen deze berekening op. Na wat geworstel met cijfers (zoals Wilxlii het beschrijft) kwam er toch een eindcoordinaat uit. Ook een ander team ter plekke heeft ditzelfde coordinaaat uitgerekend.

 

Wat blijkt nu: Waarschijnlijk klopt de formule niet!!! Een not found dus :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

komt er een nieuwe cache uit wil ik er heengaan voor wat eremeteel zie ik de eindberekeing, N (((D*(B*F+A)*F)+BF)*B*F+((G-BH)/1000))*1000 - 122 E ((H-2)*E)+(E+F)+((H-20)/(D*D*F)))*1000 - 72

Barny

 

Laat maar Willem. Ook ik zag erg tegen deze berekening op. Na wat geworstel met cijfers (zoals Wilxlii het beschrijft) kwam er toch een eindcoordinaat uit. Ook een ander team ter plekke heeft ditzelfde coordinaaat uitgerekend.

 

Wat blijkt nu: Waarschijnlijk klopt de formule niet!!! Een not found dus :D

 

Ja als de cache legger de - en + omdraaid, kom je op een heel ander punt

Werd voor ons toch nog een FTF :blush:

 

Putput2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

komt er een nieuwe cache uit wil ik er heengaan voor wat eremeteel zie ik de eindberekeing, N (((D*(B*F+A)*F)+BF)*B*F+((G-BH)/1000))*1000 - 122 E ((H-2)*E)+(E+F)+((H-20)/(D*D*F)))*1000 - 72

Barny

 

Laat maar Willem. Ook ik zag erg tegen deze berekening op. Na wat geworstel met cijfers (zoals Wilxlii het beschrijft) kwam er toch een eindcoordinaat uit. Ook een ander team ter plekke heeft ditzelfde coordinaaat uitgerekend.

 

Wat blijkt nu: Waarschijnlijk klopt de formule niet!!! Een not found dus :eek:

 

Ja als de cache legger de - en + omdraaid, kom je op een heel ander punt

Werd voor ons toch nog een FTF :blush:

 

Putput2

Uitrekenen lengtegraad:

De eerste term E ((H-2)*E) is te vereenvoudigen tot E^2(H-2). E^2 is gelijk aan E*E

 

De tweede term +(E+F)+ de haakjes zijn overbodig en bemoelijken het lezen.. die tel je gewoon bij het vorige resultaat op.

 

De derde term ((H-20)/(D*D*F)))*1000 pak ik als volgt aan:

((H-20)/(D*D*F)) dus:

H -20 is x1

D^2 maal F is x2

Deel x1 door x2 en we hebben het tussen resultaat x3.

 

Maar nu gaat het fout omdat de berekening begint met )*1000 en is de som niet oplosbaar volgens Bartjens en meneer van Dalen! Ik mis een haakje open.

 

en nu maar hopen dat ik me niet verteld heb in een haakje ;) want het is wel een secuur werkje met zoveel haakjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...