Spring naar bijdragen

Cachen & Rekenen


manong-2

Cachen & Rekenen  

142 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat vinden we van het vele rekenen

    • Liever niet.......klas is uit.
      59
    • Maak mij niet uit.
      55
    • Geweldig, is de slagroom op de cake
      28


Aanbevolen berichten

Ik vind rekenen niet erg, maar in een cache hoeft het voor mij niet. Ik begrijp dat je het nodig hebt om een nieuwe coordinaat of wat dan ook te maken, maar maak het niet nodeloos ingewikkeld! In mijn beleving is het alleen een hupmiddel, geen doel op zich. Ik doe de caches om lekker buiten bezig te zijn, te genieten van de omgeving en om de verwondering en bewondering voor de dingen die de cachelegger laat zien. De rest is bijzaak. Dat is tenminste mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Of zijn er nog meer van die ontzettend lange rekencaches...

 

Ja, bv. Hoogvlietse Alfabet maakt ook gebruik van alle de 26 letters. Rekenen is niet zo erg als de tussenafstanden tenminste redelijk groot zijn zodat er weer warmgelopen kan worden. Ik heb het een keer bij een andere cache meegemaakt dat na rekenen het volgende WP aan de overkant van de straat bleek te liggen :)

 

Ja Arthur, is een lange reken cache.

Er wordt inderdaad gerekend met alle letters, daarom heet hij ook het alfebet.

Veder mijn telefoonnummer staat er bij dus je kan altijd per sms of een belletje een hint vragen of een check van de gegevens doen.

Volgens mij zijn de afstanden wel redelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, bv. Hoogvlietse Alfabet maakt ook gebruik van alle de 26 letters. Rekenen is niet zo erg als de tussenafstanden tenminste redelijk groot zijn zodat er weer warmgelopen kan worden. Ik heb het een keer bij een andere cache meegemaakt dat na rekenen het volgende WP aan de overkant van de straat bleek te liggen :)

 

Ja Arthur, is een lange reken cache.

Er wordt inderdaad gerekend met alle letters, daarom heet hij ook het alfebet.

Veder mijn telefoonnummer staat er bij dus je kan altijd per sms of een belletje een hint vragen of een check van de gegevens doen.

Volgens mij zijn de afstanden wel redelijk.

 

Jazeker, daar heb ik ook niet over geklaagd :thumbup:. Tussen de WP's door zat ik al lopende alvast enkele sommetjes vooruit te rekenen. Maar daar heb ik nu PPC-Tools voor :yes:

bewerkt door TuuronTour
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vind het rekenen op zich niet zo erg maar dan moet de gegevenformule ook kloppen. Het gebeurt (te) vaak dat OF Meneer Van Dale niet is toegepast door de cachemaker OF er zo ongelooflijk veel (overbodige) haakjes in de formulen staan dat daar geen touw meer aan vast te knopen valt. Dus doe het goed of doe het niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een beetje rekenen heb je in een cache al snel nodig om te voorkomen dat je onderweg voor de 300e keer op zoek moet gaan naar een telefoonnummer op een stalen paaltje. Maar als je mensen de omgeving wilt laten zien, houdt het dan ook realistisch. Persoonlijk geniet ik veel meer van een tocht waarbij ik door een schitterende omgeving loop of fiets en daarna de cache eenvoudig tevoorschijn trek, dan dat ik bij dezelfde tocht, door dezelfde schitterende omgeving eerst een uur moet staan rekenen. Bovendien is mijn doelstelling ook nog steeds bij multi's die ik leg, dat ze door iedereen gevonden moeten kunnen worden. Ik probeer de cachers iets te laten zien, waar de gemiddelde wandelaar compleet overheen kijkt!

 

Een moeilijkere wiskundige opgave, waarbij ik mijn HAVO boeken weer eens tevoorschijn moet toveren is ook leuk, maar niet in het veld. Zulke dingen wil ik thuis achter de pc oplossen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij vinden rekenen nooit zo erg, zolang bij het opstellen van de berekening maar de "wetten" van de wiskunden gevolgd worden....

 

Bv, een term als "3A" waarbij je eerder al gevonden hebt dat A=2 , lees ik met mijn wetenschappelijke achtergrond als 3*a, dus 6.

Terwijl soms 32 bedoeld wordt..... :) Je komt wel op meest exotische coordinaten uit.

 

Verder, om op topic te blijven, een sommetje is leuk maar enige tientallen sommetjes om op een cache te komen is ook weer teveel van het goede.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een beetje rekenen is niet erg. Het is niet erg als het een doel heeft. En volgens mij is het doel van berekeningen dat de cache loper gedwongen wordt om echt de cacheroute te lopen en voorkomen wordt dat hij/zij niet direct naar de cache gaat.

 

Er zijn twee dingen die ik een beetje vervelend vind.

Het eerste zijn onzinnige berekeningen. Ik ben iemand die een cache beschrijving uitprint en pas terplekke, het kleine stukje tekst wat nodig is voor het volgende punt, gaat lezen. Ik loop en bereken dus altijd braaf alles wat van me wordt gevraagd. Gewoon omdat ik te lui ben om alles meteen door te lezen. Het is dan wel vervelend dat je gedurende de wandeling soms getallen moet uitrekenen die je verderop helemaal niet nodig hebt. Als je een berekening opzet, maak het dan zo dat alle berekeningen nodig zijn.

 

Net als de Olivia’s, heb ik ook soms moeite met vreemde –niet wiskundige- interpretaties. Meneer van Dalen wacht op antwoord

Het sterretje wordt overal geaccepteerd als maal teken. * betekent maal, vermenigvuldigen.

3+8+1 is toch echt 12 en geen 381.

6/2+1 is toch echt 4 en geen 6/(2+1) wat 2 als resultaat geeft.

8+1*3 = 11 en geen (8+1)*3 wat 27 is

3^2 is 3² is 9

 

Omdat hoofdrekenen niet mijn allersterkste kant is ben ik heel blij dat op mijn GPSr een rekenmachine zit.

 

Zilvervloot.

bewerkt door Zilvervloot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...