Spring naar bijdragen

Cachen & Rekenen


manong-2

Cachen & Rekenen  

142 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat vinden we van het vele rekenen

    • Liever niet.......klas is uit.
      59
    • Maak mij niet uit.
      55
    • Geweldig, is de slagroom op de cake
      28


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Heerlijk, rekenen! Kom maar op!

 

Maar hanteer ajb wel de regels (dus geen Meneer van Dalen - die is al jaren gelden de nek om gedraaid). Als je twijfelt bij het maken van je cache: type je formule gewoon eens in in Excel. Komt er iets anders uit dan je verwacht, dan doe je dus iets niet goed. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knip

ik heb ik ook soms moeite met vreemde –niet wiskundige- interpretaties. Meneer van Dalen wacht op antwoord

Knip

 

Ach, zo zie je maar dat vroeger het rekenonderwijs niets voorstelde.

 

Zelfs de intermediar heeft eens een artikeltje gewijd aan Men v. Dalen. Tegenwoordig is de regel dus

"Heel Mooi Weer VanDaag Op Ameland"

 

Zie voor uitleg de link.

 

Zilvervloot.

 

- Terug naar de oorspronkelijke vraagstelling. Waarbij ik opperde dat ik rekenen best vind zolang het maar zinnig en eenduidig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben 't eens met Pyne, er is voor elk wat wils en de ene keer wil ik wat oprapertjes, of een lange multi en soms is het leuk thuis eerst eens een rekencache te kraken (zeker als het geen mooi weer in Ameland is, en je beter binnen kan blijven!). :P

 

 

 

Eenmaal in het veld is rekenen ook niet erg, zeker niet met de tip van Wilxlii. Zolang het maar niet mega-ingewikkeld wordt en je er achterkomt dat je het Binas-boekje, Calculus en andere naslagwerken in je rugzak had moeten stoppen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk, rekenen! Kom maar op!

 

Maar hanteer ajb wel de regels (dus geen Meneer van Dalen - die is al jaren gelden de nek om gedraaid). Als je twijfelt bij het maken van je cache: type je formule gewoon eens in in Excel. Komt er iets anders uit dan je verwacht, dan doe je dus iets niet goed. :P

 

En dit is de wereld op zijn kop! Het is een ezelsbruggetje en ik denk dat den oude rekenmeester Bartjens inmiddels ligt te tollen in zijn graf. Ten eerste het is een hulpmiddel en prima bruikbaar en ER IS NIETS MIS MEE!!!!!

 

Maar wat je WEL MOET BESEFFEN is dat de operatie + en - gelijkwaardig aan elkaar zijn en de volgorde van links naar rechts moet worden afgewerkt. Dat geldt ook over x en delen!!!!

 

Tja, het is duidelijk het reken onderwijs heeft zo'n veertig jaar geleden gefaald :), omdat de mensen de meeste elementaire rekenregels niet meer beheersen....en dan maar mopperen op de PABO leerling die nauwelijks nog een pen kan vasthouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk, rekenen! Kom maar op!

 

Maar hanteer ajb wel de regels (dus geen Meneer van Dalen - die is al jaren gelden de nek om gedraaid). Als je twijfelt bij het maken van je cache: type je formule gewoon eens in in Excel. Komt er iets anders uit dan je verwacht, dan doe je dus iets niet goed. :P

 

En dit is de wereld op zijn kop! Het is een ezelsbruggetje en ik denk dat den oude rekenmeester Bartjens inmiddels ligt te tollen in zijn graf. Ten eerste het is een hulpmiddel en prima bruikbaar en ER IS NIETS MIS MEE!!!!!

 

Maar wat je WEL MOET BESEFFEN is dat de operatie + en - gelijkwaardig aan elkaar zijn en de volgorde van links naar rechts moet worden afgewerkt. Dat geldt ook over x en delen!!!!

Lekker ezelsbruggetje dan :) Er is niets mis mee, behalve dan dat je er de volgorde van handelingen niet goed mee kunt onthouden. En waar was het ook al weer een ezelsbruggetje voor??? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach zo langzamerhand weet iedereen wel waar mijn voorkeuren liggen en dat gewoon een cache vinden.

En ook daarbij probeer ik ook zoveel van mijn omgeving op te snuiven het liefst zonder al te veelmoeilijk gedoe.

Dus ik vind het jammer dat er toch altijd weer caches uitkomen met die rekensommen van “kijk mij nu hoe mogelijke rekensommen ik kan verzinnen” waarschijnlijk overgehouden uit jeugdtrauma’s in hun jeugd, laat die gewoon dan maar van die puzzelcache’s maken waar en ieder weldenkend mens zijn nek over breekt.

Cachen is gewoon een leuke route in een zo mooi mogelijke omgeving met om dan uiteindelijk de cache te vinden een simpel Jip en Janneke sommetje.

Vandaag een heerlijke cache gevonden die precies of eigenlijk meer aan mijn verwachtingen voldeed, mijn dag kon niet meer stuk :)

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eenmaal in het veld is rekenen ook niet erg, zeker niet met de tip van Wilxlii. Zolang het maar niet mega-ingewikkeld wordt en je er achterkomt dat je het Binas-boekje, Calculus en andere naslagwerken in je rugzak had moeten stoppen. :)

Hmmm, Calculus staat bij mij thuis. De plank buigt inmiddels door, dus het lijkt me niet aan te raden dit naslagwerkje mee te nemen tijdens het cachen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, zo zie je maar dat vroeger het rekenonderwijs niets voorstelde.

 

Zelfs de intermediar heeft eens een artikeltje gewijd aan Men v. Dalen. Tegenwoordig is de regel dus

"Heel Mooi Weer VanDaag Op Ameland"

 

:)

 

Vroeger was er misschien iets mis met het rekenonderwijs, tegenwoordig duidelijk met het taalonderwijs.

 

Quote website intermediar:

 

'Meneer Van Dalen Wacht op Antwoord' geeft de voigorde van wiskundige bewerkingen: Machtsverheffen, Vermenigvuldigen, Delen, Worteltrekken, Optellen, Aftrekken. Maar worteltrekken en machtsverheffen zijn toch gelijkwaardige bewerkingen die voorrang hebben op vermenigvuldigen en delen? Hebben we het verkeerde ezelsbruggetje geleerd?

 

(Waarbij ik de vauten maar in rood heb aangegeven)

 

Ik heb wat moeite om media te geloven welke niet eens hun vak onder de knie heeft (schrijven)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens de regels van tegenwoordig is dat dus wel 27. Daarom is het ook beter om de haakjes te plaatsen zodat het voor iedereen duidelijk is.

Dat bedoelde ik met het éénduidig zijn van een berekening in mijn reactie. Dat scheelt een hoop frustratie. En als het dat wel is, vind ik berekeningen helemaal niet erg in een cache.

 

ik vind dat woordje tegenwoordig wel grappig. ik heb hier een casio zakjappaner van zeker 30 jaar oud waar je alleen mee kunt optellen afrekken delen en vermenigvuldigen en die zegt ook dat 8+1*3=27.... werkt dus ook gewoon van links naar rechts dus ofwel dat ding was toen niet goed. of de regel bestaat al 30 jaar niet meer of hij is via een of andere geheim signaal geupdate ;)

bewerkt door gpscaching.nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens de regels van tegenwoordig is dat dus wel 27. Daarom is het ook beter om de haakjes te plaatsen zodat het voor iedereen duidelijk is.

Dat bedoelde ik met het éénduidig zijn van een berekening in mijn reactie. Dat scheelt een hoop frustratie. En als het dat wel is, vind ik berekeningen helemaal niet erg in een cache.

 

ik vind dat woordje tegenwoordig wel grappig. ik heb hier een casio zakjappaner van zeker 30 jaar oud waar je alleen mee kunt optellen afrekken delen en vermenigvuldigen en die zegt ook dat 8+1*3=27.... werkt dus ook gewoon van links naar rechts dus ofwel dat ding was toen niet goed. of de regel bestaat al 30 jaar niet meer of hij is via een of andere geheim signaal geupdate ;)

De zakjapanner heeft het toch echt fout. Doe het maar eens op je windowsjapanner. Die geeft 11 als uitkomst.

Hierboven ben je mij aan het quoten. Als je dan verder kijkt in het draadje zou je lezen dat ik mezelf corrigeer. De regel bestaat namelijk nog steeds dat vermenigvuldigen voor optellen gaat: 8+1*3=8+3=11.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De zakjapanner heeft het toch echt fout. Doe het maar eens op je windowsjapanner. Die geeft 11 als uitkomst.

Hierboven ben je mij aan het quoten. Als je dan verder kijkt in het draadje zou je lezen dat ik mezelf corrigeer. De regel bestaat namelijk nog steeds dat vermenigvuldigen voor optellen gaat: 8+1*3=8+3=11.

Mijn zakjapanner (Sharp) dus ook maar ook mijn windowsjapanner (XP). Deze geeft toch echt 27 als uitkomst. dat wil dan nog niet zeggen dat ik het daar ook mee eens ben. Voor mij is het gewoon 11. Als je in windhoos de som omdraait komt er wel 11 uit.

 

En dan nu weer On-Topic.

Rekenen tijdens cachen is niet mijn favoriete bezigheid.

Als ik thuis alles van te voren doorlees en het lijkt me te moeilijk dan laat ik hem gewoon liggen.

In alle andere gevallen bereid ik me goed voor met potlood, papier, gum en een Texas Instruments.

En nu dus ook de tip van Wilxlii Carotte met zijn sheetje voor ExcelCE. Gaat me een hoop werk schelen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, het is duidelijk het reken onderwijs heeft zo'n veertig jaar geleden gefaald

 

 

Kijk, en ik ben nog van voor die periode. Heb dan ook geleerd te rekenen.

 

Ik vind het leuk en uitdagend om als het even kan alles uit mijn hoofd te doen. Lukt best, als er maar niet iemand naast staat met een rekenmachientje, want dan ga ik haasten en - soms - fouten maken. Meestal ben ik sneller trouwens, want ik hoef niets te zoeken en/of op te starten.

 

Zal dus niet gauw onder de indruk raken van een rekenopdracht. En zie er daarom ook niet tegen op. De te hanteren volgorde is voor mij logica. Ik kende het hele meneer van Dale regeltje - sorry: ezelsbruggetje - ook niet en betwijfel of ik 'm ooit geleerd heb.

Laat maar komen dus.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Dat dacht ik al......zoveel mensen zoveel meningen......gelukkig maar.....maar ik lees ook wel dat niet alle neuzen dezelfde kant altijd opstaan.....wat betreft de formules.....en daar gaat het nu net fout.

 

Jammer want het is best balen als je een leuke tocht heb gelopen en die loopt vast op een som.......eigenlijk een bijzaak.

 

maar ik vind het ook fijn om te lezen dat we niet alleen staan met die raadsels en er meer zijn die met ons zuchten......als ze zo'n antie klimax tegen komen.....wij lezen ze ook niet van tevoren.....is meestal leuker (vinden wij dan) maar ja ....ook wel eens minder.

 

 

het zal ook wel niet veranderen......maar we waren erg benieuwd hoe anderen er nu over dachten.....en eigenlijk mogen we toch wel concluderen .......het mag wel....sterker nog....is best leuk.....maaar het moet niet TE gek worden......maar ja dat is ook weer met alles waar TE voor staat.

 

zo kwamen we op vakantie IN ITALIE (thuis alles uitgeprint) een paar Caches tegen met een foto hint....ook zo'n Domper.....kan je niet ff thuis gaan kijken en weer terug....maar gelukkig hebben we die in NL nog niet vaak gezien.

 

ik wil iedereen in ieder geval al bedanken voor hun reactie....en ik ben benieuwd wat er nog bij komt......want het klonk niet als gesloten.

 

THX M & M

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo kwamen we op vakantie IN ITALIE (thuis alles uitgeprint) een paar Caches tegen met een foto hint....ook zo'n Domper.....kan je niet ff thuis gaan kijken en weer terug....maar gelukkig hebben we die in NL nog niet vaak gezien.

 

:blush:

En foto hint? Hoe moet ik dat interpreteren? Kan me niet direct een situatie voor de geest halen, die hier op slaat... Ben dus erg benieuwd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...