Spring naar bijdragen

geocacher gezocht voor leuk tvprogramma


Gast nicolienkool

Aanbevolen berichten

Ach ik heb persoonlijk een hekel aan alles wat media is. Verhalen worden altijd anders gebracht dan ze zijn. Dik het aan wordt het nieuws, hou je het bij de feiten is het niet boeiend.

 

Ik vind het onzin dat men bang is voor nieuwkomers, zeker als dat mensen zijn die zelf nog maar een half jaar cachen. Jongens waar praten we over? Ik ben zelf net een goed jaar bezig, nog super enthousiast en eigenlijk nog een newbie.

 

Hoeveel mensen van het eerste uur zijn al gestopt? Ook heel veel. Dus de sport had dood kunnen zijn, zonder nieuwe aanwas.

 

De aandacht die het nou gekregen heeft vind ik persoonlijk wel jammer, maar over een paar weken zijn de meesten het weer vergeten.

 

Ik ga lekker door. :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het gaat denk ik vooral om de aantallen. Als er opeens duizenden geocachers bij komen dan kunnen er problemen ontstaan (maar het hoeft niet).

Er zit natuurlijk een bepaald percentage rotte appels tussen en dat vergroot weer de kans op een boze boswachter die daarna zijn gebied op slot gooit. Dat is een doemscenario maar niet onmogelijk. Vergelijk het maar met een blikseminslag. Het gebeurt bijna nooit, maar gaat het 10x vaker onweren dan neemt de kans toch 10x toe en gebeurt het misschien wel.

Los daarvan heb je zowiezo meer mensen die caches gaan zoeken. In het begin is dat positief. 2x vaker is helemaal geen gek idee, maar is 20x vaker nog wel zo leuk? Dan gaan twijfelaars zoals bij mij de gemeente Someren toch nog eens een keertje nadenken en trekken misschien bij de 'evaluatie' wel de toestemming in.

Zo komen er meer cachers en minder caches in mooie gebieden, zodat mensen misschien wel meer bermcaches gaan neergooien. Dan wordt het dus een hobby voor tienduizenden tomtommers die lekker gaan rondrijden en langs de weg caches gaan zoeken. Niet echt de toekomst die ik in gedachten had.

 

Conclusie: ik zou toch kiezen voor de geleidelijke groei en dus de mond op mond reclame in plaats van massale aandacht in de media.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij maken we ons met zijn allen veel te druk om (eigenlijk) helemaal niets. Als je kijkt naar de honderden onderwerpen die in de afgelopen jaren bij de diverse programma's van Spijkerman voorbij zijn gekomen, is geocaching voor de massa wel een erg oninteressante.

Natuurlijk zal het een (kleine) impuls geven aan de deelnemersaantallen, maar dat zullen geen mensen zijn die normaal gezien een consumptieve houding hebben en nu opeens het spel komen verzieken met die instelling. Het zullen juist mensen zijn die al langer interesse hebben, en nu eindelijk de knoop door hebben gehakt om maar eens aan de slag te gaan.

Het is wat hooghartig om er vanuit te gaan dat hoge kijkersaantallen te wijten zijn aan het onderwerp geocaching. Spijkerman is altijd goed geweest voor hoge kijkcijfers, daar heeft een item van een paar minuten (waarin Myth een goede, innemende blik op het spel gaf) echt geen invloed op.

 

Dus: Pallas Athene, gefeliciteerd met je ontmaagding (die van de cache dus, laten we niet te amicaal worden...). Myth, gefeliciteerd met je geslaagde optreden en het eigenaarschap van de meest besproken cache in Nederland. Pipo en Mamalou, veel plezier bij de uitzending, ik hoop dat jullie het positieve verhaal van Myth voort kunnen zetten.

Alle anderen: laten we gewoon lekker verder spelen en ons vooral niet te druk maken....

 

Groeten,

Rolf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me langzamerhand af waar we mee bezig zijn. Als er een positief stukje in de media verschijnt, is iedereen in jubelstemming. Is er een negatief stukje, dan moet Natuurmonumenten, Utrechts Landschap enz… het bekopen. Nu er aandacht wordt besteed door Koppensnellers, wat discutabel kan zijn door ervaringen uit het verleden, vinden we weer allerlei andere “zwarten beren” op de weg en ja, ook ik heb er even aan meegedaan.

Wij zijn zelf de ambassadeurs van onze sport, als wij ons gedragen zoals wij dat in de regels hebben staan, dan is er niets mis en kunnen we negatieve publiciteit pareren, op een paar uitzonderingen na, maar dat is een vaste regel in het leven. Nieuwe leden, ook daar is niets mis mee, alleen zullen we die op een positieve manier moeten ontvangen (neem het initiatief van Crow & Éowyn) en niet direct afbranden als ze een foutje maken op bijvoorbeeld het forum. Kortom laten we ook eens positief denken en dan zal het uiteindelijk eigenlijk wel meevallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt me beter om nu op een andere boeg over te gaan. Als hier een flamewar uit voortvloeit, sluit ik de topic per direct en niet na de uitzending as zaterdag.

 

Sluiten dan die hap, volgens mij is er ook ergens een draadje over al die media aandacht of het nu positief of negatief is.

 

 

 

zet deze discussie verder voort bij het topic "geocaching in de media"... alsjeblieft?  :beerchug:

 

 

Volgens mij had ik dit ook al eerder geroepen. :angry:

Maar ja dat is aan de modjes en aangezien er maar 1 :thumbup: is op het ogenblik...

Maar das een ander verhaal. :D

 

 

Gr Twinlife :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay, Grote Smurf gaat zich er ook nog even tegenaan bemoeien, meent door zijn twee media-deelnames op gebied van geocaching (1x radio, 1x tv) de wijsheid in pacht te hebben (NOT!). :thumbdown:

 

Voor zover ik het beleef zijn er twee kampen (even overdreven):

- de groep die geocaching zo onopvallend mogelijk wil houden

- de groep die de hobby met zoveel mogelijk mense wil delen

 

De eerste groep is bang dat teveel cachers teveel aandacht bij de eigenaren van de grond waar wij caches willen plaatsen zal opleveren en daardoor automatisch verboden of geen toestemming.

 

De tweede groep ziet geocaching als een mooie hobby met veel voordelen, die door vooral natuurliefhebbende mensen wordt gedaan.

 

Beide groepen hebben deels gelijk en deels ongelijk. :beerchug:

 

Natuurlijk zal een boswachter die ineens 100 man per dag bij een cache langs ziet trekken (en liefst nog dwars door de natuur heen) er niet vrolijker van worden... maar is dit een reeel scenario? Neen. Gemiddeld wordt een cache hoogstens 1x per week bezocht, een nieuwe cache iets vaker. En in veel gevallen is de cachebeschrijving goed genoeg om mensen op het pad te houden, als dat niet zo is zullen veel cachers dat ook zonder aanwijzing doen. Het probleem is niet zo groot. Het aantal mensen met bijvoorbeeld honden of kinderen dat van het pad af gaat is vele malen groter...

 

Aan de andere kant zullen een aantal mensen door welke vorm van media-aandacht ook geinteresseerd raken en ook willen gaan geocachen. En dat levert soms eendagsvliegen op, die het niet zo nauw nemen met de regels en de natuur.

 

Dus, laten we het niet moeilijker maken dan het is, het nemen zoals het komt en onze mening over (positieve!) media-aandacht niet laten kleuren over de persoon die het presenteert... want dat laatste heeft niets te maken met de uitkomst van de aandacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus, laten we het niet moeilijker maken dan het is, het nemen zoals het komt en onze mening over (positieve!) media-aandacht niet laten kleuren over de persoon die het presenteert... want dat laatste heeft niets te maken met de uitkomst van de aandacht.

Verstandige praat! :beerchug:

 

De media aandacht levert mogelijk wel wat extra bezoekers van de site op. Er zit op afgelopen zondag een forse piek op het aantal bezoekers van de site. Het is ongeveer 20% meer dan het maximum van de afgelopen maanden. Omdat het afgelopen zondag ook mooi weer was, is het misschien gewoon statistiek van de koude grond. :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij maken we ons met zijn allen veel te druk om (eigenlijk) helemaal niets. Als je kijkt naar de honderden onderwerpen die in de afgelopen jaren bij de diverse programma's van Spijkerman voorbij zijn gekomen, is geocaching voor de massa wel een erg oninteressante.

Natuurlijk zal het een (kleine) impuls geven aan de deelnemersaantallen, maar dat zullen geen mensen zijn die normaal gezien een consumptieve houding hebben en nu opeens het spel komen verzieken met die instelling. Het zullen juist mensen zijn die al langer interesse hebben, en nu eindelijk de knoop door hebben gehakt om maar eens aan de slag te gaan.

Het is wat hooghartig om er vanuit te gaan dat hoge kijkersaantallen te wijten zijn aan het onderwerp geocaching. Spijkerman is altijd goed geweest voor hoge kijkcijfers, daar heeft een item van een paar minuten (waarin Myth een goede, innemende blik op het spel gaf) echt geen invloed op.

 

Dus: Pallas Athene, gefeliciteerd met je ontmaagding (die van de cache dus, laten we niet te amicaal worden...). Myth, gefeliciteerd met je geslaagde optreden en het eigenaarschap van de meest besproken cache in Nederland. Pipo en Mamalou, veel plezier bij de uitzending, ik hoop dat jullie het positieve verhaal van Myth voort kunnen zetten.

Alle anderen: laten we gewoon lekker verder spelen en ons vooral niet te druk maken....

 

Groeten,

Rolf.

 

 

I totally agree!

 

Gelukkig is morgen de uitzending, kan daarna deze forum-post ook lekker dicht,

kan iedereen weer een gelukkig leven leiden, komen we erachter dat het aantal nieuwe cachers waarschijnlijk reuze meevalt, en is iedereen weer blij.

 

Kom op mensen, er zijn belangrijkere dingen in de wereld waar we ons druk om moeten maken. Ikzelf heb bijv. net de moord op m'n schoonvader 2 jaar geleden 'herdacht'. Got the point ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Got the point absolutely Zaaiers en erg om dat te lezen ook.

 

Daarnaast ik vind het ook maar een discussie van niets, media aandacht zullen we ongetwijfeld blijven krijgen, of we er aan meewerken of niet. Doen we het niet is de kans dat het negatief over onze hobby is groter. Dus mijn stelling we hoeven de media niet te zoeken, die vinden ons zo ook wel. Maar als ze ons vinden laten we dan zorgen dat het positief is, en aangezien we allen de sport liefhebben mag dat toch eigenlijk geen probleem zijn.

 

Groeten team Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...