Spring naar bijdragen

geocacher gezocht voor leuk tvprogramma


Gast nicolienkool

Aanbevolen berichten

Ruud,

 

Wij wisten niet van tevoren wat ons te wachten stond. Dat weet je pas als je contact hebt gehad met de redactie......die trouwens tijdens het telefonisch contact erg geinteresseerd was in geocaching en er positief tegenover stond. Koppensnellers is nou eenmaal geen documentaire :eek: En natuurlijk gaan we weer normaal verder........geocaching is a way of life :beerchug:

 

Pipo&Mammaloe

Ik neem jullie niets kwalijk. Het is alleen jammer, naar mijn mening, dat er mensen zijn, die aan zo'n programma willen mee werken. Het doet onze hobby geen goed. Zondag zijn er weer 100 nieuwe forum leden en evenzovele geocachers. Die nieuwe geocachers dragen niets bij behalve dat ze na 1 gevonden cache ook een cache willen neerleggen, zonder dat er serieus over nagedacht is.

Probleem is nu dat er hordes mensen achter hun pijltje aan lopen en een gebied omploegen en dat is nu precies waar we niet op zitten te wachten .

Nogmaals Pipo&Mammaloe, ik neem jullie niets kwalijk en wens je zelfs veel plezier bij de uitzending,

Ruud :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik neem jullie niets kwalijk. Het is alleen jammer, naar mijn mening, dat er mensen zijn, die aan zo'n programma willen mee werken. Het doet onze hobby geen goed. Zondag zijn er weer 100 nieuwe forum leden en evenzovele geocachers. Die nieuwe geocachers dragen niets bij behalve dat ze na 1 gevonden cache ook een cache willen neerleggen, zonder dat er serieus over nagedacht is.

Probleem is nu dat er hordes mensen achter hun pijltje aan lopen en een gebied omploegen en dat is nu precies waar we niet op zitten te wachten .

Nogmaals Pipo&Mammaloe, ik neem jullie niets kwalijk en wens je zelfs veel plezier bij de uitzending,

Ruud :beerchug:

:eek:

en als ik om die reden alleen de cache doe, die vlakbij mijn huis ligt, en het kaartje laat liggen, ben ik de boeman???

 

nou snap ik het niet meer... :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap jullie angst wel een beetje dat de bekendheid veel nieuwe geocacher's aantrekt en dan ook nog wel van het verkeerde soort. (Die gene die natuur verstoren en troep achterlaten enzo.)Marc

Hoezo jullie angst? Distantieert u zich van mij of van diegene die de angst delen?

Ruud :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het doet onze hobby geen goed. Zondag zijn er weer 100 nieuwe forum leden en evenzovele geocachers. Die nieuwe geocachers dragen niets bij behalve dat ze na 1 gevonden cache ook een cache willen neerleggen, zonder dat er serieus over nagedacht is.

Probleem is nu dat er hordes mensen achter hun pijltje aan lopen en een gebied omploegen en dat is nu precies waar we niet op zitten te wachten.

 

Jammer dat er op zo'n negatieve manier naar nieuwelingen gekeken worden.

Zij kunnen ook gezien worden als een eventuele aanwinst voor de hobby.

Hoe zij zich gedragen is natuurlijk per persoon verschillend...

Maar er zijn vast ook hordes mensen die zich werkelijk verdiepen in de hobby, de natuur respecteren en deze hobby over tig jaren nog uitvoeren... :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:eek:

en als ik om die reden alleen de cache doe, die vlakbij mijn huis ligt, en het kaartje laat liggen, ben ik de boeman???

 

nou snap ik het niet meer... :lol1:

 

Pallas,

Hoezo zie jij jezelf als de boeman/boevrouw?

Alleen omdat je de cache nu als eerste hebt gevonden?

Cachen is niets mis mee hoor, en je hebt keurig het kaartje laten liggen :beerchug:

 

Alleen jammer dat er zoveel ruchtbaarheid wordt gegeven aan "deze" cache, nou ja niet alleen die beruchte cache maar onze mooie hobby over het algemeen.

Ik ben eerder iets opgelucht dat het kaartje nu al gevonden is en niet nog steeds in de box zit.

Zie het al voor me, een horde cachers baggerplaggend alles omwoelend door het gebied, achtervolgd door wat politie wagens of kwaaie boswachters.

Het item op talpa zal ook wel wat slapende honden wakker maken, de felle tegenstanders van geocaching dus.

De rest kunnen we wel raden toch.

In dat punt ben ik het ook volkomen met Biertjuh eens, Jack ziet gewoon weer iets om kijkers en centjes te vangen, zoals gewoonlijk niet nadenkend over de gevolgen voor de hobby.

Ik zie het ( ja en men mag mij een zwartkijker noemen) weer gebeuren dat na een paar van zulke items het wel kan shaken met toestemmingen van wie dan ook, men zal eerder denken "bekijk het maar met je geocachen, ik wil mijn gebied niet overvol hebben met schat gravers" ....... need i say more? :beerchug:

Een artikeltje in de krant, ok een enkel item op een lokaal tv station ok .... maar weer zo'n schreeuw om het noodleidende Talpa uit het slop te trekken over de ruggen van de enthousiaste cachers...

Jack bedankt ! :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat er op zo'n negatieve manier naar nieuwelingen gekeken worden.

Zij kunnen ook gezien worden als een eventuele aanwinst voor de hobby.

Hoe zij zich gedragen is natuurlijk per persoon verschillend...

Maar er zijn vast ook hordes mensen die zich werkelijk verdiepen in de hobby, de natuur respecteren en deze hobby over tig jaren nog uitvoeren...  :beerchug:

Dit ben ik fijn met je oneens! Niet voor wat het deel over de goede nieuwelingen betreft, want wat mij betreft komen er nog honderden goede en welwillende geocachers bij. Maar is het niet net als na een documentaire over Golden Retrievers dat ineens iedereen zo'n hondje wil? En denk je dat al die hondjes daar zo fijn mee geholpen zijn? Ik denk het niet! Tuurlijk, er zitten zeker een paar goeie bazen tussen, maar ook van die mensen die ineens zonodig moeten. En een jaar later zijn ze uitgekeken op dat hondje :beerchug:

 

Als je pech hebt, komt er na het weekend een grotere stroom van goede of foute media-aandacht op gang. En tegenwoordig krijg je al een TomTom of GPS-PDA bij 5 volle tanken benzine, dus kunnen we wachten op de vragen of je daar mee kan geocachen; klachten dat het niet werkt, etc. De vastbijters vinden inderdaad een paar caches en gooien vervolgens zelf een broodtrommel onder de struiken (en met een beetje geluk is het inderdaad een leuke cache); na een jaar ligt die cache zonder onderhoud te verpieteren. En als het er nou eentje is, maar met een beetje pech wel honderd(en).

 

Wat mij betreft houden we geocaching lekker zoveel mogelijk buiten de media. Eenmaal heb ik voor die camera gestaan, en ik heb er al weer spijt van. Met alle respect, maar radio, TV en krant zijn wat mij betreft niet de juiste media voor reclame voor geocaching.

 

Reclame voor de hobby? Ja! Graag! Maar dan wel mond op mond en neem mensen mee tijdens je zoektocht zodat je fatsoenlijk kan uitleggen hoe het werkt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dat punt ben ik het ook volkomen met Biertjuh eens, Jack ziet gewoon weer iets om kijkers en centjes te vangen, zoals gewoonlijk niet nadenkend over de gevolgen voor de hobby.

Tjeee Ik heb vrienden :beerchug:

Ruud :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap jullie angst wel een beetje dat de bekendheid veel nieuwe geocacher's aantrekt en dan ook nog wel van het verkeerde soort. (Die gene die natuur verstoren en troep achterlaten enzo.)Marc

Hoezo jullie angst? Distantieert u zich van mij of van diegene die de angst delen?

Ruud :beerchug:

Ja in de zin van dat ik die angst niet deel en ik (mag gewoon je genoemd worden) dus niet tot de groep behoor die die angst heeft.

 

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens, ik dank de goden op mijn blote knietjes dat het een item bij Talpa is en niet bij RTL. Zeg eens eerlijk, wie kijkt er naar Talpa?  :beerchug:  Zit bij mij nog na TellSell, ook vwb interesse...

 

Nog liever dat Talpa een betaal zender wordt ver weg gestopt in het ++++ abbonement ofzo.

Hier in rotterdam noemen ze het ether vervuiling geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is alleen jammer, naar mijn mening, dat er mensen zijn, die aan zo'n programma willen mee werken. Het doet onze hobby geen goed. Zondag zijn er weer 100 nieuwe forum leden en evenzovele geocachers. Die nieuwe geocachers dragen niets bij behalve dat ze na 1 gevonden cache ook een cache willen neerleggen, zonder dat er serieus over nagedacht is.

Probleem is nu dat er hordes mensen achter hun pijltje aan lopen en een gebied omploegen en dat is nu precies waar we niet op zitten te wachten .

Ruud :beerchug:

 

Hoe kom je hier nu bij, waar baseer je dit nu op? Ik vind dit gewone ongenuanceerde stemmingmakerij. Het slaat gewoon nergens op wat je zegt.

 

Om alles even in perspectief te plaatsen: de cache ligt nu twee dagen en is nog door geen 10 man bezocht, dus waar hebben we het over. Er zijn genoeg caches die dit op hun eerste dag al halen...

 

Jammer dat er op zo'n negatieve manier naar nieuwelingen gekeken worden.

Zij kunnen ook gezien worden als een eventuele aanwinst voor de hobby.

Hoe zij zich gedragen is natuurlijk per persoon verschillend...

Maar er zijn vast ook hordes mensen die zich werkelijk verdiepen in de hobby, de natuur respecteren en deze hobby over tig jaren nog uitvoeren...  :thumbup:

Gelukkig, ik sta niet alleen...

 

Zie het al voor me, een horde cachers baggerplaggend alles omwoelend door het gebied, achtervolgd door wat politie wagens of kwaaie boswachters.

Het item op talpa zal ook wel wat slapende honden wakker maken, de felle tegenstanders van geocaching dus.

De rest kunnen we wel raden toch.

Nou nee, eigenlijk niet. Vertel het maar dan, maar zeg dan ook hoe je er bij komt. Anders valt het wat mij betreft weer onder stemmingmakerij.

 

 

In dat punt ben ik het ook volkomen met Biertjuh eens, Jack ziet gewoon weer iets om kijkers en centjes te vangen, zoals gewoonlijk niet nadenkend over de gevolgen voor de hobby.

Ik zie het ( ja en men mag mij een zwartkijker noemen) weer gebeuren dat na een paar van zulke items het wel kan shaken met toestemmingen van wie dan ook, men zal eerder denken "bekijk het maar met je geocachen, ik wil mijn  gebied niet overvol hebben met schat gravers" ....... need i say more? :thumbdown:

Een artikeltje in de krant, ok een enkel item op een lokaal tv station ok .... maar weer zo'n schreeuw om het noodleidende Talpa uit het slop te trekken over de ruggen van de enthousiaste cachers...

Jack bedankt ! :angry:

Sorry hoor, maar als Talpa het van Geocaching moet hebben...

 

Als je pech hebt, komt er na het weekend een grotere stroom van goede of foute media-aandacht op gang. En tegenwoordig krijg je al een TomTom of GPS-PDA bij 5 volle tanken benzine, dus kunnen we wachten op de vragen of je daar mee kan geocachen; klachten dat het niet werkt, etc. De vastbijters vinden inderdaad een paar caches en gooien vervolgens zelf een broodtrommel onder de struiken (en met een beetje geluk is het inderdaad een leuke cache); na een jaar ligt die cache zonder onderhoud te verpieteren. En als het er nou eentje is, maar met een beetje pech wel honderd(en).

Weer een reeks ongenuanceerde (en ongefundeerde uitspraken).

 

Wat mij betreft houden we geocaching lekker zoveel mogelijk buiten de media. Eenmaal heb ik voor die camera gestaan, en ik heb er al weer spijt van. Met alle respect, maar radio, TV en krant zijn wat mij betreft niet de juiste media voor reclame voor geocaching.

 

Reclame voor de hobby? Ja! Graag! Maar dan wel mond op mond en neem mensen mee tijdens je zoektocht zodat je fatsoenlijk kan uitleggen hoe het werkt!!

Gek dat je het als reclame ziet. Je zou het ook als een enthousiast verhaal over mijn hooby kunnen bestempelen. En enthousiasme werkt aanstekelijk, dat is waar, maar om het nou reclame te noemen.

 

Overigens zijn er al diverse mensen bij me langsgeweest met de vraag of ze een keertje mee mogen. Stuk voor stuk mensen die een aanwinst zouden zijn voor onze hobby.

 

Het is met plezier in Geocachen net als met de liefde: het wordt meer als je het deelt! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MM,

 

Hobbies hebben nieuwe leden nodig. ze maken de hobby boeiender, interresanter en helpen de hobby groeien.

 

En elke hobby die geen nieuwe leden werft/krijgt is ten dode opgestreven. (verzameld er nog iemand postzegels?)

 

Dus ik ben benieuwd met wat voor prachtige multi's of puzzels deze nieuwe leden gaan verzinnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een Quote van mijn vader, met wie ik ook over deze kwestie heb gepraat:

 

Het is net als een personeelsadvertentie: die moet niet gezet worden om zoveel mogelijk reacties te krijgen, maar om alleen de juiste mensen enthousiast te maken en niet enthousiastelingen te bewegen niet te schrijven.

 

Zo kan je dit geocaching-stukje ook zien. Zie het zoals je het wil zien, respecteer elkaars mening en zet deze discussie verder voort bij het topic "geocaching in de media"... alsjeblieft? :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...