Spider Geplaatst 29 april 2006 Geplaatst 29 april 2006 De combinatie van City Navigator v8 en de Topo-kaarten, biedt interessante nieuwe mogelijkheden . <{POST_SNAPBACK}> Deze combinatie biedt niet alleen meer mogelijkheden, je vind de caches ook nog een sneller! O,ja foto is klikbaar.
Witte Majoor Geplaatst 29 april 2006 Geplaatst 29 april 2006 Ik lach me een kriek! Het Tjeukemeer wordt een oceaan genoemd! Het IJsselmeer is trouwens ook een oceaan.
knijn2 Geplaatst 29 april 2006 Geplaatst 29 april 2006 Ik lach me een kriek! Het Tjeukemeer wordt een oceaan genoemd! Het IJsselmeer is trouwens ook een oceaan. <{POST_SNAPBACK}> Ja, de slootjes hier in de buurt zijn "rivieren"
Witte Majoor Geplaatst 29 april 2006 Geplaatst 29 april 2006 Hier nog twee voorbeelden van het verschil in detail tussen MetroGuide (7) en TopoNL. Neeltje Jans Larserbos
Spider Geplaatst 29 april 2006 Geplaatst 29 april 2006 Kijk eens in het forum bij:http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=6349 daar vind je bijna alle mogelijke oplossingen voor de fouten die je evt kunt ondervinden bij de installatie. als je andere dingen tegenkomt dan gaarne per meel en ik probeer een oplossing voor je uit te werken. <{POST_SNAPBACK}> Heb mij laten vertellen dat topo van Duitsland dezelfe instalatieproblemen kent als topo Nederland! Uitgerekend ik wil topo Duitsland (199 €) ook kopen! Gelukkig heb ik die info van jou link al als bijlage uitgeprint en bij die CD erbij gedaan!
Gast Gejo Geplaatst 29 april 2006 Geplaatst 29 april 2006 Hou "goed" zijn de waterwegen eigenlijk? Ik vraag me af of Topo NL goed te gebruiken op de boot in de NL binnenwateren. Zijn de binnewateren en de meren goed aangegeven? Een routeplanner over water is het natuurlijk niet, maar kun je varend goed zien waar je bent wel? Heeft iemand hier ervaring mee? (Ik gebruik een Quest)
Spider Geplaatst 29 april 2006 Geplaatst 29 april 2006 Hou "goed" zijn de waterwegen eigenlijk?Ik vraag me af of Topo NL goed te gebruiken op de boot in de NL binnenwateren. Zijn de binnewateren en de meren goed aangegeven? Een routeplanner over water is het natuurlijk niet, maar kun je varend goed zien waar je bent wel? Heeft iemand hier ervaring mee? (Ik gebruik een Quest) <{POST_SNAPBACK}> Voor dit doel zijn er maritime (GPS) kaarten beschikbaar, daar staat alle info op die voor de scheepvaart/binnenvaart belangrijk is zoals sluizen, boeien, havens en aanlegstijgers.
firechief Geplaatst 29 april 2006 Geplaatst 29 april 2006 Ik heb zonder problemen de topo op mijn laptop gekregen (inlogcode via een andere pc) en nu kaarten in mijn GPS-V geladen. Maar hoe krijg ik ze nou te zien, ik krijg alleen de standaard kaart en niet de topo. Ze staan wel genoemd als ik de gps aanzet.
Spider Geplaatst 29 april 2006 Geplaatst 29 april 2006 Ik heb zonder problemen de topo op mijn laptop gekregen (inlogcode via een andere pc) en nu kaarten in mijn GPS-V geladen. Maar hoe krijg ik ze nou te zien, ik krijg alleen de standaard kaart en niet de topo. Ze staan wel genoemd als ik de gps aanzet. <{POST_SNAPBACK}> Dan moet je naar menu gaan, dan ''instellen kaart'' selecteren, enter drukken dan het vinkje weghalen bij de CN kaart...klaar.
firechief Geplaatst 29 april 2006 Geplaatst 29 april 2006 in dit menu kom ik dit vinkje niet tegen, ik heb versie 2.05
Erben Geplaatst 29 april 2006 Geplaatst 29 april 2006 Is dit een domme vraag: Kun je TOPO NL ook op magallan GPSr en gebruiken??
De Roode Loper Geplaatst 29 april 2006 Geplaatst 29 april 2006 Is dit een domme vraag:Kun je TOPO NL ook op magallan GPSr en gebruiken?? <{POST_SNAPBACK}> Het is (volgens mij) van Garmin, dus niet Magellan. En ach, wat is een domme vraag. 1 gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden .
Gast Gejo Geplaatst 30 april 2006 Geplaatst 30 april 2006 Hou "goed" zijn de waterwegen eigenlijk?Ik vraag me af of Topo NL goed te gebruiken op de boot in de NL binnenwateren. Zijn de binnewateren en de meren goed aangegeven? Een routeplanner over water is het natuurlijk niet, maar kun je varend goed zien waar je bent wel? Heeft iemand hier ervaring mee? (Ik gebruik een Quest) <{POST_SNAPBACK}> Voor dit doel zijn er maritime (GPS) kaarten beschikbaar, daar staat alle info op die voor de scheepvaart/binnenvaart belangrijk is zoals sluizen, boeien, havens en aanlegstijgers. <{POST_SNAPBACK}> Voor zover ik kan vinden geven die maritime kaarten (de zg. "Bluecharts") de kustwateren weer en niet de binnenwateren (kanalen, rivieren). En het gaat mij nu juist om die binnenwateren (ik durf met mijn sloepje nl. de zee niet eens op....) Heeft iemand al ervaring in het gebruik van de Topokaart(en) op de boot? Weet iemand bruikbare waterkaarten voor de Garmin (Quest)?
de Roode Lantaarn Geplaatst 30 april 2006 Geplaatst 30 april 2006 [(ik durf met mijn sloepje nl. de zee niet eens op....) Begin dan maar helemaal niet aan het Tjeukemeer. Ger@ld
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 30 april 2006 Geplaatst 30 april 2006 [...]Voor zover ik kan vinden geven die maritime kaarten (de zg. "Bluecharts") de kustwateren weer en niet de binnenwateren (kanalen, rivieren). En het gaat mij nu juist om die binnenwateren (ik durf met mijn sloepje nl. de zee niet eens op....) [...] Er zijn ANWB VVV Digitale waterkaarten Nederland te koop. Titels: Digitale waterkaarten West Nederland Digitale waterkaarten Grote Rivieren Product-informatie Eindelijk zijn er digitale waterkaarten! Op de cd-rom ANWB/VVV Digitale waterkaarten Noord Nederland staan de waterkaarten A,B,C,D, en E in digitale vorm, op de cd-rom ANWB/VVV Digitale Waterkaarten West-Nederland staan de waterkaarten E,F,G,H,I en P/R in digitale vorm en op de ANWB/VVV Digitale waterkaarten Grote Rivieren staan de waterkaarten D,J,K,L,M en N in digitale vorm. In combinatie met een GPS (niet bijgeleverd) kunnen watersporters tijdens of na het varen hun positie en route op de kaart plotten en naderhand nog eens bekijken waar ze geweest zijn. Met de digitale kaarten kan ook snel informatie over watersportvoorzieningen worden opgeroepen. Systeemeisen: PC, Pentium II of sneller, de-rom-speler, minimaal 32 Mb intern geheugen, 250 Mb vrije ruimte op harde schijf, minimaal 800x600 schermresolutie en 16-bitskleurdiepte, Windows 98, ME, 2000 of XP. Optioneel: GPS-ontvanger met NMEA 0183-uitgang voor pc en/of pda; PocketPC pda minimaal 64 Mb intern geheugen, Windows Mobile 2003 of hoger, SD- of CF kaart minimaal 512 Mb geheugen; een internetverbinding voor automatische activatie. Let op: een duidelijke handleiding voor pc of pda wordt bijgeleverd!
Aanbevolen berichten