Spring naar bijdragen

Nederlands GC logo


willyver

Aanbevolen berichten

Het wordt misschien wel wat off-topic, maar waarin verschilllen 'wij' van andere sites als gc.be en gc.de, die wel een eigen logo voeren?

Wat mij betreft helemaal on-topic, maar deze discussie ook al bij de NL geocoin gevoerd, dus misschien wel dubbelop.

 

Willen we een internationaal herkenbaar logo, zou ik voor het "standaard" logo gaan en daarbij geocaching.nl ipv .com.

Anders mag iedereen die een leuk logo heeft bedacht deze hier plaatsen en moet er weer een "stemronde" aan te pas gaan komen.

 

Ik vond die actie voor de Nederlandse geocoin met ontwerpen insturen en stemmen eigenlijk helemaal geen slecht idee. En ook voor het logo zou dat wel kunnen. Dan kan het 'standaard' logo met geocaching.nl meedingen en het logo met nederland in oranje natuurlijk ook en nog meer ontwerpen.

Dan zien we meteen of de meerderheid gaat voor het internationale logo of niet. Dat lijkt mij 1000x beter dan een oeverloze discussie tussen een paar mensen die toevallig op maandag op dit forum rondhangen over iets wat toch voor een groter publiek is. Hierbij zal ik dan ook proberen om me niet meer in deze discussie te mengen, behalve als ik wordt aangesproken (gequoted) of als er echt uitzicht is op een eerlijke stemronde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voorstel (volgens mij ook al gezien als avatar): Het bestaande logo van .com gebruiken en de kleuren aanpassen in rood wit blauw oranje.

K.I.S. (Keep It Simple)

Klopt, dat was mijn avatar. Eerlijk gejat van gc.com en eerlijk zelf ingekleurd :rolleyes:

Maar ik ben 'm kwijt, want toevallig zocht ik 'm vanmorgen. Staat ergens op 1 van mijn 5 PC's die ik weleens gebruik :crybaby: Straks ff verder zoeken.

Overigens, om die als logo te gaan gebruiken, ik weet het niet. Voor mij persoonlijk is het gc.com logo wel voldoende, evt met geocaching.nl ip geocaching.com.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorstel (volgens mij ook al gezien als avatar): Het bestaande logo van .com gebruiken en de kleuren aanpassen in rood wit blauw oranje.

K.I.S. (Keep It Simple)

Klopt, dat was mijn avatar. Eerlijk gejat van gc.com en eerlijk zelf ingekleurd :rolleyes:

Maar ik ben 'm kwijt, want toevallig zocht ik 'm vanmorgen. Staat ergens op 1 van mijn 5 PC's die ik weleens gebruik :crybaby: Straks ff verder zoeken.

Overigens, om die als logo te gaan gebruiken, ik weet het niet. Voor mij persoonlijk is het gc.com logo wel voldoende, evt met geocaching.nl ip geocaching.com.

Om er een nederlandse tintje aan te geven lijkt het mij toch beter de kleuren aan te passen. Wat is er mis mee? Als je je als .nl wilt profileren moet dat ook visueel goed zichtbaar te zijn zonder te lezen dat .com is verandert in .nl. Andere landen hebben in hun eigen logo vaak ook de landkleuren verwerkt. Laat zien dat je Nederlander bent.

If you ain't dutch, you ain't much ;)

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om er een nederlandse tintje aan te geven lijkt het mij toch beter de kleuren aan te passen. Wat is er mis mee?

Niks mis mee, alleen voor mij (persoonlijk!) hoeft het niet. Het logo van geocaching.com volstaat. Het logo van Philips, Unilever, Ford etc is in alle landen gelijk, dus waarom voor geocaching niet? Als elk land zijn eigen logo gaat voeren is de saamhorigheid en herkenbaarheid al snel weg. My 2 cts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niks mis mee, alleen voor mij (persoonlijk!) hoeft het niet. Het logo van geocaching.com volstaat. Het logo van Philips, Unilever, Ford etc is in alle landen gelijk, dus waarom voor geocaching niet?

 

Mee eens. Wellicht zou er een klein subtiel verschil kunnen bestaan tussen de logo's, maar geen verschil is wat mij betreft ook prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij mag je aan het .com logo niets veranderen. Je mag het volledige logo wel gebruiken maar dan ook VOLLEDIG.

Dus geen kleuren veranderen of tekens.

Het logo op de DutchCoin was aanvankelijk ook voorzien van het .com logo zonder vierkantjes, dus alleen de cirkel met poppetje en vlaggetje. Mocht dus niet van .com. :rolleyes:

Ik denk dat dit zelfde ook opgaat voor de tekst die er onderstaat.

"Geocaching.com" mag niet zomaar "Geocaching.nl" gaan worden.

Anders hadden onze ooster- en zuiderburen dat ook wel gedaan.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb weer zitten knutselen, misschien off-topic maar heb een animatie in Flash gemaakt. Ik zou zeggen kijk even of je het kunt openen...

 

Animatie Logo GC

 

Jammer dat je trouwens geen SWF als afbeelding kunt plaatsen op het forum. Het zijn kleine bestanden waar je veel mee kunt doen wat betreft animatie. Veel mooier en lichter dan GIF!

bewerkt door Team GPSearching
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of er meer zijn die er "last" van hebben, maar deze pagina is sinds de animated gif ontzetten traag. Vreemd eigenlijk, zit hier met super breedband. Maar de gif kan zich haast niet opbouwen, laat staan de hele pagina.

Ga ik naar een andere pagina van het forum dan is er niets aan de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens de site van geocaching.com, mag er niets aan het logo veranderd worden.

 

Je mag de logo gebruiken voor eigen gebruik en je mag het op geen enkel iets zetten dat verkocht wordt. Wil je het ergens op maken, bijvoorbeeld een zooi pennen, dan moeten die gratis weggegeven worden en je moet onder de 25 stuks blijven.

Wil je er meer dan 25 van (gratis) in de omloop brengen dan ben je verplicht toestemming te vragen van geocaching.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of er meer zijn die er "last" van hebben, maar deze pagina is sinds de animated gif ontzetten traag. Vreemd eigenlijk, zit hier met super breedband. Maar de gif kan zich haast niet opbouwen, laat staan de hele pagina.

Ga ik naar een andere pagina van het forum dan is er niets aan de hand.

 

Hier geen last van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geoc.jpg

 

Ook dit logo is al geborduurd (wel erg militaristisch :crybaby: ).

Zelf hebben we ooit een fantasie geborduurde badge uit een cache gelicht, de schoenprofielen vinden wij erg grappig.

a11ee370-af07-4c6f-9df8-08f03478ef98.jpg

 

Je kunt je afvragen of je het geocaching logo wilt promoten middels de badge of dat je wilt aangeven dat je geocachen in het algemeen leuk vindt. M.a.w. een badge hoeft van ons niet perse voorzien te zijn van het Geocaching logo; daar bestaan al genoeg badges van. Alhoewel het ontwerpje van GPSearching er wel gelikt uitziet.

 

Oja, het gifje werkt prima :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...