Spring naar bijdragen

Nederlands GC logo


willyver

Aanbevolen berichten

Ik vind het niet mooi. Het groundspeak logo op rood wit blauw is een beetje goedkoop. Kijk eens naar de logo"s van andere landen, die hebben iets met het logo "gedaan".

Bijvoorbeeld Cacheatlas.jpg

 

Of gebruik de kant van de nederlandse geocoin waar nederland op staat afgebeeld met daar over heen een tekst b.v. GEOCACHING NEDERLAND.

 

Ik kan het zelf niet maken omdat ik niet zo'n digi-knutselaar ben. Hier ligt weer een uitdaging voor de "coin-ontwerpers".

 

Dat is allemaal wel waar maar het ging in eerste instantie niet om het officiele logo maar om een geborduurde badge en daar kun je (wil je het goedkoop houden) niet spelen met schaduwen en gradaties van kleuren!!! Het moet zo simpel mogelijk blijven... kijk vraag je mij om een sticker dan kan ik mij daar ook wel uitleven hoor!!

En daarbij de badges die ik heb uit andere landen zijn veeeeeeel simpeler dan wat ik heb gemaakt ;)

Ook, maar dat is de mening van een ontwerper, vind ik vaak vele ideeen van mensen erg rommelig ogen omdat er veel kleuren in moeten en afbeeldingen en dit en dat... je ziet niet meer waar het om gaat! Sommige dingen moet je juist simpel houden, maar dat is maar een tip! :thumbup:

Ik zal binnenkort even wat uitproberen wat betreft de Nederlandse Geocaching logo!

bewerkt door Team GPSearching
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bijvoorbeeld Cacheatlas.jpg

Misschien niet het beste voorbeeld voor het Duitse logo, die achtergrond met de bergen hoort namelijk niet bij het logo maar bij de website waar ie opstaat. De Duitse geocoin geeft wat dat betreft een beter beeld:

dcoin.jpg

Laat ook meteen zien dat het logo zo 'simpel' is als een logo kan zijn. Zelfs in één kleur is het namelijk nog steeds duidelijk wat het is. Daar ligt volgens mij ook de kracht van een sterk logo: toevoeging van meerdere kleuren maakt het aantrekkelijker maar is niet noodzakelijk om de boodschap over te brengen. Het overbekende GC-logo is daar ook een duidelijk voorbeeld van. Bovendien is het breder toepasbaar als het ook in één kleur nog 'leesbaar' is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijvoorbeeld Cacheatlas.jpg

Misschien niet het beste voorbeeld voor het Duitse logo, die achtergrond met de bergen hoort namelijk niet bij het logo maar bij de website waar ie opstaat. De Duitse geocoin geeft wat dat betreft een beter beeld:

dcoin.jpg

Laat ook meteen zien dat het logo zo 'simpel' is als een logo kan zijn. Zelfs in één kleur is het namelijk nog steeds duidelijk wat het is. Daar ligt volgens mij ook de kracht van een sterk logo: toevoeging van meerdere kleuren maakt het aantrekkelijker maar is niet noodzakelijk om de boodschap over te brengen. Het overbekende GC-logo is daar ook een duidelijk voorbeeld van. Bovendien is het breder toepasbaar als het ook in één kleur nog 'leesbaar' is.

 

Exact! Dat is nou precies wat ik bedoel :thumbup: Hou het simpel! Als je een logo maakt moet je ook kijken naar het toekomstige gebruik ervan:

- Flash animaties

- Stickers

- Banners

- Goodies

- enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels is de badge veranderd!

logo_geocaching_nl.jpg

Het gaat nu ineens wel allemaal serieus. Het ging in eerste instantie alleen maar om een grapje volgens mij.

Iemand wilde een geborduurde badge met de Nederlandese logo zien in de goodieshp. Op mijn vraag wat dan de Nederlandse logo was, heb je snel dit eventes in elkaar gebasteld.

Nu is men al zo ver om een Nederlandse logo te gaan ontwerpen.

Voor wie eigenlijk? Wie of wat vertegenwoordigt dan de logo?

Vast niet niet geocaching.nl en dus ook niet voor de goodieshop.

 

Ik zie nu ineens symbooltjes tegenkomen die verrekt veel op freecaching enz lijkt. Ik denk niet dat die ooit voor een Nederlandse logo model gaat staan om in de goodieshop te verkopen.

 

Ik weet het, dit stukje is afgesplitst van de topic over wat men graag ziet komen in de goodieshop met een logo (daarmee werd volgens mij de al bestaande gc.com logo bedoeld). Het is in feite afgesplitst omdat het totaal offtopic werd.

 

Voor mij hoeft dus geen Nederlandse logo. Ik heb aan de logo's van .com voldoende. En die zijn er wel geborduurd te koop :thumbup:

Ik heb er hier nog wel ergens een liggen volgens mij. Ik zal hem eens in een van mijn caches dumpen. Ik wil er zelf niet mee lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels is de badge veranderd!

logo_geocaching_nl.jpg

Het gaat nu ineens wel allemaal serieus. Het ging in eerste instantie alleen maar om een grapje volgens mij.

Iemand wilde een geborduurde badge met de Nederlandese logo zien in de goodieshp. Op mijn vraag wat dan de Nederlandse logo was, heb je snel dit eventes in elkaar gebasteld.

Nu is men al zo ver om een Nederlandse logo te gaan ontwerpen.

Voor wie eigenlijk? Wie of wat vertegenwoordigt dan de logo?

Vast niet niet geocaching.nl en dus ook niet voor de goodieshop.

 

Ik zie nu ineens symbooltjes tegenkomen die verrekt veel op freecaching enz lijkt. Ik denk niet dat die ooit voor een Nederlandse logo model gaat staan om in de goodieshop te verkopen.

 

Ik weet het, dit stukje is afgesplitst van de topic over wat men graag ziet komen in de goodieshop met een logo (daarmee werd volgens mij de al bestaande gc.com logo bedoeld). Het is in feite afgesplitst omdat het totaal offtopic werd.

 

Voor mij hoeft dus geen Nederlandse logo. Ik heb aan de logo's van .com voldoende. En die zijn er wel geborduurd te koop :thumbup:

Ik heb er hier nog wel ergens een liggen volgens mij. Ik zal hem eens in een van mijn caches dumpen. Ik wil er zelf niet mee lopen.

 

Dat is ook zo, in eerste instantie ging het om een spontane opmaak voor een badge, maar als graficus vind ik het altijd uitdagend om me weer over nieuwe dingen te buigen. Toen de opmerkingen over een nieuwe logo kwamen dacht ik, ach... laat ik iets frutselen. Maar inderdaad het is niet echt nodig.

 

Je hebt trouwens ook gelijk een vraag beantwoord en dat was over de G die de Duitsers gebruiken: dat is dus van Freecaching. Zal ik dat i.i.g. niet gebruiken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier snel even een voorbeeld maar er kan van alles en nog wat veranderd worden: kleuren, molen (tulpen), dijken, koeien, whatever. Omdat Nederland gestileerd is kun je deze ook voor een badge gebruiken. Wat niet gaat is de gradatie van donkeroranje naar oranje en de molen.

 

logo_geocaching_nl_02.jpg

 

logo_geocaching_nl_03.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier snel even een voorbeeld maar er kan van alles en nog wat veranderd worden: kleuren, molen (tulpen), dijken, koeien, whatever. Omdat Nederland gestileerd is kun je deze ook voor een badge gebruiken. Wat niet gaat is de gradatie van donkeroranje naar oranje en de molen.

 

logo_geocaching_nl_02.jpg

[

Deze vind ik wel leuk. Het .NL zegt al dat het Nederland is.

 

En nee, niet weer een discussie over tulpen, molens en ander eng spul :thumbup:

 

Ik mis wel het geocaching groen. Geocaching.nl zal waarschijnlijk nooit een ander kleur nemen dan geocaching.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...