Spring naar bijdragen

Nederlands GC logo


willyver

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik mis wel het geocaching groen. Geocaching.nl zal waarschijnlijk nooit een ander kleur nemen dan geocaching.com

 

In het groen voor menheer :thumbup:

 

logo_geocaching_nl_05.jpg

 

Deze zonder de kleurschaduw lijkt mij wel een goeie. Waarom moeten we terug naar het 4 blokjes logo van gc.com? Het gaat toch helemaal niet om een badge van geocaching.com maar van Nederland (ik durf hier geen uitspraken te doen of die wel of niet van geocaching.nl zou zijn).

 

EDIT: vergeten te vermelden: als de badge niet officieel van geocaching.nl zou zijn dan zou de tekst natuurlijk moeten veranderen.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt trouwens ook gelijk een vraag beantwoord en dat was over de G die de Duitsers gebruiken: dat is dus van Freecaching. Zal ik dat i.i.g. niet gebruiken  :thumbup:

Daar geloof ik niks van. Die 'G' komt veel vaker terug, ook op coins (bijv. Michigan coin). Voor zover ik weet moeten dergelijke ontwerpen goedgekeurd worden door Groundspeak. Als ze er dus niet achterstaan, was een dergelijke munt nooit uitgebracht, in ieder geval niet trackable.

 

Wat betreft een eigen logo voor nl: dat geeft wel een eigen identiteit. Je ziet hier op het forum vaak dat aangegeven moet worden dat gc.nl in feite los staat van gc.com. Een eigen logo zorgt er misschien voor dat een dergelijke koppeling minder snel gemaakt wordt en men gc.nl eerder als zelfstandig ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar waarom niet gewoon het geocaching logo (van de stickers), maar dan met "GEOCACHING.NL". Of is dat gewoon te simpel?

hatpin.jpg

Bovendien bestaat 'ie toch al?

 

Wolfje, ik ben het helemaal met je eens alleen ik heb gemerkt dat Nederlanders en sterk vaderlands gevoel koesteren en je ziet op de bestaande stickers wel dat het om .nl gaat maar je wordt niet echt geassocieert met Nederland. Daarom, heb ik het idee dat de meeste geocachers toch iets van Nederland willen zien in de logo behalve dan het .nl...... althans dat denk ik als ik zie hoeveel animo er was en is bij de Dutch Geocoin!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom moeten we terug naar het 4 blokjes logo van gc.com? Het gaat toch helemaal niet om een badge van geocaching.com maar van Nederland (ik durf hier geen uitspraken te doen of die wel of niet van geocaching.nl zou zijn).

 

 

Tjah... ik dacht: we zijn Geocachers.... .com is internationaal..... het 4 blokjes logo is het originele logo van Geocaching en ook het logo wat de Nederlandse Geocaching stichting gebruikt.... dus leek mij erg logisch, of zie ik dat verkeerd?!?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je ziet hier op het forum vaak dat aangegeven moet worden dat gc.nl in feite los staat van gc.com. Een eigen logo zorgt er misschien voor dat een dergelijke koppeling minder snel gemaakt wordt en men gc.nl eerder als zelfstandig ziet.

Dat er hier op het forum gesproken is over het los staan elkaar was gebaseerd op het feit dat men dacht dat Geocaching.com rules over geocaching.nl. Dat we dus opgericht zouden zijn door geocaching.com. Dat Geocaching.com dus de eigenaar van gc.nl zou zijn. Dat we als geocaching.nl maar zo even voor geld zouden kunnen aankloppen bij geocacning.com (Denk maar aan de geocoins, wie dat eventueel zou moeten betalen als gc.nl ze zou laten maken)

In dat soort zaken zijn we dus gewoon zelfstandig.

Verder ziet geocaching.nl zich als een "dochter" van geocaching.com en dat is ook de reden dat we als site (kleur, logo) op die van geocaching.com lijken

 

Geocaching.nl is gemaakt met als enig doel het promoten van de in 2001 ontstane sport Geocaching. De geestelijk vader van dit spel is Jeremy Irish, webmaster van Geocaching.com, web developer en 'tech head' uit Seattle, Washington area, USA.

 

Deze Nederlandstalige dochter wordt onderhouden door Stichting Geocaching Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom moeten we terug naar het 4 blokjes logo van gc.com? Het gaat toch helemaal niet om een badge van geocaching.com maar van Nederland (ik durf hier geen uitspraken te doen of die wel of niet van geocaching.nl zou zijn).

 

 

Tjah... ik dacht: we zijn Geocachers.... .com is internationaal..... het 4 blokjes logo is het originele logo van Geocaching en ook het logo wat de Nederlandse Geocaching stichting gebruikt.... dus leek mij erg logisch, of zie ik dat verkeerd?!?!

 

vind het logisch, ik had het ook in het logo verwerkt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(Maar het is wel het officiele GXA logo van Groundspeak...)

het officiële wat?

Ik kom dat logo overal tegen op de forums en ook op Groundspeak, vandaar dat ik dacht dat het een officieel logo was...

Je vindt hem ook op de Duitste logo's, dus dan is de koppeling naar een swastika misschien snel gemaakt?

 

Na enig zoeken vond ik vanmorgen hier de pagina:

http://www.bytethebullet.com/geologo/leatherman_variants.htm

Het heet de Leatherman variant..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat er hier op het forum gesproken is over het los staan elkaar was gebaseerd op het feit dat men dacht dat Geocaching.com rules over geocaching.nl. Dat we dus opgericht zouden zijn door geocaching.com. Dat Geocaching.com dus de eigenaar van gc.nl zou zijn. Dat we als geocaching.nl maar zo even voor geld zouden kunnen aankloppen bij geocacning.com (Denk maar aan de geocoins, wie dat eventueel zou moeten betalen als gc.nl ze zou laten maken)

In dat soort zaken zijn we dus gewoon zelfstandig.

Verder ziet geocaching.nl zich als een "dochter" van geocaching.com en dat is ook de reden dat we als site (kleur, logo) op die van geocaching.com lijken

 

Geocaching.nl is gemaakt met als enig doel het promoten van de in 2001 ontstane sport Geocaching. De geestelijk vader van dit spel is Jeremy Irish, webmaster van Geocaching.com, web developer en 'tech head' uit Seattle, Washington area, USA.

 

Deze Nederlandstalige dochter wordt onderhouden door Stichting Geocaching Nederland.

Dat had ik wel begrepen, maar dat doet toch niets af aan het argument dat een eigen logo zulke misverstanden zou kunnen voorkomen?

Het wordt misschien wel wat off-topic, maar waarin verschilllen 'wij' van andere sites als gc.be en gc.de, die wel een eigen logo voeren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wordt misschien wel wat off-topic, maar waarin verschilllen 'wij' van andere sites als gc.be en gc.de, die wel een eigen logo voeren?

Wat mij betreft helemaal on-topic, maar deze discussie ook al bij de NL geocoin gevoerd, dus misschien wel dubbelop.

 

Willen we een internationaal herkenbaar logo, zou ik voor het "standaard" logo gaan en daarbij geocaching.nl ipv .com.

Anders mag iedereen die een leuk logo heeft bedacht deze hier plaatsen en moet er weer een "stemronde" aan te pas gaan komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...