Spring naar bijdragen

Pocket Queries al dagen niet ontvangen


Kruimeldief

Aanbevolen berichten

Ik ontvang iedere dag mijn maximum aantal queries van geocaching.com

Sinds een aantal maanden zo ingesteld dat ik dus iedere dag alle caches van Nederland ontvang en dus iedere dag alles up to date.

 

Sinds 12 juli heb ik geen enkele query meer ontvangen. Als ik naar het forum van geocaching.com ga, dan lees ik tot mijn schrik dat de vele cachers, over de hele wereld er langzaam mar zeker achterkomen dat hun queries niet mer binnen komen. Als je ze bv maar 1 of 2 x in de week draait, dan kan ik me voorstellen dat je er nog niet achter bent gekomen.

 

Eerst dacht ik dat het wat te maken had met de storing van een paar dagen geleden op hun site en dat de update van 2 dagen geleden misschien juist voor dit probleem was. Helaas bijkt dat dus los van elkaar te staan.

Ik heb het draadje daar eens doorgelezen en het blijkt dat men in Amerika al veel langer problemen heeft met het ontvangen van de queries.

Men adviseert eigenlijk om alleen queries aan te maken als je ze echt nodig bent en dan in een straal van 100 mile.....

Het blijkt een luxe probleem te worden voor geocaching.com

Er komen eigenlijk teveel members die samen teveel queries gebruiken.

Gut, en ik vond maximaal 5 queries van maximaal 500 caches per dag eigenlijk veel te weinig ;)

Bij de 5 die ik nu heb draaien om Heel Nederland steeds up to date te houden, zou ik er best een aantal kleine bij willen hebben, zoals alle maagden van Nederland, alle caches met TB's in Nederland, Alles in de watchlist enz enz.

 

Nu lijkt het erop dat we met zijn allen moeten minderen in de grootte van de queries, aantal queries en aantal dagen per week dat je ze wilt ontvangen.

Ik vraag me nu af, ben ik de enige die zijn queries niet krijgt? Of zijn er al meer forumleden de langzamerhand het vermoeden krijgen dat er iets niet klopt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mijn noordnl_1 /noordnl_2 queries en zuidnl_1 / zuidnl_2 quieries,

ontvang ik normaal op een woensdag en een zaterdag. Maar nu zit

daar een tussenposen van 5 dagen in.

 

dus noord nederland van woensdag en zuid nederland op zaterdag?

Krijg ik op andere dagen, eigenlijk niet echt goed in de gaten gehouden

de laatste weken door probs hier.

 

Maar dat is alles wat ik opgemerkt hebt.

bewerkt door Zero CooL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben iets minder fanatiek en run maar één query per week. En deze komt ieder keer op tijd binnen.

 

Misschien toch een issue met de zgn. Power Users.

 

Even een kanttekening :thumbup: Powerusers? Ik betaal 30 euro per jaar en krijg daarvoor een aantal koop darvoor bepaalde services. Een van de services is dat ik iedere dag maximaal 5 PQ's kan en mag ophalen. Ik koop het recht op 5 PQ's per dag. Dan mag ik er vanuit gaan dat ik die service ook krijg.

Dat noem ik niet poweruser, dat noem ik gewoon mijn bord leegeten. :thumbup:

 

Tevens zeg jij dat je een query per week download en dat je deze gewoon binnen hebt gekregen. Prima, maar was dat de afgelopen 4 dagen? Ben dus gewoon benieuwd of je de volgende week er ook bij bent :eek:

Ik mis dus al 4 dagen x 5 queries, dat zijn er 20. Er is er gewoon niet een doorgekomen. Als ik ze nu sporadisch of met een delay binnenkreeg, het zij zo, maar ik krijg van alles ineens niets :thumbup:

 

Er wordt op het forum van GC.com gesuggereerd om alle queries eens te deleten en weer opnieuw aan te maken, en dan het liefst dus kleinere, minder veel en minder vaak. Ik vind dat prima, maar dan mag toch mijn jaarlijkse bijdrage ook navenant naar beneden. Ben een echte ollander hoor, ik wil alles waarvoor ik betaal. ;)

 

Ik ben eigenwijs en eigenzinnig, maar ben wel mezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier geen problemen, ik ontvang mij 3 queries nogn steeds prima optijd.

 

** kruimel plaag mode aan:** misschien krijg je ze alleen als je ze ook gebruikt en niet doelloos op je harde schijf laat staan, of waarschijnlijk zijn ze .com de provincie drenthe kwijt geraakt, tja dan verdwalen al die pakketjes onderweg natuurlijk :thumbup: **kruimel plaag mode uit**

 

Is RaaR natuurlijk het lijkt wel of ze zitten te slapen bij .com of zouden ze server problemen hebben gehad ? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb problemen. Sinds 12 juli niets meer ontvangen.

Ik heb ze daarom gemaild.

 

Dit is hun antwoord:

 

Hi there

 

We're currently experiencing some load-balancing issues with the Pocket

Query server that will hopefully be solved very soon. The result is that

occassionally in extremely busy periods certain queries may not run. There

is a good explanation and workaround in this forum thread:

 

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=100795

 

We're very sorry for the inconvenience while work these issues out.

 

Please let me know if you have any further questions or concerns.

 

Cheers, 

 

Kerry

Groundspeak, Inc. - The Language of Location

 

 

Original Message Follows:

------------------------

From: willxii@hetnet.nl

Subject: Pocket Queries

Date: Sat, 16 Jul 2005 07:28:06 -0000

 

Hello,

It is now since three days that I do not receive my pocket queries. Ik did

change nothing. Normally I get them every day. Help!!

 

Willem Heeringa aka Willxii Carrotte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kraai:

 

Pas maar op, je wilt toch niet dat ik je ga modereren huh? ;) Je hebt gelijk. Kruimel is dit jaar zo goed als niet aan het cachen geweest en tch wil hij iedere dag alle caches van Nederland up to dat hebben. Is ook een beetje overdone. Net als dat ik 500 caches in de watchlist heb en van ieder log op een van die caches dus ook de automatische email krijg. Dan moet je eens zien hoeveel mailtjes ik vandaag al gehad heb. 100den. Er wordt goed gezocht op een zaterdag......

 

En wat de storing betreft, die was dus aan de beurt op 14 juli om 22:00 hun tid dus 15 juli 07:00 onze tijd. Die was verholpen bij hun op 23:50 en dus bij ons op 08:50 :thumbup:

Alleen heb ik niet begrepen dat het iets te maken had met onze PQ's En dan heeft het verhelpen van de storing ons in ieder geval niets gebracht :thumbup:

 

 

@Williiiii

 

Klopt helemaal. De URl die ze jou hebben verzonden is de topic waar ik het over had. Alleen zijn ze in jouw mailtje iets te bescheiden. Men heeft al langer dan een maand problemen en de adviezen die ik hierboven ergens al gaf, zijn de adviezen die zij in dat draadje gaven.

 

Ook hier dus vanaf 12 juli niets meer. En we zijn niet de enige. Ik las dat een flink aantal Zweden niets meer hebben vanaf 12 juli enz enz.

 

Van blond haar moet ik huilen, van zwart haar krijg ik het benauwd. Vind je het erg, als jij vannacht je bromfietshelm op houdt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze cacher ontvangt wekelijks op woensdag 4 PQ's. Ook de laatste woensdag = 13-7 gewoon ontvangen. No problems.

 

Het lijkt erop dat alleen de "veelvraten" er iets van merken !? Het vreemde is echter dat die niet alleen in het drentse wonen. :thumbup: Daarmee wordt de verklaring wat lastiger, natuurlijk. ;)

 

Ik begrijp dat dit een tijdelijk ongemakje is.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook de queries van 15 en 16 juli gewoon binnengekregen... die staan nu lekker GSAK in te slurpen.

 

Kruimel, als jij je mailadres even naar mij mailt, dan wil ik de NL updates (tegewoordig in 5 delen) wel even forwarden hoor. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht de hele serie weer ontvangen. In 5 delen dus.

 

Toch ga ik nu een beetje meer op zeker door een poosje alleen mijn not-founds op te vragen. Dat kan bij mij in 2 delen. Kijken of dat beter werkt.

 

Eigenlijk gebruikte ik mijn founds alleen als poi op mijn pda. En dan meestal op de lange terugweg na een dag cachen. Zag ik zo nu en dan een gevonden cache voorbijkomen en kon ik nog wat nagenieten van de herinneringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...