Spring naar bijdragen

Pocket Queries al dagen niet ontvangen


Kruimeldief

Aanbevolen berichten

Euhhh, ik moet even terugkomen op mijn eigen berichtje:
Team Professor X Geplaatst op Vandaag, 09:17

Het voordeel van de queries is eigenlijk dat je de startcoordinaten niet in Mapsource en je GPS hoeft te typen (mits je een conversie programma hebt ).

 

Dat hoeft dus niet meer wanneer je eerst Mapsource update naar versie 6.5; die kan namelijk ook GPX bestanden lezen :D . En je krijgt een link naar de URL van de cache, ook heel handig. Maar waarschijnlijk weten jullie dit allemaal al :naughty: .

Nog erger, we weten allemaal al dat versie 6.62B er al een tijdje is :blush:

 

Enneh wat die queries betreft. Ik heb na 20 juli nog geen een meer ontvangen, en dat terwijl ik iedere dag........... jaja, jullie weten dat al :P

 

Ben ineens blij dat we voor wat het geocachen betreft een sabbatical year hebben (NOT).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

"" Even een kanttekening :) Powerusers? Ik betaal 30 euro per jaar en krijg daarvoor een aantal koop darvoor bepaalde services. Een van de services is dat ik iedere dag maximaal 5 PQ's kan en mag ophalen. Ik koop het recht op 5 PQ's per dag. Dan mag ik er vanuit gaan dat ik die service ook krijg.

Dat noem ik niet poweruser, dat noem ik gewoon mijn bord leegeten. :no: ""

 

Alles in het leven is relatief. T.o.v van Master Yoda, met één query in de week gebruikt Kruimeldief iets meer power dan Yoda. :ph34r: Tja en dan kan Yoda alleen maar ontzag hebben voor deze power user die z'n bord leeg eet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdelijke (=eenmalig) queries worden redelijk snel uitgevoerd. Alles wordt binnen 10 minuten uitgevoerd. Het record staat zelfs op 41 seconden (geplaatste caches afgelopen maand in Denemarken: 58x), waarbij het bijbehorende mailtje slechts 1 seconde later binnen is.

Queries worden uitgevoerd d.m.v. script (geo-demand) op linux-server. Deze scripts kun je hier vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is nog steeds niet geweldig, de ontvangst van de queries. Ik zou elke dag 2 porties moeten ontvangen, maar dat gebeurt niet. Gisteren één en vandaag één. Is meer dan niks.

Wel krijg ik net een mailtje van Groudspeak, dat ik betaald heb. Da's mooi. Maar een maand geleden heb ik ook al betaald. Gewoon rechtstreeks. Veel gemakkelijk dan dat gedoe met paypal. Blijkt dat paypal nu uit zichzelf ook heeft betaald. Ik heb er de volgende reactie op gestuurd en ben benieuwd naar het antwoord.

 

Dear Groundspeak,

Apparently I payed you twice for my premium membership.

I don't remember having given order to paypal to pay you.

June 30th I received a mail from you that you had already received my payment.

 

Am I now a very special premium member?

If so, please send me my pocket queries every day.

 

Greetings

Willxii Carrotte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel krijg ik net een mailtje van Groudspeak, dat ik betaald heb. Da's mooi. Maar een maand geleden heb ik ook al betaald. Gewoon rechtstreeks. Veel gemakkelijk dan dat gedoe met paypal. Blijkt dat paypal nu uit zichzelf ook heeft betaald. Ik heb er de volgende reactie op gestuurd en ben benieuwd naar het antwoord.

 

Hoi Williii,

 

het is nu wel ff offtopic, maar ik wil hier wel even op rageren.

 

Toen je de premiummembership bet aangegaan, of het nu via Paypal is of niet, kon je uit 3 opties kiezen.

Pin me er niet op vast of ik de opties goed omschrijf, het gaat mij (en jou) om de derde optie.

De erste was iets van per maand betalen, de tweede iets van ieder jaar opnieuw betalen binnen een bepaalde tijd anders weg abo, en de derde optie was automatisch laten verlengen.

 

Ik denk dus dat jij verleden jaar de optie automatisch verlengen hebt aangevinkt....

 

Dan nog, let wel, dan nog krijg je een maand van tevoren van Groundspeak een mailtje dat je premiummembership bijna afgelopen is.... Waarschijnlijk heb je toen gedacht, shit, dat moet niet en heb je zelf handmatig en rechtstreeks betaald.

Omdat je waarschijnlijk bij paypal hebt gekozen voor automatisch laten verlengen, hebben zij weer voor jou betaald... heel netjes toch?

 

Zo doe ik het al 3 jaar. Ik heb me aangemeld toen men nog maar net met abo's begon en ben daarom geen premiummember maar chartermember. Tenminste, onder KralenFee's en mijn account als Team Dauwtrappers. Als Kruimeldief ben ik ook premiummember.

Maar goed, ieder jaar krijg ik dus van Groundspeak een maand van tevoren een mailtje en ergens kun je ook vinden dat als je dus automatisch renewel of zoiets hebt gekozen, dat je dan niets hoeft te doen.

Je bent dus nu geen super lid, maar 2x lid :D

 

Het is maar hoe je het bekijkt met rechtstreeks betalen of via Paypal. Ik gebruik al jaren paypal en heb 100den transacties per jaar en heb nog nooit een probleem gehad. Het klopt altijd en het is de veiligste manier van betalen via een CC.

Natuurlijk kun je vaak rechtstreeks betalen, maar als ik de optie zie van paypal, dan heeft dat mijn voorkeur.

Allereerst hoef ik mijn CCnummer niet steeds in te voeren en alle andere gevoelige gegevens, en krijgt ook de ontvanger mijn CCnummer, en andere vertrouwelijke gegevens niet te zien. Die is alleen bij Paypal bekend en ze betalen dus voor mij.

En qua snelheid maakt het ook niets uit. Die 2 seconden die er tussenzit zal mij de kont niet doen roesten :lol1:

 

Tja, en die queries? Blergh. Zo nu en dan 1tje....

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

<Off topic>

Nee Kruimel, ik heb dat niet aangevinkt.

Vandaar ook dat ik vorig jaar met verlengen zulke problemen had met paypal. Alles weer opnieuw invoeren en dan zeiden ze dat ik al bestond en kon ik niet betalen. Een patstelling. Geen idee meer hoe ik dat doorbroken heb en daar zal de ellende nu wel van komen.

Dit jaar dacht ik: Ha, geen paypal meer. Toch wel dus.

</Off topic>

 

't is me wat met die pocket queries...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meer informatie vind je (o.a.) ook hier.

Het komt er eigenlijk op neer dat er capaciteitsproblemen zijn bij het draaien van de queries en dat het een tijd gaat duren voor het hersteld is. :eek:

Heb net deze week m'n 30$ verstuurd en natuurlijk meteen een paar PQ's aangemaakt. Dat ging de afgelopen dagen in ieder geval goed. :P Vandaag is blijkbaar één van de drukke dagen. Vanavond thuis maar eens kijken of ze binnen zijn... De afgelopen dagen ging het in ieder geval goed. Ben benieuwd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Iemand alweer query's binnen?

De laatste van ons is van 19-07  :thumbup:

 

Ik moet er iedere dag 9 krijgen, maar dat lukt geen enkele keer. Vandaag 3, gisteren 2. Het duurt zeker in totaal wel een dag of 4 langer... Ik weet dus ook niet meer of de query die ik vandaag krijg nu ook die van vandaag is of van gisteren of eergisteren enz. Die van morgen zal het wel niet zijn ;)

 

Het gaat niet echt lekker dus :D . Maar, aangezien we toch niet meer cachen, kan ik die serie van 5 voor heel Nederland ook best zo nu en dan krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg mijn 2 queries zo ongeveer om de 3 dagen binnen.

 

Omdat ik veel cache los ik het nu zo op:

Het vakje 'eenmalig' aankruisen. (vergeet trouwens de weekdag niet aan te kruisen)

Dat is wel elke keer wat werk, omdat ie dus meteen verwijderd wordt, maar ik krijg dan onmiddellijk de queries binnen. En daar gaat het om.

 

Morgen dus weer op stap met vers gebakken queries. Hmm, lekker.

Ik ga o.a. een proloog doen, denk ik.

En wat trossen losgooien, of zo.

En lustig doen bij de Eem misschien.

En wat bergen bekijken, Witte en Zeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat ik veel cache los ik het nu zo op:

Het vakje 'eenmalig' aankruisen. (vergeet trouwens de weekdag niet aan te kruisen)

Dat is wel elke keer wat werk, omdat ie dus meteen verwijderd wordt, maar ik krijg dan onmiddellijk de queries binnen. En daar gaat het om.

 

Ik dacht ook dat je querie verdween als je eenmalig aanvinkt, maar die van mij staan nog steeds in de lijst, ondanks dat ik eenmalig heb aangevinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...