Spring naar bijdragen

Pocket Queries al dagen niet ontvangen


Kruimeldief

Aanbevolen berichten

Ik heb 3 aangevinkt op woensdag en 5 op donderdag. Ik krijg ze wekelijks binnen op respectievelijk woensadag (3) en donderdag (5).

 

 

Dat is mooi, zo hoort het ook, lijkt mij.

 

Ik gaf alleen maar aan dat als ik de PO vandaag aanmaak en hem ook vandaag wil ontvangen, je nu beter woensdag kan aanvinken. Zal wel met het tijdsverschil te maken hebben met de USA. Kan me voorstellen dat je vanmiddag weer gewoon donderdag moet aanvinken, om hem vandaag te krijgen.

 

Maar zo te horen krijgt iedereen ze weer, moo toch :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik gaf alleen maar aan dat als ik de PQ vandaag aanmaak en hem ook vandaag wil ontvangen, je nu beter woensdag kan aanvinken. Zal wel met het tijdsverschil te maken hebben met de USA. Kan me voorstellen dat je vanmiddag weer gewoon donderdag moet aanvinken, om hem vandaag te krijgen.

 

Maar zo te horen krijgt iedereen ze weer, moo toch :blush:

Ik heb vanmorgen om ongeveer 8.15 uur (Ned.tijd) een nieuw PQ aangemaakt, vinkje op woensdag gezet en om 8.30 uur (Ned.tijd) had ik 'm al binnen :wine: .

Nu vandaag nog 5 stuks en dan ben ik weer helemaal bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is toch een kwestie van het plaatsen van een vinkje in het hokje " I have not found"   zeg maar het derde rijtje  waar al die opties staan als: cache size, cache type enz enz.

Ik heb hem standaard op "i have not found" "I not own" en "is active" staan.

Als het goed is moet hij de caches waarbij je alleen een note hebt geplaatst gewoon meenemen in de lijst.

Klopt, ze zullen er wel tussen staan :wine: Maar dat zal wel niet de bedoeling zijn. Alle bijna 2000 caches die hij niet gevonden heeft zullen er ook tussen staan..... Als de querie meer dan 500 zou kunnen geven...

 

Alle niet gevonden caches komen dan te vooschijn. Dus ook die je nog niet hebt gevonden en zelfs caches waarvan je het bestaan niets af weet :blush:

 

Precies en dat is nou net wat ik NIET wil.

Er zijn er een heleboel die ik nog niet gevonden heb, maar ook niet heb bezocht.

Ik bedoel dus die caches die ik daadwerkelijk als Not Found heb gelogd.

Die mogelijkheid moet programma technisch voor GC.com een fluitje van een $cent zijn. GSAK kan het ook (export naar GPX) maar ik wil een PQ hiervan hebben.

bewerkt door de Roode Lantaarn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal wel met het tijdsverschil te maken hebben met de USA.

 

Tijdverschil is 9 uur. Dus query's na 9:00 (NL-tijd) vallen binnen dezelfde dag.

 

Wat me wel opvalt is dat nieuw aangemaakte query's bijna direct worden uitgevoerd.

De laatste (oude) query was bij mij op de 17e, na een aantal dagen stilte. Het regelmatig aanmaken van een nieuwe query lijkt dus een goede oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ondertussen een mailtje gestuurd naar GC.com over het Not Found probleem.

 

Als je "I haven't found" aanvinkt geeft dat namelijk het zelfde resultaat als dat je hem niet aanvinkt.

Waarschijnlijk een bug omdat deze informatie wel in de .gpx file aanwezig is. GSAK kan het namelijk wel uitfilteren.

 

Omdat dit draadje nu in 2-en lijkt te vallen en deze vraag eigenlijk niets van doen heeft met de orginele vraag in dit draadje, even een verzoekje aan de modder eter. Splits deze maar even af (als dat kan) om het overzicht te houden.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ontvang er op donderdag 3, vrijdag 5, zaterdag 4. Heb nu een maandje Premium en tot nu toe heb ik gemerkt dat ze meestal wel binnenkomen, maar niet 100%. Zo zou ik vandaag (inmiddels gisteren) 3 queries moeten hebben ontvangen, maar ik heb er maar twee gehad. Wellicht komt 3 vandaag nog, maar wellicht ook niet. Vorige week ongeveer hetzelfde. Gelukkig is het in GSAK makkelijk te zien hoe oud een cache is qua data :)

 

Maar matig is het wel. Als er zoveel betalende gebruikers bijkomen, dan lijkt het mij dat het wel mogelijk is om de servers te updaten zodat de kwaliteit weer hoger wordt. Geocaching groeit nou eenmaal vrij snel en dan moet het serverpark van Groundspeak dat ook doen.

 

Overigens vind ik het wel een beetje overdreven om dagelijks alle caches te downloaden, maar goed, ik ben ook niet een supercacher (sta nu op plaats 206 in het alltime algemeen klassement van Nederland met 1,33 jaar cacheervaring). Persoonlijk haal ik wekelijks alles binnen en als ik dan een specifieke cache ga bezoeken dan controleer ik, mits ik de cache thuis voorbereid, of het nut heeft om een nieuwe gps van de cache alleen te downloaden en daar heb je geen pocketquery voor nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren om 9.00 een querie aangevraagd (500 caches) en gisterenmiddag om 15.00 binnen.

 

:) Wij halen nooit queries binnen van wat er in Nederland ligt; daar gebruiken we de fraaie kaart van Reintje voor. En de functie nearby caches werkt ook goed. Het voordeel van de queries is eigenlijk dat je de startcoordinaten niet in Mapsource en je GPS hoeft te typen (mits je een conversie programma hebt :eek:).

Waar wij ze wel voor gebruiken is op vakantie. Je bepaalt de coordinaten waar je gaat kamperen/ logeren en dan een kring van 100 km en voilá.

Ik kan me voorstellen dat een GPS met Map functie ook goed gevuld dient te zijn zodat je ziet waar je onderweg langs komt (en natuurlijk de cachebeschrijving als het een multi is). Maar ja, wij hebben geen Map functie :P, dus dat vergt wat meer voorwerk en een goeie kaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ondertussen een mailtje gestuurd naar GC.com over het Not Found probleem.

 

Als je "I haven't found" aanvinkt geeft dat namelijk het zelfde resultaat als dat je hem niet aanvinkt.

Waarschijnlijk een bug omdat deze informatie wel in de .gpx file aanwezig is. GSAK kan het namelijk wel uitfilteren.

 

Uitstekend. "Wij" willen het allemaal wel en jij onderneemt actie :)

Hou ons op de hoogte.

Vanaf het begin begreep ik wel wat je bedoeling was. Alleen, die optie is er gewoon (nog) niet. En als ik lees wat voor problemen ze hebben met al de queries die dagelijks gemaakt worden, dan weet ik niet of ze dit direct gaan veranderen. Als ze door krijgen dat dit een zeer gewenste optie is, en dat daarmee de queries kleiner zouden worden, dan is de kans groot dat ze het zullen proberen. Je hebt immers voor die ene query niet zoveel nodig. Je hebt er immers geen 500 die je wel bezocht hebt maar nog niet gevonden...

Ik lees daar dat ze ook opties krijgen om het aantal qureies te verkleinen, maar inhoudelijk groter. BV ipv 500 caches gelijk 2500.

Ander optie was meer queries en minder caches.

Er is zelfs een opie om mensen die bv een maand niet ingelogd hebben, automatisch de queries te laten uitschakelen enz enz.

Het schijnt een aardig probleem te worden.

 

Omdat dit draadje nu in 2-en lijkt te vallen en deze vraag eigenlijk niets van doen heeft met de orginele vraag in dit draadje, even een verzoekje aan de modder eter. Splits deze maar even af (als dat kan) om het overzicht te houden.

Ik zal het even aanzien, als het probleem in dit draadje zich echt verder afsplits, no problemo :P

Maar matig is het wel.  Als er zoveel betalende gebruikers bijkomen, dan lijkt het mij dat het wel mogelijk is om de servers te updaten zodat de kwaliteit weer hoger wordt. Geocaching groeit nou eenmaal vrij snel en dan moet het serverpark van Groundspeak dat ook doen.

 

Ik denk dat de server daar geen probleem is. Daar zal men vast wel goed op inspringen. En ja, aantal cachers wordt wel groter, maar het komt op hun server ook niet meer op 10000 meer of minder aan. Het zijn er al zoveel tig 1000 :eek:

 

Overigens vind ik het wel een beetje overdreven om dagelijks alle caches te downloaden, maar goed, ik ben ook niet een supercacher (sta nu op plaats 206 in het alltime algemeen klassement van Nederland met 1,33 jaar cacheervaring).

 

Ik voel me niet aangesproken. Als ik een abonnement heb bij de slager dat ik iedere dag vlees kan ophalen, dan doe ik dat en laat ik het niet lopen. Ik heb er immers voor betaald? En wat het supercacher zijn betreft. Ik weet niet op welke plaats ik sta, maar met 196 founds in 3 jaar, kun je me geen supercacher noemen.

Ik heb het ook niet nodig dat ik alle dagen weet welke cache er nu wel of niet dissabled of enabled of gearchiveerd is. We hebben dit jaar geloof ik maar 3 of 4 caches gevonden buiten events om B).

Toch vind ik het prettig om gewoon op de hoogte te blijven. Het is een tick natuurlijk. Net als de 500 caches die ik in de watchlist heb staan en waarvan ik bij iedere cachelog dus een mailtje krijg met de log erin. Wat dacht je hoeveel email ik alleen daar al van kreeg. Zo weet ik dat zaterdag de super logdag is :D

 

 

Gisteren om 9.00 een querie aangevraagd (500 caches) en gisterenmiddag om 15.00 binnen.

 

Klopt. Queries die je opnieuw aanmaakt krijg je meestal direct binnen. De tijdsduur die het bij jou al nodig had, noem ik nu dus al bewust "al nodig had".....

 

Was ook een van de tijdelijke oplossingen die men van Groundspeak heeft aangdragen om toch je queries binnen te krijgen. Alle queries deleten en weer opnieuw aanmaken.

 

Ik krijg ze binnen maar met een flinke vertraging. Omdat ik ze nog steeds dagelijks heb staan, zie ik niet direct welke er wordt overgeslagen. De datum van het mailtje is immers de datum van binnenkomst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me niet aangesproken. Als ik een abonnement heb bij de slager dat ik iedere dag vlees kan ophalen, dan doe ik dat en laat ik het niet lopen. Ik heb er immers voor betaald? En wat het supercacher zijn betreft. Ik weet niet op welke plaats ik sta, maar met 196 founds in 3 jaar, kun je me geen supercacher noemen.

Ik heb het ook niet nodig dat ik alle dagen weet welke cache er nu wel of niet dissabled of enabled of gearchiveerd is. We hebben dit jaar geloof ik maar 3 of 4 caches gevonden buiten events om :eek:.

Toch vind ik het prettig om gewoon op de hoogte te blijven. Het is een tick natuurlijk. Net als de 500 caches die ik in de watchlist heb staan en waarvan ik bij iedere cachelog dus een mailtje krijg met de log erin. Wat dacht je hoeveel email ik alleen daar al van kreeg. Zo weet ik dat zaterdag de super logdag is B)

 

O ik wilde niemand aanspreken hoor. Natuurlijk heb je het recht om te doen wat je wil. Was meer een algemene opmerking en niet bedoeld om jou daarop aan te spreken. :)

 

Overigens vind ik het grootste gemak van pocketqueries i.c.m. GSAK dat ik de html kan produceren en op m'n pda kan zetten. Zo heb je "in the field" de beschikking over de listings en dat scheelt weer bergen papier, zodat er meer bomen overblijven om caches onder te verstoppen :P

bewerkt door PaLPiTaTioN
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen, die optie is er gewoon (nog) niet.

 

En dat is nu juist waar het om draait.

De optie is er namelijk wel maar werkt niet (of niet goed) :P

Het aanvinken van DNF heeft geen enkele invloed op het resultaat.

 

En zie ik bovendien net dat deze topic al eerder aan het begin van deze maand behandeld is maar daar is doodgebloed.

 

OK het kan via de watchlist en daar een PQ van maken maar dat is toch eigenlijk veel te omslachtig? :)

 

GSAK kan het met twee muisklikken en GC.com kan het nog niet met honderd.

 

We wachten af en ik hou jullie op de hoogte.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zojuist antwoord gekregen van GC.com.

Hoewel antwoord, ze denken misschien dat Nederland een provincie van Belgie is. :P

(Sorry, gevoelig onderwerp)

 

Hieronder het relaas.

 

From: deroodelantaarn@home.nl

Subject: Enter your question

Date: Thu, 21 Jul 2005 19:41:34 -0000

 

I want to run a PQ with only my Not Founds.

I've try everything but the results are poor.

 

I marked the "I haven't found" box but the results are the same as with an

unmarked box.

It gives all the caches that I didn't find but also the caches I didn't

search for. (maybe a bug!!!!)

 

So I only want the caches that I searched for but not found and logged as

Not Found.

On the Dutch forum are more with the same question but no one knows the

answer.

 

 

Phone: de Roode Lantaarn

WindowsVersion: Windows XP

 

Van: Geocaching.com [mailto:contact@groundspeak.com]

Verzonden: vrijdag 22 juli 2005 1:23

Aan: deroodelantaarn@home.nl

Onderwerp: Re: [#213849] Enter your question

 

 

Hello de Roode Lantaarn

 

You must select at least one option in the "That (and)" category of search

terms. I suggest checking the "not found" box at minimum.

 

Please let me know if you have any further questions or concerns.

 

Happy Geocaching!

 

 

Dear Nate,

 

And that's just the problem.

When I check the not found box in the "That (and)" catagory, I'll get all the caches that I never found.

But the most of them (498) I've never searched for.

I want a result with only the caches that I logged with a Not Found.

The information is already capable in the .gpx file because a program like GSAK can filter my not founds.

 

Bye Ger@ld,

de Roode Lantaarn.

 

Ik hoop dat dit duidelijk genoeg overkomt omdat mijn engels de laatste jaren wat arm is geworden. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet zeggen dat bij mij alles weer binnen stroomt. Omdat het wat moeizaam ging, had ik een aantal dagen extra aangevinkt. Deze komen nu allemaal binnen zonder problemen. Ben een bescheiden gebruiker, heb er namelijk nog maar 3 lopen. Groningen, omgeving Saarburg en Noord Duitsland. De laatste worden gedaan met Twinnie en begreep dat Zebravinkjes ook meegingen.

 

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb helaas hetzelfde probleem ervaren, m.b.t. de laatst gemaakte query. Deze wilde maar niet komen. Alles geprobeerd en uiteindelijk in het weekeinde lukte het. Inmiddels meer dingen geprobeerd en ben erachter gekomen dat zelfde queries die in een zelfde gebied liggen binnen een paar dagen niet geaccepteerd worden. Dan gaan anderen voor, zoals op de site staat vermeld. Pas als ze oud genoeg zijn worden ze wel gedraaid.

 

Wat ik al een tijdje vervelend vind is dat je "slechts" 20 queries kunt aanmaken. Wil je nog iets anders, moet je 'oude' queries weggooien. Mijn voorkeur gaat uuit naar de mogelijkheid tot het aanmaken van bijv. 50 queries, terwijl je er 20 of 30 p.w. kunt draaien. Dan kan je met de vinkjes zelf bepalen welke je actueel wilt hebben. Immers, geocaching is in de laatste jaren wel wat gegroeid. Dan mogen de queries ook wel wat groeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze zijn snel in the Ustated Nights of America.

 

Hier alweer het antwoord en helaas......

 

Hello

 

I see. Although that is a capability of GSAK it is not a search feature

for Pocket Queries.

 

Please let me know if you have any further questions or concerns.

 

Happy Geocaching!

 

Nate

Groundspeak - The Language of Location

 

Lijkt me toch een kleine moeite om zoiets in te bouwen.

 

Reintje wanneer reis je af naar de USA? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Euhhh, ik moet even terugkomen op mijn eigen berichtje:

Team Professor X Geplaatst op Vandaag, 09:17

Het voordeel van de queries is eigenlijk dat je de startcoordinaten niet in Mapsource en je GPS hoeft te typen (mits je een conversie programma hebt ).

 

Dat hoeft dus niet meer wanneer je eerst Mapsource update naar versie 6.5; die kan namelijk ook GPX bestanden lezen :D . En je krijgt een link naar de URL van de cache, ook heel handig. Maar waarschijnlijk weten jullie dit allemaal al :blush: .

Nu nog een ADSL aansluiting in de tent en we zijn helemaal klaar :P . Nee, wil ik niet. Ik hou van uitgeprinte cachebeschrijvingen en een mooie Heinzelmännchenkarte :naughty: van de omgeving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...