Spring naar bijdragen

Noodlijst


Aanbevolen berichten

Toen ik als newbie op deze site kwam, heb ik ook eens de vraag gesteld op de chat wat nu de bedoeling was van die noodlijst.

 

Mij werd toen uitgelegd dat die was voor hulplijntjes bij cachen: voor kleine noodgevallen of als je gewoon een cache niet kunt vinden. Werd daarbij gewezen op de laatste kolom, waarin ik kon zien wie voor wat bereikbaar was.

 

Voor echte noodgevallen, dat je hulp nodig hebt van hulpdiensten als politie, ambulance of brandweer, zou ik eens op de 112 knop moeten klikken. Echter heb dat nog nooit gedurfd, dus weet nog steeds niet wat er dan gebeurt.

 

Ik denk dat ik in het veld in een echt noodgeval gewoon zelf 112 zou bellen met mijn mobiel. En dan maar hopen dat ik uit kan leggen waar ik zit, of kan de ambu enzo je op coords vinden?

 

Dus ik heb de noodlijst regelmatig gebruikt voor hulp bij het vinden van caches, als dit niet de bedoeling was: sorry. Ik heb wel altijd netjes gevraagd of de persoon mij wilde helpen en er niet zo maar vanuit gegaan dat het op dat moment uitkwam.

 

Ik ben zelf 4x gebeld en heb goed kunnen helpen, ik doe dit ook graag. En bij mij staat er ook bij dat je welkom bent voor koffie of thee. Ik vind dat wel gezellig, ben ook veel thuis.

 

Dus ik zal vanaf nu de noodlijst alleen nog gebruiken waar ie voor bedoeld blijkt te zijn en zou het fijn vinden als er een lijst zou komen voor hulplijntjes en andere dingen.

 

groetjes Geovlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Even een positief bedoelde opmerking:

 

er staan een hele hoop mensen op de noodlijst. Echter ik neem maar aan dat de meesten daarvan werken of zo.

Als ik naar mezelf kijk: ik heb geen gps bij me op mijn werk, ook geen kaarten op mijn werkpc. Als ik bezig ben kan ik vaak niet gestoord worden. Ook in het weekeinde ben ik lang niet altijd bereikbaar en/of voorzien van gps.

Ik neem maar weer aan dat ik niet de enige ben ==> een waarschijnlijk niet onaanzienlijk deel van de mensen op die lijst kan doodgewoon als het erop aan komt niet helpen.

 

Om nu te voorkomen dat iemand die echt in nood verkeert tig keer een ander nummer moet bellen - knap frustrerend als je ergens ligt - zou het een idee kunnen zijn om de noodlijst anders op te zetten.

Enkele voorstellen:

- lijst met mensen die wel altijd beschikbaar kunnen zijn => dat geeft dan een persoonslijst.

- lijst met mensen die op een bepaalde dag beschikbaar zijn => dat geeft dan een daglijst.

- daarnaast evt. een regionaal karakter

 

Een voorzet !

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor echte noodgevallen, dat je hulp nodig hebt van hulpdiensten als politie, ambulance of brandweer, zou ik eens op de 112 knop moeten klikken. Echter heb dat nog nooit gedurfd, dus weet nog steeds niet wat er dan gebeurt.

 

Ik denk dat ik in het veld in een echt noodgeval gewoon zelf 112 zou bellen met mijn mobiel. En dan maar hopen dat ik uit kan leggen waar ik zit, of kan de ambu enzo je op coords vinden?

 

Ik kan je verzekeren, Geovlinder, dat, als je op de 1-1-2 button op de geocaching.nl-startpagina klikt, er niks ergs gebeurt. :blush:

Het enige dat er gebeurt is dat er zich een schermpje opent waarin je een coördinaat om kunt zetten in een kaartpositie. En dat is natuurlijk altijd handig voor een meldkamer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een positief bedoelde opmerking:

 

er staan een hele hoop mensen op de noodlijst. Echter ik neem maar aan dat de meesten daarvan werken of zo.

Als ik naar mezelf kijk: ik heb geen gps bij me op mijn werk, ook geen kaarten op mijn werkpc. Als ik bezig ben kan ik vaak niet gestoord worden. Ook in het weekeinde ben ik lang niet altijd bereikbaar en/of voorzien van gps.

Ik neem maar weer aan dat ik niet de enige ben ==> een waarschijnlijk niet onaanzienlijk deel van de mensen op die lijst kan doodgewoon als het erop aan komt niet helpen.

 

Het hangt er natuurlijk maar vanaf wat je onder 'helpen' verstaat. Er zijn wat mij betreft vele manieren van helpen. Zo kun je bv. voor een in nood verkerende mede-cacher hulp regelen door via de 1-1-2 button het coördinaat van de positie van de cachers om te zetten in een voor de meldkamer concrete kaartpositie. Daar heb je volgens mij geen kaarten of gps voor nodig.

Daarnaast ben ik ook best bereid om mijn baas een paar uurtjes vrij te vragen als het om een werkelijk noodgeval gaat. Ik verwacht dat mijn werkgever daar (in noodgevallen!) alle begrip voor zal hebben.

Maar goed: ook al zou dat niet zo zijn dan zijn er nog mogelijkheden.

 

Als jij verwacht in voorkomende gevallen niet of nauwelijks te kunnen assisteren raad ik je ook aan om je naam niet op de noodlijst te plaatsen.

En daar hebben we het hier toch over: de noodlijst, voor gebruik in noodgevallen.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik zit met een bakkie koffie naar het ochtend nieuws te kijken en wat blijkt:

 

Binnen kort als je 112 belt hoef je niet meer door te geven waar je bent. Ze kunnen gelijk je gsm lokaliseren op de kaart.

 

lijkt me wel handig dat je dan op je plek blijft na het bellen :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Kan iemand mij vertellen hoe ik van de noodlijst af kom?

Ik krijg binnenkort een ander tel. nr. en wil er voor zorgen dat de persoon die t.z.t. mijn nummer krijgt niet plat gebeld wordt door cachers :rolleyes:

 

alvast bedankt, Purk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan iemand mij vertellen hoe ik van de noodlijst af kom?

Ik krijg binnenkort een ander tel. nr. en wil er voor zorgen dat de persoon die t.z.t. mijn nummer krijgt niet plat gebeld wordt door cachers :no:

 

alvast bedankt, Purk

 

Je kunt via DHZ je telefoonnummer zelf wijzigen, of (tijdelijk) op 0 zetten

 

 

 

:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Kan het zijn dat de noodlijst niet meer werkt? Ik krijg namelijk een

HTTP 404 - File not found

 

Of ben ik de enige met dit probleem. Ik gebruik het linkje vanaf www.geocaching.nl. Hierna wordt ik doorgelinkt naar http://www.geocaching.nl/"../diy/Emer...List.php/"

 

Iemand dezelfde problemen of een oplossing?

 

Jouw link werkt bij mij ook niet goed, maar de link in het menu wel.

 

Klik hier eens op: http://www.geocaching.nl/diy/EmergencyList.php.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Ik zou me best op willen geven als hulplijn voor als iemand ergens staat en even wat gegevens nodig heeft maar voor nood zie ik dat niet zitten. Niet dat ik iemand niet WIL helpen maar ik ben juist degene die bij nood het snelst wegloopt simpelweg omdat ik er niet tegen kan. Is dit ook mogelijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou me best op willen geven als hulplijn voor als iemand ergens staat en even wat gegevens nodig heeft maar voor nood zie ik dat niet zitten. Niet dat ik iemand niet WIL helpen maar ik ben juist degene die bij nood het snelst wegloopt simpelweg omdat ik er niet tegen kan. Is dit ook mogelijk?

Nood kan natuurlijk ook zijn ....

 

Even helpen bij de auto uit de prut of sloot halen :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou me best op willen geven als hulplijn voor als iemand ergens staat en even wat gegevens nodig heeft maar voor nood zie ik dat niet zitten. Niet dat ik iemand niet WIL helpen maar ik ben juist degene die bij nood het snelst wegloopt simpelweg omdat ik er niet tegen kan. Is dit ook mogelijk?

Nood kan natuurlijk ook zijn ....

 

Even helpen bij de auto uit de prut of sloot halen :angry:

 

Inderdaad, nood kan vanalles zijn, dus lijkt mij het idee, van als ik me niet vergis Geopatra, hier helemaal de oplossing voor.

 

Verschillende lijsten, met alsnog de mogelijkheid voor een opmerking.

 

Misschien heb je wel een sleepwagen/traktor of een warme douche, je weet niet wat cachers allemaal meemaken.

 

Leuk als iemand EHBO of reanimatie kan, maar als ik hulp van die aard nodig heb en ik heb een telefoon tot mijn beschikking bel ik liever 112. Hoop niet dat ik hier mensen mee beledig.

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maarja wat kunnen de heren en dames van 112 met jou coordinaat? Als jij alleen een coordinaat kan noemen omdat je niet precies kan omschrijven waar je bent. Ik geloof ooit eens gelezen te hebben dat zij daar niks mee kunnen...

 

Al lijkt me dat tegenwoordig vrij simpel opgelost met google maps....weet iemand of dat tegenwoordig nog een probleem is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...