Spring naar bijdragen

Noodlijst


Aanbevolen berichten

Op deze pagina is het mogelijk een lijst op te vragen met nummers die je in geval van problemen kunt bellen.

Vorige week had ik de mogelijkheid gemaakt om de gegevens in de vorm van 1) platte tekst, 2) HTML tabel of 3) TAB gescheiden te laten versturen per mail.

 

Van Barjon heb ik het verzoek een mogelijkheid toe te voegen: 4) TAB gescheiden, zonder crlf in het opmerkingen veld. Dat wilde hij graag hebben om de records te kunnen inlezen in een access database.

Deze post is om kont te doen van het beschikbaar zijn van die optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Reintje,

 

op zich is de lijst al heel mooi. Maar kan je ook een lijst maken die te importeren is in Outlook zodat alles makkelijk in de PocketPC en telefoon kan? Ik het de verschillende tab delimited tekst bestanden met en zonder CRLF geprobeerd maar no luck.

 

vast bedankt,

 

lteunis

 

Reintje.....eerst zie je dit :angry: dan zie je dat :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar kan je ook een lijst maken die te importeren is in Outlook zodat alles makkelijk in de PocketPC en telefoon kan?
Ik gebruik Outlook niet. Ik heb een smilie_osx.gif. Daarom weet ik niets van dat formaat.

Wat ik wel weet, is dat het raar moet lopen wil ik het niet in een uurtje in elkaar kunnen knutselen. Dus als iemand mij aan het formaat kan helpen, dan maak ik het even. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar kan je ook een lijst maken die te importeren is in Outlook zodat alles makkelijk in de PocketPC en telefoon kan?
Ik gebruik Outlook niet. Ik heb een smilie_osx.gif. Daarom weet ik niets van dat formaat.

Wat ik wel weet, is dat het raar moet lopen wil ik het niet in een uurtje in elkaar kunnen knutselen. Dus als iemand mij aan het formaat kan helpen, dan maak ik het even. :angry:

 

helaas, maar van formaten heb ik geen verstand :ph34r:

misschien kent de applemac wel vcards?

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien kent de applemac wel vcards?

Zeker, maar ik kom uit naar heel ingewikkelde RFC's.

 

Ik heb ook een stukje code gevonden. Als het volgende er uit gaat komen, kun je daar dan wat mee?

BEGIN:VCARD
VERSION:2.1
TEL;PREF:01234567890
N:Reintje de Vos;Coen;;;
FN:Coen  Reintje de Vos
NOTE:Hier staat nog wat leuks
REV:2005-06-11T23:10:35Z
END:VCARD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien kent de applemac wel vcards?

Zeker, maar ik kom uit naar heel ingewikkelde RFC's.

 

Ik heb ook een stukje code gevonden. Als het volgende er uit gaat komen, kun je daar dan wat mee?

BEGIN:VCARD
VERSION:2.1
TEL;PREF:01234567890
N:Reintje de Vos;Coen;;;
FN:Coen  Reintje de Vos
NOTE:Hier staat nog wat leuks
REV:2005-06-11T23:10:35Z
END:VCARD

 

 

Reintje,

dit werkt als een trein :ph34r: Hoeft niet eens geimporteerd te worden, kan zo met een dubbelklik in outlook en / of Palmdesktop worden opgenomen.

Met dit formaat kan je volgens mij alle kanten op en is de PocketPC en Mobiel zo gevuld en bij te houden.

Misschien nog een categorie erbij om de boel gescheiden te houden en het is af!

 

lteunis

bewerkt door lteunis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien kent de applemac wel vcards?

Zeker, maar ik kom uit naar heel ingewikkelde RFC's.

 

Ik heb ook een stukje code gevonden. Als het volgende er uit gaat komen, kun je daar dan wat mee?

BEGIN:VCARD
VERSION:2.1
TEL;PREF:01234567890
N:Reintje de Vos;Coen;;;
FN:Coen  Reintje de Vos
NOTE:Hier staat nog wat leuks
REV:2005-06-11T23:10:35Z
END:VCARD

 

 

Reintje,

dit werkt als een trein :ph34r: Hoeft niet eens geimporteerd te worden, kan zo met een dubbelklik in outlook en / of Palmdesktop worden opgenomen.

Met dit formaat kan je volgens mij alle kanten op en is de PocketPC en Mobiel zo gevuld en bij te houden.

Misschien nog een categorie erbij om de boel gescheiden te houden en het is af!

 

lteunis

 

Optie ziet er goed uit.....alleen hoe krijg ik dit in mijn Outlook? :angry:

 

(beetje digibeet)

 

Nickx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De optie is goed alleen pikt Outlook meerder Vcards in een bestand niet :angry:

 

Weet niet of het mogelijk is om de verschilenden vcards apart en als bijlage met extenxie .vcf mee te mailen?

 

Kom op Reintje, ik weet het: je kan het :ph34r:

 

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De optie is goed alleen pikt Outlook meerder Vcards in een bestand niet  :angry:

 

Weet niet of het mogelijk is om de verschilenden vcards apart en als bijlage met extenxie .vcf mee te mailen?

 

Kom op Reintje, ik weet het: je kan het  :ph34r:

Natuurlijk kan dat gemaakt worden. Maar, (een collega van mij vertelde altijd Maar is Nee).

De rede dat ik de VCard zo snel kon maken was gelegen in het feit dat het in een structuur paste. Barjon had vorige week een vraag gesteld en die paste toen nog niet in de structuur. Het is ook geen toeval dat dat gisteren wel paste en dat ook het highlighten van de naam op de FirstFinders Ranking er "opeens" was. Dat is namelijk voor mij allemaal hetzelfde.

 

De noodlijst bestaat nu uit een aantal verschillende teksten, die via mail worden verstuurd. Wat je nu vraagt is een afwijking daarop, namelijk meerdere attachments in geval van VCard-formaat. Dat zou ik speciaal voor dit geval moeten maken en dat maakt het onderhoud lastig.

Waar ik nu aan loop te denken is het sturen van de verschillende formaten als attachment. Voor de VCards zou dat neerkomen op een zip-file met de verschillende kaartjes er is. Dat klinkt misschien raar, maar dan heb ik weer een mail met een attachment. En voor mij is dat weer het zelfde.

 

Ik merk dat noodlijst in een behoefte voorziet en dat er vraag naar het VCard-formaat is. Maar omdat ik graag altijd eerst nadenk en dan pas ga modificeren, zal het antwoord op deze vraag nog even op zich laten wachten. Overigens is het voor mij ook een vingeroefening voor het dynamisch genereren van loc-, wpt- en gpx-files wat ik van plan was. Dat is voor mij allemaal hetzelfde. (Wel saai eigenlijk :angry: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig komt de zomer er aan om wat andere saaie zaken te ondernemen.

 

Maar we wachten het geduldig af. Naar deze site kijkende zal het uiteindelijk best wel goed komen. Ik hoop de lijst ook niet zo vaak nodig te hebben dus ik kan nog wel met de html versie vooruit.

 

 

maar in ieder geval bedankt en ik weet het begint saai te worden maar je verdient bij voorbaat al een :ph34r: of een :angry:

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het eerste beginnetje is er.

De noodlijst wordt nu niet meer gemaild, maar meteen gedownload. Als dat bij iemand niet werkt, hoor ik dat graag.

 

 

Reintje,

 

de download werkt prima. DE VCF file heeft als eerste de volgend labels N:TEL;PREF:NOTE: voor BEGIN, hier verslikt outlook zich op. Als deze labels voor BEGIN handmatig verwijderd worden dan is in ieder geval Menno zichtbaar.

 

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het feature van de "Noodlijst" vind ik erg mooi :blush:

 

Wat ik alleen jammer vindt is dat niet iedereen aangeeft in welke regio hij/zij woont :thumbup: . Als je in nood bent, is dat toch wel ff handig om te weten dacht ik zo :( .

 

Is het misschien een optie om dat als een standaard veld toe te voegen?

 

gr.

mr.Bean

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik alleen jammer vindt is dat niet iedereen aangeeft in welke regio hij/zij woont  :thumbup: . Als je in nood bent, is dat toch wel ff handig om te weten dacht ik zo  :( .

 

Vind ik ook. Hoewel niet echt noodzakelijk, lijkt me toch wel handig te weten voor welke regio(s) iemand beschikbaar is. :blush:

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...