Spring naar bijdragen

Noodlijst


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Is het misschien een optie om dat als een standaard veld toe te voegen?
Toevoegen, hoe bedoel je? :dribble:

Bedoel je dat niet iedereen zijn regio heeft ingevuld? :thumbup:

 

Groeten, Reintje, die net weer gegeten heeft.

 

Je hebt al een veld waarin je je telefoonnummer in moet vullen.

Lijkt mij in zoverre handig als daar een veld "Regio/Woonplaats" aan toegevoegd gaat worden. Zo wordt je meer gedwongen om dat ook op te geven buiten de standaard informatie die je nog meer kwijt wilt.

 

Als je dan in in het zuiden des lands dan in "Nood" verkeerd kan je meteen de juiste persoon opbellen zonder dat je in bv noord nederland uikomt :dribble: .

 

gr.

mr.Bean

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je dan in in het zuiden des lands dan in "Nood" verkeerd kan je meteen de juiste persoon opbellen zonder dat je in bv noord nederland uikomt  :thumbdown: .

 

gr.

mr.Bean

 

Op zich wel mee eens hoor, en makkelijk om te weten. Maar hoe ga ik dat in m'n GSM trappen?

 

Misschien gewoon achter de naam N,O,Z,W zetten dan weet je gelijk wie je moet hebben.

 

Wij korten veel namen af op de gsm en werkt tot nu toe nog heel goed!

 

Groetjes inkesa

bewerkt door inkesa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt al een veld waarin je je telefoonnummer in moet vullen.

Lijkt mij in zoverre handig als daar een veld "Regio/Woonplaats" aan toegevoegd gaat worden. Zo wordt je meer gedwongen om dat ook op te geven buiten de standaard informatie die je nog meer kwijt wilt.

Als je dan in in het zuiden des lands dan in "Nood" verkeerd kan je meteen de juiste persoon opbellen zonder dat je in bv noord nederland uikomt  :thumbup: .

gr.

mr.Bean

commentaar door mijzelf verwijderd om discussies te vermijden :eek:

Op zich wel mee eens hoor, en makkelijk om te weten. Maar hoe ga ik dat in m'n GSM trappen?

Wat dacht je ervan om de noodlijst uit te printen en gewoon tijdens het cachen bij je te dragen icon14.gif Je kunt hem ook in de PDA zetten, maar ik ben me er van bewust dat niet iedereen deze bezit.

Ruud :thumbdown:

bewerkt door Biertjuh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het misschien een optie om dat als een standaard veld toe te voegen?
Toevoegen, hoe bedoel je? :eek:

Bedoel je dat niet iedereen zijn regio heeft ingevuld? :thumbdown:

 

Groeten, Reintje, die net weer gegeten heeft.

Blijkbaar heb ik iets te subtiel proberen aan te geven dat ik het vanavond even gemaakt heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het misschien een optie om dat als een standaard veld toe te voegen?
Toevoegen, hoe bedoel je? :thumbup:

Bedoel je dat niet iedereen zijn regio heeft ingevuld? :eek:

 

Groeten, Reintje, die net weer gegeten heeft.

Blijkbaar heb ik iets te subtiel proberen aan te geven dat ik het vanavond even gemaakt heb.

 

Reintje,

 

Toppie hoor :thumbdown: Ik heb meteen mijn regio ingevoerd.

 

mr.Bean

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Op deze pagina is het mogelijk een lijst op te vragen met nummers die je in geval van problemen kunt bellen.

 

 

Is het misschien een optie om de lijst te scheiden in een ECHTE noodlijst en een lijst voor alle hulplijntjes?

Wat ik nu merk dat ze de lijst alleen maar voor een hulplijntje gebruiken en niet iedereen is daar gediend van....... :thumbup:

 

En wat ik dus ook zie dat de lijst een up-date nodig heeft bij sommige cachers.:P

Misschien niet zo verkeerd om dit draadje weer eens aandacht te geven. :crybaby:

 

Misschien een optie.

 

Gr Twinlife :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo en zo, hulplijntjes apart van noodlijst lijkt me wenselijk.

 

Putput2

 

 

En hoe had je dat gedacht te kunnen scheiden?

Een telefoonnummer is een telefoonnummer en het maakt voor hulplijnbellers niet uit op welke lijst hij staat.

 

Ik durf erom te wedden, dat de noodlijst tot nu toe voor 100% benut werd als hulplijn.

Veel cachers kennen het verschil niet tussen nood en er niet binnen enkele minuten uit kunnen komen.

 

De noodlijst is wat mij betreft een prima idee, maar niet echt nodig, dat vervolgens voor andere zaken misbruikt wordt.

 

Daarom zul je mijn nummer ook op geen enkele lijst zien.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hoe had je dat gedacht te kunnen scheiden?

 

Ik zou voorstellen een of meerdere kolommen toe te voegen waarop je kunt sorteren.

In elk geval een regio kolom. Je wilt bij een voorkomende situatie waarschijnlijk eerst weten wie er in je buurt zitten zonder dat je de hele lijst hoeft te lezen.

 

Verder zouden keuze kolommetjes aangekruist kunnen worden zoals

 

* cachehulplijn

* medisch onderlegd / opgeleid

* terreinwagen beschikbaar

* ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In principe vind ik het plan goed. Maar ik zie hier wel wat haken en ogen. Onder meer dat als je in het veld zit geen pc/laptop met internetaansluiting hebt (tenminste de meesten niet). Je zult dus altijd moeten werken met een geprinte versie van de lijst.

Maar ik zei al dat ik het plan op zich goed vind en dat het wel degelijk wat aandacht verdiend. Het zal wel op de "to do"-lijst komen maar ik vermoed met wat minder hoge prioriteit.

De hoogste prioriteit is denk ik dat Reintje weer beter wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hoe had je dat gedacht te kunnen scheiden?

 

Ik zou voorstellen een of meerdere kolommen toe te voegen waarop je kunt sorteren.

In elk geval een regio kolom. Je wilt bij een voorkomende situatie waarschijnlijk eerst weten wie er in je buurt zitten zonder dat je de hele lijst hoeft te lezen.

 

Verder zouden keuze kolommetjes aangekruist kunnen worden zoals

 

* cachehulplijn

* medisch onderlegd / opgeleid

* terreinwagen beschikbaar

* ...

 

......., en iedereen neemt de cachehulplijn en gebruikt de lijst als cachehulplijn, want datgene waar de lijst voor in het leven werd geroepen komt nooit tot zo goed als nooit voor. En niemand kan 112 bellen, natuurlijk.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

......., en iedereen neemt de cachehulplijn en gebruikt de lijst als cachehulplijn, want datgene waar de lijst voor in het leven werd geroepen komt nooit tot zo goed als nooit voor. En niemand kan 112 bellen, natuurlijk.

 

... deels ben ik het hier wel mee eens, echte noodsituaties komen (gelukkig) zo goed als nooit voor en men gebruikt de lijst veelal als hulplijntje.

 

Sinds het ontstaan van de (nieuwe) lijst ben ik denk ik wel een kleine 80 keer gebeld door zo'n 15 verschillende cachers en ja.... meestal over caches, die moeilijk te vinden waren of andere zaken, maar ook ooit door een cacher die tot aan z'n assen in de blubber stond. Die was maar wat blij dat we hem uit de sh*t kwamen trekken.

 

Voor dit soort situaties, maar ook bijv. voor een nat pak of zelfs een verzwikte enkel ofzo, bel je niet snel 112, maar is een hulpbiedende medecacher natuurlijk wel erg fijn.

 

Dat ik meestal voor minder dringende zaken gebeld wordt vind ik absoluut niet erg. Daar blijkt in elk geval uit dat ze me weten te vinden, dus ook als het een keer wel echt dringend is.

En ook in situaties waar 112 aan te pas moet komen kan de hulp van een medecacher welkom zijn.

 

De lijst is voor mij een prima overzicht van wie, waar en waarvoor te bereiken is.

 

Een aantal nummers heb ik al in mijn telefoon gezet, daar heb ik de lijst dus niet meer voor nodig.

Hij gaat wel altijd mee, als ik wat verder van huis ga cachen. :rolleyes:

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...