Spring naar bijdragen

Noodlijst


Aanbevolen berichten

Hulp nodig?

 

 

In geval van nood altijd 112 bellen!

 

Hulp bij een probleem waarvoor je 112 niet direct noodzakelijk vindt, bijvoorbeeld omdat je voertuig vast zit

Hulp bij een fysiek probleem in relatie tot de cache. onverwachtse blokkeringen e.d.

Hulp bij het niet kunnen vinden van een WP of de cache

 

Waarvoor heb je hulp nodig is de vraag, mensen die zich op die lijst laten plaatsen kunnen/moeten e.e.a. aangeven lijkt mij en de vraagsteller moet daar rekening mee houden.

 

gr.Wilp

 

Noodlijst Boxtel e.o.

Hulplijn NpfW serie, SuDoKu en Kakuro

 

 

:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Waarvoor heb je hulp nodig is de vraag, mensen die zich op die lijst laten plaatsen kunnen/moeten e.e.a. aangeven lijkt mij en de vraagsteller moet daar rekening mee houden.

 

gr.Wilp

 

Kijk, als het zo gaat en als men zich inderdaad houdt aan de voorwaarden die de eigenaar van het telefoonnr. stelt , dan wil ik best overwegen om ook mijn nummer op de lijst te zetten.

 

Vooralsnog heb ik dat vertrouwen niet !

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nood is nood en geen cache-info-nummer. Dat onderscheid mag van mij zeker opgenomen worden. Wanneer de cache al enkele malen gevonden is kan jij dat ook. Pas bij uiterste inspanning door zoekwerk en echt menen dat een WP is verdwenen mag je bellen. Aan de andere kant is de optie NOT FOUND niet voor niets uitgevonden. Maar dat durven een hoop cachers niet in te vullen :thumbup:. Alleen een FTF-hunter gaat de maximale uitdaging aan met de kans op een foutieve cachebeschrijving. Maar ook FTF-ers hebben last van slecht lezen, haast en daardoor nogal eens de neiging te snel te bellen :rolleyes:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nood is nood en geen cache-info-nummer. Dat onderscheid mag van mij zeker opgenomen worden. Wanneer de cache al enkele malen gevonden is kan jij dat ook. Pas bij uiterste inspanning door zoekwerk en echt menen dat een WP is verdwenen mag je bellen. Aan de andere kant is de optie NOT FOUND niet voor niets uitgevonden. Maar dat durven een hoop cachers niet in te vullen :thumbup:. Alleen een FTF-hunter gaat de maximale uitdaging aan met de kans op een foutieve cachebeschrijving. Maar ook FTF-ers hebben last van slecht lezen, haast en daardoor nogal eens de neiging te snel te bellen :rolleyes:.

 

 

He,he, eindelijk eens iemand die het met me eens is dat niet iedereen iedere cache hoeft te kunnen vinden en je op eigen kracht tot een oplossing moet zien te komen !

 

Zo zijn er nog maar weinig over !

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sta niet op de noodlijst want ik snap niet wat voor lijst het is.

 

Als er echt iets ergs is, brand/ongeval etc. dan bel je 1-1-2. Is deze “noodlijst” dan een lijst met mensen die je kunt bellen als ze de oplossing van een cache niet kunnen vinden?

 

Oef, ik word nu ineens bewust van iets wat ik nooit eerder heb willen zien. In logjes zie ik wel eens staan “ik heb een hulplijntje uitgegooid” Zijn dat mensen die een cache hebben gevonden doordat ze de oplossing van anderen, van deze noodlijst, toegespeeld krijgen?

 

Ik dacht dat als iets bij een cache niet duidelijk is, dat je dan eigenaar mailt. Of, als hij/zij niet reageert dat je dan plaats je toch een “not found”-bericht? Waar is de noodlijst dan voor?

 

Zilvervloot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er echt iets ergs is, brand/ongeval etc. dan bel je 1-1-2. Is deze “noodlijst” dan een lijst met mensen die je kunt bellen als ze de oplossing van een cache niet kunnen vinden?

 

Het oorspronkelijke idee is/was:

 

Als u iets overkomt tijdens het zoeken van een cache kunt u iemand bellen van de noodlijst die daarop de nooddiensten de weg kan wijzen voor uw redding.

 

Wij staan ook op die lijst, maar werden regelmatig gebeld voor hulp en hints bij caches. We proberen al een tijd van die lijst af te komen, maar dat schijnt niet te kunnen :thumbup: We hebben ons nummer dan maar veranderd :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sta niet op de noodlijst want ik snap niet wat voor lijst het is.

 

Als er echt iets ergs is, brand/ongeval etc. dan bel je 1-1-2. Is deze “noodlijst” dan een lijst met mensen die je kunt bellen als ze de oplossing van een cache niet kunnen vinden?

 

Oef, ik word nu ineens bewust van iets wat ik nooit eerder heb willen zien. In logjes zie ik wel eens staan “ik heb een hulplijntje uitgegooid” Zijn dat mensen die een cache hebben gevonden doordat ze de oplossing van anderen, van deze noodlijst, toegespeeld krijgen?

 

Ik dacht dat als iets bij een cache niet duidelijk is, dat je dan eigenaar mailt. Of, als hij/zij niet reageert dat je dan plaats je toch een “not found”-bericht? Waar is de noodlijst dan voor?

 

Zilvervloot.

Of de noodlijst nu nuttig is of niet, ik hoop voor je dat als je alleen midden in het bos ligt met een gebroken been dat de 112 hulpdiensten je coördinaten kunnen ontcijferen, collegacachers kunnen dat in elk geval wel. Je kunt het natuurlijk ook proberen met na de tweede boom links van dat ene pad :rolleyes:

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij staan ook op die lijst, maar werden regelmatig gebeld voor hulp en hints bij caches. We proberen al een tijd van die lijst af te komen, maar dat schijnt niet te kunnen :D We hebben ons nummer dan maar veranderd :thumbup:

Mailtje sturen naar dhz@geocaching.nl. Dan zal ik je uit de lijst verwijderen.

 

Maar er kleeft wel een moreel bezwaar aan. Immers, het was het 'voor wat hoort wat' principe. Daarmee mocht je de lijst zien/printen/hebben mits je er zelf ook op kwam te staan. Nu wil je er vanaf wat betekent dat je al je geprinte/opgeslagen lijsten ook moet verwijderen. Voor wat het waard is .....

 

...dat de 112 hulpdiensten je coördinaten kunnen ontcijferen...

Daar is vroeger al eens een draadje over geweest. Ik meen me te herinneren dat RD-grid niet zo'n groot probleem is. Bovendien is met de komst van Google Earth ook al weer een hindernis genomen. Alleen zien ze je nog niet liggen :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb begrepen, toen ik mijn naam op de noodlijst heb geplaatst, dat zulks is om de hulpdiensten eventueel bij te staan.

 

Als iemand b.v. in een groot bos zijn been breekt, dan kan ie misschien slecht uitleggen aan de hulpdiensten waar ie zich bevindt. Hij kan wel zijn GPS-coords opgeven, maar destijds bleek, dat de meeste hulpdiensten daar niet mee uit de voeten konden. In zo'n geval zou een geocacher van de noodlijst dus de hulpdiensten kunnen uitleggen waar ze de ongelukkige geocacher kunnen vinden. Beetje ingewikkeld misschien, maar zo heb ik het destijds begrepen.

 

Ik heb altijd de noodlijst bij me tijdens het cachen en hoop, als ik ergens in de problemen kom, dat de hulpdiensten WEL overweg kunnen met GPS-coordinaten en als dat niet het geval is, en ik ben daartoe in staat, dan bel ik iemand van de noodlijst voor hulp.

 

Het zou trouwens niet gek zijn om te weten of de hulpdiensten intussen wel kunnen omgaan met coordinaten. Ook hun wereld staat niet stil. Als ze het wel kunnen, is volgens mij de noodlijst niet meer nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mailtje sturen naar dhz@geocaching.nl. Dan zal ik je uit de lijst verwijderen.

 

Gedaan: alvast bedankt :thumbup:

 

 

Maar er kleeft wel een moreel bezwaar aan. Immers, het was het 'voor wat hoort wat' principe. Daarmee mocht je de lijst zien/printen/hebben mits je er zelf ook op kwam te staan. Nu wil je er vanaf wat betekent dat je al je geprinte/opgeslagen lijsten ook moet verwijderen. Voor wat het waard is .....

 

Nou, ik heb hem nooit gebruikt/geprint/opgeslagen, maar ik begrijp uiteraard wat je bedoelt. Waar het mij om gaat is dat ons nummer niet wordt gebruikt voor noodsituaties, maar voor allerhande hengelpraktijken :rolleyes: Is op zich wel leuk, maar eigenlijk niet de bedoeling van een noodlijst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, de meeste hulpdiensten zullen wel ergens een PC hebben staan met Internet. Dus je hoeft dan alleen maar te verwijzen naar onze eigen website en het daarop voorkomende 112 logo. Jij geeft de coordinaten en zij zien op de bijbijbehorende kaart waar je je bevind.

Daarnaast zijn er al diverse regio's die het zgn AVLS systeem hebben, gebruikt om de positie's van hun eigen eenheden actueel te kunnen volgen. Ook deze kaart ( van geheel Nederland) werkt met coordinaten, alleen niet in de door Geocachers gebruikte notatievorm. En als je hulp nodig hebt, denk er dan maar eens aan om ze dat wijs te maken cq uit te leggen. In de hoop dat ze je ook nog begrijpen. De 112 button op onze eigen site is m.i. nog de beste !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit recente ervaring weet ik dat de nooddiensten nog niet uit de voeren kunnen met coordinaten. Brandweer kan wel coordinaten invoeren.. maar ziet dan een bos.. maar de specifieke plek kan die niet invoeren.. dus een medecacher bellen kan handig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit recente ervaring weet ik dat de nooddiensten nog niet uit de voeren kunnen met coordinaten. Brandweer kan wel coordinaten invoeren.. maar ziet dan een bos.. maar de specifieke plek kan die niet invoeren.. dus een medecacher bellen kan handig zijn.

 

Dan is er een taak voor jou weg gelegd Maju. :blush:

Ik zelf heb aktie ondernomen naar de meldkamer van de regio Groningen en hun gewezen op het 112 logo op .nl. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...