Spring naar bijdragen

Noodlijst


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Zoals Ten Cate zei: Moraalridders!

Kom nou, iedereen doet alsof ze nog nooit om hulp gevraagd hebben. Yeah right! :yes:

 

Jawel, maar alleen via mail en dan is er meestal daadwerkelijk een fout in de tekst geslopen of rest er slecht een gat in de grond. Bovendien heb ik geen noodlijst bij me en weet al helemaal geen telefoonnummers (alleen Masterchef :blush: ). Vaak is een Not Found bij ons ook vaak een slecht voorteken voor de cache, 9 van de 10 keer is er iets vaut in het veld.

Persoonlijk vind ik het jammer als ik gebeld wordt omdat iemand niet goed leest, wanneer ik amper 12 uur eerder een nieuwe cache ter reviewing heb aangeboden. Dan is toch het echte hunten in mijn ogen gedegradeerd tot een zo-snel-mogelijk-kijk-mij-eens-snel-kunnen-scoren-zonder-o-nee-toch-met-hulp. Zelf beleef ik ook echt de lol van de 1e log OP INTERNET om die te lezen. En hou me ten goede, ik heb NIETS tegen FTF's, doe ik zelf ook wel aan mee.

Laatst hoorde ik een opmerking dat het cachen voor die persoon eigenlijk ALLEEN nog leuk was om zo snel mogelijk bij een nieuwe cache te zijn. Is prima, maar dan wel op eigen kracht en niet bellen als een dolle stier.

Maar iedereen speelt het op eigen wijze en dat respecteer ik weliswaar, maar dit is mijn mening :blush:.

 

En :blink:

Ook meen ik mij nog een draadje te herinneren waarin het mogelijk was om caches al te kunnen zien VOORDAT ze gereviewed waren. En dan lekker loggen voordat de 1e cacher uberhaupt wist waar dat ding lag. Is onze haast cultuur dan ook tot het cachen doorgedrongen?

 

Dus waarde SN@G, ik sluit me aan bij jou beste buurman Twinlife in dit draadje :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hoe had je dat gedacht te kunnen scheiden?

 

Ik zou voorstellen een of meerdere kolommen toe te voegen waarop je kunt sorteren.

In elk geval een regio kolom. Je wilt bij een voorkomende situatie waarschijnlijk eerst weten wie er in je buurt zitten zonder dat je de hele lijst hoeft te lezen.

 

Verder zouden keuze kolommetjes aangekruist kunnen worden zoals

 

* cachehulplijn

* medisch onderlegd / opgeleid

* terreinwagen beschikbaar

* ...

 

......., en iedereen neemt de cachehulplijn en gebruikt de lijst als cachehulplijn, want datgene waar de lijst voor in het leven werd geroepen komt nooit tot zo goed als nooit voor. En niemand kan 112 bellen, natuurlijk.

 

Geopatra.

 

Je blijft toch een erg negatief mannetje he? ;)

Ga nou toch eens uit van het goede en help het nóg beter te maken.

Of is zeiken gewoon makkelijker dan nadenken?

 

Volgens mij is heel dit topic trouwens aan het ontsporen. Stél nu eens (gewoon even heel gek) dat iedereen nu eens van elkaar gaat respecteren wat er in het omschrijvingsveld staat? Sommigen willen alleen noodlijn zijn. Anderen vinden het misschien juist heel gezellig om eens gebeld te worden voor iets leukers dan een gebroken been.

 

Respect, respect, respect!

(Zou ik toe zjin aan een politieke cariere?)

bewerkt door IJskimo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[/quot]

Stél nu eens (gewoon even heel gek) dat iedereen nu eens van elkaar gaat respecteren wat er in het omschrijvingsveld staat? Sommigen willen alleen noodlijn zijn. Anderen vinden het misschien juist heel gezellig om eens gebeld te worden voor iets leukers dan een gebroken been.

 

Respect, respect, respect!

(Zou ik toe zjin aan een politieke cariere?)

Lijkt mij een voor de hand liggende oplossing/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je blijft toch een erg negatief mannetje he? ;)

Ga nou toch eens uit van het goede en help het nóg beter te maken.

Of is zeiken gewoon makkelijker dan nadenken?

 

 

Respect, respect, respect!

(Zou ik toe zjin aan een politieke cariere?)

 

 

Beste, lieve Ijskimo,

 

bedankt voor je complimentjes! :)

 

Weet je : ik heb allang opgegeven om in dit soort zaken uit te gaan van het goede. Als jij dat nog steeds wilt doen is dat prima. Ik vind het naief.

 

De realiteit is doodgewoon dat - als men een manier heeft om contact op te nemen - een groot deel van de cachers dat ook doet. Het begrip nood is een zeer rekbaar begrip, zolang er cachers zijn die na een luttel aantal minuten zenuwachtig worden uit angst dat ze teveel tijd verliezen om veel caches te kunnen loggen op 1 dag. Een een not found is voor velen ook wel zo'n beetje de limit. ==> dus ze bellen! Wat er ook bovenaan zo'n lijst staat. Er zijn erbij die snel met de telefoon dan met hun gps zijn, lijkt het.

 

Als cache-eigenaar wens ik niet opgebeld te worden omdat cachers iets niet kunnen vinden of niet begrijpen.( overigens vaak ook nog eens omdat ze niet lezen, geen uitdraai hebben ed.) Daarvoor ben ik van harte beschikbaar via de e-mail.

 

Een noodlijst voor noodgevallen in de zin van ongelukken vind ik een prima idee, maar zolang ik geen garantie heb dat ik niet wordt platgebeld bij nacht en ontij komt mijn telefoonnr. er niet op!

 

Ik hecht aan privacy.

Als jij dat negatief vindt ben jij degene die mij geen respect toekent.

 

Vriendelijke groet,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een nare discussie wordt dit...

  • Zet je jezelf op de noodlijst, heb je kans dat je vragen krijgt die niets met nood te maken hebben. Het is dan aan jou of je daar wel of geen gehoor aan wil geven.
  • Of je zet jezelf niet op de noodlijst en dan word je inderdaad niet gebeld.

Hoe simpel kan het leven zijn?!

 

Verder kan ik melden dat ook ik wel huiverig was om mezelf er op te zetten; ik was destijds nog moderator. Ik vreesde dat ik met regelmaat gebeld zou worden mbt mijn 'corrigerende acties op het forum'. Echter, ik ben nooit gebeld. Mail zat gehad, dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat Geopatra het punt een beetje mist. Trouwens wel grappig om juist mij naief te noemen. Je moest eens weten :cry::D.

 

Maar los daarvan: Heb je ooit een exemplaar van die lijst gezien? Je kunt er namelijk gewoon opzetten of je alleen voor noodgevallen, of ook voor de gezelligheid te bellen bent. Als iedereen dat respecteert is er helemaal geen probleem.

 

Overigens ging deze discussie helemaal niet over de betrouwbaarheid van je medecachers, maar over de vorm van de lijst. Meedenken over verbeteringen terwijl je ergens zelf geen deel van bent lijkt me lastig omdat je gewoon de kennis niet hebt.

 

Niets persoonlijks dus, maar wel logisch lijkt me!

:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar los daarvan: Heb je ooit een exemplaar van die lijst gezien? Je kunt er namelijk gewoon opzetten of je alleen voor noodgevallen, of ook voor de gezelligheid te bellen bent. Als iedereen dat respecteert is er helemaal geen probleem.

 

Dat vind ik dus naief !

 

Verder gaan we te veel off topic en heb ik geen behoefte aan jouw schijnbaar als heel leuk bedoelde insinuaties, dus laten we er maar over ophouden: we denken niet hetzelfde.

 

Groet,

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik sta op die noodlijst. Al vanaf het prille begin toen die werd opgezet door iemand anders.

In al die tijd ben ik 2 maal gebeld.

1x voor echte nood. (iemand in de sloot gepleurd bij de Vuilnisberg) en voor zien van wat warms.

1x als hulplijn (wat ook duidelijk vermeld staat bij mijn naam) voor een cache die ik enkele weken eerder had gedaan en die ogenschijnlijk weg was.

 

Zelf 1x nodig gehad als nood maar toen was helaas de batterij leeg van de telefoon. :blush:

Daar sta je dan met een noodlijst op een verlaten P-plaats met een lege tank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...