Spring naar bijdragen

Wie logt de meeste First Finds


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Groot respect voor het handmatig tellen van FTF, STF en TTF's. Maar ... kan dat niet automatisch?

 

(je moet dan wel iets vinden voor logs op dezelfde dag, bijvoorbeeld de punten middelen)

Dat zal moeilijk gaan. De eerste log wil niet zeggen dat het een FF is. Het kan een NF zijn of iemand die een gewone note plaatst, of erger, iemand die de 10 finder is en tijdens het loggen op het internet een foute datum intikt zodat hij al dan niet per ongeluk op de FF plek komt te staan.

 

Het zal altijd handmatig moeten gebeuren omdat er eerst gelezen moet worden wat er in het eerste berichtje staat.

 

Als je er vanuit gaat dat het eerste berichtje automatisch een FFer is, dan kan ik je zo al vertellen wie er in Nederland bovenaan zou staan de afgelopen 4 weken, zonder de rankingsite op te zoeken.

 

Vraag iemand nooit hoe hij zijn eerste miljoen heeft verdiend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groot respect voor het handmatig tellen van FTF, STF en TTF's. Maar ... kan dat niet automatisch?

 

(je moet dan wel iets vinden voor logs op dezelfde dag, bijvoorbeeld de punten middelen)

 

Zoals Kruimeldief al heeft gezegd, dat kan niet geautomatiseerd worden.

Ik moet echt lezen in de logs wie één, twee en drie waren.

 

Wel heb ik een heel handige tool ter beschikking die door Reintje de Vos is gemaakt. Daarmee wordt heel wat leeswerk gereduceerd, omdat je uit de datums van found logs conclusies kunt trekken.

 

Overigens staat niet altijd precies in de logs wie één, twee en drie zijn. Dan sla ik er zo goed mogelijk een slag naar. Als het fout is, dan heeft men de mogelijkheid dat te melden. Daar wordt regelmatig gebruik van gemaakt en dan kan ik corrigeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Steeds lezen we weer over de ophef over First Founds. Eigenlijk begrijpen we niet, wat er belangrijk is aan wie nu een cache 'ontmaagd' heeft. Het is natuurlijk wel een keertje leuk om een FTF te vinden. Maar niet iedereen is in staat om een FTF te vinden, omdat er velen zijn die niet doordeweeks kunnen cachen, omdat ze moeten werken. :blink:

 

Gelukkig tellen in de statistieken de FTF''s of de troostprijzen STF of TTF niet extra. :)

 

Zou iemand willen vertellen, waarom het belangrijk is om als eerste bij een cache te zijn????

 

Dit is geen kritiek, maar gewoon een vraag. Ook niet uit jaloezie :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net zoals er mensen zijn die op micro's jagen zijn er ook mensen die op First Founds jagen. Zoveel mensen zoveel smaken. Het bijzindere is dat je ongetwijfeld een paar andere jagers de loef afsteekt en daarnaast is het best bijzonder de eerste te zijn. Daarnaast kunnen er in een gloednieuwe cache nog wel eens foutjes zitten. de eigenaar heeft nog geen logs van anderen gehad, het is dus best wel aardig een first found te doen.

Voor mij is het ook geen must, dat zeg ik eerlijk, als ie in de buurt ligt en ik heb tijd dan ga ik er voor maar anders ook niet.

Trouwens er verschijnen ook genoeg maanden in het weekend hoor.

 

Groeten Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou iemand willen vertellen, waarom het belangrijk is om als eerste bij een cache te zijn????

Het is heel gemakkelijk. Onze dochter van (toen) 14 legde ons uit: geocachen is een soort kinderfeestje voor volwassenen. Een speurtocht in het bos met aan het einde een schat.

 

Kortom, geocachers zijn net kinderen. En kinderen vinden het heel belangrijk om het eerste te zijn (weet je nog?). Geocachers dus ook :) .

bewerkt door Micky
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk is het niet echt belangrijk om als eerste bij een cache te zijn. Maar het is wel leuk. En spannend, omdat je nooit zeker weet of de beschrijving wel helemaal klopt. Als er ergens een foutje zit, is het de kunst om er toch uit te komen, en als dat is gelukt tja dan geeft dat een goed gevoel. :dribble:

 

Het is ook leuk om als eerste een log van een cache te kunnen schrijven. Wat langer dan normaal, als het kan met een paar leuke foto's erbij. Het zet een beetje de toon. Hoe goed was een cache? E.e.a. geldt trouwens wel hoofdzakelijk voor multi's. Voor traditionals is het niet zo gemakkelijk om een uitgebreide log te schrijven en bij puzzelcaches geef je gauw info weg waardoor het voor de volgende puzzelaars een stuk eenvoudiger wordt om de puzzel op te lossen.

 

Voor de statistieken doen we het trouwens niet. Sterker, er zitten bij onze FTF enz. best foutjes in de lijst, maar we hebben geen zin om hierover te gaan mailen (sorry W.C. :) ), als anderen zich bij die caches bevoordeeld of benadeeld voelen, kunnen zij dat eventueel doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Steeds lezen we weer over de ophef over First Founds. Eigenlijk begrijpen we niet, wat er belangrijk is aan wie nu een cache 'ontmaagd' heeft. Het is natuurlijk wel een keertje leuk om een FTF te vinden. Maar niet iedereen is in staat om een FTF te vinden, omdat er velen zijn die niet doordeweeks kunnen cachen, omdat ze moeten werken.  :blink:

 

Gelukkig tellen in de statistieken de FTF''s of de troostprijzen STF of TTF niet extra. :)

 

Zou iemand willen vertellen, waarom het belangrijk is om als eerste bij een cache te zijn????

 

Dit is geen kritiek, maar gewoon een vraag. Ook niet uit jaloezie :dribble:

 

Dat ligt aan de persoon en hoe belangrijk de manier van het beoefenen van geocaching is voor hem. Als eerste bij de cache. Het zit in de mens om te dromen ergens eerste in te zijn. Dat streelt de ego. Lijkt mij gewoon menselijk. Ik had een cache die net uit was. Het was een andere cacher niet gelukt hem als eerste te loggen. Daarop ben ik erop uit getrokken om het te proberen, had teovallig vakantie. Het was een zware bevalling, maar uiteindelijk gelukt. Het enig wat het mij heeft opgeleverd is dat ik best trots was op mezelf, het gaf mij een goed gevoel. En dat vind ik heel belangrijk. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou iemand willen vertellen, waarom het belangrijk is om als eerste bij een cache te zijn????

Tja, wat is er leuk aan? als beginnende geocacher vond ik het toch wel erg leuk om het beteuterde gezicht :) van de ervaren Barney te zien als je net 3 min eerder de cache ontmaagd. ( zie wite cross) Verder was het ook een "overwinning" als je een moeilijke puzzelcache oplost ( na dagen) die nog niet door ervaren geocachers is opgelost ( verfhandel).

 

Gewoon de kick ervaren!!!

 

Gerwin van team Geogein

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...Zou iemand willen vertellen, waarom het belangrijk is om als eerste bij een cache te zijn????

...

 

Het is absoluut niet belangrijk. Sowieso is een doosje vinden in het bos of waar ook niet belangrijk, maar wel leuk voor sommige mensen.

Volgens mij is het doel van iedere hobby om je een goed gevoel te geven. :)

Het gekke is, dat een maagdelijke cache mij in het algemeen niets zegt, maar als ik de kans zie om hem als eerste te vinden, bij voorbeeld als ie dicht in de buurt ligt en ik kom er vrij snel achter, dat ik een goede kans maak, dan komt er een oerdrift in me boven. Voorheen wist ik niet dat zulks in mij zat. Heb nu in mijn cache-historie 4x bewust succesvol jacht gemaakt en het gaf me veel voldoening (Brandnetel-eiland (samen met 8BG), Two the Power (ook samen met 8BG) , Ackerdijkse Plassen, Back to the Future). Overigens wel vaker als eerste een cache gevonden, maar dat was per ongeluk. En ook dan gaf het een extra goed gevoel.

Het mooiste op dit gebied is, dat ik thuiskomend op 24 september 2003 mijn dochter van verre kon toeroepen: "IK HEB DE NONNEN VAN DE DONGE ONTMAAGD!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Er zijn wat technische problemen bij het maken van de statistieken van first finds.

Ik kan op dit moment niets toevoegen aan de database.

Zoals jullie weten, is Reintje de Vos de man die al die problemen oplost.

Helaas heeft ie op dit moment even geen tijd en deelde mij mee dat ie er waarschijnlijk a.s. maandag wat aan gaat doen.

Ga dus rustig door met ontmaagden, zou ik zeggen, het komt allemaal goed. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...