Spring naar bijdragen

Ontmaagdingen van caches


mr.Bean

Zou er een ranglijst moeten komen van wie de meeste ontmaagdingen op zijn naam heeft staan?  

132 leden hebben gestemd

  1. 1. Zou er een ranglijst moeten komen van wie de meeste ontmaagdingen op zijn naam heeft staan?

    • Ja
      25
    • Nee
      101
    • Geen mening
      6


Aanbevolen berichten

Ik ben een echte sportvisser en mijn speelveld is de vijver. Maar ik heb geen tijd en zin om urenlang op een stekkie te zitten en naar een dobber te turen. Daarom haal ik de verse vis wel op de markt. De kraam staat op 10 meter van mijn voordeur! Ook handig tijdens wedstrijden van de club. Ik heb altijd de eerste vangst en sta bovenaan in de competitie! Oneerlijk? Ach, een vis is een vis en gemak dient de mens. Maar ik ben wèl een echte sportvisser, hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De knop nieuwe caches gebruiken we ook niet zo vaak en wanneer je een mailtje ontvangt over de laatste caches zijn ze meestal alweer gevonden.

Daarom laat ik mij speciaal iedere morgen een query sturen met alle nieuwe caches van die dag en daar zitten ook alle maagden in. Die is dan wel up to date omdat de queries direct verzonden worden en het mailtje dat iedereen krijgt altijd achterhaald is ;)

 

Net zoals uitverkoop in je nakie....heb je misschien extra plezier van je ontmaagding :thumbsup: (sorry Kruimel, kon het niet laten ;) )

Zie de humor van naakt in de uitverkoop rondhuppelen wel in. Naaktcachen is ook al geen uitzondering meer. Dus zou het in principe kunnen voorkomen dat je naakt een cache ontmaagd. Heeft ook niets met mijn commentaar van een paar berichten terug te maken.

Naakt een cache als eerste vinden of gekleed een cache als eerste vinden maakt geen verschil.

Of gaat er nu ook nog weer gegiebeld worden over bloot? :(

 

Kruimel :ph34r:De oever waar we niet zijn noemen we de overkant.

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naaktcachen is ook al geen uitzondering meer. Dus zou het in principe kunnen voorkomen dat je naakt een cache ontmaagd. Heeft ook niets met mijn commentaar van een paar berichten terug te maken.

Naakt een cache als eerste vinden of gekleed een cache als eerste vinden maakt geen verschil.

Of gaat er nu ook nog weer gegiebeld worden over bloot? :(

 

Kruimel  :ph34r:  De oever waar we niet zijn noemen we de overkant. 

 

 

 

Kijk maar eens naar deze meneer of in dit draadje pag 10 ;)

 

 

Gr Twinlife :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naaktcachen is ook al geen uitzondering meer. Dus zou het in principe kunnen voorkomen dat je naakt een cache ontmaagd. Heeft ook niets met mijn commentaar van een paar berichten terug te maken.

Naakt een cache als eerste vinden of gekleed een cache als eerste vinden maakt geen verschil.

Of gaat er nu ook nog weer gegiebeld worden over bloot?   :ph34r:

Kijk maar eens naar deze meneer of in dit draadje pag 10 :(

Ah, natuurlijk wordt nudecacher weer van stal gehaald.

Beetje fris deze tijd van het jaar! :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie de humor van naakt in de uitverkoop rondhuppelen wel in. Naaktcachen is ook al geen uitzondering meer. Dus zou het in principe kunnen voorkomen dat je naakt een cache ontmaagd. Heeft ook niets met mijn commentaar van een paar berichten terug te maken.

Naakt een cache als eerste vinden of gekleed een cache als eerste vinden maakt geen verschil.

Of gaat er nu ook nog weer gegiebeld worden over bloot? ;)

 

Van mij mag het wel weer ontopic. Anders kunnen we de poll net zo goed sluiten.

 

Eindelijk, een moderator die een moderator tot de orde roept :ph34r:

Kijk daar hou ik van :(

Ruud :thumbsup:

bewerkt door Biertjuh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nee gestemd. Een top 10 ontmaagders interesseerd me niet zo. Ik heb wel al enkele caches ontmaagd en ik kan niet anders zeggen dan dat dat meestal zeer bevredigend was :thumbsup: .

 

Zo pakte ik Heilig Hout van Franky639 als eerste en heb daar een aardig eindje voor gereden.

 

Verder herinner ik me de Mikronkels van Lady Cachette. Aannemend dat Pyne ook erg snel terplaatse zou zijn naar de lokatie gespurd. 3 van de 4 maagden waren toen voor mij.

 

Als de cache een puzzel betreft kan ik me voorstellen dat het ontmaagden een deel van het spel is, zoals kruis of munt van Williii. Wat had ik graag ook daar in het bos willen zijn in het donker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's wat anders. Je kan veel oefenen om beter te worden. In voetbal of in geocachen. Een deel daarvan is inderdaad aanleg. Maar aanleg kan je niet meten en hoort dus bij 'hoe goed je bent'. Je kan goed zijn door oefen in samenwerking met talent. Maar de omstandigheden voor voetballers zijn allemaal hetzelfde, ze spelen allemaal tegelijk op hetzelfde veldje, ze wisselen zelfs van helft! Geocachers 'spelen' echter niet onder dezelfde omstandigheden. Voetballers en voetbalclubs kan je dus in statistieken (standen) zetten, maar geocachers niet.

Bovendien draait geocachen om het vinden van/ de mooie natuur/ de speciale plek/ enz.

Wel een beetje off topic. Voor on topic zie mijn vorige berichtje. :ph34r:

 

Het speelveld van geocaching is de wereld. Dat kan betekenen dat de 1 een filmkokerrolletje 10 meter van zijn voordeur uit de goot kan oprapen terwijl de ander daarvoor een wereldreis moet maken. Maar je kan ver komen met je fiets.

Deze kan je b.v. meenemen in de trein. Je kan ook als een veldrijder je fiets op je schouders meenemen en dan gaan liften. Oneerlijk? Ja hartstikke oneerlijk maarja dit moet je dan maar enigszins relativeren. Andere sporten hebben ook wel wat oneerlijks.

Zo zie je maar, het is maar hoe je het bekijkt. We zijn in ieder geval wel eens dat er verschillen zijn waar geen statistiek op toe te passen is. En gelukkig is dat ook helemaal niet nodig, door die statistiek zal ontmaagden echt niet leuker worden of zo. :(

 

Groetjes Quaerens :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het antwoord is JA. Nog een statistieklijstje is weer een extra stimulans voor de top 100.

Gun ze die onderlinge pretje. :thumbsup:

 

Reintje kan zo iets vrij snel in elkaar zetten.

7 punten voor nummer 1;

3 punten voor nummer 2 en

1 punt voor nummer 3.

Morgen af? :ph34r: Quaerens wil vast wel helpen.

Natuurlijk compleet met erepodium.

 

top3.jpg

 

Sluit deze draad verder maar af. Een pol over dit onderwerp heeft echt geen zin. Gewoon doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reintje kan zo iets vrij snel in elkaar zetten.

Jammer alleen dat Reintje van menig is dat het een vracht handmatig werk is, waarvan de pretverhouding/werk heel erg klein is.

Ook jammer is dat Albrt aan Reintje heeft onthuld er net zo over te denken.

 

Reintje zit nu geduldig te wachten totdat iemand zich aanmeld om de lijst te gaan uitzoeken en bij te houden. Er is tot nu toe slechts een klein probleempje: Niemand meld zich aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat ik van de Belgische situatie heb begrepen (correct me if i am wrong) is dat het daar not done is om als eerste op de pagina te logggen terwijl je de cache niet ontmaagd hebt. Alleen de ontmaagder mag als eerste een found op de pagina zetten. Op basis van de eerste logs op de pagina worden namelijk automatisch de statistieken samengesteld.

 

Een heel andere situatie dus dan de Nederlandse waar ik vaak bij caches lees "niet als eerste gevonden maar wel als eerste op de pagina gelogd." Dit helpt dus je hele systeem om zeep en zul je handmatig moeten gaan uitzoeken wie de echte ontmaagder was.

 

En nee, daarvoor meld ik me niet aan als vrijwilliger, hoewel ik ontmaagden stiekum ook wel spannend vindt, zeker als het om een moeilijke puzzle gaat, en pyne en ik avonden lang achter de pc hebben zitten zoeken naar alle gegevens, ja dan vind ik het wel erg spannend om erachter te komen of je echt de eerste bent die de puzzel gkraakt heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel ik nee heb gestemd, heb ik wel een ideetje voor het geval iemand (of een leger vrijwilligers, misschien de cache-eigenaars zelf) toch in Nederland het ontmaagdingsgedrag statistisch in beeld wil brengen.

 

Omdat je sowieso moet kijken in de logs per cache, kun je iets heel simpels doen:

Zet een note op de cache-pagina en anti-dateer die. Kies een datum die vóór de allereerste log van die cache ligt. In de note zet je alleen de naam van de ontmaagder, meer niet.

 

Misschien kan van al die eerste log notes de statistiek worden vervaardigd, waar een minderheid van de cachers toch wel belang bij heeft.

 

Het gaat om ongeveer 1500 caches, wel veel, maar toch beperkt en het is een eenmalige actie.

 

Voor de continuïteit lijkt het me geen probleem, dat de cache-eigenaren voortaan deze actie zelf even plegen, dus een note zetten met de naam van de eerste vinder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...